Преди време посетих о.Корфу и се насладих на изключително стръмни асфалтирани пътчета в някои части на острова. Спирането и потеглянето нагоре ставаше със сериозен тормоз върху съединителя. Като имаше и места, на което не посмях да сляза с колата. Разбира се, аз бях с лека кола, с бих казал дълга първа предавка, което допълнително пречи. А и задната се оказа дълга, както установих при един опит да форсирам баира
.
Тогава се замислих за т.нар. СУВ. За какво е 4х4, просвет, ако нямаш поне малко по-къса предавка за те улесни в по-трудни ситуации? Сега се сещам и за още един случай, когато отново в Гърция с приятели се качвахме на един връх. Един ден пеша, а по-късно пробвахме и с автомобил. Аз взех под наем Сузуки Джимни, а те Хюндай Туксон, защото бяха 5 човека. Нагоре обикновен черен чакълест път, просто на места си трябва просвет. Когато се налага да се спре, за снимки или просто за гледките, след това Джимнито тръгва без проблем на бързи, еле пък на бавни (за проба) направо без газ. Туксона си иска буксуване със съединителя (той беше бензинов, не знам дали дизел нямаше да му е по-лесно).
Това, което знам - ЦР-В, Рав4 – техните първи предавки са като на лек автомобил. Туксона също. Има ли изобщо СУВ с къса (бавна) първа от тези които нямат бавен блок в раздатката по-принцип? Доколкото знам Териоса е така, Дачия Дъстър ако е с 6 степенна кутия, също Октавиите и Пасатите 4х4 също с 6 скорости имат сравнително бавна първа. Едни много стари Хонди и Тойоти… Форестърите с малки двигатели имат делител (около 1:1,5) на входа на кутия и на практика са 2х5. Други?
Или просто решението е автоматик, традиционен с хидротрансформатор, който донякъде да замества бавните?

Тогава се замислих за т.нар. СУВ. За какво е 4х4, просвет, ако нямаш поне малко по-къса предавка за те улесни в по-трудни ситуации? Сега се сещам и за още един случай, когато отново в Гърция с приятели се качвахме на един връх. Един ден пеша, а по-късно пробвахме и с автомобил. Аз взех под наем Сузуки Джимни, а те Хюндай Туксон, защото бяха 5 човека. Нагоре обикновен черен чакълест път, просто на места си трябва просвет. Когато се налага да се спре, за снимки или просто за гледките, след това Джимнито тръгва без проблем на бързи, еле пък на бавни (за проба) направо без газ. Туксона си иска буксуване със съединителя (той беше бензинов, не знам дали дизел нямаше да му е по-лесно).
Това, което знам - ЦР-В, Рав4 – техните първи предавки са като на лек автомобил. Туксона също. Има ли изобщо СУВ с къса (бавна) първа от тези които нямат бавен блок в раздатката по-принцип? Доколкото знам Териоса е така, Дачия Дъстър ако е с 6 степенна кутия, също Октавиите и Пасатите 4х4 също с 6 скорости имат сравнително бавна първа. Едни много стари Хонди и Тойоти… Форестърите с малки двигатели имат делител (около 1:1,5) на входа на кутия и на практика са 2х5. Други?
Или просто решението е автоматик, традиционен с хидротрансформатор, който донякъде да замества бавните?
Коментар