Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колко еко всъщност са екоколите?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Колко еко всъщност са екоколите?

    Може би трябва да помислиме и в тази посока! Нещата не са толкова "розови".


    Електромобилите може да замърсяват повече околната среда, отколкото традиционните возила, твърди нови изследване


    Екологичните коли може да се окажат не толкова щадящи природата, колкото се предполагаше. Изследване на Норвежкия научно-технологичен университет твърди, че електромобилите може да нанасят повече щети на околната среда, отколкото колите на бензин и дизел, съобщава BBC.
    В сметките си експертите за първи път отчитат емисиите въглероден диоксид, отделяни при производството на тока, задвижващ електромобилите. Вредните газове нарастват значително, ако за производството на електричеството се използват въглища, подчертават норвежките специалисти.

    „Токсично” може да е и самото производство на екоколите. Вредата от тяхното производството е около два пъти по-пагубна за околната среда, отколкото при традиционните автомобили, посочват авторите на изследването.
    Това е така, защото за производството на батериите и двигателите им се използват голямо количество токсични суровини като никел, мед и алуминий.
    Все пак, ако електроавтомобилите се задвижват от ток, получаван от по-екологични източници, то тогава има смисъл да се мине на такива коли, коментират експертите.
    В страните, които разчитат на традиционни енергийни източници обаче, електроколите нанасят повече вреди, отколкото са ползите от тях, отбелязват още норвежките специалисти.


    Източник: http://www.economy.bg
    Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

    тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

  • #2
    От: Колко еко всъщност са екоколите?

    Да, и освен това и рециклирането на електро автомобилите е по-скъпо, също и производството и рециклирането на фотоволтаичните панели е енергоемко и замърсяващо околната среда.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #3
      От: Колко еко всъщност са екоколите?

      Спорен е въпроса.
      Производството на ток в момента вероятно емитира сериозни количества гадости. Но пък не на всякъде е така. В Исландия например ... хората ползват предимно ВЕЦ и геотермални източници на енергия. Канадците и те май. Те и цените за еленергия не са като тукашните и хората могат да си юркат.

      Колкото до влаганите в електромобилите "токсични" никел , мед , и елуминий - който и да го е словосъчетал по този начин да вземе да се огледа в собствената си кухня за медни, алуминиеви и никелирани съдове..... а на всичкото отгоре тези неща не се отделят от автомобила при експлоатация и следователно подлежат на рециклиране.

      Проблемите на елетричките са два - бавно зареждане и малък капацитет енергоемкост на "резезвоара" на килограм собствено тегло. Който намери решение на тези и особено на втория проблем ще задмине много бързо Бил Гейтс. Навивах го Ясен да направи нещо. Ама не му се занимава с битовизми.
      0888932647

      Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

      Коментар


      • #4
        От: Колко еко всъщност са екоколите?

        Първоначално публикуван от Стоян Боюков-Sariones Преглед на мнение
        ...голямо количество токсични суровини като ... ...алуминий.
        A???? Значи да изхвърлям веднага токсичните алуминиеви съдове за готвене, токсичното алуминиево фолио за същото и т.н.?
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          От: Колко еко всъщност са екоколите?

          Преди години, като излезе Тойота Приус(ако не се бъркам с друг хибрид), даваха едно филмче(не помня точно вече), как ги транспортират с огромен кораб на хиляди километри(май беше от Япония до Великобритания). И излизаше, че с транспорта и производството им, се замърсява повече отколкото да си караш джип Ленд Ровър произведен на място във Великобритания.
          Подобен е случая и сега. Не са вредни елементите алуминий и мед, а повече се замърсява при добиването на повече количества от тях.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #6
            От: Колко еко всъщност са екоколите?

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            Преди години, като излезе Тойота Приус(ако не се бъркам с друг хибрид), даваха едно филмче(не помня точно вече), как ги транспортират с огромен кораб на хиляди километри(май беше от Япония до Великобритания). И излизаше, че с транспорта и производството им, се замърсява повече отколкото да си караш джип Ленд Ровър произведен на място във Великобритания.
            Подобен е случая и сега. Не са вредни елементите алуминий и мед, а повече се замърсява при добиването на повече количества от тях.
            Не съм гледал филмчето, но колкото повече навлизам в проблематиката на добива на разни ресурси - толкова повече се убеждавам че е така.

            И не е само за Еко Колите - а за всички НОВИ коли.
            За еко колите е повече...

