Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

    Днес един приятел е отишъл да купува новото СТ, но са му казали че нямат в наличност в момента в България?!?! Питал дали някой си е купил в България такъв мотор за да го види, а не да го купува по картинка. Още нямало купен такъв модел в България. За сметка на това цената вече се качила с 600 лева вероятно поради високите продажби?!?! Цената вече била 29 100 лева...
    Честито на феновете на СТ!
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

    Коментар


    • #77
      От: До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

      Интересно, че тази тема съвсем се изгуби, а моторът вече е в продажба. Преди две седмици минах покрай Ямаха - България, и мотора вече беше в шоурума. За съжаление нямах време да го разгледам по-подробно. Това, което мога да кажа е, че на живо не изглежда толкова огромен, дори ми се стори някак по-компактен от БМВ 1200ГС. Изработката е на много високо ниво, личи си, че е обърнато внимание към детайла, и като цяло на живо мотора много ми хареса.

      Попаднах в нета на две интересни и обективни ревюта, едното от собственик на БМВ 1200ГС, а другото - от собственик на ХТЗ 850 Супер Тенере (като на Иван).
      Ще започна първо с едно видео, където доста се издевателстват над мотора (особено на края ), за да видите на какво е способен:


      Ето и най-интересното от двете ревюта.

      Иска ми се да взема един, и.. газ


      Очевидно ХТЗ 1200 е прицелен като пряк конкурент на БМВ 1200ГС. Степенките са много удобни, с мека гумена подложка, която като се изправиш се "смачква", и ботушът ви достига до сигурните метални зъби.


      Задната вилка е двураменна, което позволява по-малък стрес за лагерите, в сравнение с БМВ, където лагерът трябва да издържа и на надлъжни и на усукващи усилия:


      На снимката се вижда и начинът, по който за закрепени спиците към джантата, позволяващ използването на безкамерни гуми.

      Задният панер не изглежда чак толкова здрав, захванат е отгоре само с 3 болта, и може би ще има нужда от подсилка за по-тежки куфари:


      Резервоарът е метален:


      По време на тестовете, благодарение на няколко "полягания", страничните пластмаси са вече одраскани. Радиаторът отдолу е сравнително по-изложен на удари, но от друга страна е предпазан от обстрелващи го камъчета и кал, за разлика от поставените отпред на мотора радиатори. Освен това, така поставен, извежда топлината встрани от пътниците, и не духа топлина право в краката им в жегите:


      Алуминиевата тава под двигателя не е серийна, но е задължителна. Забележете положението на масленият филтър, и си представете какво би станало, ако тавата я нямаше. Освен това тавата не изглежда много стабилно захваната, доколкото разбрах захващането е само с 3 болта, а отпред се виждат тънките планки, които от своя страна са захванати с болтчета направо към двигателя:


      Всмукателната тръба е разположена над двигателя, доста високо, така че мотора е доста по-защитен от удавяне, в сравнение с конкурентите си.

      Фаровете светят едновременно къси/дълги, и доста силно.

      ТЕГЛО
      Авторът се е изразил доста добре, така че ще превеждам дословно:
      Това беше най-обсъжданият проблем, когато бяха пуснати спецификациите. Тегло с пълен резервоар - 261кг.
      Мога да сложа край на това. Не е нужно да се спори или обсъжда повече, запишете си го на лист, смачкайте го на топка, и го хвърлете в кошчето. Няма проблем, свързан с теглото. Поне що се отнася до конкурентните модели.
      Карах го, изпусках го, вдигах до, няма проблем.
      Теглото се чувства същото като на ГС, когато го вдигате от земята, а карайки и придвижвайки мотора с ниска скорост, мотора се чувства дори по-лек от ГС.
      Единствено се чувства по-тежък при завиване с висока скорост (над 100км/ч), но това е по-скоро поради спецификата на двигателите - боксер срещу редови. Редовият двигател при високи обороти, въртейки тежкият маховик създава ефект на жироскоп.
      Интересно е, че мотора се чувства по-лек дори спрямо XTZ750/850.

