Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

    Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
    Знаех си че така ще скочите,но пак ви казвам и двете коли са мои и ссъм обективен.Някой видя ли някъде да казвам ,че 73ката не става за извън пътя,или че РАВа е по годен за това?Просто темата е съвсем друга и аз давам мнение по нея от собствени наблюдения с тези два автомобила.
    А колкото до тампоните на 73ката мога да ви успокоя,че има такива,доста полежах под нея преди и след да я купя,но да ме пази господ от джип,който на 5 сантиметров легнал полицай ще удари на тампони! Просто всеки автомобил си има предназначение и аз твърдя,чеРАВа по става за града и за пътищата от ЛК73 и подозирам,че няма да се разбие по лесно.
    Това е от мен,а вие си превъзнасяйте джиповете колкото искате,но не ми казвайте, че моя е строшен!!!!!
    П.С Не се сетихте да кажете, че са ми препомпани гумите,та затова ви казвам-1.8 предни и 2.2 задни точно по книга.
    Не нее строшен,само пружините са поомекнали.
    И не си превъзнасяме джиповете,щото са по-строшени от Вашия,а казваме каква е причината единия да вози така както сте го описали.

    А как ли ще вози 73-ката по черен път ако това е нормалната и возия,която описвате?Няма да е лошо да си отговорите на този въпрос.
    ТЛК 80 4,2ТД-95г

    Коментар


    • #92
      До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

      Вече си отговорих,защото я пробвах- по земен път вози много добре явно за там е по пригодна.
      Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
      Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
      Враца

      Коментар


      • #93
        До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

        Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
        Вече си отговорих,защото я пробвах- по земен път вози много добре явно за там е по пригодна.
        Откри Америка.
        По натам, като направиш сметка какво си ремонтирал по окачването на леката кола и джипа, ще кажеш кое е по здраво.

        Коментар


        • #94
          До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

          Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
          Знаех си че така ще скочите,но пак ви казвам и двете коли са мои и ссъм обективен.Някой видя ли някъде да казвам ,че 73ката не става за извън пътя,или че РАВа е по годен за това?Просто темата е съвсем друга и аз давам мнение по нея от собствени наблюдения с тези два автомобила.
          А колкото до тампоните на 73ката мога да ви успокоя,че има такива,доста полежах под нея преди и след да я купя,но да ме пази господ от джип,който на 5 сантиметров легнал полицай ще удари на тампони! Просто всеки автомобил си има предназначение и аз твърдя,чеРАВа по става за града и за пътищата от ЛК73 и подозирам,че няма да се разбие по лесно.
          Това е от мен,а вие си превъзнасяйте джиповете колкото искате,но не ми казвайте, че моя е строшен!!!!!
          П.С Не се сетихте да кажете, че са ми препомпани гумите,та затова ви казвам-1.8 предни и 2.2 задни точно по книга.
          Това, което ти казваме, е резултат от натрупан практически опит.
          На колко години е 73-ката? Нещо правено ли е по окачването? Защото в най-честия случай колите са си с оригиналното окачване, с което са излезли от завода. За 10-на и повече годишни машини, това може да означава много уморени пружини.
          При преминаване на препятствия от типа на "спящите полицаи" с малко по-голяма скорост ефектът е точно такъв - твърд неприятен удар. А той се получава, защото омекналите и смачкани пружини не могат да задържат теглото на колата, окачването се сгъва докрай и следва удар на бъмп стоповете. Ако последните липсват (което също не е рядкост), ударът се поема от амортисьорите.

          Горното е точно описание на това, което се случваше с единия ми джип до миналия месец. От момента, в който му смених омекналите оригинални пружини с нови, отново мога да прелитам през спящите полицаи без да усещам неприятни удари.

          Никой от нас не твърди, че "истинските джипове" са по принцип по-добри за асфалтовите пътища, отколкото леките коли. Само че ти изпускаш една дребна подробност. Леките коли като твоят РАВ са правени за каране по нормални пътища. А пътищата в България като цяло и софийските улици в частност са далеч от нормалното и твърде често имат повече общо с офроуда, отколкото с нормалния асфалт. Поради което големите гуми и здравото окачване може да не са задължителни, но много помагат ...

          Една добра илюстрация на положението е ж.п. прелезът на т.нар. бул. "Проф. Цв. Лазаров" до ВТУ "Т. Каблешков". Там почти постоянно има задръствания, защото шофьорите на леки коли (включително и тези с претенции за джип) лазят изнервящо бавно и внимателно заобикалят неравностите и дупките. Ако няма кой да ти се плете из краката, с джип от там се минава с газ ...

