"Смачкването" зависи от твърдостта на каучука. Много хора карат 600-кубиковите си мотори със спортни гуми, тъкмо защото са по-меки от спортно-туристическите. Не ми казвайте, че няма разлика в това да караш БМВ-то от началото на клипа и 180-килограмовия(сух) мотор на колегата с едни и същи гуми. Вероятно има малка разлика в налягането на гумите, но по тази логика в клипа по-долу трябва да са на по една "атмосфера":
"Смачкването" зависи от твърдостта на каучука. Много хора карат 600-кубиковите си мотори със спортни гуми, тъкмо защото са по-меки от спортно-туристическите. Не ми казвайте, че няма разлика в това да караш БМВ-то от началото на клипа и 180-килограмовия(сух) мотор на колегата с едни и същи гуми. Вероятно има малка разлика в налягането на гумите, но по тази логика в клипа по-долу трябва да са на по една "атмосфера":
Според мен си близо за налягането в гумите,на пистата в Долна Митрополия ги карат с около 1,5 атмосфери!
Днес минах при местния дилър на Кавазаки . Понеже по напред в темата питаше с какви гуми излизат от завода . Имат стария и новия модел - и двата са с дънлоп спорт макс .
Днес минах при местния дилър на Кавазаки . Понеже по напред в темата питаше с какви гуми излизат от завода . Имат стария и новия модел - и двата са с дънлоп спорт макс .
Днес и аз минах да си поръчам мишелина,питах за цената,споразумяхме се за цената,и на въпроса от мен,с какъв DOT приблизително ще дойдат,отговора беше незнам и немогат да кажат,дори и приблизително.Можели да кажат със сигурност ако си поръчам дънлоп ?? И даже ме питаха що искам мишелин,понеже никой не ги карал ,дънлоп били гумите....може и така да е,ама не се връзвам лесно.Или ми казваш ДОТ-а или нямаме сделка,е сделка нямаше.
В Карлово продават много запазени гуми по 70-80 лв. с дот от миналата година.Като ще е 320 лв. мисля аз да реша какъв да бъде дота
Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815 https://dvrbg.com/
Днеска покарах доста въпреки студеното време,тръгнах за малко да се поразходя 10 км. максимум,по едно време си викам я да скокнем до стара планина,стигнах до бузлоджа,после тръгнах до яз.копринка,обаче ми щукна да полежа малко на пясъка на плажа на Бургас,тръгнах към морето към Сливен ми писна да карам със 180 км. еднообразно и реших да се върна малко,забих през прохода на републиката към Велико Търново,поразходих се из старата столица и обратно,обаче реших че през Шипка може да има сняг ,а не ме бива изобщо с гуми на пистарка върху лед и сняг и реших да се върна през прохода на републиката ,оттам към Стара Загора ,след Стара Загора има един стар път към Чирпан през средна гора.
Преди В.Търново
Прохода на републиката
На връщане преди Стара Загора ,минах през някаква циганска махала,по средата на улицата имаше строшени много стъкла,замислех се и прелитях през тях.....
Тъкмо излязох на главния път и.........
Мотора при рязко ускорение започна да кълчи задницата.....
Отбих и дупката се виждаше ясно и нагло свиреше безценен въздух.
Викам си лесна работа,ама компресора го дадох на колега да си помпи гумите и нямам спомен да ми го е върнал....разхвърлях багажа и слава Господ ,всичко си е по местото.
1 минута размисъл,извадих от гумата зелено стъкло 5 на 5 мм. забито точно в средата,гумата както говорихме вече е на над 13000 км. прочетох упътването на спрея за гуми и че няма да може да се лепи повече гумата и действах по схемата
Пишеше да се изпръска цялото съдържание,понеже можеше да ми потрябва няколкократно,пръснах едва една трета докъто изби пяна през дупката
Гумата се вдигна напълно достатъчно да се кара ,но си беше мека,на 0.8 бара
И тука влезе в действие компресора за 27 лв. За по малко от минута насвятка почти 3 бара,наложи се да я спадна до 2.5 бара и газ
Доста студено си беше,бая студ събрах но поне съм нахилен за седмица.
По пътя имаше и офроудъри,сбъркали превозното средство
И прибран в гаража с зарядно за акумулатора в очакване на следващото приключение
Сега като отидеш в гаража , ще видиш , че ти е спаднала гумата пак . За сигурност на мястото на дупката сложи фитил и надуй. Това упражнение го правихме на пътя , но само пяната не държеше (пак зависи от дупката де...нашата беше от голям пирон ) и след 5-6 км се наложи да повтраяме упражнението , тоя път с фитил и пяна . Още си държи гумата на колегата след вече повече от 1000 км.
Гаража ми е далеч и не съм ходил,обаче днес си взех още два нови флакона.
Между другото,това компресорче вкл.в акумулатора на мотора вдига 6 бара и малко отгоре,поорязъл съм го от пластмасите,стойката и крачетата,махнал съм и капака от страната на буталото за да се събере в едно от легенчетата.
Предвид цената му нямам много вяра,днес гледах няколко, но всички не ми вдъхнаха доверие с пластмасите имитиращи алуминиев радиатор.
Тази гума е опасна още от предишните снимки от Ноември, както няколко човека отбелязаха.
Играеш тото със здравето си, особено в това студено време, когато дори най-качествената и нова гума се бори за сцепление.
Според мен е на много повече от 15 000 км, но и да не е, тя просто не става, много е зле.
Ако беше "цъфнала" със 100-120 км/ч или в някой завой, единственият въпрос щеше да бъде:
Дали и какво щеше да срещнеш докато се пързаляш по земята (ако успееш да се пързаляш).
Особено сега с пяната вътре, можеш да отидеш само до мястото където ще я смениш.
Всеки има свободен избор, но се надявам, че поне осъзнаваш рисковете.
Поздравления за подготовката, аз на по-малко от 300-400 км не нося дори отвертка, а веднъж ми трябваше не само отвертка.
Между другото вместо компресор съм се оборудвал с една велосипедна помпа, много малко място заема,
само не знам как ще помпи, ако се наложи, но си мисля, че все ще влезе нещо.
Гумата е пътник,колегата plamen atanasov предложи вариянт за който ще черпя като си дойде в БГ,дотогава чакам с нетърпение пратката по колегата нови гуменетки
Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815 https://dvrbg.com/
Коментар