      Ергономия:
      Защитната слюда може да се регулира нагоре/надолу, но ако сте над 185, може би ще се наложи да купите опционалната по-висока слюда.
      Това е в горно положение:


      Седалката също може да се регулира във височина, и е много комфортна. По-плоска е от на ГС, което позволява да се местите по нея насам-натам, за да ви отпочиват задните части


      Двигател
      Двигателят се усеща по-силен от на БМВ-то, и дърпа малко по-добре, като най-големите разлики са при по-висока скорост. БМВ-то вдига до 200км/ч, а му става тежко към 180. Ямахата от своя страна дърпа много силно около 160-180, и почва да се задъхва чак към 196. Максималната скорост е около 210-220, а някои дори са успели да вдигнат и 230 при теста.
      Разхода е малко по-висок от на БМВ, около 5.0-5.5/100. Максимумът е бил около 7/100 при много офроуд и ръчкане. В другото ревю се споменава, че двигателят дърпал по-добре благодарение на специалният колянов вал с 90-градусови ъгли на рамената (т.е. цилиндрите се възпламеняват през 90-градусово завъртане, а после следва 180 градусово "празно" завъртане). Това прави двигателят по-лесен за контрол и чувството клони по към едноцилиндров двигател, но без вибрациите. Всичко това помага за много добро сцепление и контрол над мотора при офроуд. И в двете ревюта и двамата водачи са впечатлени от сцеплението и държанието на мотора при офроуд, въпреки скапаната асфалтова гума (единият сравнява с ХТЗ, другият с ГС).

      Таблото - много информация - температура, разход и т.н., кабелите обаче закриват част от него. Има и 12 волта контакт:


      Инжекцион:
      Имате две опции за определяне на горивната смес - Спорт и Туринг. Първата е подходяща за асфалт, а втората - при офроуд, като прави мотора много по-лесно управляем по черни пътища. Не можете да превключвате в движение обаче.

      Тракшън контрол:
      Имате 3 опции - нормална, по-свободна, и офф. Най-добре мотора работи на втората позиция, позволяваща волности, поднасяне, но и контролираща мотора.

      ОКАЧВАНЕ
      Окачването се намира на скАлата някъде между това на ГС и на КТМ990.
      Въпреки, че хода на окачването е почти еднакъв с този на ГС, окачването на Ямахата се чувства по-добре. Окачването е доста стегнато, и е способно да поема големите препятствия с по-висока скорост, и да "скача" по-високо от това на ГС. На пясък също мотора се чувства по-стабилен.
      На пътя окачването също е много стабилно, въпреки че при спиране се наблюдава леко потъване спрямо БМВ, но това няма как да е иначе, предвид спецификите на окачването на БМВ (телелевер, паралевер). Все пак това потъване е доста по-малко, отколкото при КТМ, и дава усещане за сигурност и стабилност при рязко спиране. И предното, и задното окачване са с регулируем preload & rebound.

      СПИРАЧКИ
      Спирачките са много добри, а системата за свързане на предна/задна спирачка работи много добре и неусетно. При офроуд АБС-а е много по-добър от този на ГС. Това е едно от нещата, от които авторът е впечатлен най-много, и е написал доста впечатления, които ме мързи да превеждам .
      Проблем обаче е, че не може да се изключва. В другото ревю обаче се споменава, че това всъщност не е такъв проблем, защото изключването е елементарно - откачате бушона. Може дори да си сложите копче.

      В заключение, Ямахата няма от какво да се срамува, а и е по-евтина от БМВ.


      Куфарите са пластмасови, и даже на тестовете някои успели вече да ги счупят:




      Ето и още малко снимки:








      Източници:
      http://www.xtz750.com/index.php/supe...hp?f=52&t=4031
      http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=583990
      Последно редактирано от ACCELERATOR; 18-06-10, 16:32.

      Коментар


      • #78
        От: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

        Yamaha България правят премиера на новия модел XT1200Z SUPER TÉNÉRÉ, събитието ще се състои Тази събота – 26.06.2010г. 10.00ч. в Шоурум YAMAHA, гр.София, бул.Цариградско шосе 137
        ..

        Коментар


        • #79
          От: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

          Ние премиерата сме я гледали.
          Нека кажат от Ямаха България кога ще може тест драйв да се направи... Това е важно за потенциалния клиент.

          Коментар


          • #80
            От: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

            Първоначално публикуван от Жоро Донечки Преглед на мнение
            Ние премиерата сме я гледали.
            Нека кажат от Ямаха България кога ще може тест драйв да се направи... Това е важно за потенциалния клиент.
            Както винаги досега ... Никога?
            Път без препятствия обикновено не води до никъде.

            Коментар


            • #81
              От: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

              Първоначално публикуван от Жоро Донечки Преглед на мнение
              Нека кажат от Ямаха България кога ще може тест драйв да се направи...
              Какво е това.........от грък аванта......... да бе да
              Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

              Коментар


              • #82
                От: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                Първоначално публикуван от drago varvar Преглед на мнение
                Какво е това.........от грък аванта......... да бе да
                Недей така, Камор са евреи, а понякога даже ти обръщат внимание в шоурума ... и тестдрайв имат, макар и не на всичко...
                Зима иде

                Коментар


                • #83
                  От: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                  Първоначално публикуван от tatkobarba Преглед на мнение
                  Както винаги досега ... Никога?
                  Искате да кажете, че отивам с парите и няма да ми дадат да направя тест-драйв ?
                  Е как тогава ще преценя дали това е мотора за мен ?

