Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

    Btw, Бойко, VTX-а ти не беше ли с комбинирана крачна спирачка?

    Коментар


    • #62
      До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

      Shider ама нали и аз това пиша, че винаги е по-добре при тези мотори да се спира с предната и на нея се набляга повече. Този вид мотори са си туристически, което предполага натоварване от багажа на задното колело, което означава, че разпределението отива на задното колело, където разчитаме на един диск. При теб задния е много загрял, а предните леко топли. Тази система за разпределение единствено не позволява да блокира колело. Пробвах да спра много рязко и не блокира колелото, както ми е правило на другите мотори при рязко спиране. Обаче пак остава въпроса, защо отпред са два диска, след като там е много малко усилието. На Honda VTX 1300 кубика, с килограми 329 отпред има един диск и няма тази система.

      ACCELERATOR за ендурото може и да е както казваш. Там все още съм начинаещ, но когато карам с можещи, съветите винаги са били за задната спирачка/ въпреки, че всички съветват повече да не се ползват спирачки Примерно при стръмно спускане винаги са ме съветвали само задната да ползвам. Е, аз понеже докато не пробвам не вярвам и след като на Узана резнах една предна стана едно кълбо пълно с човек, мотор и много кал. Така разбрах какво ми говорят. Може и още да не съм стигнал курсовете за предната спирачка и употребата и, но до момента е водила само до проблеми.

      Нямам претенции да разбирам от мотори, но горните неща са ме карали да се замислям при изминатите километри и консумативите, които съм купувал през това време.
      Като цяло винаги е най-добре да се ползват и двете спирачки, защото така риска от сакатлъци е най-малък и аз също съм ги използвал повечето време така. Сега с тази система за разпределение нямам тази възможност. Ако искаш да спираш с двете стискаш предната, тя си разпределя усилието и с кое колело спираш повече е божа работа, защото при стисната предна, задната и да я натискаш, тя не работи "допълнително". Ако не ползваш предната, може да се ползва само задната. Половинчата работа, докато без тази система човек може да прецени на коя спирачка повече да наблегне. Иначе откъм спиране както спира БМВ, друг мотор с такова спиране до момента не съм виждал.

      Темата май отиде в друга посока, а беше за Ямаха
      Последно редактирано от boiko73; 01-03-10, 23:29. Причина: Темата май отиде в друга посока

      Коментар


      • #63
        До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

        На мен лично мотора ми допада. Така или иначе универсален мотор няма. Въпрос на лично предпочитание кои характеристики са най-необходими и с кои може да се направи компромис. Всеки пътува с каквото има или с каквото е решил че трябва да има.
        BMW F800GS

        Коментар


        • #64
          До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

          Темата наистина се поизмести малко от новата Ямаха, ама като са се мъчили да я направят като компилация The Best Of The Others, защо да не обсъждаме нивото и спрямо другите.

          Комбинираната спирачка -> при спиране огромна част от теглото се прехвърля към предното колело без значение колко е натоварен и какъв е мотора; максимално добро спиране теоретично ще се получи, когато 100% от теглото е съсредоточено в предното колело, съответно и 100% от спирачното усилие (примерите са безброй в мото-гп), като големината му зависи от сцеплението, кето има между гумата и настилката. Но тук тънкият момент е да не се премине границата и да се случи уили/стопи - но това е за екстремисти и професионалисти.
          Та предполагам точно от това динамично натоварване зависи колко спирачно усилие ще се предава на задния диск. Нещо като механичното "кантарче" на задния мост на кола. При CBS-a на Хонда системата е механично-хидравлична. Аз под правилно спиране разбирам поне 70-80-90% предна спирачка и съвсем леко задна. При комбинираната спирачна система компютъра, или фабричните настройки (които обаче са динамични, а не фиксирани) регулират това, което не винаги ни се отдава оптимално, като любители непрофесионалисти. Освен това нашите предни гуми съвсем не винаги могат да осигурят такова сцепление, че да спираме на максимум само с предна спирачка.
          И тук въобще не става въпрос за АБС, който се намесва едва след загуба на въпросното сцепление по една или друга причина.

          На черни пътища е важно да можеш контролираш мотора и посоката му на движение и чрез пресуркване на задното колело- нещо, което GS моделите владеят отлично, без значение с каква електроника са оборудвани.

