До: Нов играч в любимия сегмент - Yamaha Super Tenere XTZ1200
Понеже на едно място ме бъзикаха ,че едва ли не ,чакам с пачките
пред магазина , и понеже темата Супертенере ми е "вътрешна" ,искам
да си кажа личното мнение за тоя мотор
Снощи в редрока със Шидера,Тонико и Веско дебнехме и рефрешвахме страницата през 5 мин. да може да видим нещо ама
не можахме. Да си кажа очаквах да видя нещо малко по друго като дизайн .Очаквах фара и предния спойлер
да наподобяват на малкото тенере ,а той фара повече копира р1.2010 но то това стана ясно още като публикуваха
черния силует в страницата им.С дизайна тепърва ще има да свикваме.Паралелен двигател инжекция с две свещи на цилиндър и 11.0 компресия ,
можеше да ни отпуснат още малко мощност, гювеч ,
но и 110 кс да е ,пак е добре при тоя Нм .Сега по същество какво ми хареса
1.Това че е Супертенере
2.Предполага се че ще има висока крейсерска скорост. Това е Най-Важното .Всичко друго на мен ми е втеростепенно.
Много мразя да стигам някъде за много време. С двама човека ако поддържа 160-170 и като дадеш газ да отлепя,
друго не ща.
3.Двигателя като концепция
4.Дизайна като цяло
5.Най вече ,че не се подведоха и не се отказаха от спиците
6.До колкото разбирам излиза от магазина със страничните куфари (first edition)
7.Разделената седалка е много удобна екстра
8.Предната регулеруема слюда - най накрая тенере с хубава ветрозащита ,поне така ми изглежда
Кое не ми харесва
1.Теглото . Ми той сух 230 кила бе ,варадеро със спици
2.Резервоара само 23 литра лошо -преди беше 26 .3 литра са 50 км.
3.Електрониките и най вече тия простотии по спирачките ,че тоя АБС и тежи на всичкото от горе.
4.Обърнатата предница .Ще трябва да се мисли най малкото за твърди протектори,както е на МТ-то
Сега за кое съм на кантар :
1.Кардана - има плюсове и минуси всички ги знаем какви са
2.Това ,че не е моношарнир е добре защото опростява конструкцията на кардана ,но повишава теглото
и не се знае колко лесно ще се демонтира задната капла, това ще го видим по нататък
3.19-ската предна капла -навремето бях написал ,че ако го направят с 19 цола ,няма да го погледна
това тенере .Но полека почвам да свиквам с мисълта за тоя размер .Пък и логично е че щом ще е 260
кила параход за какво му е 21 цолова капла ,да се прави на това каквото не е ли ?
Въпреки минусите и плюсовете мисля, че това е моя мотор .Големия ми дерт на старото тенере беше
че примерно казано ,Варна- Кулата е 9 дена път с камили. Караш със 150 и гориш над 8 на 100.
С новото тенере даваш газ и си там. И то без да го мислиш много от къде ще минеш .
Я мини с нормално окачване и със 17-ска алуминиева Батак - Доспат . Сега с Бмв-то ,Варна- Бургас
карам с 250 и съм мъж ,ама после Бургас - Малко Търново, кво прйам, подскачам с 80 и накрая като
стигна си оглеждам дали всичките ми пластмаси са по местата и задължителен преглед за криво по
предната капла.Отщява ти се път и палатка и всичко.
Иначе не е вярно ,че чакам с парите пред магазина .Но е вярно, че няколко години го чаках тоя
мотор и сериозно мисля, живот и здраве , да го зимам ,ако не ми се издънят с някакви "детски болести"
щото иначе Ктм Адвенчъра знаиш колко бързо ще ми залепне , че вече са и по евтини и изпитана техника.
Не си спомням досега да съм писал толкова дълго нещо през целия ми живот
Понеже на едно място ме бъзикаха ,че едва ли не ,чакам с пачките
пред магазина , и понеже темата Супертенере ми е "вътрешна" ,искам
да си кажа личното мнение за тоя мотор
Снощи в редрока със Шидера,Тонико и Веско дебнехме и рефрешвахме страницата през 5 мин. да може да видим нещо ама
не можахме. Да си кажа очаквах да видя нещо малко по друго като дизайн .Очаквах фара и предния спойлер
да наподобяват на малкото тенере ,а той фара повече копира р1.2010 но то това стана ясно още като публикуваха
черния силует в страницата им.С дизайна тепърва ще има да свикваме.Паралелен двигател инжекция с две свещи на цилиндър и 11.0 компресия ,
можеше да ни отпуснат още малко мощност, гювеч ,
но и 110 кс да е ,пак е добре при тоя Нм .Сега по същество какво ми хареса
1.Това че е Супертенере

2.Предполага се че ще има висока крейсерска скорост. Това е Най-Важното .Всичко друго на мен ми е втеростепенно.
Много мразя да стигам някъде за много време. С двама човека ако поддържа 160-170 и като дадеш газ да отлепя,
друго не ща.
3.Двигателя като концепция
4.Дизайна като цяло
5.Най вече ,че не се подведоха и не се отказаха от спиците
6.До колкото разбирам излиза от магазина със страничните куфари (first edition)
7.Разделената седалка е много удобна екстра
8.Предната регулеруема слюда - най накрая тенере с хубава ветрозащита ,поне така ми изглежда
Кое не ми харесва
1.Теглото . Ми той сух 230 кила бе ,варадеро със спици
2.Резервоара само 23 литра лошо -преди беше 26 .3 литра са 50 км.
3.Електрониките и най вече тия простотии по спирачките ,че тоя АБС и тежи на всичкото от горе.
4.Обърнатата предница .Ще трябва да се мисли най малкото за твърди протектори,както е на МТ-то
Сега за кое съм на кантар :
1.Кардана - има плюсове и минуси всички ги знаем какви са
2.Това ,че не е моношарнир е добре защото опростява конструкцията на кардана ,но повишава теглото
и не се знае колко лесно ще се демонтира задната капла, това ще го видим по нататък
3.19-ската предна капла -навремето бях написал ,че ако го направят с 19 цола ,няма да го погледна
това тенере .Но полека почвам да свиквам с мисълта за тоя размер .Пък и логично е че щом ще е 260
кила параход за какво му е 21 цолова капла ,да се прави на това каквото не е ли ?
Въпреки минусите и плюсовете мисля, че това е моя мотор .Големия ми дерт на старото тенере беше
че примерно казано ,Варна- Кулата е 9 дена път с камили. Караш със 150 и гориш над 8 на 100.
С новото тенере даваш газ и си там. И то без да го мислиш много от къде ще минеш .
Я мини с нормално окачване и със 17-ска алуминиева Батак - Доспат . Сега с Бмв-то ,Варна- Бургас
карам с 250 и съм мъж ,ама после Бургас - Малко Търново, кво прйам, подскачам с 80 и накрая като
стигна си оглеждам дали всичките ми пластмаси са по местата и задължителен преглед за криво по
предната капла.Отщява ти се път и палатка и всичко.
Иначе не е вярно ,че чакам с парите пред магазина .Но е вярно, че няколко години го чаках тоя
мотор и сериозно мисля, живот и здраве , да го зимам ,ако не ми се издънят с някакви "детски болести"
щото иначе Ктм Адвенчъра знаиш колко бързо ще ми залепне , че вече са и по евтини и изпитана техника.
Не си спомням досега да съм писал толкова дълго нещо през целия ми живот

Коментар