Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За ел. техник

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Първоначално публикуван от Никола Преглед на мнение
    Да значи кво да значи си е жива фаза. Пък дали някой нещо вече е плод на случайността, или що интернетаджии, сотаджии и други парени каша духат. И всички компютри дето ги връзват проверяват дали не е офазен корпуса на компютъра. Щото по техния кабел има земя и като включиш буксата има заря...
    Да взема ли "земя" за грамофона и усилвателя от кабела за интернета?Питам и очаквам сериозен отговор.Контакта, в който са включени е с две "жици"
    Дизелов Jeep, не е Jeep.

    Коментар


    • agogov
      agogov коментира
      Редактиране на коментар
      Не оторизиран /невеж/ не трябва да пипа ток, да лекува хора, да ремонтира коли и т.н. Иначе стават бели, понякога големи.
      И в цитата и в поста се съдържат недопустими неща......Което, където трябва е занулено или замасено от когото трябва.

  • #92
    Занули контакта . Аз не бих взел -може да вкараш в ,,земята" на интернета нещо от твоята апаратура , а може и да ти дойде нещо и по тяхната ,,земя" . Да не говорим , че не се знае и къде е тази ,,земя" .

    Коментар


    • #93
      Много сте ми веселички !
      ЗЕМЯТА си е тази дето крачим по нея и за протокола нулата е същата като нея само дет иде от трафуСмаТура по жицата

      Коментар


      • gy6ter
        gy6ter коментира
        Редактиране на коментар
        Ми , защото ни е удрял тока и то към Земята .

    • #94
      Ти ни развеселяваш .
      Не се връзвай за нета, там няма земя .
      0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

      Коментар


      • Никола
        Никола коментира
        Редактиране на коментар
        Ми явно трябва някой да играе ролята на шута в пиесата.
        Инак правим разлика, между "земя"(как обичаме да се хващаме за думата) нула и корпус, ако "контакта с двете жици" е на кораб, самолет или на луната. И какво от това?

    • #95
      На луната,от къде се взема земно?Ако скоро се насели,никой няма да им даде да живеят без замасени контакти,ще ги спрат на акт 16
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • deyan_h
        deyan_h коментира
        Редактиране на коментар
        Там ще се заселеняват... цялата инсталация ще е селянска демек, а на електричарите ще им викат селяни.... ))))
        Последно редактирано от deyan_h; 08-01-20, 04:51.

    • #96
      Първоначално публикуван от travelling Преглед на мнение
      Ти ни развеселяваш .
      Не се връзвай за нета, там няма земя .
      Краси,ако ползва нет от старите еврокомски модеми,и влиза коаксиал на 75 ома ще има земно да пушек
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • #97
        Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение

        Краси,ако ползва нет от старите еврокомски модеми,и влиза коаксиал на 75 ома ще има земно да пушек
        На стената(ниско,долу) има розетка.В нея е включен коаксиален кабел до рутера.От рутера излизат кабелите за интернет,телефон и телевизия.
        От грамофона излиза кабел,който е вързан за шасито и черния(петия) от дозата и е означен с GND.Koето си превеждам като "грунд".
        В таблото има вързани много жълти кабели на шина,но точно в тези контакти жълтия е отрязан изкъсо.За другите не знам.
        Етажа ми е с трифазен ток и фазите са разпределени по помещения.Няма предпазители за осветление,контакти.Само за печката(трифазно вързана) и котела са отделни бушони.
        Къде да вържа тая земя?
        . Германия,старо строителство.
        . П.П. Рутера е FRITZ!Box 6490 Cable.ако има значение
        Последно редактирано от Krelion; 09-01-20, 00:16.
        Дизелов Jeep, не е Jeep.

        Коментар


        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          В Германия имат ДТЗ сигурно от времето на фюрера . Колегата ми главен енергетик като се нанасяше преди около 30 години в апартамента върза една ГДРейска механична която аз не вярвах че някога ще сработи . Каза че един ден нещо пипнал по случайност и защитата изключила .

      • #98
        Никога не съм виждал колеги да се движат със заземителни колове. По тези ширмовки може да има всичко от земя до чиста фаза, за пример има и смъртен случай във Варна .
        За Германия има голям щанс там да има нулев потенциал, но не правилното място за закачане на такава апаратура
        0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

        Коментар


        • #99
          Първоначално публикуван от travelling Преглед на мнение
          Никога не съм виждал колеги да се движат със заземителни колове. По тези ширмовки може да има всичко от земя до чиста фаза, за пример има и смъртен случай във Варна .
          За Германия има голям щанс там да има нулев потенциал, но не правилното място за закачане на такава апаратура
          Значи е по-добре да се вържа за "гръмоотвода",отколкото за оплетката на интернетския кабел!?
          Дизелов Jeep, не е Jeep.