          А за новия СуперТен-а както се опитах да кажа/напиша по-рано - харесва ми, но не съм влюбен в него...

          Коментар


          • #65
            До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

            Ето едно мое виждане за нещата, около новото СТ на Ямаха...
            ТДМ-а е нито риба, нито рак... Не знам защо непрекъснато от Ямаха се мъчат да го направят по-шосеен. Имат си хубав пет-клапанен двигател от 900 кубика. Да махнат двата ауспуха и да оставят само един. Да сложат по-голям резервоар от 20 литра и гуми със спици 17х19, или 17х21. Една алуминиева защита на картера, както на ТДМ-а 850 куб, по-голям клиренс, по-голям ход на амортисьорите и по-високо стъкло за защита на водача и готово. Хем щеше да е максимум 200-210 кила мотора, хем цената нямаше да е повече от 10 000 евро и вече щеше да е сериозна конкуренция в клас голямо туристическо ендуро.
            За какво им трябваше да правят този ботур от 260 кила на такава цена? Щом БМВ са направили 1200 кубика и всички трябва да направим двигатели от 1200 кубика за да сме конкуренция?!?! Но един мотор за пътешествия по всякакви пътища, (а не само по хубав асфалт) не е само двигател... Трябва проходимост, ( демек по-голям диаметър предна гума), трябва по-голям резервоар, по-добра защита на водача, по-удобна седалка, възможност за повече багаж, задължително по-малко електроники от рода на тракшън контроли и интегрирани спирачки. Това са излишни килограми и пълни глупости за туристически ендура и мотори на пътешественици. Като натисна предната спирачка, няма да се сетя да натисна и задната, защото вчера съм се качил на мотор и вече съм тръгнал на околосветско пътуване, та трябва електроники и помпи да ми натискат спирачките ли?!?! А като падна някъде с тези 260 кила в някой коловоз кой ще ми вдига мотора? Бате Арни Шварценегер ли? Макар че, ако паднеш с този мотор към страната на която са монтирали радиатора и вентилатора и ги смачкаш по-добре не я вдигай тази Ямаха, а направо си търси друг транспорт...
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • #66
              До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

              А и рекламното им лого: "Go Beyond", що ли ми е познато... Сега обаче, след около 40 години, за разлика от рекламата на онази, вече доказала се машина, ми звучи като "Върви на майната си!"...
              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

              Коментар


              • #67
                До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                Владич, това за ТДМ-а го казах и аз.
                За системите на Тенерето обаче не си съвсем прав (не, че аз ги искам), но много малък процент от ездачите ще позват този мотор по предназнамение - основната пазарна група вероятно ще са точно новоизлюпени мотористи, които ще ходят на кафе примерно в съседното село
                Лично аз бих предпочел ако има вариант тези "Екстри" като комбинирани спирачки, АБС и подобни да са си Екстри - демек да може да си взема мотора без тях с 20 кила по-лек и няколко хиляди евро по-евтин.
                От друга страна ако не караш на състезание, комбинираните спирачки биха си свършили работата и без да влагаш много концентрация в спирането (което пък си е инстинкт за опитен ездач).
                Във всички случаи съм озадачен от пазарната политика на Ямаха и орязването на отделни класове.
                Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                Коментар


                • #68
                  До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                  БМВ имат базов модел без всички такива екстри и е с 4000 евро по-евтин. До момента само Сузуки с В-Строма направиха политика, като обявиха ниска цена за нов и в Европа масово се карат такива. Лично се убедих. За парите, които искат ямаха може да се купи БМВ, КТМ, В-Стром и други. Ямаха трябва да покажат някакви абсолютно високи качества на модела за да спечелят клиенти.

                  Коментар


                  • #69
                    До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                    Коментар


                    • #70
                      До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                      Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
                      ТДМ-а е нито риба, нито рак... Не знам защо непрекъснато от Ямаха се мъчат да го направят по-шосеен. Имат си хубав пет-клапанен двигател от 900 кубика. Да махнат двата ауспуха и да оставят само един. Да сложат по-голям резервоар от 20 литра и гуми със спици 17х19, или 17х21. Една алуминиева защита на картера, както на ТДМ-а 850 куб, по-голям клиренс, по-голям ход на амортисьорите и по-високо стъкло за защита на водача и готово. Хем щеше да е максимум 200-210 кила мотора, хем цената нямаше да е повече от 10 000 евро и вече щеше да е сериозна конкуренция в клас голямо туристическо ендуро.
                      Има такива ТДМ-и. Но не са го направили в Ямаха, а някой като мен и теб. Има и от трите поколения.







