Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

    Точно Гошо, истината е в статистиката.

    То е нещо като да питам, харесвате ли Суши и дали си струва да го опитвам? Да, индивидуално е, но ако от 10, 8 човека го харесват, значи наистина си заслужава. А вече дали ще ти хареса на теб, както са писали горе, ще го каже задника ти.
    Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

    Коментар


    • #47
      От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

      Никога не бих предпочел едноцилиндров мотор за дълго пътуване.
      т.е. бих, но само ако поне 50% от маршрута е извън асфалта.

      На асфалта дори и само това, че е по-лек е достатъчен недостатък
      То е като да сравняваш SL500 и Golf3
      Последно редактирано от Ilarioncho; 01-04-11, 22:01.
      Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

      Коментар


      • #48
        От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

        Понеже на няколко пъти се споменава старото, 5 клапанно XTZ 660 Тенере, аз като собственник на такова мога да споделя някои впечатления:
        На килограми не съм го мерил но по дебелите книги го дават около 195 - 200 кг., което го доближава до по-мощния му събрат Супер Тенере. Кончетата са 49 и съответно при тия килограми е малко по-тромав при високите скорости сравнено с Хонда Доминатор примерно, но пък е по-стабилен. Ветрозащитата е по-добра от на другите едноцилиндрови и напълно ме задоволява. Въпреки че е едноцилиндров, вибрациите са много по-малко сравнено с доминатора и DR-а примерно. Охлаждането е водно и маслено, има и вентилатор на водния радиатор, маслото се охлажда въртейки през рамката, а това позволява каране с часове на първа по планината примерно. На асфалтови пътища поддържа спокойно 120 - 130 км/ч, аз съм държал и 140 за продължително време. Максимално над 170 км/ч не съм успявал да вдигна с оригиналните венци 15/45. Средно ми харчи 5/100 смесено каране, но на чисто извънградско (Сандански - София - Сандански) е свалял до 4,6 л. на 100 км. и то при поддържана скорост през повечето време около 120км/ч. Най-голямата му слабост е ниската товароносимост - дават му само 180 кг. полезен товар, а тъй като аз съм 100 че и отгоре понякога, за втори човек и багаж ми остават твърде малко. Пробвал съм да надвиша с 10 кг. полезния товар - започва да удря веригата в горната ограничителна ролка при най-малката неравност. Това може и да може да се оправи с друга пружина ама не знам откъде да я намеря! Другото дето не ми харесва е че за най-малкото нещо да пипна по двигател или карбуратор ще трябва да разглобя половината мотор. Друга слабост е че бушоните са пръснати из сноповете кабели а не са изведени в отделна кутия.
        Общо взето на мене мотора ми е удобен и съм навит да тръгна навсякъде с него, само дето нямам спонсори пък едната заплата за кое да е по-напред !
        "Do not correct a fool, for he will hate you;
        Correct a wise man, for he will appreciate you."

        Коментар


        • #49
          От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

          За съжаление днес не ми дадоха да пробвам Тенерето Но .... това не е моят мотор

          - доста висока седалка, плюс тясна и некомфортна.
          - липсват стойки за странични куфари и ми се строва е доста хилава опашката,
          - няма калник отзад, и по-скоро мотора е типичен дуал-спорт. Въпреки, че на моят стар КЛХ при скок от около 1м му избиваха семерингите на коловете и тук не виждам как ще издържи. Тесен е отпред и предната гума също ще те направи на г.з при мокро време. Не, това не е това което искам.
          - исках да видя как е на вървеж, ама уви ...

          В-стром намерих,

          - удобен и на седалка, и на стойка, и на кормило.
          - с пвц куфари, странични стойки, ауспух скрит зад стойката,
          - нормално тежък, и не чак - толкова убийствен за вдигане от легнало положение,
          - на-живо е по-симпатичет, от на снимките,
          - не е скъп,

          едно но, намерих 650 вариант с проба. Плавен, не къса китки при ускорение, спокойно разрешава да подадеш повече, на втора предавка, без да поднася гумата. Не знам защо но и в Моблето е доста по-продаваем. Не е зле, ама при 35-40кг багаж и двама човека, не знам дали няма да е муден, и дали ще позволи спокойно изпреварване на Тир с около 110-120 км ??
          Последно редактирано от paksss; 03-04-11, 20:00. Причина: правопис
          Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

          Коментар


          • #50
            От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

            Мисля, че човек карал мотор, който къса китки и поднася гумата на втора, че дори и на трета, трудно ще се реши да си купи такъв, който не ги прави тез неща.

