Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За СУВ-овете и бавните предавки…

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За СУВ-овете и бавните предавки…

    Преди време посетих о.Корфу и се насладих на изключително стръмни асфалтирани пътчета в някои части на острова. Спирането и потеглянето нагоре ставаше със сериозен тормоз върху съединителя. Като имаше и места, на което не посмях да сляза с колата. Разбира се, аз бях с лека кола, с бих казал дълга първа предавка, което допълнително пречи. А и задната се оказа дълга, както установих при един опит да форсирам баира .
    Тогава се замислих за т.нар. СУВ. За какво е 4х4, просвет, ако нямаш поне малко по-къса предавка за те улесни в по-трудни ситуации? Сега се сещам и за още един случай, когато отново в Гърция с приятели се качвахме на един връх. Един ден пеша, а по-късно пробвахме и с автомобил. Аз взех под наем Сузуки Джимни, а те Хюндай Туксон, защото бяха 5 човека. Нагоре обикновен черен чакълест път, просто на места си трябва просвет. Когато се налага да се спре, за снимки или просто за гледките, след това Джимнито тръгва без проблем на бързи, еле пък на бавни (за проба) направо без газ. Туксона си иска буксуване със съединителя (той беше бензинов, не знам дали дизел нямаше да му е по-лесно).
    Това, което знам - ЦР-В, Рав4 – техните първи предавки са като на лек автомобил. Туксона също. Има ли изобщо СУВ с къса (бавна) първа от тези които нямат бавен блок в раздатката по-принцип? Доколкото знам Териоса е така, Дачия Дъстър ако е с 6 степенна кутия, също Октавиите и Пасатите 4х4 също с 6 скорости имат сравнително бавна първа. Едни много стари Хонди и Тойоти… Форестърите с малки двигатели имат делител (около 1:1,5) на входа на кутия и на практика са 2х5. Други?
    Или просто решението е автоматик, традиционен с хидротрансформатор, който донякъде да замества бавните?
    Последно редактирано от Двигателист; 02-06-13, 23:13.

  • #2
    От: За СУВ-овете и бавните предавки…

    Автоматът наистина решава такива проблеми. Но създава други.
    Нафтовите двигатели са по-убедителни в тази ситуация - това ако няма някоя умна електроника да ги гаси под определени обороти.

    Коментар


    • #3
      От: За СУВ-овете и бавните предавки…

      Бавните са си бавни, и автомата не ги замества, а гърчавия мотор си е гърчав, т.е. съобразяваш се с наличните "нютонметри" под капака.......
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #4
        От: За СУВ-овете и бавните предавки…

        Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
        гърчавия мотор си е гърчав
        Тъкмо щях да напиша и за литрите.

        Прочее, тя тая работа е компромис, както всяка друга.
        Бавна-бавна първа, която е далеч под втората, прави колата неприятна (и харчеща) за каране в града. Хубав пример е Жигули 1200.
        Да приближиш и втората означава да разпънеш 2-3 и 3-4, от което следват изисквания към еластичността на двигателя, а еластичния двигател при равни други условия харчи повече. Другият път за развитие е повече предавки, както и сам си забелязал.

        Имам само бегла идея защо джипките продължават да носят отделното лостче за ниски, вместо просто още две предавки под първата.

        Коментар


        • #5
          От: За СУВ-овете и бавните предавки…

          Ясене я си отговори на въпроса защо понижаващите не са в скоростната кутия и ще ти дойде музата.
          За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
          0878 79 20 61 Борис

          Коментар


          • #6
            От: За СУВ-овете и бавните предавки…

            Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
            Ясене я си отговори на въпроса защо понижаващите не са в скоростната кутия и ще ти дойде музата.
            А това пък защо? То е даже по-лесно от това да имаш две допълнителни предавки, за които ще имаш огромни зъбни колела.

            Впрочем, на големите камиони скоростите са си така - две/три кутии една след друга. В някоя епоха от развитието им даже са имали 2-3 скоростни лоста.