                      Новото СуперТенере има по-добра рама от ТДМ-а. Делтабокса не е много подходящ за тежки терени - двигателя виси незащитен под рамата, а тази тънка ламаринка е с чисто декоративна цел, остатък от дядото на ТДМ-а. Затова и в новите версии изчезва.
                      В този си вид ТДМ-а много напомня В-строма, като концепция, външен вид, дори и цена. Само че има спици и 21"(може и 19") предна капла.

                      Смятам следващия ми проект да е такъв - XTDM 900 i

                      P.S. ей ги и братушките я мислят тази работа: http://kickstarter.org/forum/index.php?topic=912.0
                      Даже ми дадоха по-добро заглавие на новия проект: TDM900i Adventure.
                      Последно редактирано от Ivan_J; 02-03-10, 19:12.

                      Коментар


                      • #71
                        До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                        Всичко това е вярно. Хората са се сетили, а от Ямаха не и са похарчили куп пари, за да направят нещо съвсем ново. Не казвам че новото е лошо, а само че се получило тежко и скъпо, а това пък го прави некункурентоспособно.
                        И още нещо, като четох данните ми се стори, че имат някаква екстра за по-голям резервоар на новото СТ за +6 литра, но не съм сигурен дали съм прочел правилно. Но това пък ще го направи още по-тежък мотора.
                        Онзи ден в неделя карах моята Африка и минах към 200 км. Бях се уморил, разсеях се за секунда, точно когато я вдигах на централна стойка залитнах и я изпуснах да падне в гаража... Бях напълнил резервоара до капачката. При това положение е някъде, около 215-220 кила Африката. Свалих куфара и успях да го вдигна и изправя сам мотора след 5 минути здрава борба повдигане и бутане със задника. Изля се само половин литър бензин от преливника. Просто това ми е на мен границата на възможностите, а предполагам и на много други, освен ако не тренират вдигане на щанги. А сложа ли куфара, (даже и празен) и край, не мога сам да вдигна мотора. А къде са 260 кила?...
                        Последно редактирано от ВладиЧ; 03-03-10, 08:01.
                        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                        Златомир Попов - Forry

                        Коментар


                        • #72
                          До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                          Просто не подхождаш правилно. Няма начин да не можеш да си вдигнеш мотора, още повече на равно и без багаж.
                          Ride to arrive.

                          Коментар


                          • #73
                            До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                            Аз досега не съм имал тежко ендуро, но ми е мерак да си взема.КТМ и БМВ ми харесват , но не чак толкова ,че да стигна до покупка.
                            А новото супер тенере много ми харесва на снимка...
                            Следя с интерес темата и мненията на "старите кучета...
                            Май за сега няма категоричност по въпроса за новата Ямаха?
                            Кажете -да или не?
                            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                            Коментар


                            • #74
                              До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                              Не знам някой в България да кара такова , за да ти даде реален съвет , още повече че всеки е с различен вкус и разбирания , така че няма как да стане . За момента основното е че за тия пари е по - скоро не. Което пък въобще не означава че това е лош мотор , просто е нов , и всеки си е имал някакви очаквания ...

                              Коментар


                              • #75
                                До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                                Доста съм проспал как ми е набъбнала темата . След като доста четох рекох и аз да се намеся 'авторитетно' . Аз карам КТМ адвенчър и съм доволен , но спрямо него има поне две неща в Ямахата , които ми харесват. КТМа много бързо развива мощност, даже при минимално врътване на газта. Ако се движиш в задръстване в града е много неприятно. Просто не можеш да караш равномерно с 40. Ако пък си на пясък или кал лесно превърташ задната гума. Във видеото за Ямахата споменаха , че има различни режими за подаване на мощност (d-mode) . Можеш да избираш дали да се изстреляш при завъртане на газта или по-спокойно да се ускориш. Освен това смятам , че редовият двигател е за предпочитане пред V образния. На КТМ а е нестабилен в по-ниските обороти, усещат се и повечко вибрации във всякакви режими на работа.
                                Последно редактирано от Luke; 03-03-10, 22:24.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X