            Коментар


            • #51
              От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

              Хах, аз за китки си имам КТМ 200 ЕХС в гаража не на трета, на пета върти и скача във небесата.
              Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

              Коментар


              • #52
                От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                едно но, намерих 650 вариант с проба. Плавен, не къса китки при ускорение, спокойно разрешава да подадеш повече, на втора предавка, без да поднася гумата. Не знам защо но и в Моблето е доста по-продаваем. Не е зле, ама при 35-40кг багаж и двама човека, не знам дали няма да е муден, и дали ще позволи спокойно изпреварване на Тир с около 110-120 км ??[/QUOTE]

                Не разбрах какъв мотор си избра. Дано не съм закъснял с писането. Имам В-650. С три куфара, чанта на резервоара, палатка вързана за някой от куфарите и двама души си изпреварваш Тир с повече от 120 км/ч. Много спокойно с толкова багаж си караш със 160км/ч.
                BMW F700GS
                BMW R1150RT

                Коментар


                • #53
                  От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                  А за какво 650 става на реч. KLR, SV, F, V strom, XR, G.......?
                  още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

                  Коментар


                  • #54
                    От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                    За В-стром ДЛ 650 става въпрос. Извинявам се за пропуска.
                    BMW F700GS
                    BMW R1150RT

                    Коментар


                    • #55
                      От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                      Колегата
                      paksss още ли не е избрал мотор?

                      Коментар


                      • #56
                        От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                        Много интересно се получава като отговор на темата: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?
                        - V-Strom 650
                        Мисля, че е много добър избор: не е много скъп; много е здрав; не е много тежък; изключително удобен включително и за двама души с багаж; доста икономичен и т.н. Аз имам V-Strom 1000 и малко съжалявам, че не взех 650, 1000-ката е доста силена и по технически данни не е много по-тежка, но на практика 650 се чувства много по-лек, а пък всички които го карат казват, че мощността му е достатъчна.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                          Съжалявам,че късно видях темата.
                          Аз,карам много,пътувам много и надалече,и пътувам (да подчертая)с чопър(Yamaha XVS 1100,между другото избран за най добрия круизър за 2005г.).Всеки мотор си има и предимства и недостатъци,но знам със сигурност,че с чопър(круизър)е много удобно да се пътува(защо му викат КРУИЗЪР).Обмислял съм вариант да си взема BMW GS ,или TDM 900,но все си викам,че имам мотор,който съм свикнал със него,а дори и той със мен(42000км.).Понякога,се чудя,защо повечето пътуват с GSи,или Aфрика туин,първо си мислех,че "са" големи пътешественици,и за това,после разбрах,че това имат,затова с това пътуват.Всички,знаем,че има хора,които,просто искат да пътуват,а със какво,всеки сам си избира!!!
                          Никога няма да забравя,как се запознах в Кападокия с Милен от този форум,беше с Хонда 125,беше толкова щастлив и безгрижен,а дори незнаеше,че мотора му има проблем,и каза,че не си е взел телефон умишлено,а догодина и фотоапарат няма да вземе,пречел му на изживяванията,сега вече го разбирам.Да не забравяме и Коста,който обиколи света със мотор ,за сега е първият Българин,и то със чопър!
                          А,що се отнася до Дъг,......,без коментар!!!
                          На Владич,му харесвам критериите,но е забравил,за ниския център на тежеста,който го нямат никои от изброените мотори,а това е много голямо предимство.
                          С един резервоар минавам спокойно 350км.,че стигам и до 400км,при умерено каране(110км.ч.).
                          Тежеста-обикновенно съм над 340кг,без мен(80кг.),и с такъв център на тежеста,почти не го усещам,докато при едно ендуро,Васко ми е разказвал за големи главоболия,дори за следващото пътуване ще бъде без куфарите.С Чопъра съм карал не рядко и в черно,не съм имал особенни проблеми,падал съм на асфалт в Йордания и Черна гора,от глупост,в Йордания мазен асфалт(не послушах Бойко),в Черна гора на мокро,но изцяло мои грешки,без никакви поражения,а, сериозно падане.
                          Сега за стойката,никога не ми е било дискомфортно,да седя на "опашката",дори на последното пътуване из Алпите и Адриатика,Васко с Варадеро 1000 си сложи степенки на ролбара,и каза,Че се е родил,а всички пътувания сме били заедно.На моя мотор имам ,няколко коренно различни стоики(3),и ги сменям ,ако се наложи.Карал съм,над 800км.,без да имам необичайна умора.Първото ми голямо пътуване,беше до Италия, с два чопъра(единия аз),едно BMW 1100 RT И TRANSALP 650(Васко),4600км.Миро с БМВето,сгъна още на 1000км.(кръст,гъз),а на Соренто-Салерно по завоите,вече бяха му се откъснали китките(може да е от задкормилното устройство,незнам).Васко с ТРАНСАЛПА го гледах на огледалото в Италия,как поривите,на вятъра,го изместваха с един метър(а той е 120 кила),и смени мотора с горепосоченото Варадеро.Следващото пътуване ни беше 8500км,до Египет,три чопъра,едно БМВе К 1200 ЛТ(Калоян) и Варадеро(Васко).За БМВето(съжалявам за Змея,но си е добър мотор),то си е същата стоика,не по различно от круизър,и Варадерото се държеше добре,но въпреки това,аз съм го карал няколко пъти и реших,че не е моя мотор,единствено завиждам,че не мога моя да го карам прав.
                          А,що се отнася до едноцилиндровите,аз имам такъв турист 600,за града,пълен боклук,сигурно щото е Каджива, не ме кефи,ще го махам.
                          Явно другите форумисти от тази тема,не са пътували с круизъри( на тях,и със тях,без Бойко,ха,ха)и,нямат преки впечатления.Аз ,за разлика съм пътувал с ендура и туристи и имам впечатления.
                          Следващата година,ще ходим в Иран с Васко(Варадеро),ако имам,още впе4атления,ще споделя.
                          Не бих,го сменил,може да си взема нещо да пробвам,но дори и да ми хареса(съмнявам се) няма да изоставя,чопъра.Според мен в едно пътуване най важен е ентусиазма, нямаш ли го ,с какъвто и мотор да си,нищо не става!!!
                          Димитър Анастасов
                          d.anactacov@gmail.com

