Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съветска и американска космическа програма (сигурност)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

    Наистина ли са се приземили с 29 x g ????
    Не го знаех. Баси, това е направо убийствена цифра...
    Аз вероятно на 1,5 бих повърнал спонтанно. На 2 и това не бих могъл...
    Volk: Уж мъжки форума, ала-бала, ама до 10 секунди темата ще е изтрита!

    Коментар


    • #77
      До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
      ... Кразаджиите са решили да го намалят и затова са направили камиона с муцуна.
      А какво отношение има "муцуната" към ускоренията и респективно претоварванията?
      Танки грязи не боятся!

      Коментар


      • #78
        До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

        Колата има разни центрове. На тежестта, геометричен, кви да е други. Когато се движи се люлее основно около някаква условна точка примерно в средата на базата. Тя е и най-спокойната. Колкото по-далече от нея - толкова по-големи са амплитудите, и значи ускоренията с които се движи точка от машината.
        Надмоторната компоновка се използва за да се увеличи товарната дължина на платформата. Понякога слагат кабината даже пред предната ос, като на автобусите например. За да се намали обаче неблагоприятното влияние на люлеенето, кабината трябва да се избута назад и надолу. Така при една и съща скорост на един и същи участък от пътя претоварванията във всички посоки ще са по-малки. Което значи че предномоторният камион на същия участък може да се движи с по-висока скорост. Така се увеличава с много средната скорост по маршрута.
        А то и сега камионджиите по тия състезания карат с гипсови яки като картингистите.

        Коментар


        • #79
          До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

          Бе, Стефане, ти сигурен ли си за това: "29g", това е невъобразима цифра, не съм сигурен - има ли практически смисъл!
          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

          Коментар


          • #80
            До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

            Първоначално публикуван от Yordan Преглед на мнение
            Аз вероятно на 1,5 бих повърнал спонтанно. На 2 и това не бих могъл...
            Спокойно, не е толкова страшно. Ако си се качвал веднъж на люлка "гондола", значи си видял какво е 1.5 g. A във Формула 1 често показват индикатора на претоварването и той стига почти на всеки завой и спиране до 4-5 g. А карат така с часове. Човешкото тяло е издържлива конструкция!

            Коментар


            • #81
              До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
              Спокойно, не е толкова страшно. Ако си се качвал веднъж на люлка "гондола", значи си видял какво е 1.5 g. A във Формула 1 често показват индикатора на претоварването и той стига почти на всеки завой и спиране до 4-5 g. А карат така с часове. Човешкото тяло е издържлива конструкция!
              Веднъж се качих. И верно щях да повърна спонтанно, ама не знам как не стана... Ма там наистина ли е 1,5 ?
              4-5 си звучи страшничко. Еле пък с часове... Веднъж бях в едно като лунапарк и имаше неква такава атракция, дето предупреждаваха на 3 езика да не се качват хора със слаби сърца, а тия с пейсмейкърите хич да не се качват, ама ако се качат - после да ходят да ги прегледа лекаря в съседната къщурка. Та това нещо беше егати влакчето, дето се въртеше бясно из вътрешността на една сфера. И надолу с главата, и всякак, само че ти не го усещаш, щото ускорението те държи залепено за седалката във всеки един момент. За капак на всичко по време на "полета" правеше супер резки маневри чрез неестествени чупки в линията - килне се рязко и спре изведнъж. После се "изправи" и пак закове, и това докато хвърчи като невидяло напред. Демек, създава мощна инерция и я убива рязко, та чак червата ти да се качат в ушите. Що хората се кефят на тия неща аз не знам, пък аз що бях там хич и не разсъждавам. 10 минути след това все още не можех да разсъждавам. Не знам кво же беше, кво чудо, ама резките ускорения са голям драйф...
              Човешкото тяло наистина издържа много, но ако е достатъчно плавна промяната. Костите и мускулите по принцип нямат проблем сами по себе си, за меките и лашкащи се органи е кофтаж обаче. На плавно ускорение вероятно може да се издържи много без да умреш, дори и в несвяст. Естествено, рязкото е като удар в стена за организма.
              Volk: Уж мъжки форума, ала-бала, ама до 10 секунди темата ще е изтрита!

              Коментар


              • #82
                До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                Да, толкова е било. И човеците и капсулата издържаха.
                Руснаците я подариха на Георги Иванов. А идиотчетата тука я разграбиха.
                Никой не е искал да кацат с толкова. Само че повреденият двигател първо не е щял да се включи, а после е работил почти 10 секунди повече отколкото са му поръчали. И така.
                Повече тия двигатели не летяха. Ами ги модернизираха и стана Союз ТМ.

                Коментар


                • #83
                  До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                  Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                  Руснаците я подариха на Георги Иванов. А идиотчетата тука я разграбиха.
                  Е капсулата нали си е в Музея на авиацията в Крумово и е център на космическата експозиция?

                  Коментар


                  • #84
                    До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                    Имам спомени за едно филмче за някакъв тест за поносимо ускорение, но не са ми много пресни. По релса засилват капсула с човек до свръхзвукува скорост... и спира с удър в резервоар с вода. Оцеля. И, ако не се лъжа говореха за натоварване от сорта на 40 g...
                    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                    Коментар


                    • #85
                      До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                      Да де, най-накрая със скандали я преместиха от Ловеч там. Ограбена. Тя си беше с всичко в нея, съвсем оборудвана.

