Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съветска и американска космическа програма (сигурност)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

    Звучи забавно и съвсем реално. На времето би могъл да го каже и Гагарин, свит на 14 на върха на потенциална бомба.
    Искам България чиста!

    Коментар


    • #47
      До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

      За най-ниската оферта?
      Има места, където всичко се прави както трябва, а не за колкото пари не са откраднати и изпити.

      Коментар


      • #48
        До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

        Програмата Х-15 започва през 1954г. През 1955г конкурса за разработка е спечелен от фирмата Норт Америкън. Първоначално разработките и експериментите се провеждат със модели в мащаб 1:15. На 15 октомври 1958г е показан първият опитен образец /те са общо три/, полетите се провеждат от самолет носител /модифициран Б-52/, първият полет е проведен на 10 март 1959г, първото отделяне от носителя е проведено на 8 юни 1959г. Прогромата е завършена през февруари 1968г след провеждане на 191 полета. Максималните резултати за скорост и височина са: 7297км/ч от 3 октомври 1967, с пилот Р. Найт и 107 960м височина от 22 август 1963г с пилот Д. Уолкър. И двете рекордни постижения са направени със Х-15А-2 /втория екземпляр/.
        Това съвсем на кратко.
        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

        Коментар


        • #49
          До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
          Простете мен неукия, че се намесвам втази тема, но като четох първата страница ми дойде наум репликата на един от героите във филма "армагедон":
          "Седим върху ядрена бомба, няколко хиляди тона гориво и машина направена от няколко милиона части... построена от предложилия най-ниска оферта" Цитирам по памет. Та за каква сигурност ставаше дума?

          Аз се сещам и за друга забавна реплика от този филм, когато руският пилот се опитваше да подкара кораба, а другите се съмняваха, че ще успее понеже не бил запознат с елементната база, той каза:"-Руски елементи, американски елементи, всичко се прави в Тайван!"
          Все пак това /филма/ е само един забавен екшън с комедийни оттенъци и не може да е някакъв сериозен източник на информация.
          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

          Коментар


          • #50
            До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
            За най-ниската оферта?
            Има места, където всичко се прави както трябва, а не за колкото пари не са откраднати и изпити.
            В Гагариновия случай това за офертата, естествено, не важи. За бомбата обаче си е така.
            Искам България чиста!

            Коментар


            • #51
              До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

              Бомбата е бил Гагарин, и не знам дали го е знаел. Не мисля че старши лейтенантите от изтребителните полкове разбират кой знае колко от геополитика или от перспективни космически програми.
              А Р-7 си е било бойна ракета, и сравнително до скоро още беше. Че ги монтират вместо атомната бомба сигурно са знаели.

              Коментар


              • #52
                До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                Офертната цена далеч не е водещият показател. Особено когато парите ги дава друг, т.е. държавният бюджет. Даже колкото е по-голяма цената, толкова са по-големи комисионните по абсолютна стойност. Пък в тази промишленост какви комисионни дават...

                Така че не печели най-ниската оферта, а най-силното лоби в Сената.

                http://skromni.virtualave.net/cgi-bi...cle.pl?space&7

                Ето малко за сглобяването на совалката:
                http://skromni.virtualave.net/cgi-bi...cle.pl?space&9

                А, ето и за кръжочниците:
                http://skromni.virtualave.net/cgi-bi...cle.pl?space&8

                Коментар


                • #53
                  До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                  Мда. Внушава.
                  Бе, откъде ги намират тия автоматични преводачи(((

