Само да уточня, че няма да се използва за офроуд, а за теглене на лодка тип "кораб", пускането и изваждането й от море и язовир... ХС70-ката се справя перфектно, просто ми се иска да я сменя с нещо по-ново... Ама като гледам, май ще си остана с нея още известно време...
Ползва се предимно на асфалта където нито е най бърз, нито най комфортен и нито най икономичен в СУВ сегмента.
Да, точно така - той просто е най-добрия!
Преки впечатления от ТЛК 95 - около 350к. - купен 2001г. от мой приятел и ползван основно по асфалт, но каран като спортна кола. 2007г закупен от мен на 168к в перфектно състояние. Оттогава се ползва като служебна и линча кола, има хиляди километри по черни пътища и ниви, много рядко в по сложни ситуации. Никога не ни е оставяла и не е имала проблем с дюзите. Разхода е повече от задоволителн за размерите си, а мощността е напълно достатъчна. LSD дифа е незаменим. Бавни са включвани чат-пат колкото да се пази съединителя. Почти всички ремоти, които са правени са по ходовата част, което не е никаква изненада с оглед експлоатацията, другите работи са дребни.
Това е работна кола, а не имиджова и е за хора прагматици.
Дълго време се облизвах на 120-ка, гледах една-две, но не бяха на нужното ниво, като съм гледал само купувани в България на под 100к - просто се бяха изкушили да въртят километражите, предлагаха ми е една от ТМ Ауто 2007г, но в онзи момент покупката не беше на дневен ред. В крайна сметка се разминаха нещата, а и вече остаряха достатъчно и загубх интерес към тях. 95-цата си върши работата така или иначе.
Относно БМВ - това е колата, която най-много ми харесва при луксозните. Имал съм БМВ и единственото което ме дели в момента са естеството на работата ми и парите за добра кола, така както го разбирам аз. Много хора са с предубеждение към БМВ, но това са хора, които не са притежавали кола от марката. Въпреки това смятам, че тойотата, дали ще е 95, 120 или 150 са несравними с X5 изобщо като концепция!
Не ме разбирайте погрешно, не съм с лоши чувства!
Относно "подготвената" черна тойота мога да кажа, че селянията ходи по хората, а не по колите и такива изпълнения има от всяка марка и модел!
И с какво казваш блести 120?Всяка кола,ако щеш и Дачия си изкарва 300 000км.
95 няма нищо общо с 120,изобщо не ги сравнявай.Ако говорим за чисто нови коли,да вземи си я.При условие както казваш карана като спортна кола,в този момент идва при теб.Започват да се обаждат всякакви неща.Уплътнения,окачване,дюзи,пластмаси в купето и т.н.
Колкото по-бързо се разбере че такива концепции са на доизживяване,по-малко ще боли финансово.Нито е рак,нито риба,нито орел.
...
Относно "подготвената" черна тойота мога да кажа, че селянията ходи по хората, а не по колите и такива изпълнения има от всяка марка и модел!
Ходил съм в Сеул - има какво да се види откъм "тунинг" - огледалца, степенки, лепенки
Предвид развитието на ситуацията, май трябва да се отдели нова тема - след вкарването на други опции и отпадането на паджеро и ТЛК120 като варианти /за мен/...
Тедо, а не си се замислял просто за по-ново ХС? Казваш, че си върши добре работата. Пък и би трябвало при новите да са изчистени някои недъзи на първите. Д5 се доказа според мен като читав двигател, новите им автоматици (те май не са много нови вече, де) с 6 скорости не чупят като старите по график. Гамата е по-голяма вече - ХС60, 70, 90.
Подкрепям напълно.
ТЛК 120 е един от най неоправданите за мен автомобили.
Не е най добър в нищо.
Ползва се предимно на асфалта където нито е най бърз, нито най комфортен и нито най икономичен в СУВ сегмента.
Някой ще каже да ама ставал за офроуд - аз лично съм виждал само един два леко понаправени за офроуд и то на снимка
Като прибавим и прекрасния дизел Д4Д 3.0 мотор не виждам с какво може да е по добър от конкуренцията.
Сравнявам го основно с МЛ и Х5.
Ще кажете да ама нямат рама и бавни.
Ще отговоря: да ама колко често се пускат бавните на ТЛК 120?
Ако се бъркам Моля собствениците на подобни да ме поправят.
ТЛК120 е добър автомобил във всяко отношение (без да е най-добър на магистрала или най-добър офроуд). Да не е МЛ и не Х5 но трябва да се покара за да и се разбере чара.
И точно с това е интересен, че може да се ползва за всичко.
Ето моя поглед след близо 8 години каране...
Магистрала - комфортен като лодка в спокойно море, харчи около 10/100, 11-12/100 след 150км/ч. Обема и простора в купето позволяват дълго каране без почивка.
В града - висок поглед, много маневрен, високите бордюри не са проблем относително икономичен сравнен с подобни размери коли. Комфорта който имаш на нивото на погледа от тойотата е несравним, който не е карал той не знае, света от по-висока кола е коренно различен.
Първокласни пътища - много икономичен - около 8/100, достатъчно динамичен за тези скорости.
