Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да спасим Витоша - нова подписка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Да спасим Витоша - нова подписка

    Няма никаква логика да се катерят коли до Алеко - нико екологична, нито финансова.
    Няма логика да има и лифтове, като бай-Кръстьо и Романски в 21 век, в европейска столица. Зимните съоражения трябва да се подновят и никви мечки няма да се уплашат, защото те са от другата страна на Витоша.
    Искам ХУБАВ път до НОВ паркинг на НОВ лифт до Алеко. Надявам се и Витоша Ски това да иска и си стискаме ръцете.
    Последно редактирано от Jimi; 08-01-12, 22:58.
    Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
    Drag Grand Canyon Daily
    Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
    LZ1JYM

    Коментар


    • #17
      От: Да спасим Витоша - нова подписка

      Тук мисля, че проблема е не точно в сеченето на дървета. Те растат и то учудващо бързо - има няма за 60-70 години. Ако ги посади някой.

      Искам да се върнем на снимката сложена от sotk в поста му от 08-01-2012 20:19

      Това е ски зоната в Банско. Всички писти се виждат от космоса като бели линии в зеления масив на гората. Направих опити да открия други ски писти на снимките от GOOGLE за други ски зони. Ами не успях. Там всичко си беше зелено. Даже и на Витоша.

      Основния проблем е, че същите хора, които оставиха белите линии по склоновете на връх Тодорка сега искат да се разпореждат с Витоша без да питат никой. На Банско те направиха много нови писти като изсякоха и изкорениха дърветата, махнаха клековете, даже сринаха част от склона към Бъндеришка поляна. Закопаха кабели и водопроводи за снежните оръдия. Минаха всичко с булдозерите и заравниха повърхността. След което оставиха гола почва. И ерозията започна своето. Отнесеното от нея няма как да се върне.

      Докато ерозията направи ски зоната неизползваема, инвестицията ще се избила многократно. След което може смело да се заплюе следващото място, да се извадят следващите пачки и пак с минимални разходи да се направи следващата ски зона. В България има достатъчно подходящи места.

      На сайта си "Юлен" АД твърдят, че за 7 години са успели да превърнат всички писти в ливади и даже слагат снимки, но не им вярвам. В подходящ момент и под подходящ ъгъл на снимките всичко може да изглежда отлично, без да е така в действителност.

      Имам още едно подозрение - по-евтино е да се направи нова просека и да се прекара нов лифт отколкото да се демонтира стария, за да се освободи място. Ако това мое подозрение е вярно, означава, че на Витоша ще се сдобием с много нови просеки и зарязани стари съоръжения. Някак като "двоен минус".

      Правенето на просеки за каквото и да е, си е дърводобив. Кой прибира изсечените дървета? Ако е инвеститора на лифта или пистата, става много интересно - само с продажбата на дървесината може да се избият разходите. Значи става изгодно не стопанисването на пистите, ами тяхното строене. Подозирам и този нечист интерес в исканите промени.

      Другото, което е - не виждам сегашния закон да е бог знае каква пречка пред строежа на ски курорти и въобще не е пречка пред това да се поддържат съществуващите съоръжения и писти. То не че и някой го спазва. Поне не "Юлен" АД.

      Коментар


      • #18
        От: Да спасим Витоша - нова подписка

        Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнение
        ...само с продажбата на дървесината може да се избият разходите.
        Специално в това изречение ми се чини че си доста далеч от истината.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          От: Да спасим Витоша - нова подписка

          На пръв поглед това с мечките и дърветата изглежда разумно, но двумилионния град има нужда от туризъм, което преведено на прост български означава, не само разнообразие, но и РАБОТНИ МЕСТА и ПОМИНЪК.
          Всеки иска в столицата - "щото има работа" - ами ето къде има резерви.
          Така и не разбрах защо взривиха "Щастливеца", сигурно им харесва повече като руина.
          Да, ама руината не дава работа ...
          Като винаги нещата се свеждат до избор, а годините са трудни и ако надделее прагматичното, може да е за добро, пък и то не изключва разума.
          Life is too short to drive dull cars!

          Fight global warming !
          ... turn on your A/С !

          Коментар


          • #20
            От: Да спасим Витоша - нова подписка

            Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнение
            Имам още едно подозрение - по-евтино е да се направи нова просека и да се прекара нов лифт отколкото да се демонтира стария, за да се освободи място. Ако това мое подозрение е вярно, означава, че на Витоша ще се сдобием с много нови просеки и зарязани стари съоръжения. Някак като "двоен минус".
            Така е и причината не е техническа, това са чудесата на собствеността.