                  Коментар


                  • #54
                    До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                    На места изглежда като автоматичен преводач, но очевидно не е. Просто авторът е живял тук само като дете и това са му странностите като опре до названия и до терминология. Да не говорим, че тези неща ги няма на английски така или иначе. Щото може да има усложнения за някои конкретни тези. Ама да не издребняваме, ами белким да научим нещо.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                      Първоначално публикуван от Tramp Преглед на мнение
                      За прехват на SR-71 руснаците (ОКБ Сухой) разработват "Сотка"( тежал е около 100 тона)-забележителен самолет останал само с няколко изпитателни полета и после почти всичко (за кой ли път?)е затрито. Той е бил и първият самолет със система "fly by wire", в цивилен самолет тя се появява чак при А-320. Има чудесна монография на руски език.
                      Т-4 "Сотка", наистина е имал забележителни проектни параметри - 3200км/ч скорост на големи височини; 1150км/ч скорост малки височини и далечина на полета 7000км /3500км радиус на деиствие/. Първият си полет извършва на 22 август 1972г т. е. 8 години след МИГ-25 и десет години след SR-71. Той никога не е мислен за изтребител, а е бомбардировач-ракетоносец, така и не достига до проектните си параметри, става жертва на междуконструкторски интриги /Туполев от самото начало е бил много против Сухой да прави големи самолети - бомбардировачи/ и междуведомствени такива /министъра на авиационната промишленост тогава - Дементиев не позволява използването на черни метали - титан - в авиационния завод в Казан, който е единствения завод с технологични възможности за производство на големи самолети в СССР тогава/. Първият руски самолет "летящ по жица" е М-50/52 разработен в КБ-Мясишчев и провел първия си полет на 27 октоври 1959 /този самолет също става жертва на интригите на Туполев и вместо него живот получава ТУ-22М/26/. Като стана въпрос за М-50, много интересен е факта, че той изиграва ролята на катализатор за разработването на SR-71 от страна на САЩ. При получаването на сведения за разработването му американците предприемат мерки за намиране на противодействие. Тъй като разработките на М-50 не стигат до никъде SR-71 не става изтребител-прехващач /като какъвто е замислен първоначално и дори първите три самолета са били произведени като такива/, а става разузнавателен самолет /изтребителите са "разоръжени" и превъоръжени съответно/. SR-71 среща адекватно противодействие едва след приемането на въоръжение на МИГ-31М, и съответно редовните патрули над територията на СССР са прекратени през 1985година, а през 1990 той е "пенсиониран" с почести, като при прелитането си до Смитсоновия музей, един екземрляр произведен през 1966г поставя още три световни рекорда за скорост в реален полет.
                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • #56
                        До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                        Да, автоматичният преводач няма да знае думата "рискание"))
                        Не знам как я знае и тамошен спец. Някой е пипал текста.
                        Но е познавателно, да.
                        Вярно че подсмърчат. И като стане дума за Челенджър казват "заляхме с три хиляди тона бетон собствената си глупост".

                        Коментар


                        • #57
                          До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                          ))))))))) След Пауърс НИКОЙ не е летял дълго над съветската ПВО. Еле па до 85-та. Тогава изпосвалиха половин дузина боинги които се правеха на пътнически, и разузнавателната война в Далечния Изток свърши.
                          Стига с тия дивотии. Опитай да решиш навигационната задача на прехващача за ешелон 25 километра със скорост 2 500. С почуда ще забележиш че не става нищо. Опитай да сметнеш за да стане, колко пък летища на прехващачите трябва да имаш, колко самолета на тях, и колко дежурни звена. За летателните характеристики на Миг-25, 27, 31. После спокойно се откажи от тия детски истории, и иди да поръчаш при другите колкото трябва зенитни дивизиона.
                          Прехващачите не ловят такива неща, понеже не могат да го правят безусловно. За тая работа си има зенитни ракети. Прехващат ти трябва срещу НЛО, белким успее да го опознае преди да го обстрелят, и в никакъв случай срещу недвусмислено разузнавач. За такъв - направо "Ххх, унищожете целта!".
                          Миг-25 е тежък баражиращ изтребител за крайния север, а не играчка на повикване. Звено от четири, от които само единият с включен радар, осигурява дежурното ПВО на 100 000 квадратни километра. Целите им са формациите стратегически бомбардировачи влитащи от полюса, крилати ракети, спътници. Даже идиот няма да разработва специален прехващач за нещо, което не представлява опастност. Нито пък идиот от другата страна ще разчита на разузнавач, който не може нищо, понеже гарантирано няма да се върне. Особено в спътниковата ера.

