От: Колко еко всъщност са екоколите?
Ами ти си казал и основното възражение срещу първото твърдение.
В Европа е скъпо да се цапа, но пък морският транспорт е евтин. Следствие - което е скъпо да се произведе в Европа заради регулации, се произвежда в Индия или Китай и се докарва с кораб.
Същата е работата и с енергийната ефективност на производството. ЕС натиска за енергийна ефективност, като я измерва в енергия за единица спечелени пари. Следствие - ЕС вече няма металургия. Срещу термодинамиката не се рита и за тон желязо трябват точно толкова тона въглища, колкото са трябвали преди 100 години.
Първоначално публикуван от vlageo
Преглед на мнение
В Европа е скъпо да се цапа, но пък морският транспорт е евтин. Следствие - което е скъпо да се произведе в Европа заради регулации, се произвежда в Индия или Китай и се докарва с кораб.
Същата е работата и с енергийната ефективност на производството. ЕС натиска за енергийна ефективност, като я измерва в енергия за единица спечелени пари. Следствие - ЕС вече няма металургия. Срещу термодинамиката не се рита и за тон желязо трябват точно толкова тона въглища, колкото са трябвали преди 100 години.
Коментар