Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колко еко всъщност са екоколите?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Колко еко всъщност са екоколите?

    Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
    ... А форумът е място за дискутиране и обсъждане на теми.
    Някакви аргументи в подкрепа на твърдението, че било достатъчно да се намалят вредните емисии от колите? Можеш ли да дадеш някакви конкретни стойности по отношение на екологичната цена на това намаляване на емисиите?
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #47
      От: Колко еко всъщност са екоколите?

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Огромна полза би имало. Все пак, една много значима част от потреблението на енергия е под формата на електричество и в момента, даже без да добавяме автомобилите.
      Абсолютно аналогично на историята с "биогоривата"! Вместо да използваме земята за производство на храни, нуждата от каквито е огромна и нараства - ние произвеждаме върху нея горива, каквито съществуват така, или иначе в недрата и и просто трябва да ги извлечем.
      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

      Коментар


      • #48
        От: Колко еко всъщност са екоколите?

        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
        Някакви аргументи в подкрепа на твърдението, че било достатъчно да се намалят вредните емисии от колите? Можеш ли да дадеш някакви конкретни стойности по отношение на екологичната цена на това намаляване на емисиите?
        Не. Не мога да дам никакви стойности. Аз съм теоретик (в тази област). Тезата ми е следната:
        Една петролна кола произвежда толкова въглеродни емисии... колкото произвежда. Или казано с други думи: Както е проектирана. Не може да се намаляват емисиите произведени от конкретна кола. Можем да намалим емисиите като изхвърлим старата и си купим нова (Евро 1, Евро 5... Евро 15 и т.н.).
        Една електрическа кола не произвежда сама по себе си въглеродни емисии, но ползва електричество, за чието производство са били изхвърлени в атмосферата някакви (малко или много е друг въпрос) въглеродни емисии. Ако дадена държава реши да си произвежда електричеството на въглища, то въглеродните емисии ще са високи - включително и тези на електрическите автомобили. Но топката остава у държавата, а не у производителя на автомобила. Но ако друга държава реши да си произвежда електричеството предимно от ядрена енергия (нарочен пример с ниски въглеродни емисии), то и електрическите коли в тази държава ще произвеждат много малко въглеродни емисии.

        Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
        Абсолютно аналогично на историята с "биогоривата"! Вместо да използваме земята за производство на храни, нуждата от каквито е огромна и нараства - ние произвеждаме върху нея горива, каквито съществуват така, или иначе в недрата и и просто трябва да ги извлечем.
        Според мен дори и засяването на обработваемата земя с биогорива е по-щадящо от изкопаването на петрол. Ето защо смятам така:
        Биогоривата се извличат от растения. Тези растения събират въглерода от атмосферата. По този начин намаляват концентрацията на въглерод във въздуха. По този начин можем да наречем биогоривата "възобновяем енергиен източник".
        Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

        Коментар


        • #49
          От: Колко еко всъщност са екоколите?

          Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
          Не може да се намаляват емисиите произведени от конкретна кола. Можем да намалим емисиите като изхвърлим старата и си купим нова (Евро 1, Евро 5... Евро 15 и т.н.).
          Една електрическа кола не произвежда сама по себе си въглеродни емисии, но ползва електричество, ...
          ... колкото ползва. Можем да променим това, като изхвърлим старата и си купим нова.

          И при бензиновите, и при електрическите коли, консумацията на енергия (и значи предполагаемите емисии) е близо до теоретичния минимум.

          Коментар


          • #50
            От: Колко еко всъщност са екоколите?

            Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
            ...Според мен дори и засяването на обработваемата земя с биогорива е по-щадящо от изкопаването на петрол. Ето защо смятам така:
            Биогоривата се извличат от растения. Тези растения събират въглерода от атмосферата. По този начин намаляват концентрацията на въглерод във въздуха. По този начин можем да наречем биогоривата "възобновяем енергиен източник".
            И това не е точно така. Растенията абсорбират въглерод от атмосферата, а ние ги горим и така затваряме цикълът за един (или приблизително) сезон. Въглеродът в изкопаемите горива е там по абсолютно същия механизъм, само дето цикълът (на абсорбция и освобождаване) е по-дълъг!
            Но не е в това въпросът. Плодородните площи са крайно количество, храни по друг начин не е възможно да се добиват, докато енергоносители естествено съществуват (също както ел-енергия е необходима за какво ли не и без транспорта, който може да функционира и по много по-рационални схеми).
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • #51
              От: Колко еко всъщност са екоколите?

              Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
              Не. Не мога да дам никакви стойности. Аз съм теоретик (в тази област). Тезата ми е следната:
              Една петролна кола произвежда толкова въглеродни емисии... колкото произвежда. Или казано с други думи: Както е проектирана. Не може да се намаляват емисиите произведени от конкретна кола. Можем да намалим емисиите като изхвърлим старата и си купим нова (Евро 1, Евро 5... Евро 15 и т.н.).
              ...
              Биогоривата се извличат от растения. Тези растения събират въглерода от атмосферата. По този начин намаляват концентрацията на въглерод във въздуха. По този начин можем да наречем биогоривата "възобновяем енергиен източник".
              Т.е. не знаеш, но убедено твърдиш нещо? Това сериозно ли е?

              Значи, хвърляме старите и купуваме нови, които се произвеждат със съответния нов разход на суровини и енергия. Какъв е еко балансът от това упражнение не знаем. Щото трябвали разни косвени сметки и било сложно да се смята ...

              Ахъм, възобновяем източник само. Само дето, за да отворят място за маслодайни насаждения, някъде изкореняват "дъждовни" гори, което май не се отразява никак добре на природата и то не само локално.

              А като добавка, отглеждането на маслодайни култури вместо храни, бута цените на последните нагоре и някъде едни хора си лягат гладни за да могат разглезените западняци да си лягат с чиста съвест, защото някой им е казал, че са направили нещо добро за природата ...
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #52
                От: Колко еко всъщност са екоколите?

                Вземи нахрани лягащите си гладни и през година всеки нахранен ще призведе още един гладен, 2 - 3 допълнително в крайна сметка. Но това е друга тема - за изконсумирването на земята и начините за намаляване на хората.
                ТЕЦ нямат ли по-високо КПД от ДВГ и в комбинация с КПД на електроколата 70 - 80% може да не излезе по-зле. ВЕЦ са си чиста кирия където има условия, имат минимални емисии.

                Коментар


                • #53
                  От: Колко еко всъщност са екоколите?

                  Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                  Вземи нахрани лягащите си гладни и през година всеки нахранен ще призведе още един гладен, 2 - 3 допълнително в крайна сметка. Но това е друга тема - за изконсумирването на земята и начините за намаляване на хората.
                  ...
                  Уважаеми другари европейци, имайте предвид, че малтусианските теории малко нещо се разминават с европейската политическа коректност. Така че ...
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #54
                    От: Колко еко всъщност са екоколите?

                    Може да се разминават с политкоректността но са верни...

                    Относно зачекнатия от Алекс въпрос-колите да са на ток, и да се мисли как да се намалят вредните емисии при производството на тока-еми не съм на същото мнение.
                    Колко инжинери работят по подобряване на ефективността на *ЕЦ? А колко по развитие и подобряване на автомобилните двигатели? Доста повече са си мисля. Та е по-добре за решаването на въпроса да мислят повече хора, така шанса за развитие, респ. намаляване на емисиите е по-голям.

                    Макар, че сме далеч от този момент, но всички знаем, че той ще настъпи-изкопаемите горива са лимитирани, и все някога ще свършат. Въпросът е по какъв начин планетата ще задоволи нуждите си от енергия. Тогава щем не щем ще ползваме електричеството като най-добре развита технология, и лесно за употреба. И АЕЦ ще играят основна роля в икономиката. Те са си чисти, ама псевдоекоманиаци реват, че замърсявали...
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #55
                      От: Колко еко всъщност са екоколите?