            Коментар


            • #7
              От: За СУВ-овете и бавните предавки…

              Дизел с бавни е решението. Поне за мен.

              Коментар


              • #8
                От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                Автомат с голем мотор и 4х4 решава проблема и без бавни!
                0899 шест5313нула
                За всекиго по нещо

                Коментар


                • #9
                  От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                  Автомата е много хубаво нещо, но бавните са си бавни. Дори и недоклатени бавни като на Витарата примерно. Лично мнение от личен опит. През последните няколко години, като се опре до търсене на ежедневен лек автомобил с повишена проходимост, по-често избора ми пада върху Фори, вместо на ЦРВ точно заради бавните. И досега никой не се е оплакал от такава препоръка. Поне никой, който да ходи по места, на които наистина си трябват бавни. Щото една разходка зимата до Пампорово не изисква чак такива екстри. За лазене по камънак обаче, особено по наклонен терен, спестяват и нерви и прагове
                  Тука да не започне поредната "религиозна" война сега...
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #10
                    От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                    Пиша относно питането на автора за потегляне при голям наклон! За off-изпълнения , "лазене" и т.н си трябват бавни!
                    0899 шест5313нула
                    За всекиго по нещо

                    Коментар


                    • #11
                      От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                      Една от благинките, която ценя много във Фори ръчка са точно понижаващите предавки. Достатъчна би била и само една понижаваща под първа, както бе при ТойотаТерсел 4wd.
                      Качествата на мотора са много важни разбира се, НО! не забравяйте къде стои съединителя и как се натоварва той пък и останалите възли, при наличието или отсъствието на понижаващи предавки. Затова смятам мотора за по-маловажен от понижаващите в случая.
                      ПП Няма нужда темата да тръгва Нива или .......
                      Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                      Коментар


                      • #12
                        От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                        Да не забравяме и стръмни спускания, където с по-висока скорост не може да се слезе. Там нито автомата, нито ръчни само с бързи могат да компенсират бавната първа.
                        Seat Leon FR 2017 1.8 TSI
                        Seat Leon 2007 1.9 TDI

                        Коментар


                        • #13
                          От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                          Добре е да направим разлика между истински бавни и бавни като при Форестър и други (нищо против Форестъра, напротив). За мен особена разлика между бавните на форестър или аутбек и автомат, включен на първа няма или поне не е съществена. А първа бавна на някои джипки е мнооого бавна.

                          Обикновено дизелов двигател куплиран с ръчни скорости има по-добра двигателна спирачка.

                          Коментар


                          • #14
                            От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                            Докато карах Тойотата , за 70к. км съм включвал бавните два пъти..единия път през една река на Синеморец, и втория път към "орлов поглед" над Ягодина...,а липса на мощност и динамика на пътя от 90-те коня изпитвах доста по-често. Бавни трябват за там, за където са необходими.. Ако имаш едно возило, то трябва да търсиш универсалност в степен, която отговаря на изискванията ти!
                            0899 шест5313нула
                            За всекиго по нещо

                            Коментар


                            • #15
                              От: За СУВ-овете и бавните предавки…

                              По темата, Бавните са си за извън пътя, аз дори щом излезнех от асфалта си включвах бавните на Тойота-та, независимо от огромният двигател (4.2 ТДИ) . Тук говорим за СУВ който доколкото разбирам се кара 99% на пътя и 50 метра на леко черно пътче до плажа, ските или барбекюто (аз лично точно така ползвам Кашкая , на който между другото Силно му липсват бавни или поне къса първа, защото 2 литровият му бензин е Абсолютно БЕЗПОМОЩЕН в ниските . Автомата би свършил работа за този случай, тъй като хидротрансформатора прави точно това - трансформира обороти във въртящ момент (за моя жалост моята е ръчка). От изброените от автора машини съм карал Дъстър дизел - при него нормалното тръгване е на втора (като при камионите), а първа е само за такива по чепати места - определено голяма благинка за стръмни пътчета и при спускане и при слизане.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X