Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

    Първоначално публикуван от Чавдар (V93)
    Имаше възражения срещу следното невярно твърдение:

    Цитат:
    Мнение на ixeos
    ... няма връзка дали машината е "истински джип", "паркетник", или "обикновена кола" що се касае до издръжливост на ходовата част по разбити пътища (дупки).

    Естествено е при тези възражения да се спомене, че голяма част от "истинските джипове" са с цели мостове.
    Така че, не си струва да се правят опити за изместване на спора в посока за или против независимото окачване.
    От твърдението не съм се отказал. Само, че коректното заглавие на темата трябва да е "Има ли значение типа на окачването за издръжливоста на дупки - "истински джип", "паркетник", "обикновена кола" ". Както е именувана в момента създава впечатлението за твърдение, че независимото окачване е по-здраво. А според мен издръжливоста на дупки е функция на гуми, джанти и качество на изработка и проектиране на окачването. Скептик съм, че зависимото окачване е кой знае колко по-устойчиво на дупки. Защото ми се струва, че характеристиката на удара в дупка като вид деформация е различна от едно плавно натоварване на възлите в резултат на форсирането на някоя траншея.
    Vitara 2.0 V6
    Honda CRV (Gen 1)
    Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
    ВАЗ 2131

    Коментар


    • #17
      До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

      Града, Рейнджа и Дискавърититата(старите) са с два цели моста. И трите се предлагат с V8 двигатели и нямат проблеми със скорости от порядъка на 180-200 км/ч. Управлението им по асвалт е много добро(е, има примерно и Диското фабрично без стабилизиращи щанги и т.н., но говоря за правилно окомплектованите за асвалт), комфорта и возията също. Въпрос на технически решения . Единствената уловка е, че няма как да го постигнат това, ако са по-къси и леки. Което пък определя нуждата от по-големи двигатели и от там по-високичък разход на гориво.

      Иначе, да. Принципно независимото окачване има много предимства, но за да се постигне подобна здравина, ходове и т.н... става сложно и скъпо.
      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

      Коментар


      • #18
        До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

        Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
        Скептик съм, че зависимото окачване е кой знае колко по-устойчиво на дупки. Защото ми се струва, че характеристиката на удара в дупка като вид деформация е различна от едно плавно натоварване на възлите в резултат на форсирането на някоя траншея.
        Чакай сега. Устойчивост е едно, а здравина - друго. Точно зависимо ресорно окачване е възможно най-здравото, още по дефиниция. Всяко правило си има изключения, разбира се, обаче средностатистически погледнато, си е така.

        Не казвам че е оптималкото решение за навсякъде, но е доказано най-здравото, а и най-простото. Има си свойте недостатъци, но поне по отношение на здравина, такива липсват. Та смея да твърдя че по дупки такова окачване е възможно най-здравото. Как се държи конкретното возило с ресорно окачване по асфалт е съвсем друг въпрос.

        Иначе, издържливостта на конкретно решение е съвсем друг въпрос. А конкретното, дето обсъждахме, поне по картинката, не блести с нищо по отношение на издържливост. Късите ходове са предимство на асфалта и недостатък в гората. Еднозначно. Независимото отзад - пак същото.

        Накратко, не можеш да караш истинска джипка за в гората като кола. По-нестабилна е, и причините за това са много.

        Колкото до равносвесното положение, за което споменах по-горе - по мойте критерии тераното се справя никак не лошо на асфалт. карам го на моменти с до 150, а обикновено на около 120-130. Някаква гнусна нестабилност не съм усетил, не и по мойте критерии. Но не е ферари, и никога няма да бъде. Аз и не искам ферари. Аз искам "семейна" джипка, и съм си решил проблема, поне засега. Двигателя му е достатъчен и се кара леко и ненатоварващо - като лека кола, а ходовете отзад са достатъчни за всичко друго, освен за тежък хард, и състезания, за каквото тая джипка никога няма да ползвам. Затова го и предложих в другата тема като някакъв вариант. Защото предлага комфорт по асфалта, без да има прекалено големи компромиси и съответно притежаващо прилични качества в гората.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

          Изцяло независимото окачване, ако се направи както трябва, има предимства дори и на офроуд. Обаче не се сещам за свестни в това отношение фабрични решения. Иначе не малко ентусиасти са заменили целите си мостове с независимо и правят чудеса .
          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

          Коментар


          • #20
            До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

            Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
            Изцяло независимото окачване, ако се направи както трябва, има предимства дори и на офроуд. Обаче не се сещам за свестни в това отношение фабрични решения. Иначе не малко ентусиасти са заменили целите си мостове с независимо и правят чудеса .
            Правени има, да. Ама там е съвсем друга бира. И носачите са с други дължини, както и други хитринки.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #21
              До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

              Общо взето идеята на последните ми два поста беше, че и двата типа, могат да бъдат направени "както трябва" и да имат здравина и добро поведение и на пътя и извън него.