          Така че, вземи все пак да си прегледаш окачването на 73-ката!
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #95
            До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
            Това, което ти казваме, е резултат от натрупан практически опит.
            На колко години е 73-ката? Нещо правено ли е по окачването? Защото в най-честия случай колите са си с оригиналното окачване, с което са излезли от завода. За 10-на и повече годишни машини, това може да означава много уморени пружини.
            При преминаване на препятствия от типа на "спящите полицаи" с малко по-голяма скорост ефектът е точно такъв - твърд неприятен удар. А той се получава, защото омекналите и смачкани пружини не могат да задържат теглото на колата, окачването се сгъва докрай и следва удар на бъмп стоповете. Ако последните липсват (което също не е рядкост), ударът се поема от амортисьорите.

            Горното е точно описание на това, което се случваше с единия ми джип до миналия месец. От момента, в който му смених омекналите оригинални пружини с нови, отново мога да прелитам през спящите полицаи без да усещам неприятни удари.

            Никой от нас не твърди, че "истинските джипове" са по принцип по-добри за асфалтовите пътища, отколкото леките коли. Само че ти изпускаш една дребна подробност. Леките коли като твоят РАВ са правени за каране по нормални пътища. А пътищата в България като цяло и софийските улици в частност са далеч от нормалното и твърде често имат повече общо с офроуда, отколкото с нормалния асфалт. Поради което големите гуми и здравото окачване може да не са задължителни, но много помагат ...

            Една добра илюстрация на положението е ж.п. прелезът на т.нар. бул. "Проф. Цв. Лазаров" до ВТУ "Т. Каблешков". Там почти постоянно има задръствания, защото шофьорите на леки коли (включително и тези с претенции за джип) лазят изнервящо бавно и внимателно заобикалят неравностите и дупките. Ако няма кой да ти се плете из краката, с джип от там се минава с газ ...

            Така че, вземи все пак да си прегледаш окачването на 73-ката!
            Оплакванията ми са по скоро от твърди пружини,а не от меки.Мога да позная кога се получава свиване докрай и удар в тампона,карам коли и джипове от 84 година.Иначе 73ката е стара -93г ,но си има всички тампони по окачването и са в добро състояние.Ако въобще има разлика с возията на други 73 /в което дълбоко се съмнявам,защото карах няколко и всички возеха така/може да е само поради факта, че е с две надлъжни пейки отзад и евентуално предвидена за повече товар.
            А,колкото до РАВа смея да твърдя,че той като че ли е проектиран точно за ненормалните български пътища!!!!
            Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
            Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
            Враца

            Коментар


            • #96
              До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

              Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
              ... евентуално предвидена за повече товар. ...
              Това също е вариант. Ако пружините са усилени, за да носи повече товар джипката наистина ще вози като каруца, когато не е натоварена.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #97
                До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                Това също е вариант. Ако пружините са усилени, за да носи повече товар джипката наистина ще вози като каруца, когато не е натоварена.
                И да е натоварена, и да не е, в сравнение с RAV-а вози като каручка. Факт.

                Ама темата не е за возия, а за издържливост. А според мен независимо от возията, окачването на 73-ката е по-здраво и при еднакво каране би издържало по-дълго време от това на RAV-а. Но говорим ако купиш и двете чисто нови от магазина. Колко ще изрържи окачването на джипка на 16 години, в реално неизвестно състояние и километри, никой не може да каже. Може да няма луфтове и всички тампони да изглеждат читави и на мястото си, но това по никакъв начин не значи че окачването ще издържи колкото ново.

                Това за да е коректно сравнението.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #98
                  До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  И да е натоварена, и да не е, в сравнение с RAV-а вози като каручка. Факт.

                  Ама темата не е за возия, а за издържливост. А според мен независимо от возията, окачването на 73-ката е по-здраво и при еднакво каране би издържало по-дълго време от това на RAV-а. Но говорим ако купиш и двете чисто нови от магазина. Колко ще изрържи окачването на джипка на 16 години, в реално неизвестно състояние и километри, никой не може да каже. Може да няма луфтове и всички тампони да изглеждат читави и на мястото си, но това по никакъв начин не значи че окачването ще издържи колкото ново.