            Коментар


            • #21
              От: Да спасим Витоша - нова подписка

              Аз съм от тези, които са се включили в подписката - не защото съм съгласен с всичките искания на еколозите, а защото за момента не виждам друг начин да заявя позицията си, че държавата трябва да се грижи за интересите на обществото, а не на частния инвеститор. Защото не ми харесва някой да шантажира всички нас с номера "или ми давате да правя каквото си искам, или ски няма да видите". И да получава срещу това милионни бонуси от спестени такси за правоползване.

              Както се разбра, юридически няма абсолютно никакъв проблем всички съоръжения да се обслужват и да работят и при досегашното законово положение. Въпросът е имат ли обществото - и администрацията - сила да накарат инвеститора да спазва правилата, а не да си поръчва нови по свой личен вкус.

              Доста подобен е казусът с къщата на Яблански (бившето китайско посолство) срещу Ректората в София. Докато мине през няколко собственика, сградата беше оставена да се разпада до степен, в която да няма повече пречка да бъде съборена и теренът да се застрои на макс. Най накрая на текущия собственик - същия добре познат инвеститор - му е било обяснено, че тая работа няма да стане и да си я оправя и развива във вида, в който съществува. Така в резултат на обществен натиск и горе-долу нормално (макар и закъсняло) поведение на администрацията, една от емблематичните сгради на стара София в момента е реставрирана, а не е заменена от поредния дебилен 8-етажен бизнес център.

              П.П. А ски покарахме и без Цеко - костваше ни малко организация и 20 лв. газ за камиончето да се въртим на смени от бай Кръстьо до Алеко. Но с лифт предпочитам.
              Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

              TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

              Коментар


              • #22
                От: Да спасим Витоша - нова подписка

                Гледам че някой рИве тук за нещо което вече го няма, а това са горите по Витоша. Хайде поне софиянци вземете се разходете по нея. може и без колите, лифта Симеоново-Алеко почва да работи редовно от 20-ти този месец. Та за гората, от оставените паднали дървета в годините назад се развъди един чуден дървояд. Ако искате да видите последствията, слизате на финала на Витошко лале и от там хващате посока хижа Ведра, стигате до една бариера, входа на резерват Бистришко бранище. Влизате зад нея, не е забранено за пеши туристи, и след няма и 100м. ще видите последствията. Няма да ви ги описвам, апокалиптични са, и това от оставените след смерча дървета. Та да продължа. От пътя за Алеко до споменатата по-горе писта обръснаха всичко до голо, санитарен кордон който да ограничи разпространението на дървояда. Да де ама от тогава вече няколко години си свалят прекрасен дървен материал от планината, сечен в райони които по никакъв начин не са застрашени от гадинката. Та къде са зелените матросовци да спрат канибалската сеч!?! това до тук за гората. За мечките, ами има ги и на Витоша и на Плана в изобилие, и даже не им пука от туристите. Слизат даже и надолу под нивото на Драгалевският манастир. Значи живеем в мир с тях. щом не им пука от нашето натрапничество. Друг е въпросът че това са бегълци от резервата Витошко-Студена. За писти и съоръжения, ами че тук има такива които са потенциално опасни за ползващите ги. Ей някой спомена Романски а аз бих добавил и Драгалевци-Голи връх. Морално и физически остаряли. Някой каза че било много по-лесно нови просеки и изграждане. ДА ама НЕ /П.Б./ Само който не е виждал как се прави нов лифт от основи си мисли така, пък и от демонтираните стари е много по вероятно да избие пара отколкото от изсечена дървесина. Проблемът в случаят с Витоша е по скоро в разумното планиране и тоталният контрол при изпълнение на проекта. Иначе да не използваме този ресурс е най-малкото глупаво, както и е глупаво софиянци да ходят да карат ски на Банско и Пампорово а планината им е на минути път от вкъщи. Пак да питам, знаете ли че има и къде е чудната писта за ски-бягане, къде е пистата за спускане с шенички и ски шанцата, всичко това изградено в годините назад и зарязано? А паметника наречен лифт Княжево? По пътя за Златните мостове и делник и празник е направо задръстено от коли. Това ли е екологечно. И да завърша, нека да се обнови ски зоната но разумно и контролирано, друг е въпросът има ли желание някой да осъществи този контрол.
                Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                Коментар


                • #23
                  От: Да спасим Витоша - нова подписка

                  Подкрепям горенаписаното напълно!
                  При добро планиране и контролиране, няма по-екологичен вариант от обновяването на съораженията.
                  Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                  Drag Grand Canyon Daily
                  Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                  LZ1JYM

                  Коментар


                  • #24
                    От: Да спасим Витоша - нова подписка

                    Само за протокола:
                    Ски зона Алеко, според плановете, е 205ха.
                    ПП Витоша е 26606ха.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Да спасим Витоша - нова подписка

                      Подписвам!!!Темата е за конкретната подписка, нали?! И аз съм всеки ден в гората и виждам какво става! Всеки ден!