                  Ако положението е такова, нарпаво е плачевно меко казано...
                  .

                  Коментар


                  • #84
                    От: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                    Всъщност Хуко може да каже - той скоро обикаля ...
                    Но според това, което съм чувал за Мотодинамикс отпреди години - нема тестдрайв. Даже понякога и на място не са давали да се пали.

                    Иначе лесно може да се разбере - 1 телефон и готово.

                    Май не е случайно, че имат 2 Р6-ци на по 6-7 години непродадени ... ???
                    Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                      Преди няколко дни в Хърватска видях само за малко новото Тенере, разминахме се на пътя, беше в група с няколко R1200GSA и R800GS....много приятно изглежда...определено интересен мотор.
                      Per aspera ad astra.

                      Коментар


                      • #86
                        От: До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                        Да много е хубава новата Ямаха в мобилето има и информация за нея.Някои ако иска може да е прочете ето тук http://spisanie.mobile.bg/motori/pyr...er-tenere.html.
                        Поздрави,
                        [FONT=Arial Narrow][SIZE=5][COLOR=black]SUZUKI DRZ[/COLOR][/SIZE][/FONT]

                        Коментар


                        • #87
                          От: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                          Много са крайни и противоречиви мненията за този мотор. Което е добре - или ще е абсолютен хит или ще е абсолютен провал.

                          Мойто лично мнение е, че ще е успех, но ще мине време и Yamaha трябва да поправят минимум три неща:
                          1. Резервоар - малък е, ако не си в Европа.
                          2. АБС - колкото и добре да е направен, трябва да може да се изключва без да се саботира системата (махане на бушони или въртене на задното колело докато е на централна стойка и системата изключи напълно)
                          3. Цената. Да не стане като с Хонда - "Варадерото е $$$$$$$$" - "Защо е такава цената?!?!?" - "Aааа, ние се конкурираме с BMW и KTM.... по цена!"

                          Ако тия три неща не ги оправят - разчитат само на покупки от хора, които наистина много мразят марката БМВ. (Не забравям КТМ, но предвид кардана - мисля, че е пряко прицелен в GS пазара)

                          Килограмите и размера на предната гума няма да са проблем - и при GS е така и се продава гледам... дайте да не се лъжем - това е adventure байк, не е off-road жАвотно.

                          Тия мотори се товарят адски много на път и какво толкова, ако са 10-20 кг по-леки?!?! Пак имаш проблеми при вдигането и най-вероятно пак трябва да сваляш багажа, ако си сам.

                          Куфари (пластмаса), седалки и слюди - това винаги е пренебрегвано от производителите защото са въпрос на личен вкус и необходимост - така или иначе повечето се сменят с after-market.
                          Ако се направи седалка и слюда, която да е по размерите и комфорта на всички.... най вероятно ще се получи нещо като Gold Wing....

                          За нас важното е да има конкуренция - няма значение от кой и колко успешно.
                          Последно редактирано от ili4; 19-07-10, 17:37. Причина: уточнение
                          You'll never find out - I got no key hole....

                          Коментар


                          • #88
                            От: До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                            Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
                            Интересно, че тази тема съвсем се изгуби, а моторът вече е в продажба.
                            Kолега, благодаря за интресните неща, които си пуснал тук. Aз горе долу следя какво става с тая моторетка,
                            но ето някои неща съм ги пропуснал.
                            Последно редактирано от giorgio; 20-07-10, 08:42.

                            Коментар


                            • #89
                              От: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                              Едно атрактивно клипче:

                              Коментар


                              • #90
                                От: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200

                                След като минах през Yamaha на Цариградско ми се уби всякакъв интерес към мотора.
                                Много добре ми развалиха настроението, а по принцип не се връзвам на такива неща...

                                Няма test ride, защото сме били в България и имало проблем със застраховките. Няма значение, че други фирми го правят. Нито пък, че съществуват фирми, които дават мотоциклети под наем. Те другите явно са в някаква друга България.
                                Цената е 29 999 лв, но в нея влиза протектор на фара, тава под картера и двата странични куфара... даже и двигателя и кардана... купувай сега, 'щото догодина са екстра.

                                Радиатора при падане нищо му нямало 'щото се пази от кормилото...
                                -'КВО?!?!? Ае чао!
                                You'll never find out - I got no key hole....

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X