Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колко еко всъщност са екоколите?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Колко еко всъщност са екоколите?

    Много голям бе... На ден отиват по 50-60 литра нафта при по-сериозно натоварване. Не знам с колко дърва или слама ще се изработи газ за да се равни на тези литри нафта, ама не е малко. Отделно самия генератор е обемист, да съм с камион-става, ама с трактора не може.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #62
      От: Колко еко всъщност са екоколите?

      Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
      "Обработката" касае предимно серните съединения и в някаква степен твърдите частици, като разбира се в никакъв случай - сто процента. Въглеродните - и окис, и двуокис изобщо не са и предмет. В този смисъл, изгорелите газове на автомобилните двигатели са много "по-утилизирани". Към директно произтичащото от КПД-то, употребени пропорционално към ефективната работа природни ресурси от всякакво естество - филтрирането пък изобщо не би могло да има отношение.
      Как са по-добре обработени автомобилните? Аз мисля, че изчистването на филтрите, загряването на катализаторите и рязките моменти на промяна на мощността на двигателя пречат. В ТЕЦ-а режимът несравнимо по-установен и няма изненади освен при аварии и планови промени.
      Сега разгледах различни статии в уикипедия по въпроса. Пише, че въглищата водят до сходна или повече радиоактивност от ядрената енергетика! В нормален режим е 100 пъти повече, но трябва да се смятат и катастрофите и така АЕЦ си връщат "пренината" но с малко. КПД на ТЕЦ с въглища е подобен на този на двигател на кола, тези с газ са по-ефективни. Трябва и отровните газове (серни и азотни, ЦО) да се приравнят, но няма да е сега.
      Така електроколата излиза да е добра при наличие на АЕЦ или ВЕЦ, за ВЕИ не знам колко са еко.

      Коментар


      • #63
        От: Колко еко всъщност са екоколите?

        Така. Сега по реда, конкретно за "еко колите":

        Нарочно не обсъждам метеоритното преминаване на автомобилния небосвод на модела EV1 на GM. Коментирали сме го и друг път тук - като се абстрахираме от сензационалистичните филмчета като "Кой уби електрическата кола ?" и подобни - машинката се появи прекалено рано, пазарът просто не беше готов за нея, и съответно беше сдъвкана и изплюта.

        Първата "истинска" "еко кола" която се закрепи на пазара (под "истинска" - разбирай - рекламирана до пробиване на тъпанчетата) беше Приус на Тойота, преди ей ги кога станаха 14 години.

        Това "чудо" беше (и продължава да е) чудо единствено с невероятната изоглавеност на схемата - айде сега малко двигателче, ама оптимизирано за работа на постоянни режими, ама не знам какво си, та през алтернатори, та през акумулатори, та през електромотори, та през не знам какво си.

        Тойота бидейки Тойота, направиха "чудото", направиха го и да работи, че и да се продава. Въпросният модел (и въпросната схема като цяло) проработи благодарение на една типично японска черта - че хората просто са толкова добри, че могат да направят работещо нещо и от кофти концепция.

        С появата си Приус-а вдигна много шум, но конкретно в Европа остави странно впечатление. Освен че самата концепция по скромното ми мнение е куца (не съм спец, не ангажирам никого, просто мисля че някаква локомотиво-подобна схема щеше да е далеч по-добра), прехваленият му нисък разход до ден днешен може да накара да се пукне от смях който и да е голф тди. Или дори доброто старо АХ дизелче на Ситроен.

        Е, виновниците за появата на това недоразумение са следните. Снимал съм ги преди малко. Викам им адската тройка:


        Малкият злодей: Американско стандартно такси:



        Форд Краун Виктория (или навремето - Шевролет Каприс, или някоя подобна бангия): в общи линии американския Москвич. Голямо, тежко, непридирчиво, дуракоустойчиво. Отделна рама, двигател осмак, евтино за покупка, поправя се с чук и длето. Не чак толкова здраво, колкото евтино и лесно за поправка.


        Големият брат на малкия злодей: Американска стандартна лимузина:








        Линкълн Таун Кар. Наричат го "лимузина", но всъщност пак си е такси, но на повикване (лимузините, истинските, пак са такива линкълни в повечето случаи, но удължени на "кренвирш").



        Та това черното просто е такси което допълва жълтите таксита. Няма брояч, курсовете са на договорка. Удобно, тежко, неповратливо, пак осмак, пак същото за рама и за поправки.