              Иначе при шофиране по асвалт, както казах и по-горе, всички джипки, сувове, паркетници и т.н., товарят окачването си по-малко от лека кола, заради по-големия размер на гумите(ако се карат с фабричния или близък до него размер). От там насетне, всичко зависи не само от типа, а и от конкретното изпълнение. Теоретично някои типове независимо, наистина разпределят много по-добре енергията от удърите при висока скорост, а от друга при повечето цели мостове се използват много по-здрави агрегати. Въпросът с конкретната машина е, точно къде по скалата за здравина на асвалт, се намира комбинацията от тези две(всъщност са и повече) неща.
              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

              Коментар


              • #22
                До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                Днес гледах едно ново Паджеро. И тях вече ги правят с независимо задно. Май само Патрула, Дефендъра и Г класата останаха със зависимо окачване.
                Vitara 2.0 V6
                Honda CRV (Gen 1)
                Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                ВАЗ 2131

                Коментар


                • #23
                  До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                  Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
                  Днес гледах едно ново Паджеро. И тях вече ги правят с независимо задно. Май само Патрула, Дефендъра и Г класата останаха със зависимо окачване.
                  И Тойота 70 серия,която още се произвежда
                  ТЛК 80 4,2ТД-95г

                  Коментар


                  • #24
                    До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                    Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
                    Днес гледах едно ново Паджеро. И тях вече ги правят с независимо задно. Май само Патрула, Дефендъра и Г класата останаха със зависимо окачване.
                    Вранглер-а и УАЗ-а, ТЛК-78сер. също, даже отзад на ресьори.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                      Вие нормални ли сте.
                      Изкарахте трофи трък-а паркетник.
                      Че чак и ново окачване измислихте - макферсон с горен носач.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                        Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                        ...Че чак и ново окачване измислихте - макферсон с горен носач.
                        Мисля че наистина има такъв вариянт.На някои модели Нисан...Пък сега се замислям,на Спортиджа какво ли е?
                        0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                        Коментар


                        • #27
                          До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                          Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
                          Мисля че наистина има такъв вариянт.На някои модели Нисан...Пък сега се замислям,на Спортиджа какво ли е?
                          Как си го представяш.
                          Или е double wishbone, двоино А-рамо, горен и долен носач - все едно и също. Или амортисьора играе ролята на горния носач и е Макферсон.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                            Как си го представяш.
                            Или е double wishbone, двоино А-рамо, горен и долен носач - все едно и също. Или амортисьора играе ролята на горния носач и е Макферсон.
                            Еми, погледни картинката. С 2 носача е, като горния е хилав (е, той и долния, ама не толкова) пружината е върху амортисьора, а в горната му част има лагер, като на макферсон, демек амортисьора, барабар с пружината се върти заедно с гумата при завой. Аз поне това виждам на картинката.

                            На теб това на какво ти прилича? На мене ми прилича на полумакферсон, полу двойно А рамо. Нищо не съм измислил. Явно от хонда са размишлявали по въпроса.

                            ПП: Ето и въпросната картинка:
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #29
                              До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                              Това не са съчми на лагер, това са болТчета.
                              Не може полу бременна.

                              Относно ходовете!
                              Първото и второто Гранд Чероки са с цял мост отпред.
                              Третото е с независимо. И въпреки че на рампата си вдига гумата с 20см по-малко, като ход отпред има сантиметър и половина повече. Как става аномалията ли?? Стабилизиращите щанги нали са част от окачването. Аз поне така знам.
                              Те го, същото е като Хондата.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Кое окачване е по-издържливо - на "истински джип", "паркетник" или лека кола

                                Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                                Това не са съчми на лагер, това са болТчета.
                                Не може полу бременна.
                                Ако е така - ОК. БолТчетата са ясни, а хуйовината по средата? Тампон, или лагер? Ако тампон, работата ясна. Въпроса е че впечатляващо прилича на макферсон. Видя ми се измислена работа, ама явно съм бъркал. Тогава - двойни а рамена. Няма лошо по принцип.

                                А на черокито долния носач ми се види малце по-друг. Не принципно, а като конкретно изпълнение. Задния тампон пак ли е такъв?
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X