Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За СУВ-овете и бавните предавки…

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: За СУВ-овете и бавните предавки…

    Въпросче ... по-скоро въпросителна реплика!?

    Моето сувче (CR-V) автоматик си има lock-up, който си работи на D3, и D4. Като сложа лоста на "2" означава само 2-ра, т.е. тръгва от място, и си върви само на втора.
    Та в тоя ред на мисли - ако сложа лоста на "1" торк-конверторa дали не е заключен (lock-up)?!

    п.п. Въпросът се отнася към всички АWD, и по-4х4 автомобили с автоматична ск.кутия.
    Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
    Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
    Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

    Коментар


    • #17
      От: За СУВ-овете и бавните предавки…

      Като сложиш лоста на положение 2 означава ,че имаш 1ва и 2ра.Локъп на 1ва не се включва по обясними причини.

      Коментар


      • #18
        От: За СУВ-овете и бавните предавки…

        При сув-тата да не забравяме и системите подобни на hdc, за контрол при спускане, а и при тръгване по стръмен терен.В съвременните автомобили са интегрирани заедно с есп-то и тракшън контрола.Също и преразпределят въртящия момент м/у двата моста.Различните производители се справят с тези задачи кой по-успешно, кой не чак толкова.Специално за тъксън от първото поколение не може да се каже че са се справили добре със задачата и нещата са недоизпипани.При второто поколение не зная.
        Всеки трети е шести

        Коментар


        • #19
          От: За СУВ-овете и бавните предавки…

          мойто малкото SUV /HONDA Hr-V/ пък си има бавни, позиция L на лоста /автоматик-вариатор/, а голямото SUV /OUTBACK/ 1-ва на лоста /автоматик/ като за СУВ си е идеално, за скалолазене не знам - не съм пробвал.
          ________________________________________________
          Subaru OUTBACK 2,5
          Hyundai TUCSON 2.0

          Коментар


          • #20
            От: За СУВ-овете и бавните предавки…

            Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
            Като сложиш лоста на положение 2 означава ,че имаш 1ва и 2ра.Локъп на 1ва не се включва по обясними причини.
            Като каза "по обясними причини", взех че се замислих, и, взех че си ги обясних - все пак ми трябва "съединител", за да потегля

            п.п. От скромния ми опит с вече трета Хонда със степенен автоматик, положение 2 на лоста означава потегляне и каране само на втора.
            Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
            Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
            Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

            Коментар


            • #21
              От: За СУВ-овете и бавните предавки…

              Не би трябвало да е така. Ако имаш положение 3, то тогава ще тръгваш и караш само на трета ли? На всички автоматици, които съм карал, положението на лоста на 1-2-3-4 ограничава движението да се извършва до съответната най-висока избрана предавка (1-2-3-4). Отделен въпрос е, че доста от автоматиците тръгват директно на втора, когато не са натоварени и са на равен терен.

              Коментар


              • #22
                От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнение
                ... положение 2 на лоста означава потегляне и каране само на втора.
                А като смачкаш педала на газта, пак ли тръгва от втора?

                Не съм запознат с хондите, но при други марки и някои модели от тях тръгването от втора е стандартно... докато не натиснеш яко, тогава си има и първа, и втора...

                Коментар


                • #23
                  От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                  Първоначално публикуван от martiob Преглед на мнение
                  Не би трябвало да е така. Ако имаш положение 3, то тогава ще тръгваш и караш само на трета ли? На всички автоматици, които съм карал, положението на лоста на 1-2-3-4 ограничава движението да се извършва до съответната най-висока избрана предавка (1-2-3-4). Отделен въпрос е, че доста от автоматиците тръгват директно на втора, когато не са натоварени и са на равен терен.
                  Поне при Хонда и Субару е така. Положение 2 означава работа само на 2-ра. Положение 3 и 1 са както ти казваш. А това, за което говори Вени съм го виждал при старите автоматици (преди 1995) на Мерцедес, при нормално тръгване и използва 2-ра, а при по-голямо натоварване 1-ва.