            Затова се чувствам, абсолютно прекрасно от факта че карам употребяван автомобил който струва четирицифрено число в лв и който - кар и да отделя малко повече вредни емисии в сравнение с чисто нов такъв - вече отдавна е направил своите поражения върху околната среда и не прави нови.

            http://science.howstuffworks.com/sci...d-benefits.htm

            http://www.transportation.anl.gov/pdfs/TA/378.PDF

            Според горната публикация - и общо взето май поне до 250 000 км пробег - екологичните ползи са на страната на старият конвенционален автомобил. При това - сигурен съм че изследването не отчита динамиката на цените за периода през който се навъртат тези 250 К км...

            Особено впечатление ми прави тази фраза:
            Our total energy-cycle analysis further shows that, when examining vehicle technologies and lightweight materials on a total energy-cycle basis, there can be a significant net benefit in terms of energy use and emissions reduction by substituting lightweight materials for conventional materials.

            Коментар


            • #7
              От: Колко еко всъщност са екоколите?

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              A???? Значи да изхвърлям веднага токсичните алуминиеви съдове за готвене, токсичното алуминиево фолио за същото и т.н.?
              Четох, че алуминият не е пригОден за съдове за храна. Това, че тук-там се ползва е друг въпрос.

              Коментар


              • #8
                От: Колко еко всъщност са екоколите?

                Аз ще ви кажа една тъжна, но почти окончателна истина:

                Всяко нещо нанася на природата толкова вреда, колкото струва в пари.

                Забравете за емисии, изследвания и регулации.
                В момента, лимитиращ фактор за човечеството са природните ресурси. ВСЯКАКВИ пари, дадени за закупуване на нещо, рано или късно (ама напоследък рано) се превъртат през суровините или енергията. Това е положението.

                Купувате си чисто нов хибрид за 60000 пари, през живота му ще дадете 30000 пари за гориво и 15000 пари за обслужване. Удар върху околната среда = 105000 пари, ако през това време не смените батерията. А ще я смените, вярвайте ми, и сигурно не един път. Добавете 15000 пари.

                Купувате си стар дръгел за 5000 пари. През остатъка от живота (да речем същия пробег като горе) му ще дадете примерно 60000 пари за гориво и 25000 пари за обслужване. Общо - 90000 пари право срещу зелената планета.

                Коментар


                • #9
                  От: Колко еко всъщност са екоколите?

                  Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                  Четох, че алуминият не е пригОден за съдове за храна. Това, че тук-там се ползва е друг въпрос.
                  Има доста вероятна връзка между алуминиевите съдове за храна и болестта на Алцхаймер. Не знам дали е доказана причинност, но връзка има.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Колко еко всъщност са екоколите?

                    Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
                    ......
                    Напълно споделям възгледите ти та даже натискам в посока минимализъм и изпитвам мерак от 4 цифрени да ги сваля на три. Обаче тези ни възгледи са вредни за автомобилната индустрия като цяло. И както е видно тя успешно лобира по всякакъв начин да не може да се разпространяват такива зловредни идеи.
                    0888932647

                    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                    Коментар


                    • #11
                      От: Колко еко всъщност са екоколите?

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Има доста вероятна връзка между алуминиевите съдове за храна и болестта на Алцхаймер. Не знам дали е доказана причинност, но връзка има.
                      http://www.alzheimers.org.uk/site/sc...?documentID=99
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Колко еко всъщност са екоколите?

                        Първоначално публикуван от Стоян Боюков-Sariones Преглед на мнение
                        ... Екологичните коли може да се окажат не толкова щадящи природата, колкото се предполагаше. Изследване на Норвежкия научно-технологичен университет твърди, че електромобилите може да нанасят повече щети на околната среда, отколкото колите на бензин и дизел, съобщава BBC.
                        В сметките си експертите за първи път отчитат емисиите въглероден диоксид, отделяни при производството на тока, задвижващ електромобилите. ...
                        Ето тези сметки са ми интересни, но нещо не намирам такива. Примерно - какво е съотношението между вредните емисии, спестени при употребата на един соларен панел, и вредните емисии, които са резултат от неговото производство и експлоатация. Ако балансът е в полза на първите - случаят е ясен. Въпросното нещо е "по-еко".
                        Ама ако е обратното? Тогава еко-то ще е само за тези, които го употребяват (примерно в Зап. Европа и Сев. Америка), а гадорията ще е там, където се добиват и преработват суровините и материалите, необходими за производството на "еко" артикулите.