                      Коментар


                      • #86
                        До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                        Струва ми се че бъркате моментното претоварване с постоянното.Гледах едно предаване дето показваха тестове с трупове и се оказало че шията на човек можела да издържи много голямо натоварване ,но всичко това само части от секундата!
                        много преди старта...

                        Коментар


                        • #87
                          До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                          за теста с релсите - правен е от американците при опити да направят катапулт за свръхзвукови скорости - не са успели и до днес
                          не катапултират със свръхзвукова
                          имат няколко оживели дето са го правили от зор - развеждат ги като маймуни - били велики
                          на тест пилота от опита - след опита вече не е летял
                          от натоварването са му се отлепили лещите на очите
                          доста време е лежал по болници - пенсиониран е веднага
                          BMW X6

                          Коментар


                          • #88
                            До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                            Имат няколко такива. Надути като жаби от въздуха, с натрошени на дребно крайници и замръзнали очи.
                            Не знам много за техните кресла. Руските освен другото хващат човека за ръцете и краката, да не му ги откъсне вятърът. Но още по-голям проблем от конструкцията е алгоритъмът на изстрелването и критериите за вземане на решение за изстрелване.

                            Коментар


                            • #89
                              До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                              ами
                              за американските катапулти знам че имат компютър на тях
                              и на горната част на креслото има тръбичка с калибриран сензор който въз основа на въздушният поток минал през тръбичката казва на компютърът с каква скорост се движи самолета което според мен е глупост щото е по ТОЧНО да вържеш компютърът на креслото с точният уред на таблото ама те така са си решили
                              та въз основа на това показание компютърът определя алгоритъмът за изстрелване на креслото или по точно времената му
                              по правило при свръхзвукова не катапултират
                              както казах имат няколко които са го правили от зор но не знам някой от тях да е летял пак
                              BMW X6

                              Коментар


                              • #90
                                До: Съветска и американска космическа програма (сигурност)

                                След като темата се отклони в друга посока, а в последствие замря, я подновявам с риторичният въпрос: Кои ще лети в Космоса?
                                В САЩ са напълно наясно, че космическите совалки изживяват последните си дни и стискат палци да няма още жертви. Руснаците просто продължават да правят КЛА, които изпълняват задачите си и връщат на Земята екипажите си живи.
                                Съединените щати ще бъдат принудени да разчитат на руските космически кораби "Союз" при експлоатацията на Международната космическа станция (МКС) след 2011 г.
                                Това заяви помощник-директорът на НАСА Уилям Герстенмайър в комисията по наука и технологии на Камарата на представителите на американския Конгрес
                                Герстенмайър припомни, че до октомври 2010 г. трите останали в експлоатация космическа совалки на НАСА ще бъдат бракувани, за да се освободят средства за експедиции до Луната през 2020 и до Марс през 2030 г.
                                Разработваният от НАСА нов космически кораб "Орион" ще бъде готов за полети най-рано през 2016 г. и в периода от края на 2010 до 2016 г. НАСА няма да разполага с възможност за полети до МКС, ако не разчита на руските кораби "Союз".
                                Цялата статия:
                                http://www.monitor.bg/world/article?...id=30&eid=1353
                                До колко е вероятно "Орион" да е готов за полети до Луната и Марс и каква е вероятността за изграждане на функционираща Лунна база от САЩ е друг въпрос. Един от хората в кухнята на космическата програма има различно мнение по въпроса:
                                http://skromni.virtualave.net/cgi-bi...le.pl?space&13
                                Благодаря на Обрера за линка към този сайт.
                                Герстенмайър каза, че НАСА иска да "продължи да плаща на Русия за уникалното оборудване в течение на целия период на експлоатация на МКС", т. е. до 2016 г. Успоредно с това помощник-директорът на НАСА съобщи, че американците не смятат да използват руския товарен кораб "Прогрес" след 2011 година, тъй като дотогава компании от САЩ ще направят собствени подобни космически апарати. Освен това САЩ имали споразумение за използването на европейски и японски товарни космически кораби.
                                Дори лаик като мен знае, че няма "паркинг" за космически апарати и те не излизат просто от заводският конвейр на всеки 36 месеца. Сигурно и в момента руснаците имат няколко КЛА в различни етапи на построяване и със сигурност между тях няма два напълно идентични.
                                Защо просто НАСА не си признаят, че са изостанали прекалено много в тази насока, вместо да замазват положението с някакви въображаеми полети до Марс и бази на Луната? В края на краищата "Мир" не летя толкова години само за да отглеждат на борда му домати по няколко милиона $ за килограм. Явно е, че е извършена огромна работа по темата за продължителни полети в Космоса и са разработени уникални апарати и технологии.
                                Знам, че звучи прекалено наивно, но защо не съчетаят знанията и опита с финансирането, вместо да гледаме с тревога всеки старт и приземяване на совалките?
                                There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                                No wahalla.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X