                  За автоматиците, не съм си и помислял че могат да заменят бавните. Затова и използвах думата "донякъде". Другото което си мисля - при продължително пълзене вероятно ще загрее сериозно маслото в кутията, защото хидротрансформатора ще работи в зоните с голям коефициент на трансформация (ниска скорост на въртене и голям товар на изходния вал). Отделно, че там и к.п.д. май му е ниско.

                  Коментар


                  • #24
                    От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                    Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
                    П... при продължително пълзене вероятно ще загрее сериозно маслото в кутията, защото хидротрансформатора ще работи в зоните с голям коефициент на трансформация (ниска скорост на въртене и голям товар на изходния вал). Отделно, че там и к.п.д. май му е ниско.

                    Мога да "потвърдя" - Рено Колеос с Японски автомат, спускане от яз. Калин надолу на 1-ва, долу светна на таблото "Кутия е загряла" и я оставих да поработи на празен ход 5 минути и всичко си беше наред, но загряването е факт.

                    Коментар


                    • #25
                      От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                      Тоя филм съм го гледал много пъти, обаче в картинката включваме и лодка зад СУВа, която на всичкото отгоре трябва да минава бавно през неравности и засилката отпада като вариант ...
                      Една голяма недомислица на бавните при джипките с автоматични хъбове и при тези с постоянно 4х4 е, че като включиш бавни, междуосевият диф. на вторите се заключва и завиването /маневрирането/ по асфалт, бетов и подобните твърди настилки става неприятно и голямо натоварване на ходовата част от принудителното приплъзване на вътрешната за завоя гума...

                      От всички проби досега, най-добрият вариант е автоматик - да, маслото загрява, но тези участъци обикновено са 50-100м и след това се влиза в по-нормален режим. С автомата елиминираш 2 проблема - опасността от угасване на мотора и от връщане на МПС-то назад...
                      При ръчните скорости 2-3 такива участъка може да накарат притискателния диск да посинее от прегряване...

                      При СУВ с комбинацията ръчка-дизел положението не е много по-добре отколкото при бензиновите, всъщност от всичките варианти, които съм пробвал, Санта Фе-то V6 бензин се държеше най-добре на голям баир с ниска скорост - катереше баир с лодката на изцяло отпуснат съединител с 1000об/мин, докато дизелите под 1500 глъхнат /особенно Гранд Витарата, но тя пък има бавни скорости /
                      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                      Коментар


                      • #26
                        От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                        Dacia Duster няма бавни, но пъра скорост е направена /нарочно/ доста "къса".

                        Коментар


                        • #27
                          От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                          Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                          ... Една голяма недомислица на бавните при джипките с автоматични хъбове и при тези с постоянно 4х4 е, че като включиш бавни, междуосевият диф. на вторите се заключва и завиването /маневрирането/ по асфалт, бетов и подобните твърди настилки става неприятно и голямо натоварване на ходовата част от принудителното приплъзване на вътрешната за завоя гума...
                          Реално ако пуснеш бавни и се заключи междуосевия на един джип с постоянно 4х4 абсолютно нищо няма да му причиниш за 50-100м движение и завиване по асвалт/ бетон и т.н. Не знам как е при Г клас, при ЛР не се заключва междуосевия при бавни (можеш ако ти искаш), при Ленд Крузерите се заключва, но това се коригира лесно да бъде по избор на водача. Така, че особен проблем няма...

                          Коментар


                          • #28
                            От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                            На джипа ми 4.7 WJ бавни почти не му трябват /трябват му само за спускане/ и до сега никога не е прегрявало маслото на АСК, като дърпам платформа. За сметка на това дори и на бавни витарата с 2.5 съединителя замирисва гадно.
                            На фият панда /старите/ 4х4 1 ск. е много бавна и дори при големи изкачвания си върви на втора, но първата пази съединителя и си е голямо предимство.
                            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                            Коментар


                            • #29
                              От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                              Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
                              ..Има ли изобщо СУВ с къса (бавна) първа от тези които нямат бавен блок в раздатката по-принцип?
                              Дачия Дъстър има къса бавна първа.
                              Техниката в ръцете на дивака е парче желязо.
                              Dacia Duster 4WD

                              Коментар


                              • #30
                                От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                                Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
                                Туксона си иска буксуване със съединителя
                                Не съм карал Туксон ама мисля че има бавни, по скоро не са намерили от къде се включват
                                ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X