                          Коментар


                          • #58
                            От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                            Аз само пистов мотор не съм карал на дълго пътуване. С круизъра ми Honda VTX1300 съм навъртял 38000км винаги с Вики зад мен и много багаж и съм напълно съгласен, че заради ниския център се управляват по-лесно тези килограми отколкото същите на един GS 1200, но колкото и да можех да протегна крачета и да полегна докато карам пак тавана ми беше 600-700км преход. Сега на връщане от Иран направих 2040км за 26 часа каране с една сериозна почивка за вечеря и други дребни за кафе, което ми беше възможно заради по-доброто окачване на GS-а сравнено с всеки круизър. Кофтито за чопарите като цяло е, че не стават за черно и човек добре трябва да подбира добре маршрута. От тук до Иран единствено ще е кофти в участъците в ремонт в Турция и легналите полицаи на входа, средата и изхода на всяко населено място. Иначе там отново пътищата са в пъти по-хубави от нашите.
                            Общо взето където е асфалт става с круиза, но извън него само каращите такива знаят какви мъки са, колкото и да не го споменават в пътеписите. Така и круиза на Дъг претърпя сериозен ендуро тунинг за пътуването му до Магадан. )

                            Коментар


                            • #59
                              От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                              През Турция до Сирия със Сузуки freewind 650,с един цилидър.Да спомена ,че не съм усетил кой знае каква умора.Всичко зависи от физическата ти подготовка и прага на търпимост.Очевидно пътешествието с мотор увеличава нивото на търпимост.Сега карам Хонда трансалп 700 с ABS!Изключително икономичен,удобен,динамичен и с перфектна ветрозащита мотор.Тъй като никой не го споменава като възможност, се надявам,че някой поне ще ми го похвали.Моят е сив!

                              Коментар


                              • #60
                                От: Въпрос: за дълъг път Ендуро или Турист?

                                Това е заместникът на Африката според мен! Хонда Трансалп XL 700 V. Два цилиндъра под 52 градуса, инжекция, 60 коня, че даже и теглото, е както на Африката. Около 220 кг. Седалката е по-широка и удобна, от колкото на Африката и по-ниска. ABS-a е абсолютно предимство. Малко по-шосеен са го направили мотора с предна гума 19 цола, но тя и тенденцията при Африката беше такава. По-новите модели бяха и по-шосейни.
                                Честито на колегата!... Че даже е и сив!!! От сега нататък колегата ще го хвали този мотор във форума!
                                Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                                Златомир Попов - Forry

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X