Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизелите и надморската височина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Дизелите и надморската височина

    Мисля че някои вървят в грешна посока.Да не бъркаме по-ниското налягане с по-малкото кислород.Там в Андите съм виждал бутилка с кислород на големите камиони които карат през високите проходи.Спец.съм разглеждал Уестърн и Кенуърт,изглеждаха фабрични системите. Другото е чарджъра,справя се по-добре от турбото.Там на бартер срещу банани си вземат Нива в насипно състояние.Сглобяват ги на място,но такава без турбо или чарджър не съм виждал.Вървят учудващо добре.
    Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
    Селска фурна аспух нема. Пак същият.
    В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

    Коментар


    • #32
      До: Дизелите и надморската височина

      Виждал съм хора да си докарват височинни проблеми и на морското равнище. Например ако си сложат шнорхел с обърнат назад отвор за въздуха. Така той при скорост създава сериозно разреждане преди въздушния филтър, което турбината се опитва да компенсира.

      Коментар


      • #33
        До: Дизелите и надморската височина

        Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
        Мисля че някои вървят в грешна посока.Да не бъркаме по-ниското налягане с по-малкото кислород....
        Че кое му е грешното - количеството кислород е право пропорционално на налягането.

        Коментар


        • #34
          До: Дизелите и надморската височина

          Хубава тема-браво!
          Аз над 1800м. повече не съм се катерил(засега).Не съм забелязал загуба на мощност(ТЛК LJ-70), но ми направи впечатление,че турбото омаслява повечко,след катерене на по-височко...доколкото вдявам от прочетеното дотук е защото се развърта повече....Ама като как така си вдига оборотите,ако няма никаква електроника,и разни компове-момпове...?
          много автомати-слаби резултати!

          Коментар


          • #35
            До: Дизелите и надморската височина

            Клапанът wastegate го управлява чисто механично

            Коментар


            • #36
              До: Дизелите и надморската височина

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Че кое му е грешното - количеството кислород е право пропорционално на налягането.
              Да бе,а къде отива кислорода, като,падне(или се качи) налягането?
              Не бъркайте парциалното налягане с проценнтното съдържание на кислород във въздуха.
              Не сме водолази! Или сме?
              И на Еверест процента на кослорода си е същия, а това че организма ни не може да го усвои е друга работа.

              Коментар


              • #37
                До: Дизелите и надморската височина

                Благодаря,Паджероводе!
                Не,че вдянах много-много,ама ще се уча...!
                И да попитам макар и не по темата:откъде ми изхвърля десетина капки масло турбината по щита зад двигателя долу,зад меката връзка на ауспуха?Някоя гарнитура ли е,що ли...?Това го направи за сефте при първото катерене нависоко,а до преди това(8000км.)не се беше получавало...
                Още веднъж се извинявам,че питането ми не по темата точно...
                много автомати-слаби резултати!

                Коментар


                • #38
                  До: Дизелите и надморската височина

                  Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                  Виждал съм хора да си докарват височинни проблеми и на морското равнище. Например ако си сложат шнорхел с обърнат назад отвор за въздуха. Така той при скорост създава сериозно разреждане преди въздушния филтър, което турбината се опитва да компенсира.

                  Най-редовно ми се случва да забравя и да карам и по магистрала с обърнат в "горско" положение шнорхел. Въпреки, че иначе наистина върви по-добре с обърната напред "гъбка", чак проблеми със загуба на мощност не съм забелязал.
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #39
                    До: Дизелите и надморската височина

                    Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                    Да бе,а къде отива кислорода, като,падне(или се качи) налягането?
                    Не бъркайте парциалното налягане с проценнтното съдържание на кислород във въздуха.
                    Къде отива ли? Там е тя, че като е ниско налягането, кислородът си седи отвън, вместо да влезе в цилиндрите / белите дробове и където още ти трябва.

                    В 1 литър въздух има на морското равнище около 0.25 грама кислород. Или около 0.2 бара (парциални) кислород. Или както още да го сметнеш, на 5500м височина е само половината. Значи с този литър ще свършиш точно половината работа, която можеш да свършиш долу в ниското. Нищо, че процентно пак около 20% - изобщо не ти помага, че и азотът е по-малко.

                    Един литър е едно завъртане на средна ръка автомобилен двигател (2л). Или едно вдишване на средно натоварен физически човек.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Дизелите и надморската височина

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Къде отива ли? Там е тя, че като е ниско налягането, кислородът си седи отвън, вместо да влезе в цилиндрите / белите дробове и където още ти трябва.

                      В 1 литър въздух има на морското равнище около 0.25 грама кислород. Или около 0.2 бара (парциални) кислород. Или както още да го сметнеш, на 5500м височина е само половината. Значи с този литър ще свършиш точно половината работа, която можеш да свършиш долу в ниското. Нищо, че процентно пак около 20% - изобщо не ти помага, че и азотът е по-малко.

                      Един литър е едно завъртане на средна ръка автомобилен двигател (2л). Или едно вдишване на средно натоварен физически човек.
                      Бах ма,,,,, много е умен този кислород бе! Що седи отвънка а не влиза вътре?

                      Коментар


                      • #41
                        До: Дизелите и надморската височина

                        УАЗовете са ходили на Елбрус за пръв път преди повече от 40 години, преди да ги приемат на въоръжение. Още на изпитанията. Каквито снимки съм показвал в този сайт. Вероятно, по опита от боевете с немците през Втората световна война, на същия тоя Елбрус. Колко често ходят сега не знам, понеже не съм се интересувал. Но все с нещо карат там радиооборудването и останалата метеорология.
                        Някакви маниаци ходят и с моторетки, които на снимка приличат на ролерите "Минск", макар че очевидно не са. Колелцата им просто са тумбести.
                        Добавянето на чист кислород, или на азотни окиси, е всъщност нереално. Триста причини. Смислените бензинови и турбинни форсажи са смеси от спирт и вода, но те не помагат на дизелите. Те искат нормални винтови компресори, просто не на цената на балкан стар, или други терористично ориентирани сергиджии.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Дизелите и надморската височина

                          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                          Смислените бензинови и турбинни форсажи са смеси от спирт и вода, но те не помагат на дизелите. Те искат нормални винтови компресори
                          Що винтови, а не бутални?

                          Водата обаче, по мои данни, се впръсква от отделна система и не е за форсаж, а за намаляване на детонациите.
                          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                          Коментар


                          • #43
                            До: Дизелите и надморската височина

                            Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                            Оппаааа. А стига де, кое точно колесно моторно преяоизно средство, било то УАЗ или друго, се е качвало на Елбрус и кога? ...
                            Оказва се, че се е качвало, ама не съвсем догоре.

                            ... В 1974 году во время проведения испытания три обычных серийных "уазика" без лебедок и пробуксовочных цепей совершили восхождение на Эльбрус на высоту 4 тыс метров. ...
                            http://www.uaz.ru/press/news/?id=489
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #44
                              До: Дизелите и надморската височина

                              носят се слухове, че и лендровър се е качвал

                              Коментар


                              • #45
                                До: Дизелите и надморската височина

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                носят се слухове, че и лендровър се е качвал
                                Ама май не е слязъл обратно ...

                                ... В 1997 году то же самое пытался проделать Лендровер. В гору он поднялся в сопровождении лебедок и отряда альпинистов, но обратно так и не сумел спуститься, сорвался с тросов и остался на Эльбрусе грудой искореженного металла. Восхождение Лендровера попало в Книгу рекордов Гиннеса, а поход российских "уазиков" остался в безвестности. ...
                                http://adrenaline.in.ua/content/view/1236/36/
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X