                      Коментар


                      • #26
                        От: Да спасим Витоша - нова подписка

                        На 50км. от София така или иначе дива природа няма да има. Всичката тая дандания е свързана с това кой да вземе кокала. От една страна Витоша ски, а от друга тъй наречените "природозащитници". Чиновниците чакат да разберат кой ще даде повече и по възможност да вземат от всички. Като гледам какво нарко сборище организират от коалиция да остане природа на Беглика и как усвояват държавните субсидии, не знам какво ще стане на Витоша ако те вземат властта.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Да спасим Витоша - нова подписка

                          Ха честито:
                          Спират достъпа на леки коли до Витоша13 януари 2012 / News.dir.bg
                          Столичната община затваря достъпа до Витоша за коли. Забранено за влизането на пътни превозни средства в парк "Витоша" е в участъците от Драгалевци до Щастливеца и от Бояна до Златните мостове.
                          От Центъра за градска мобилност и уточниха, че това се прави заради извънредната ситуация, предизвикана от спирането на ски лифтовете, които се стопанисват от "Витоша ски".

                          За да могат желаещите да стигнат до планината "Столичен автотранспорт" пуска нова автобусна линия 266 на цена от 4 лв. в едната посока и 6 лв. в двете, съобщиха от Столична община.
                          Автобус 266 ще тръгва от началната станция на Симеоновския лифт и ще спира на обръщалото в Драгалевци. Линията ще работи през почивни и празнични дни от 8 до 17 ч. при наличие на пътници.

                          Ще се движи и автобусна линия 66 – от "Хладилника" до хотел “Морени” - на 200 м от “Алеко”. Цените за тази линия са същите като на 266.


                          В почивните дни забраната за движение на пътни превозни средства няма да важи в интервала от 11 до 14 часа за автобуси за обществен превоз на пътници по редовните линии на градския транспорт, наети автобуси по договор за “случаен превоз”, наети таксиметрови автомобили и автомобили, превозващи хора с увреждания. Това е посочено в съобщението на Центърът за градска мобилност. Спазването на забраната ще се следи от КАТ и общинска полиция.
                          Сега, понеже няма лифтове, докато няма, интересно ми е как средно семейство от 4 човека ще се изкандилка с градския транспорт до горе, със все ските, обувките и прочие. Екология...

                          Или иначе казано - да затворим Витоша за софиянците. Екологично да си я гледат на картинка на компютъра.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Да спасим Витоша - нова подписка

                            По тоя повод в петък (когато обявиха новината от СО) се изписа много по специализираните форуми. На практика забраната за качване е за интервала 11-14 ч. в неработни дни - вместо от 9 до 17 (или 16) ч., както беше досега. Просто съобщението е формулирано така, че изобщо не се разбира какво е положението в делнични дни. Във всеки случай, новите табели под знака в Драгалевци гласят следното: Натиснете снимката за да я уголемите

Име:130120122402.jpg
Прегледи:1
Размер:86.7 КБ
ID:5337448. (Снимката е качена от потребител с ник Петре във форума на БАСЕС, не я пускам с директен линк към темата там заради правилата тук.)
                            Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                            TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                            Коментар


                            • #29
                              От: Да спасим Витоша - нова подписка

                              Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                              Подкрепям горенаписаното напълно!
                              При добро планиране и контролиране, няма по-екологичен вариант от обновяването на съораженията.
                              +1
                              LZ1ZAH

                              Коментар


                              • #30
                                От: Да спасим Витоша - нова подписка

                                От знака ставя ясно, че в работни дне е позволено качването, както беше и преди, ако не се лъжа.
                                За мен това решение е доста логично, защото в този интервал 11-14 става някакво безумие.
                                Но е напълно компенсативна мярка, и ако заработят лифтовете трябва да се върне старото положение - забрана от 9-17 за Алеко.

                                За златните мостове не трябва да има ограничения, защото там алтернативен лифт няма, а ски писти да.
                                Автобуса си в този вид не е алтернатива определено.
                                Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                                Drag Grand Canyon Daily
                                Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                                LZ1JYM

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X