Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колко еко всъщност са екоколите?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Колко еко всъщност са екоколите?

    Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
    Да, но не съвсем.
    Някои неща нанасят на природата доста повече вреда отколкото струват в пари.
    Конкретно електрическите автомобили произведени в Индия, основно с материали произведени в Китай, където е евтино да се вреди на околната среда, нанасят доста повече вреда при производството си, отколкото би следвало сравнявайки само цената на електричката и на един дизелов автомобил призведен във Франция, където разходите за производство се оскъпяват от регулациите за опазване на околната среда.


    Всъщност точно за това иде реч - местим замърсяването от едно на друго място и при това - като цяло цапаме повече...
    Ами ти си казал и основното възражение срещу първото твърдение.

    В Европа е скъпо да се цапа, но пък морският транспорт е евтин. Следствие - което е скъпо да се произведе в Европа заради регулации, се произвежда в Индия или Китай и се докарва с кораб.

    Същата е работата и с енергийната ефективност на производството. ЕС натиска за енергийна ефективност, като я измерва в енергия за единица спечелени пари. Следствие - ЕС вече няма металургия. Срещу термодинамиката не се рита и за тон желязо трябват точно толкова тона въглища, колкото са трябвали преди 100 години.

    Коментар


    • #32
      От: Колко еко всъщност са екоколите?

      Що ми се струва , не е правилно да се опитваме да не цапаме вместо да чистим.
      В миналото цяла България е била огромна гора.И не само тя.Естественото състояние на земята/ако не е пустиня или нещо свръх неплодородно/ е гората.После е изсечена за земеделие , което пък сега замира.И вместо да се изсипват пари за да се работи насила по добре да се изсипват пари за възстановяване на горите.Дори да не се залесява след години се наблюдава нещо наречено вторична сукцесия гората се въстановява сама/ако ерозията не си е свършила работата преди това/Или поне да се създават овощни градини като орехи напр.
      А еко колите са нужни не защото са еко , а защото няма друг начин.Петрола ще поскъпва все повече и рано или късно ще стане невъзможно за средния човек да кара кола с петролни горива.Добре е технологията да е развита от преди този момент , за да не се почва от А.Б.

      Коментар


      • #33
        От: Колко еко всъщност са екоколите?

        Koe замирало? Че търся едни 5 - 10 хил. декара за работа. Субсидиите не са помощ, те са средство да се управлява земеделието. Ограничават те с нещо, и компенсират с пари. А България е била пресечена от доста плавателни реки. да сте виждали река в Северна България сега? По турско са резнали най-решително гората, сега циганори и турчеещи се го правят вече 20 години, не без помощта и на българи.
        Колите могат да станат значително по-икономични при сегашните ни технологии ако се настъпят производителите и държавата си върши работата. Оплетено е това нещо, не е проста работа.

        Коментар


        • #34
          От: Колко еко всъщност са екоколите?

          Първоначално публикуван от Fraxinus Преглед на мнение
          ... Петрола ще поскъпва все повече и рано или късно ще стане невъзможно за средния човек да кара кола с петролни горива. ...
          С увеличаване на търсенето същото ще се случи, примерно, и със суровините за производство на акумулатори ...
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #35
            От: Колко еко всъщност са екоколите?

            Има един странен парадокс. Почти всички съществуващи големи автомобилопроизводители в началото си са започнали с един супер успешен опростен , икономичен, малък /или микро/ модел. И в последствие лека полека добавят тегло, екстри , работен обем - респективно се оскъпяват и мърлят повече.

            До такава степен ме дразни това , че не мога да си намеря чисто градско возило - едноместно или максимум с възможност при определени условия да седне и втори човек, с тегло под 300 кг. и максимална скорост под 100км/ч. , че съм си навил на пръста да си произведа нещо такова. Без никакви екстри освен някакво отопление и затворен кокпит не по-широка от 1м. .... с възможност да се движи и с педали и най-важното разход - 2-3л/100км. Обаче пак опираме до регистрация и .... да не досаждам с все същите приказки. Така я виждам аз градската екокола при днешните технологии.
            0888932647

            Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

            Коментар


            • #36
              От: Колко еко всъщност са екоколите?

              На електромобилите хубавото е само, че стават "малолитражки" и остава повече място в градовете и по-малко енергия се използва да си преместиш задните части в сравнение примерно с моя V8 с който в 90% от времето пътувам сам.

              П. П. Сега прочетих, че Жоро Нешев споделя тази идея.
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #37
                От: Колко еко всъщност са екоколите?

                Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                Има един странен парадокс. Почти всички съществуващи големи автомобилопроизводители в началото си са започнали с един супер успешен опростен , икономичен, малък /или микро/ модел. И в последствие лека полека добавят тегло, екстри , работен обем - респективно се оскъпяват и мърлят повече.

                До такава степен ме дразни това , че не мога да си намеря чисто градско возило - едноместно или максимум с възможност при определени условия да седне и втори човек, с тегло под 300 кг. и максимална скорост под 100км/ч. , че съм си навил на пръста да си произведа нещо такова. Без никакви екстри освен някакво отопление и затворен кокпит не по-широка от 1м. .... с възможност да се движи и с педали и най-важното разход - 2-3л/100км. Обаче пак опираме до регистрация и .... да не досаждам с все същите приказки. Така я виждам аз градската екокола при днешните технологии.
                Започват с добра идея и без лакомия, после искат неискат си вземат финансов директор, продават се на банката и други такива.
                За малките градски коли - има ги, в серийно производство. Доста добри са. С 25 кс двигател са доста пъргави, при това ниско тегло окачването работи доста добре и горят малко. Един приятел има таква и имам спомен за 2/100. Вдига 120, върви комфортно със 100 и технологиите и качеството са като за сръчен и образован собственик на гараж. Друг приятел имаше електрокола, тежаща 75 кг, двуместна или триместна, също е доволен. Не знам марките, за съжаление.
                Но как ще караш по пътя при наличното беззаконие в Бг? Ще те отнесат до седмица. Тук се усеща липсата на държава, в условията за ползване. И нежеланието на държавата да има еко коли се усеща.