        Братчеда злодейчо:




        Бус, модел "някакъв". Произволна марка (всички ги правят). Ползват се за всичко. Има ги във всякакви варианти. Отново - рама, осмак, евтино, дуракоустойчиво...

        А ето го и общото звено в тази престъпна тройка:





        Добрият стар американски осмак. Спряган във всичко от ръчни колички до предупредителни сирени през 50те и 60те, за обявяване на обща тревога (задвижвани от осмак Крайслер, чували са се на 40км).


        Любител съм на максимата "колкото повече - толкова повече" при двигателите. Десет литра да го направят - по-добре е от пет. Кеф ти ферарита, кеф ти корвети, вайпъри, абе - колкото повече - толкова повече

        Но конструкцията "осмак в работна бангия" ми се вижда дълбоко болна и крива. Такси, което се движи средно с 20км/ч само по задръствания, като му запалиш двигателя и в резервоара да става водовъртеж - не е нормално. Микробус който пряко сили побира два хладилника, да въртиш бизнес с него - не ми се вижда нормално просто. А ги има милиони, и няма изгледи да спрат скоро да се движат.

        Пикапи, товарни - да, живи здрави. Но в някакви такива ежедневни "работни" машини да буташ такъв дарак - остави.


        Това е и причината хибридите да се появят като понятие, и да се закрепят. Виновен е само и единствено американския пазар, и американските навици. Просто трябваше нещо да се появи като алтернатива на тия отврати (за конкретното приложение), и хибрида, който в Европа е странна птица (поради наличието на други традиционни алтернативи като газ и дизел) в Щатите просто се закрепи. А в последните години започнаха и да пробиват.

        Конкретно в наше село - от няколко години насам забраниха новите таксита да харчат повече от Х. Това автоматично отряза осмаците, и новите коли които се ползват за таксита са най-разнородна пасмина:

        Тойота Кемри - хибрид:










        Форд Транзит (да, тукашния Tранзит е европейското Конект ли беше, какво беше):










        Форд някакъв си, май беше ескейп:











        И в общи линии - единственото което се връзва в изискванията за "голямо", "не чак толкова скъпо" и "спазващо изискванията за разход" се оказват хибридите.











        Това май не е хибрид, но пак е модерно. А може и тях да са хибридизирали вече:









        Полицаите и те чат пат вече слизат от осмаците, когато не става въпрос за прехващачи и преследвачи:





        Понеже за прехвачи си имат непобедимо оръжие





        Тия джиджавки ги ползват ченгетата които пишат глобите за паркиране основно. Феновете на оригиналния Мад Макс ще си спомнят с умиление коя кола има право да носи надпис Interceptor (прехващач)


        Както и да е. Идеята ми беше че виновният да се появят тези щуротии беше американският бит.
        Иначе и тук не пасат трева, цар бензин като скокна и бързо бързо се научиха на "европейство":





        Това горното да не помислите че е Мерцедес Додж е. Додж спринтер. Разликата с мерца са фаровете и емблемата. Иначе си е както си трябва - дизелче, същото като в Европата.


        А иначе конкретно за електрическите коли и прочее - едно е еко, друго е еко отпечатък. Така или иначе колкото и да плюем, при колите (и всичко моторизирано) ни чака същото като при фотоапаратите. Както минаха от лентови на цифрови, така ще скокнем на електрически. Възможностите са безкрайни. Който е карал не знам колко тонен тролей сред стадо "бързи" лади и жигулки - ще ме разбере. Просто трябва да се премине критичната точка "време за зареждане <> автономия". Нататък ДВГ е просто мъртвец.

        Ще схрускат ДВГ най-малкото поради опростяването на конструкциите, да не говорим за новите възможности за таксуване. Какво, да не мислите че като станат всички коли електрически, няма да им измислят "специален" ток на петорна цена ?
        Последно редактирано от Goblin; 11-10-12, 15:34.
        Издъних се на Тюринг теста

        Коментар


        • #64
          От: Колко еко всъщност са екоколите?

          Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
          Как са по-добре обработени автомобилните? Аз мисля, че изчистването на филтрите, загряването на катализаторите и рязките моменти на промяна на мощността на двигателя пречат. В ТЕЦ-а режимът несравнимо по-установен и няма изненади освен при аварии и планови промени.
          Сега разгледах различни статии в уикипедия по въпроса. Пише, че въглищата водят до сходна или повече радиоактивност от ядрената енергетика! В нормален режим е 100 пъти повече, но трябва да се смятат и катастрофите и така АЕЦ си връщат "пренината" но с малко. КПД на ТЕЦ с въглища е подобен на този на двигател на кола, тези с газ са по-ефективни. Трябва и отровните газове (серни и азотни, ЦО) да се приравнят, но няма да е сега.
          Така електроколата излиза да е добра при наличие на АЕЦ или ВЕЦ, за ВЕИ не знам колко са еко.
          Четох преди време, че едно изригване на вулкан изпраща ТЕЦ и АЕЦ и многолитровите двигатели далеч назад от стартовата права.
          Sent from my Nokia s fenerche

          Коментар


          • #65
            От: Колко еко всъщност са екоколите?

            Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
            Така. Сега по реда, конкретно за "еко колите"....
            Много хубаво четиво.... ама аз /само аз ли?/ не виждам снимките.
            0888932647

            Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

            Коментар


            • #66
              От: Колко еко всъщност са екоколите?

              С Опера са ок.
              Sent from my Nokia s fenerche

              Коментар


              • #67
                От: Колко еко всъщност са екоколите?

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Местим го, да. И като цяло цапаме повече. Но в градовете дишаме малко по-чист въздух. Аз не казвам друго. Разликата ще е че като погледнеш от Витоша към София, няма да виждаш сиво-кафявата "субстанция", в която сме се топнали всички и която дишаме 24/7. Лично аз предпочитам да е изнесена другаде. Къде точно - въпрос на планиране.
                Решението със сиво кафявата субстанция се нарича велосипед.
                Голяма част от нея се дължи на обикновен прах - който се вдига от улиците независимо с какво се задвижват автомобилите по тях.

                Коментар


                • #68
                  От: Колко еко всъщност са екоколите?

                  Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                  Много хубаво четиво.... ама аз /само аз ли?/ не виждам снимките.
                  Ми при мен се виждат!

                  Наистина хубаво четиво.

                  п.п. с мозила-15.0.1 съм.
                  0осем9осем7шест0осем7едно
                  Миро

                  Коментар


                  • #69
                    От: Колко еко всъщност са екоколите?

                    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                    Който е карал не знам колко тонен тролей сред стадо "бързи" лади и жигулки - ще ме разбере. Просто трябва да се премине критичната точка "време за зареждане <> автономия".
                    Стигнахме и до интересния въпрос - обществената контактна (или безконтактна, ако някой я измисли) мрежа. Без нея, електрическият автомобил ще се бори като прасе с тиква срещу естествените ограничения на автономията и скоростта на зареждане, които му поставят химията и физиката, както и естествените крайни запаси на литий и разни други благини, без които съвременните акумулатори не искат и не искат да се правят.

                    Натриево-серните акумулатори не искат и не искат да заработят при температури, при които натрият и сярата не са течни (т.е. под 100 градуса) и там нанотехнологиите само обещават. Иначе натрий и сяра има повече, отколкото биха ни трябвали за тази цел.

                    Натриево-йонните, аха-аха да заработят като литиево-йонните и нещо все проваля технологията.

                    И даже и да станат тия хубавини, пак ще стигат доникъде, а за дълго пътуване ще трябва схемата да е като на блъскащите се колички. Само някак да се измисли таксуването - ако е като нашите топломери, схемата просто няма да потръгне.

                    п.п. който е карал многотонен тролейбус, ладите не са му съперник. До около 50км/ч той се мери с ония, дето изглеждат като настъпана жаба.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Колко еко всъщност са екоколите?

                      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                      ...А иначе конкретно за електрическите коли и прочее - едно е еко, друго е еко отпечатък. Така или иначе колкото и да плюем, при колите (и всичко моторизирано) ни чака същото като при фотоапаратите. Както минаха от лентови на цифрови, така ще скокнем на електрически. Възможностите са безкрайни. Който е карал не знам колко тонен тролей сред стадо "бързи" лади и жигулки - ще ме разбере. Просто трябва да се премине критичната точка "време за зареждане <> автономия". Нататък ДВГ е просто мъртвец.

