Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

    Обмислям тази идея - мотор за по-дълъг път, но тъй като нямам средства да имам в гаража от всичко по едно, или да ги сменявам ей така за проба, към кое би било добре да се ориентира човек при избор на такъв тип мотори?.

    За по-дълъг път, говоря за асфалтови преходи с максимум 1500-2000км.

    Опита с мотори ми е достатъчен. Особенно леки ендура. Да поразсъждавам:

    Имал съм и пистов и спорт-турист ВФР, не ми допадат абсолютно за дълъг преход, много ми натоварва гърба, а съм с контузии и не се чувствам комфортно. Не знам как е при по-новите модели - Фазера на ямаха примерно, но са доста рязки и определено те измарят при каране.

    Тежко ендуро? Имал съм трансалп, не че съм бил очарован, екстри никакви, при изпускане чупещи се спойлери, не ми харесва. Да подчертая, че нямам сега средства за БМВ адвенчър. В този клас бих си позволил Вистрома. Може и запазена Африка, но е доста стар като мотор вече и едва ли ще се спра на него. Или ТДМ на ямахата новият модел с инжекциона. 650 кубиковият клас пък ми се вижда слаб за туризъм.

    Чопъри не съм имал, не съм карал, но гледам, че доста обикалят и с тях. И въпреки че е оффроуд форум, доста съфорумници предполагам карат и този тип мотори. Имат ли предимство пред тежкото ендуро представители от този клас? Кои са им недостатъци?

    Та? универсалният боец за асфалт кой би бил за Вас и защо?

    Вярно , че е писано надлъж и нашир, Ама примерно сравнението чопър - ендуро ме тревожи.
    Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

  • #2
    От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

    За магистрали или за завои?
    За първото - Хонда Паневропа, Ямаха FJR, разни мегатуъри от по половин тон.
    За второто - ТДМа е добър, може и някой 4-цил. спорт-турист с по-високо кормило.
    Ако ще караш в България - ендуро.
    Чопъра за мен си е наказание, има хора които ги харесват...

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

      ПанЕвропи отпадат наистина, не са ни дорасли пътищата за този вид мотори. А и не ги харесвам.
      Пътищата Иване, няма начин да са само магистрали. БГ, Турция, Русия - това са дестинации, и това включва пътища всякакви, с и без завои, с хубав и лош асфалт.
      И защо е наказание чопъра? Не му ли е най-удобната стойка за каране?
      Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

        На мен лично ми е най-удобно ендурото. Качвал съм се и на други мотори за по кръгче, но не са ми по вкуса. Още след първата шахта/дупка/неравност връщам мотора и се качвам пак на ендурото. Магистралите са в Европа, там няма дупки и шахти. В Турция и Русия си е за ендуро.
        Но твоят задник най-добре ще ти каже кой е подходящия мотор за него

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

          Критериите за такъв мотоциклет са:
          Минимум два цилиндъра.
          Голям резервоар, който позволява минимум поне 350 км автономност.
          Изправена, удобна стойка и седалка, а не лягане напред, или назад при движение.
          Наличие на преден щит, за защита от вятър и дъжд.
          Наличие на роубари за защита при падане и тесни места.
          Голям ход на амортисьорите и от там по-мека возия.
          Възможност за возене на повече багаж, (евентуално куфари).
          Защитни кори под двигателя по възможност не пластмасови.
          Нисък разход.
          Евтина и рядка поддръжка.
          По възможност капли със спици и вътрешни гуми, а не ляти джанти.
          По-голям клиренс и по възможност по голям диаметър (цолаж) на предната гума, което дава по-голяма проходимост на черно.
          Това са критериите за мотоциклети за дълги пътувания и дълги пътешествия и то не само по магистрали. Не са много моделите, които покриват тези изисквания...
          Разбира се винаги има и изключения. Едни обикалят света със Симсонки, други с Голдуинги, трети със скутери, а има и един, който направи околкосветско с Ямаха R1.
          Но повечето пътешественици се придържат към тези критерии от по-горе.
          Последно редактирано от ВладиЧ; 30-03-11, 12:22.
          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
          Златомир Попов - Forry

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

            Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
            Но твоят задник най-добре ще ти каже кой е подходящия мотор за него
            Това е така, но принципно за да намеря леко ендуро по вкуса ми, ми коства една шапка пари.

            Не ми се иска да заделя 7-10 000 хиляди примерно за Марудер, за да разбера, че е кофти да го карам на дълго, да го продам бързичко за 5-600, и да давам нови този път за нещо друго.

            Да извират в двора ми, ама не.
            Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

              Аз мисля, че eндурата от типа на TDM( фъндура) , са точно за това комбинирано пътуване.
              Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                Отдели малко повече време на ТДМ и В-Стром... мисля, че това ще е твоя мотор. 650-ката на В-Строма няма да ти е слаба.

                На БМВ 1100 ГС сега са на доста приемливи цени, но аз не бих гледал тези в БГ.
                You'll never find out - I got no key hole....

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                  От гледане и на мен ми харесва В-стром, притеснява ме, че е доста пластмасов, и примерно едно полягане с 20-30 км при пресичане на хлъзгави релси, да не му се отрази фатално?