                  Това за да е коректно сравнението.
                  Лично аз няма да мога да направя обективно сравнение,защото ще карам 73ката по асфалт само докато стигна до земното.
                  Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                  Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                  Враца

                  Коментар


                  • #99
                    До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                    Послушай човека и при първа възможност смени поне предните пружини . Легнал полицай би трябвало да преминаваш на 5та .
                    Имах същия проблем .
                    TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                    Коментар


                    • До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                      Я намалете малко, стига сте ги минавали на пета тия легнали полицай, ако са трупове как и да е , ама тея дето са сложени по улиците гумени/асвалтови са с друга цел там, ако и там не внимавате незнам
                      Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
                      И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
                      вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

                      Коментар


                      • До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                        Че кой , от събраните тук , не внимава ?
                        TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                        Коментар


                        • До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                          Кое е по здраво ли?От три години съм с джип и почти нищо не съм ремонтирал,е почти,но поради някой нужди сега съм без джип за съжаление.Карам Голф от 10дни и вече трябва да ходя в сервиза.Като го взех беше в перфектно техническо състояние,аз не съм и душманин ама дупките са ужасни.Според мен изобщо не може да се сравняват лек автомобил и джип по издръжливост.Но имал съм и Субару форестър,съвсем откровенно мога да кажа изключително здраво животно.Незнам как да го сравня с джиповете защото съм го експлоатирал по съвсем друг начин.Но за 25000км без тежки натоварвания дори и реглаж не съм правил,легналите полицай не ги усеща.И колко ще издържи едно окачване най много зависи от шофьора.Примерно баща ми като не вижда,в една дупка влиза с4те гуми и то по 2пъти ,през гърбиците минава с 60 и всеки месец сервиз...

                          Коментар


                          • До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                            Цитат :

                            Подвеска
                            [патве'ска]
                            1)Подвеска зависимая - состояние ходовой части, напрямую зависящее от состояния и тонуса джипера.
                            2)Подвеска независимая - ходовая часть, живущая своей жизнью. Встречается крайне редко. Смысла не имеет.

                            Коментар


                            • До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                              Малко и от мен по темата - едва ли ще открия топлата вода , но все пак ... Карам БЕРТОНЕ 2.4 тд и ЛАНЧИЯ ДЕДРА 1.6 . БЕРТОНЕ -то е с целите мостове , на ресори / в добро състояние са / - като комфорт на возията - на хубав асфалт - по завои естествено няма стабилността на ДЕДРА -та , иначе бива , на гаден паваж - пълна отврат , то и с ДЕДРА -та не е да не се усеща , но с БЕРТОНЕ -то е направо кошмарно усещане , по черни пътища - там ДЕДРА -та не ходи - много е ниска , като проходимост сравнена с БЕРТОНЕ - то - кръгла " 0 " , БЕРТОНЕ -то - ако се кара бавно и внимателно - никакви проблеми , ако се кара бързо - трябва да се внимава с неравностите - много скача . Относно ремонти на ходова част за период време 3 години - ДЕДРА -та - сменени носачи , амортисьори , биелетки , тампони и лагери на амортисьори , лагери на главини . За същия период време ремонти по ходовата част на БЕРТОНЕ -то - абсолютно нищо . Точно поради това въпреки кошмарната возия из града по скапаните павета карам предимно БЕРТОНЕ -то . Известно време карах служебен РЕЙНДЖ РОВЪР 2.5 - също с БМВ двигател , с пневматично окачване - като комфорт на возия на всякакви терени - отличен , но - случка - при лек удар в не много голяма буца лед - хайде пътна помощ за джуката - проби се маслоохладителя за скоростната кутия ... няма смисъл да откривам топлата вода с разни изводи
                              Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

                              Коментар


                              • До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                                Кое окачване е по-издръжливо - на "истински джип", " паркетник" или лека кола ?



                                На леката кола разбира се. Особено ако не се кара.

                                Масовите производители днес скъсяват експоатационното време на колите в рамките на гаранционния период, за да има оборот в заводите. И за каквото платиш-това се и дава.

                                След гаранционият период идват фирмите производителки на резервни части, те не са същите фирми но пак работят на същият принцип - за каквото платиш -това се дава.

                                А за трошенето - всеки си има неговото ноу-хау, там няма единна политика.

                                Мойта комшийката например, няма нещо да не може да строши - за отрицателно време.
                                В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                                В. Иванов

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X