                      Ще схрускат ДВГ най-малкото поради опростяването на конструкциите, да не говорим за новите възможности за таксуване. Какво, да не мислите че като станат всички коли електрически, няма да им измислят "специален" ток на петорна цена ?
                      Което си е точно така. Само дето това няма нищо общо с "екологията" - нови възможности, друг комфорт, опростена конструкция и пр и пр. - но не и "еко". А тока за автомобилни нужди, най-вероятно (и лесно) ще бъде обложен с акциз - наивно е да се счита, че ще е 20ст/КвтЧ...
                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • #71
                        От: Колко еко всъщност са екоколите?

                        Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                        Което си е точно така. Само дето това няма нищо общо с "екологията" - нови възможности, друг комфорт, опростена конструкция и пр и пр. - но не и "еко". А тока за автомобилни нужди, най-вероятно (и лесно) ще бъде обложен с акциз - наивно е да се счита, че ще е 20ст/КвтЧ...
                        Много по-трудно е да се обложи тока, поне към днешна дата. Просто защото по никакъв начин не могат да ми попречат да си я зареждам в гаража, освен ако не ме посещават всеки ден.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #72
                          От: Колко еко всъщност са екоколите?

                          О-о, о-о, братче!
                          Ще направят колите (зарядните им) на друг стандарт (волтаж; честота). Ще направят "щепсела" към автомобила със някаква невероятна конфигурация и съответния кабел ще се продава със начислените тежести. Ще направят задължително монтирането на тахошайби и ще ти начисляват акциза върху изминатите километри.
                          Мога да продължа още колкото поискаш. Нали не се съмняваш, че като става въпрос да ти вземат - ще ти намерят цаката няколко пъти!
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • #73
                            От: Колко еко всъщност са екоколите?

                            Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                            О-о, о-о, братче!
                            Ще направят колите (зарядните им) на друг стандарт (волтаж; честота). Ще направят "щепсела" към автомобила със някаква невероятна конфигурация и съответния кабел ще се продава със начислените тежести. Ще направят задължително монтирането на тахошайби и ще ти начисляват акциза върху изминатите километри.
                            Мога да продължа още колкото поискаш. Нали не се съмняваш, че като става въпрос да ти вземат - ще ти намерят цаката няколко пъти!
                            Вече споменах за обществената контактна мрежа. Това е и единственият начин да се вземат повече пари за "транспортния" ток.

                            Иначе, решението е много просто - ще поскъпне ВСИЧКИЯТ ток.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Колко еко всъщност са екоколите?

                              Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                              ... Разните икономически политики, тактики и стратегии, озаглавявани "еко" са просто прах в очите и инструмент за контрол и насочване на парични потоци в изгодни за провеждащите ги (политиките) посоки...
                              +100.
                              Имам чувството, че в стремежа си да ароматизираме л..ната, които собственоръчно сме снесли, започваме да правим глупост, след глупост. Е, остава чиста съвестта ни, че сме направили опит да минимизираме щетите, но от това поразията не става по- малка. Пред очите ми е "Икарус" с надпис ЕКО- бус и 200 метра пушек след него. Мила, родна, софийска картинка отпреди двайсетина години. Такава картинка илюстрира повечето начинания в тази област.
                              Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                              Коментар


                              • #75
                                От: Колко еко всъщност са екоколите?

                                Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                                Което си е точно така. Само дето това няма нищо общо с "екологията" - нови възможности, друг комфорт, опростена конструкция и пр и пр. - но не и "еко". А тока за автомобилни нужди, най-вероятно (и лесно) ще бъде обложен с акциз - наивно е да се счита, че ще е 20ст/КвтЧ...
                                Абсолютно съгласен.

                                Идеята ми по-горе беше именно че електромобилите не са "еко". Аз и не знам нещо да е "еко". На настоящия етап "еко" е просто противовес на "направено безотговорно по старому понеже тогава е можело". Чужди и противни са ми всякакви еко-талибанщини, но има неща които просто са възмутителни. И идеята ми беше че повечето такива неща са свързани с райони, ежедневие, навици и порядки които са абсолютно чужди на българина - за късмет.

                                Което ме довежда до еретичното твърдение че единственото по-лошо нещо от прекалено скъпата енергия е прекалено евтината енергия. Прекалено евтината енергия просто създава навици които са абсолютно пагубни във всякакво отношение.
                                Издъних се на Тюринг теста

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X