                  ТДМ инжекцион е интересен, ама трудно се намира в БГ и то на пари.

                  За БМВ старият модел, определено не е лош, ама да караш старият модел, гледайки новите до теб е направо душевно страдание.
                  Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                    Влади, това което си написал е много хубаво, истина и стандарт. Но, накрая ще се спрем пак на обсъждане кое е по-хубаво БМВ или КТМа Ама извън бюджета са ми пущините, а Африката, ми е лекоо стара като модел, концепция, че дори и визуално.

                    А кое му е лошото на чопъра, при по-дълъг път? Че всички мълчат.
                    Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                      Първоначално публикуван от paksss Преглед на мнение
                      ...А кое му е лошото на чопъра, при по-дълъг път? Че всички мълчат.
                      Ами той Владич го е каза в едно свое мнение, че си седиш на опашката а не г**Ъ и умората в кръста настъпва по-бързо.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                        Първоначално публикуван от paksss Преглед на мнение
                        ...

                        За БМВ старият модел, определено не е лош, ама да караш старият модел, гледайки новите до теб е направо душевно страдание.
                        Ти мацки ли ще сваляш с него? Егото ли ще си балансираш? Нали питаш за мотор за пътуване!?!?

                        Ако това горното наистина ти е проблем, просто си купувай новия модел през 6-8 месеца и готово! Така винаги ще имаш от най-хубавото и от най-скъпото. Даже може и да залепиш етикета с цената на мотоциклета така, че всички да виждат колко много праи си дал за него....


                        Освен това не е трудно да караш стар/много стар модел с гордост.

                        Знаеш ли, май най-добре да си вземеш чопър...
                        You'll never find out - I got no key hole....

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                          В-Стром и то 1000, след като прочетох какъв опит имаш. 650 ще ти дойде слаб, след като си карал пистов и турист. При изпускане няма какво фатално да му стане. Виждал съм как Митака го изпусна в река, върху каманаци и само пукна мигач. Нищо друго. Има си гардове и няма реално какво да му стане като го изпуснеш на път. БМВ-то е повече за притеснение при изпускане с тези стърчащи цилиндри. В-Стром е уникална машина и много удобна стойка има за каране.

                          Иначе за ендуро за дълъг път трябва нещо по-малко. Сега след като се блъскахме по Африка с Мони той стегна 690 КТМ, а аз още съм в процес на купуване на Сузуки ДР 650. По-голямото си е мъка, ако ще се кара повече по черно.

                          Но за твоите критерии, които си посочил В-Стром е мотора.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                            Не видях ценови ориентир - за в случая май е най важен. Карал съм и нови и доста стари мотор , на последък - предимно стари - криза ,но не ми влияе сериозно на егото при пътуване . Иначе Владича го е описал универсала - 2 цилиндъра и т.н. - за споменатият регион чопър е неподходящо , поради причини , които правят неподходящ и тежък турист от типа голд уинг - въпрос на разбирания . За най-универсални - от ТДМ, БМВ , през Варадеро , Капонорд и производни - стабилно окачване , добра стойка, ненатоварени и мощни двигатели и т.н. - с идеята да съчетаят много качества , но няма как да са върха в специализирани области - офроад или магистрала ...

                            п.п. Тия 1500 -2000 км , не се разбра за ден ли , или за цял преход , не че променят нещо .

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                              Първоначално публикуван от ili4 Преглед на мнение
                              Ти мацки ли ще сваляш с него? Егото ли ще си балансираш? Нали питаш за мотор за пътуване!?!?

                              Ако това горното наистина ти е проблем, просто си купувай новия модел през 6-8 месеца и готово! Така винаги ще имаш от най-хубавото и от най-скъпото. Даже може и да залепиш етикета с цената на мотоциклета така, че всички да виждат колко много праи си дал за него....


                              Освен това не е трудно да караш стар/много стар модел с гордост.

                              Знаеш ли, май най-добре да си вземеш чопър...

                              Интересно, но ще ти опонирам.

                              Новият модел на БМВ 1200, ще актуален поне още 3-4 години, ако не и повече, без фрапиращи и коренни промени. Покупката на този тип мотор, за мен е все пак дългосрочна инвестиция, затова е и тази дискуся, нямам толкова пари, че да пробвам реално всичко. И съответно преценяваш кое е повече в плюс и минус при покупка, да речем, на двугодишен 1200 за 18хиляди, или за 10 000 старият модел. Не е всичко до цената и етикета, и лъскавината. Но и ти едва ли караш 20 годишна астра чист дизел, въпреки, че е неубиваема кола, нали?

                              Ама като погледна 20 хиляди, са си 20 хиляди. Просто ми се струват много.

                              Не е трудно да карам и Африка, ама, поне си казвам честно, че не искам да карам 15 годишен мотор. Заради старата концепция, заради визия, заради умора на материалите и механиката.

                              От същата гледна точка, не ми се иска и да е модел с алуминиева рама /както са повечето спорт-турист, че и ТДМа/, падал съм с алуминиева рама. То всичко се огъва, но алуминият за съжаление и трудно се ремонтира.

                              За егото, ще го пропусна, всеки си удовлетворява егото. А алтруистите живеят в повечето случаи на комуни, за да удовлетворяват нечие друго его.
                              Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X