                Коментар


                • #38
                  От: Колко еко всъщност са екоколите?

                  Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                  ...
                  Но как ще караш по пътя при наличното беззаконие в Бг? Ще те отнесат до седмица. Тук се усеща липсата на държава, в условията за ползване. И нежеланието на държавата да има еко коли се усеща.
                  Преди 10 г. мислех да си купя смарт за да ходя от село до работа-26 км. в едната посока. Отказахаме с мотивите, че с тези малки гумички ако падна в дупка ще е фатално може би не само за колицата, а заспал турски тираджия ако ме прегази може и да не усети...
                  Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                  "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                  Коментар


                  • #39
                    От: Колко еко всъщност са екоколите?

                    Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                    Но как ще караш по пътя при наличното беззаконие в Бг? Ще те отнесат до седмица. Тук се усеща липсата на държава, в условията за ползване. И нежеланието на държавата да има еко коли се усеща.
                    Видиш ли на мен ми стигат и 5-10 коня - не повече, при това като помощен ДВГ. И окачване не настоявам да има почти никакво. Достатъчно ми е да се впиша в цена до 999 евро. Щото тия дето говориш за тях май са с още една девятка отзад. Но най-важното е в идиотската държава да бъде признато за ППС и да не влиза в регулациите за МПС.
                    0888932647

                    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                    Коментар


                    • #40
                      От: Колко еко всъщност са екоколите?

                      Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                      ... Отказахаме с мотивите, че с тези малки гумички ако падна в дупка ...
                      Преди години имахме служебни "Тико" и това с малките гуми и софийските дупки определено си беше проблем. Имаше не една и две спукани гуми и потрошени джанти, както и счупени брони ...
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Колко еко всъщност са екоколите?

                        Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
                        ...теориите за глобалния климат, то няма как...
                        Точно глобално погледнато (и то съвсем не, единствено от гледна точка - климат), електрическите автомобили са много по-голям замърсител - изобщо и източник на въглероден двуокис - в частност. Дори не е нужно да се задълбаваме в подробности за добива на ресурси, употребената за това енергия (и др.), депонирането, или - съответно - рециклиране на отпадъците. За задвижването на един автомобил с вътрешно горене, енергията на химическият процес се преобразува директно в механична за задвижване на автомобила. При експлоатацията на електрически автомобил, имаме още няколко цикъла преобразуване на енергия - това прави КПД-то на цялата система сравнимо с това на парна машина (като сметнем и загубите при преноса, коня ептен е у ряката). Останалото си е: "изхвърляне на отпадъците у комшиите" (както някой каза) - в чиста форма. И какво значи "изнасяне" - Маришкият комплекс бълва на двеста километра по права линия от София примерно и се намира практически в Стара Загора (пети, или шести по големина град в държавата). Всякакви вятърни, слънчеви, приливно-отливни и пр. (дори и ВЕЦ, та и не на последно място) технологии за добив на електроенергия са напълно съпоставими като вреда на природата с ТЕЦ. Единствената относително чиста енергия, от практически достъпните на човечеството за момента е тази от АЕЦ, но там пък има други проблеми. Изобщо, съществуването на човечеството представлява употребяване на ресурс - това е положението! Единственото, което то може да направи е да ограничава потреблението си, което е в разрез със разбиранията ни за качество на живот (и съвсем резонно). Разните икономически политики, тактики и стратегии, озаглавявани "еко" са просто прах в очите и инструмент за контрол и насочване на парични потоци в изгодни за провеждащите ги (политиките) посоки...
                        Последно редактирано от davc; 10-10-12, 13:59.
                        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                        Коментар


                        • #42
                          От: Колко еко всъщност са екоколите?

                          На първо време е напълно достатъчно самите коли да спрат да бълват въглероден окис и двуокис. Това е една крачка към решаване на проблема. Някоя от следващите крачки ще е как електричеството да се произвежда с по-малко въглеродни емисии.
                          В случая имаме опити за намаляване на въглеродните емисии за производство на електричество - вятърни турбини, фотоволтаици и т.н. Постепенно ще постигнат по-добри показатели за въглеродни емисии на произведен киловатчас. Но каква полза би имало това, ако автомобилите продължат да се движат с производни на петрола? Ако не се направи тази важна крачка?
                          Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Колко еко всъщност са екоколите?

                            Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
                            На първо време е напълно достатъчно самите коли да спрат да бълват въглероден окис и двуокис. ...
                            Това го заявяваш като истина от последна инстанция, неподлежаща на обсъждане?
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #44
                              От: Колко еко всъщност са екоколите?

                              Напротив. Изказвам лично мнение.
                              Намираме се във форум. А форумът е място за дискутиране и обсъждане на теми.
                              Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Колко еко всъщност са екоколите?

                                Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
                                каква полза би имало това, ако автомобилите продължат да се движат с производни на петрола? Ако не се направи тази важна крачка?
                                Огромна полза би имало. Все пак, една много значима част от потреблението на енергия е под формата на електричество и в момента, даже без да добавяме автомобилите.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X