Второстепенни пътища и лек офроуд - несравним комфорт в своя клас никакви пречки не могат да спрат движението дори и на по-висока скорост, много голяма сигурност и удоволствие от шофирането. Поляни, хълмове, преки черни пътища, вкарване на лодки във водоеми, всичко е като на игра.
По тежък офроуд - при необходимост и при по-добри гуми колата е доста яка и не се опъва на много подготвени джипки, хода на окачването и дълбичината на газене са недостижими за никой СУВ от другите марки, блокажите и бавните и раздатката са много истински и не се палят на първия километър кал както при 4x4 което се включва при необходимост чрез съединители, виско муфи или помпи за зацепване.
Обема на колата вътре е огромен, багажника дори и с една седалка вътре е по-голям от на 80% от СУВ-четата
В заключение от моя опит, искам да кажа, че ако на човек му трябва такъв тип кола това е едно от-най добрите предложения на пазара. Скъпи са защото са скъпи и като материали и като стойност на придобиване, колата има същата возия и шумове след 200 000 км като при нова, няма потропвания скърцане от таблото изстрити копчета, скъсани седалки, обелен хром от апликациите. Дизайна е стар но здрав! Особенно ако е поддържана колата ресурса и е огромен.
За ремонтите - освен дюзи?! ..... Всичко е на нивото на ремонтите на коя да е Тойота без да се взимат предвид обаче цените в ТМ ауто, там са необяснимо скъпи.
Във темата за поддръжка на ТЛК120 тук във форума няма големи драми а много от колите надхвърлиха 300 000 км...
Не съм чул след първа смяна на дюзи колеги да се оплакват отново, всички си накупихме софтуер за следене и нещата не се оказаха толко трагични колкото си мислехме. Новото поколение дюзи не се задръстват вече , а и колегите внимават с нафтата от малките бензиностанции или с тубите от тировете!
На няколко пъти се опитвам да си сменя колата с по-магистрална, по-динамична но това, че ще се лиша от останалите качества на 120ката ме дърпа назад.
Прочетете в други форуми за ТЛК и вижте за какъв пробег говорят хората.... www.pradopoint.com
По въпроса за следващата ми кола след 120ката, мисля че Волво хс70 е едно добро решение, хем нови технологии хем по-високо 4х4.
И с какво казваш блести 120?Всяка кола,ако щеш и Дачия си изкарва 300 000км.
95 няма нищо общо с 120,изобщо не ги сравнявай.Ако говорим за чисто нови коли,да вземи си я.При условие както казваш карана като спортна кола,в този момент идва при теб.Започват да се обаждат всякакви неща.Уплътнения,окачване,дюзи,пластмаси в купето и т.н.
Колкото по-бързо се разбере че такива концепции са на доизживяване,по-малко ще боли финансово.Нито е рак,нито риба,нито орел.
Пълни глупости!
1.Коя е тая Датчия, където ще изкара хиляди километри и по черен път, и по нива и няма да се разпадне! А да не говорим да паднеш в отводнителна канавка посредата на някоя нива и то без да опре никъде, Дъстъра е нисичък-нисичък, просто забрави!
2.Това, че е карана като спортна кола значи само едно - не е пазена и не е карана с 120км/ч по магистралата, а с много повече и двигателя не е гръмнал, както често се твърди, че джиповете не са направени за такива скорости!
3. 120 е ъпгрейт на 95, корено не се различават!
4. Колата е в перфектно състояние, единствените следи от употреба са на скоростния лост, волана и стелката на шофьора. Пластмасите и уплътненията са си ОК, а немарливата поддръжка не различава марки и модели - кара наред!
Честно казано единственото, което ме притеснява за тази кола е "Ганьо" в сервиза да не оплеска нещо, защото ама хич му нямам доверие!
И с какво казваш блести 120?Всяка кола,ако щеш и Дачия си изкарва 300 000км.
Дрън-дрън , та пляс ...
Аналогията е абсолютно неуместна, а на запад се продават доста 120-ки в абсолютна кондиция на 400-500 хиляди км. Пак питам- защо цените са такива според вас на все що е Ленд Крузер спрямо алтернативните им набори ? Пазара изкуственост не търпи, там всичко се налага от търсене и купуване. Защо нещастните Паджера DID от 2002-2003- та се сринаха до 5000 лева..,защото не му харесват емблемата и пепелника ли ? Ясно е, че гроздето е киселичко, но недейте да се излагате да се изказвате неподготвени за световнопризнат модел.
Защо една 15-годишна добра 120-ка струва 30 к. ? А защо една 20-годишна 80-ка струва пак толкова? А защо една 30-годишна 60-ка пак струва толкова?
Карайте си колите втора употреба с по 300-400 000км,били то и 120.Но не ги превъзнасяйте чак толкова.Не са лоши коли,но до там.
Всеки си има разбирания,но не ми говорете врели не кипели.
И с какво казваш блести 120?Всяка кола,ако щеш и Дачия си изкарва 300 000км....
Ти някога сядал ли си в тойота на 300.000км? А притежавал ли си такава? А в Дачия на 300.000км или другите по-евтинки от 30.000лв сядал ли си? Ако имаш реален опит с тези автомобили а не такъв от ютюб и чуто от колеги и приятели ще знаеш малко повече за въпросите, които задаваш.
Коментар