                      Никога не съм си помислял че ще трябва аз да го кажа но - налага се.
                      Та. В конкретния случай виновни са:

                      Ахъм, Ахр-ъм...

                      ВИНОВНИ СА АМЕРИКАНЦИТЕ !!!

                      Без майтап. За разлика от другите случаи в които съм цитирал тази универсална мъдрост, в конкретния случай го твърдя съвсем сериозно и без никаква ирония.

                      След малко ще ви обясня и защо. Просто сега се налага да изляза за малко за да снимам съвсем конкретните виновници. Очаквайте включване.
                      Издъних се на Тюринг теста

                      Коментар


                      • #56
                        От: Колко еко всъщност са екоколите?

                        Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                        Вземи нахрани лягащите си гладни и през година всеки нахранен ще призведе още един гладен, 2 - 3 допълнително в крайна сметка. Но това е друга тема - за изконсумирването на земята и начините за намаляване на хората.
                        ТЕЦ нямат ли по-високо КПД от ДВГ и в комбинация с КПД на електроколата 70 - 80% може да не излезе по-зле. ВЕЦ са си чиста кирия където има условия, имат минимални емисии.
                        Земята ние я консумирваме, но трудно ще я консумирнем цялата.
                        Нищо не ни пречи и да търсим рационални начини за употреба на наличното, а го и правим, но разните брътвежи за "еко" (и електромобилите конкретно) са последното по въпроса, ако изобщо приемем, че имат нещо общо. Малтусианството - малтусианство, на теб явно ти импонира. Както и да е. Но няма никакви индикации, че човечеството се възпроизвежда главно в сито състояние! Дори напротив - и като съпоставка на междудържавно и регионално равнище, и като разрез на социалните слоеве в отделните държави - извода, който се натрапва е, че по-гладните, са по-склонни към особено интензивно възпроизводство.
                        ТЕЦ, принципно имат по висок КПД от ДВГ, но те произвеждат ток, токът се пренася, ел. енергията се трансформира в химична, химичната - отново в електричество и тогава вече чрез електродвигател (също с по-висок КПД сам по себеси от ДВГ) - в работа за задвижване на автомобила!
                        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                        Коментар


                        • #57
                          От: Колко еко всъщност са екоколите?

                          На ТЕЦ-а по-лесно се обработва пушека. Има няколко човека, заети с това за всеки ТЕЦ за разлика от автомобилите, а неустановените и невъзможните режими са изключение.
                          Политиката си е важна работа и трябва професионализъм и добросъвестност. От това разбирам колкото политик от индустриално оборудване. Като спасиш от глад един умиращ от глад първата му работа е да се метне на съседката. Въпрос на добро възпитание даже - разправял ми го е еритреец или етиопец лично.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Колко еко всъщност са екоколите?

                            Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                            На ТЕЦ-а по-лесно се обработва пушека...
                            "Обработката" касае предимно серните съединения и в някаква степен твърдите частици, като разбира се в никакъв случай - сто процента. Въглеродните - и окис, и двуокис изобщо не са и предмет. В този смисъл, изгорелите газове на автомобилните двигатели са много "по-утилизирани". Към директно произтичащото от КПД-то, употребени пропорционално към ефективната работа природни ресурси от всякакво естество - филтрирането пък изобщо не би могло да има отношение.
                            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                            Коментар


                            • #59
                              От: Колко еко всъщност са екоколите?

                              Накрая ще стигнем до газгенераторите като най-еко средство за произвеждане на гориво за ДВГ.

                              Абе някой знае ли можели генератрния газ да се компресира? Да взема да си направя една установка и да сложа един двигател от ГАЗ 53 на трактора...
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар


                              • #60
                                От: Колко еко всъщност са екоколите?

                                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                                ...Абе някой знае ли можели генератрния газ да се компресира?...
                                Тцъ, ма к`во ти пречи да си возиш реактора на трактора.
                                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X