          Коментар


          • Първоначално публикуван от Krelion Преглед на мнение

            Значи е по-добре да се вържа за "гръмоотвода",отколкото за оплетката на интернетския кабел!?
            И като те нажули мълния.

            Гръмоотвод няма такова понятие.

            Мълниезащита е правилно.Защита от гръм ,вероятно шлемофон,тапи за уши,юрган на главата и т.н

            Когато изграждаме електроинсталации на нови обекти,на някои в проекта,мълниезащитата и земното се разрешава да са обединени,на други обекти е забранено!
            На последния обект бихме 42 кола за заземяване на халетата и съвсем отделно за мълниезащита и отделно земно на всички табла.Какъв точно е критерия незнам ,проектантите вероятно се водят от нормативни разпоредби .
            Последно редактирано от Roninn; 10-01-20, 23:29.
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение

              И като те нажули мълния.

              Гръмоотвод няма такова понятие... .
              За това съм го сложил в кавички.То заземяването си е по два начина.1.Нула и корпус у Земята2. Нулата си е 0, корпуса у земята.Ще ме извиниш за елфолклора,но надявам се ми се разбира.
              Четейки мненията(не само в тази тема),стигнах до извода,че вероятноста да ме нажули мълния е по-малка,отколкото некой идиот да вкара фаза в ширмовката.
              П.П.Нямам фазомер.
              Дизелов Jeep, не е Jeep.

              Коментар


              • Много често при монтаж на контрол на достъпа и домофони ,попадаме на различни инсталации правени от незнайни колеги на блокове по стари от нас....

                Там както се казва,ринг свободен..
                Пада мерене,проследяване и описване на кабели,основния инструмент е тон генератор ,който зд да работи истински,му трябва земя.

                Като се изсипим на някой блок на входа,най-често заголваме коаксиал на кабелната и хващаме земя от ширмовката на коаксиалите.

                На въпросните тонгенератори пише че няма проблем и 220 волта да му подадеш на излъчващия изход и сме го правили,работи,но много често от кабеларките умира,поради някаква по сериозна утечка или честота.....гори един чип в генератора и са се превърнали в консуматив.Та наистина не можеш да знаеш какво върви по екранировката на кабеларката .
                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                https://dvrbg.com/

                Коментар


                • Фазата по ширмовката е очаквана. Точно колкото значителвн потенциал на нулата спрямо земя в голяма част от селата. Специално в Сф ЧЕЗ горе долу следи, но същия този чез само си го премества, даже при сигнал в провинцията.
                  А тези простотии се правят от името на всички ни.
                  Даника
                  Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение

                    Когато изграждаме електроинсталации на нови обекти,на някои в проекта,мълниезащитата и земното се разрешава да са обединени,на други обекти е забранено!
                    На последния обект бихме 42 кола за заземяване на халетата и съвсем отделно за мълниезащита и отделно земно на всички табла.Какъв точно е критерия незнам ,проектантите вероятно се водят от нормативни разпоредби .
                    Това е самата истина. и повярвай ми ако извън БГ се случва то при нас е практика. Обяснението е много просто. Проектантите работят като чиновници на заплата.Защо?

                    Технически повече от 10 години по нормативна уредба за Ниско Напрежение на сгради мълниезащитата , потенциалното изравняване и защитното зануляване се обединяват в една взаимно свързана система. Но....

                    На практика обекта се изпълнява от десетки подизпълнители, т.е. работата е разделена и някой трябва да я разпредели правилно за да не става бой и да я контролира/координира още от изкоп и подложен бетон, арматура - изключително отговорна работа и по ел част, до изработка и монтаж на ел таблата.
                    Но не се прави а се симулира и от там случаи всякакви.

                    В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                    В. Иванов

                    Коментар


                    • sek.1
                      sek.1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Докато бях горе в 8 блок всяка година по линия на охраната на труда идваха от външна лаборатория да мерят заземяването на ел. таблата и машините . Завода е пуснат в експлоатация някъде 1968 - 70 година и докато аз бях там никъде не премериха нещо което да излиза извън границите .

                  • Досега от трудова медицина,два пъти съм бил свидетел на тридневно мерене на контакти,земно и осветеност,дори откриха офазяване на металната конструкция на окачения таван,една видия картонаджиите бяха навили в кабел под мазилката.Това преди 10 и повече може би години...от тогава не съм видял и чул някой да го прави някъде.
                    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                    Анатолий Пейчинов o8875о9815
                    https://dvrbg.com/

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X