Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизелите и надморската височина

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дизелите и надморската височина

    Не разбрах кой, някой в полулично съобщение, е изразил учудване от препоръката за турбина на дизел. Явно проблема не е достатъчно широко известен, та си струва да се предъвче.
    Не знам какво е имал предвид колегата, и сигурно си мисли за динамики и турбоями. Последен проблем. Още на 2 000 метра, на атмосферния дизел, заради недостига на кислород, му остава 60% от мощността. Нагоре намалява по-бързо. Същата е работата и с бензиновите мотори с две ламбда сонди, освен ако компютъра няма опорен барометър и коригираща програма.
    Проблема е напълно сериозен, и се свежда до възможността изобщо да се запази работоспособност, а не до екстри.

  • #2
    До: Дизелите и надморската височина

    Брей, странно начало на тема.

    Намаляването на мощността с повишаване на надморската височина е абсолютно еднакво и при дизеловите, и при бензиновите, и при пропан-бутановите двигатели. Не се бях замислил, но на 2000м наистина налягането е около 60% от това долу. Пък аз се чудя що моя кошник около връх Ком хич не беше убедителен.

    Срещу този фокус не помага нито ламбда, нито две ламбди, нито барометър. Като няма кислород, върви вкарвай в цилиндъра гориво.

    Турбината донякъде изравнява нещата, но пък поставя други въпроси, особено в бензиновите двигатели.

    Коментар


    • #3
      До: Дизелите и надморската височина

      С турбина има други проблеми.
      При по-голяма надморска височина и по голямо натоварване на двигателя, заради разредения въздух турбината се опитва да се развърти с по-високи от максималните си работни обороти. При системите с ЕКУ атмосферното налягане се следи и за да се коригира този проблем. При механичните системи не знам как е решен.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #4
        До: Дизелите и надморската височина

        Простата програма с два диода, хептен удушава мотора. Несравнимо повече от простия карбуратор. И дизела пати повече.

        Коментар


        • #5
          До: Дизелите и надморската височина

          Бръмчейки си из Андите съм пробвал и двата варианта.Преживявах си на 2300м.н.в. Карал съм и на малко над 4000.Нормален път.Мъка.И дизел и бензин направо си издъхват.Турбото не помага и както колегата по-горе отбеляза се опитва да избуши обороти.Там и по принцип дизелът не е на почит,изключая автобуси и камиони.Градските автобуси без филтър и гърнета,бъчат като хали и се влачат.И бензинови леки под 3000 кубика и без турбо също не са на почит.Но определено с дизела е по-тегаво.
          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

          Коментар


          • #6
            До: Дизелите и надморската височина

            Да напънат ООН-то, да направи компресорите евтини. Не само да кряска за екология, ама за моя сметка.

            Коментар


            • #7
              До: Дизелите и надморската височина

              Осмаците как се представят в такива условия?
              LZ1VMH

              Коментар


              • #8
                До: Дизелите и надморската височина

                То до 1-2г. няма да можеш да стъпиш над2000м.Все е тая как се представят моторите у нас.Осмасите не знам но 6-така на ГР на Патрола на връх Манчо в неделя,повече от трагично,върви по -зле от мотора на Уаз-а на един приятел ,а в-х Манчо май е 2600или там някъде.Само пуши черно и просвирва турботол

                Коментар


                • #9
                  До: Дизелите и надморската височина

                  Първоначално публикуван от GOLDY-Владиан Христов Преглед на мнение
                  Осмаците как се представят в такива условия?
                  Все тая. Ако долу си имал голям запас, горе ще ти стига.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Дизелите и надморската височина

                    Доста време съм живял по-високо от Мусала и на ТЛК 80 1HD-T мотора се справяше без никакъв проблем и без пушене. Чудесно вървяха и всякакви избушени бензини и умрели дизели с идиотска поддръжка. Това показва практиката.

                    ПП Карал съм абсолютно същите кошници и на морското равнище.
                    Последно редактирано от turtey; 02-09-09, 09:24.
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • #11
                      До: Дизелите и надморската височина

                      Изглежда има конкретни разлики между различните модели, и не знам въпроса да е изследван особено. По-големия дизел пък и не се слага на по-лека машина, а с височината започва и да изпомпва огромно количество нафта през ауспуха. Та може да докара друга беля, като просто изпразни резервоарите, пък не стигне.
                      Не е особено ясно и защо карбураторните УАЗове имат толкова добри резултати спрямо какво ли не друго. Във всеки случай, 2,5 литровите, нормално се качват на Елбрус (5642 м). Инжекторните са стреснали народа, и сега като че ли правят автоматична система за омайване на компютъра.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Дизелите и надморската височина

                        Голф 3 ТДИ 94 година съм сигурен ,че има барометричен датчик.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Дизелите и надморската височина

                          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                          Изглежда има конкретни разлики между различните модели, и не знам въпроса да е изследван особено. По-големия дизел пък и не се слага на по-лека машина, а с височината започва и да изпомпва огромно количество нафта през ауспуха. Та може да докара друга беля, като просто изпразни резервоарите, пък не стигне.
                          Не е особено ясно и защо карбураторните УАЗове имат толкова добри резултати спрямо какво ли не друго. Във всеки случай, 2,5 литровите, нормално се качват на Елбрус (5642 м). Инжекторните са стреснали народа, и сега като че ли правят автоматична система за омайване на компютъра.
                          Елементарно. И карбураторните, и инжекторните (ако някой не е оплескал радикално сметките) не излизат от режим на високо. Класическият дизел, обаче, има проблем - колкто по-високо отива, толкова по-голямо трупче трябва да пъха под педала.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Дизелите и надморската височина

                            Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
                            То до 1-2г. няма да можеш да стъпиш над2000м.Все е тая как се представят моторите у нас.Осмасите не знам но 6-така на ГР на Патрола на връх Манчо в неделя,повече от трагично,върви по -зле от мотора на Уаз-а на един приятел ,а в-х Манчо май е 2600или там някъде.Само пуши черно и просвирва турботол

                            Вр. Манчо е 2700.
                            С Патрула до около 2500 и малко не съм забелязал да има проблеми с мощността.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Дизелите и надморската височина

                              Проста система за управление на инжектор с катализатор и две сонди, е оплескана. Ако няма барометър, май може само да се превключи компютъра да чете и за двете места от една сонда, и както дойде.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X