                        В глобален мащаб обаче изобщо не е задължително еко-напъните да водят до положителен резултат. Мисля, че примерът с биогоривата е доста показателен в това отношение. Там, където използването на такива се налага законодателно, замърсяването може и да се намалява. Обаче се оказва, че в резултат на повишеното търсене на биогорива, на много места в "Третия свят" се изсичат т.нар. "дъждовни" гори за да се замесят от насаждения на маслодайни култури. Супер еко-ефект, нали!

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Има доста вероятна връзка между алуминиевите съдове за храна и болестта на Алцхаймер. Не знам дали е доказана причинност, но връзка има.
                        За Алцхаймер не знам, ама алуминиевите съдове, използвани в армията, гарантирано допринасят за създаването на проблеми със стомаха. Проверено емпирично от 2 поколения офицери.
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Колко еко всъщност са екоколите?

                          Основната "зелена" функция на еко-колите е че намаляват замърсяването в градовете където се карат. Замърсяването на въздуха директно влияе на огромно количество хора, само сметнете каква част от населението на Земята живее в големи градове.


                          Ако вярвате на теориите за глобалния климат, то няма как да се пренебрегне факта, че еко-автомобилите имат по-малки емисии на въглероден двуокис, въглероден окис и азотни окиси. Това е което може да се измери съвсем директно, защото излиза направо от ауспуха. Докато въпросът за това какви са вредните ефекти на самото произвоство, е доста спорен и свързан с косвени изчисления (дето ги описват с мъглявия термин "въглероден отпечатък върху околната среда").


                          Останалите вреди свързани със самото производство на еко-автомобила не влияят директно върху милиони жители. Не може изведнъж всички да се облагодетелстват с положителна промяна, но може да се тегли една черта и да кажем че е по-добре да мислим за здравето на огромното болшинство.


                          Освен това върху негативните ефекти свързани с производството може да се влияе по различни начини, и тези негативни ефекти да се намаляват. Дали ще е за рециклирането, дали за отпадъчните материали, за замяната на насажденията дето се спомена и др.подобни, всичко това може да се подобрява и е вътрешен въпрос и политика на съответната държава.
                          Но както и да го погледнеш, има разлика между това да се подобри въздуха на един милиард души, или да се влоши околната среда на хиляда души (цифрите са само примерни).


                          Това за огромните разстояния на които се транспортират автомобилите вече не важи, защото електрички и хибриди се произвеждат на много места.


                          Една хибридна кола има 1/3 по-малко вредни емисии в сравнение с дори най-ефективните бензинови двигатели. Това е съвсем директен положителен ефект. И да не забраяме че това е една съвсем млада технология, която непрекъснато ще се подобрява.


                          Електричките които вече се включват директно в контакта, черпят енергия от националната електромрежа. Самата електромрежа вече черпи енергия от все повече екологични източници като вятър, слънчева енергия, а вече правят и енергия от морски вълни, като делът на тези източници тепърва ще се увеличава.


                          Сравнението, че това да имаш стара кола е по-екологично отколкото да караш нов еко-автомобил, ще важи само когато настоящите нискоемисионни автомобили станат "стари коли". Т.е. след поне 10-15години. Но пък дотогава мисля че и технологията на еко-автомобилите ще се е променила доста.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Колко еко всъщност са екоколите?

                            Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                            Четох, че алуминият не е пригОден за съдове за храна. Това, че тук-там се ползва е друг въпрос.
                            При пациенти с Алцхаймер е откривано повишено количество алуминии в мозъка, но това не показва откъде е дошъл алуминия. Изследванията са от 1970-те, така че ако е било толкова опасно, досега да са забранили алуминиевите съдове за готвене (които в момента са около 50% от използваните масово). Напоследък вече се счита че е обратното, има натрупване на алуминии заради промените които настъпват в мозъка в следствие на болестта.


                            Алуминии се "консумира" предимно от околната среда. В този смисъл може да се говори за неекологично производство, но пак е добре да се замислим за действителното сравнение, колко хора са засегнати от това. А не просто да казваме, че всичко което е свързано с алуминии е вредно.


                            На практика много малко количество алуминии се "изяжда" чрез ползване на алуминиеви съдове. Тези съдове отдавна се правят със защитни покрития или се обработват по начин който втвърдява материала, т.е. технологии които не позволяват металът да минава в храната.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Колко еко всъщност са екоколите?

                              В оригиналния текст, токсичността на алуминия (и на другите материали) всъщност е взета по отношение на производството. Алуминият изисква много енергия за производството си - много повече от желязото например.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X