                          Коментар


                          • #58
                            До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                            )))))))))
                            Миг-25 е тежък баражиращ изтребител за крайния север, а не играчка на повикване. Звено от четири, от които само единият с включен радар, осигурява дежурното ПВО на 100 000 квадратни километра. Целите им са формациите стратегически бомбардировачи влитащи от полюса, крилати ракети, спътници. Даже идиот няма да разработва специален прехващач за нещо, което не представлява опастност. Нито пък идиот от другата страна ще разчита на разузнавач, който не може нищо, понеже гарантирано няма да се върне. Особено в спътниковата ера.

                            Това, за което говориш не е МИГ-25, а МИГ-31 /без М/, най-общо казано това е МИГ-25 с двигатели ТРД-30Ф, който от своя страна е модификация със форсажна камера на ТРД-30, двигателя на ТУ-134, и също така подменена БРЕО - бордово радиоелектронно оборудване /след случая "Беленко" от 1975г. Появява се през средата на 70-те /1976г/ и е приет на въоръжение през 1981г.
                            Пауърс е летял и свален на U-2, височинен, но не свръхзвуков самолет, да това е станало със ракета. Няма ракета земя-въздух, която да прихване и унищожи цел, движеща се със скорост 3500км/ч на 30 000м височина! При това активно маневрираща, а не балистична ракета примерно.
                            За полетите над територията си, признават дори самите руснаци и надали се нуждаят някой от тяхно име да води "щраусова" пропаганда!
                            Последно редактирано от davc; 08-10-07, 16:22.
                            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                            Коментар


                            • #59
                              До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                              Е сеа я втасахме. Я ми разкажи да аеродинамиката на самолет, способен енергично да маневрира на 30 километра? Толкова повече че там не лети никой, освен семейството Миг-25. За тях ешелоните до 30 километра са щатни, и до 35 - за преодоляване на нечие ПВО. Няма други самолети които се мотаят по такива места. Та, на такива височини скоростните виражи са по десет минути брат ми, за ракетата това е закована в небето свещичка. Отива и я духва. Че няма и изтребители, които могат да стрелят с такова превишение на целта.
                              Обаче я виж зоните на досегаемост на старинните Двина, и после на всички след тях. За да не се демаскира, нито У-2, нито СР-71 имат активна електроника, така че не могат да поставят и смущения. Иначе казано, по такива цели би трябвало да работят само новобранците от разчетите, за тренировка. А офицерите изобщо и да не изпълзяват от столовата по такава тревога ако др. Сержант не е кьоркютук и не е с някоя ученичка в селото.
                              Сеа кво, трябва да ровя и за списъците с въоръжението на разните полкове през разните години ли? Има колкото искаш книги за историята на Миг-25, там и пише кой не е можел да лети, пък колко не е можел. И по тая причина не е стоял на бойно дежурство през разните години.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                                МИГ-25:
                                Практически таван - 20 700м
                                Максимална скорост на височина - 3000км/ч

                                Рекорда за "динамичен таван" /което значи не хоризонтален полет, а самолета излита и само набира височина, докато може, след което се приземява/ на този тип самолет е 37 650м, установен е на опитен екземпляр - Е-155М, това не нито боен, нито сериен самолет, а именно безкрайно облекчен и подготвен за екстремуми експериментален прототип, при това с двигатели, които имат ресурс 150часа /Р-15Б-300/, които нямат нищо общо със серийно монтираните.
                                Абсолютният рекорд за динамичен таван принадлежи на споменатият вече Х-15: 107 960м, това също е експериментален прототип.

                                Абсолютният рекорд за височина в хоризонтален полет принадлежи на SR-71: 25 929,031м, тук вече става въпрос за сериен самолет, и нормална практика при експлоатация.
                                На този самолет принадлежи и абсолютният рекорд за скорост при хоризонтален полет: 3609км/ч /това е споменатият случай при "пенсионирането", явно са се изкефили да го "издуят" като за последно/.

                                "Фирменият" рекорд за скорост в хоризонтален полет на типа МИГ-25 е 2981,5км/ч /тип МИГ-25, защото това е отново експериментален прототип Е-266/

                                Та какво за "30-километровите ешелони" и техните
                                "властелини"!

                                Не съм писал, че на 30км самолетите маневрират "енергично", а активно, разликата е от небето до земята!
                                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X