Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Mercedes 124 комби за работна кола

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Mercedes 124 комби за работна кола

    Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
    Кантарчето си има едно технологично отворче ф4, в което се вкарва съответен дорник - става и със свредло ф4, при което положение се извършва реглажа. Вариации не са препоръчителни, защото помпата не работи правилно.

    Някъде из форума имаше колега, който изработва подкартерни защити.
    На моето комби слагах такава оригинална - тежеше поне 60-70 кила - от 4 мм ламарина. Купих я употребявана, от приятел, на приятелската цена от стотина кинта.
    Ако си я правиш ти - не забравяй отвор, през който да стигаш до пробката за източване на маслото. На оригиналната има дори берт, който не позволява оливането от източеното масло.
    Скоро правих такава за 124-ка 2,5Турбо дизел от 2,0мм. стомана и стана много здрава и компактна.Теглото и е около 14-15кг. с крепежите.

    Коментар


    • От: Mercedes 124 комби за работна кола

      Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение


      Бруно Сако ще се обърне в гроба...

      От 1982 година задното окачване на 190, а после и на 124 е мултилинк, и е без хидравлика ( за да сме точни, това е много рядка опция).

      При Т-моделите на 124 има някакъв аналог със хидропневматичното окачване на Ситроен, ама да се твърди, че окачването е от Ситроен, е меко казано, пресилено...
      Хидропневматичното окачване на Мерцедес е по лиценз на Ситроен. Ползват го в топ моделите във W116 и W126, както и в задното окачване на комбитата W124. Вече това дали е мултилинк или надлъжни носачи, няма никаква връзка с хидравликата.
      Уважавам Ситроен точно заради тази технология, поне историята им знам добре, и на кои други марки са го продавали.
      "Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

      Коментар


      • От: Mercedes 124 комби за работна кола

        Е тук стана интересно,по тая логика дизеловите мотори на Ситроен трябва да са Мерцедес?
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • От: Mercedes 124 комби за работна кола

          Първоначално публикуван от dhv Преглед на мнение
          Хидропневматичното окачване на Мерцедес е по лиценз на Ситроен. Ползват го в топ моделите във W116 и W126, както и в задното окачване на комбитата W124. Вече това дали е мултилинк или надлъжни носачи, няма никаква връзка с хидравликата.
          Уважавам Ситроен точно заради тази технология, поне историята им знам добре, и на кои други марки са го продавали.
          Много интересна теория.
          Може ли да я подкрепиш с някой факт?

          Коментар


          • От: Mercedes 124 комби за работна кола

            Фактите не са държавна тайна, елементарно търсене е достатъчно. Каква е тази странна реакция, като от фанатици натъкнали се на някаква ерес? Добре е да се познават технологиите в колите, които караме.

            Като начало може да се почне с уикипедия, че е най-систематизирано.
            http://en.wikipedia.org/wiki/Hydropneumatic_suspension
            http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_450SEL_6.9
            http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W126
            http://en.wikipedia.org/wiki/W124

            Ето и това: http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Silver_Shadow, ако на някой му се струва, че за Мерцедес е под достойнството да ползва френски технологии.

            Ето и тема от Мерцедес форум: http://www.peachparts.com/shopforum/...pneumatic.html

            А ако не могат да ви оправят проблем по хидравликата на 124-ка или S-klasse, пробвайте в някой клубен сервиз на Ситроен, може да останете изненадани.
            "Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

            Коментар


            • От: Mercedes 124 комби за работна кола

              Нито става въпрос за фанатизъм, нито за ерес, но нека да подчертая някои факти от горните цитати..

              от първия
              Hydropneumatic suspension is a type of automotive suspension system, invented by Citroën, and fitted to Citroën cars, as well as being used under licence by other car manufacturers, notably Rolls-Royce (Silver Shadow), Maserati (Quattroporte II) and Peugeot. It was also used on Berliet trucks and is since recently used on Mercedes-Benz cars.[
              от втория
              The 6.9 was the first Mercedes-Benz to be fitted with the hydropneumatic self-levelling suspension system introduced by Citroën in 1954
              от третия
              The W126 carried forward the self-leveling hydropneumatic suspension of the W116 450 SEL 6.9 model. There were two versions of the self-leveling suspension for the sedan: a rear only hydraulic suspension using two nitrogen ballasts to automatically level the car, and a four-wheel hydraulic leveling system that could be set in three positions. The coupés were only available with the rear-leveling from the factory. In the US, rear-leveling was standard on both the 560 SEC and the 560 SEL, and optional on the 500 SEC and SEL. The four-wheel hydraulic leveling system was never made available for North American-market cars.
              от четвъртия
              Estate cars (and optionally, saloons and coupes) had Citroen-like self-leveling rear suspension with suspension struts rather than shock absorbers, gas-filled suspension spheres to provide damping and an under bonnet pressurizing pump. Unlike the traditional Citroën application Mercedes opted for a fixed ride height and employed rear coil springs to maintain the static ride height when parked.
              от петия
              The car's most innovative feature was a high-pressure hydraulic system licensed from Citroën
              Пиичпарт е в профилакитка днес до края на деня, така че не се отваря.

              Та, от горните цитати и от червените текстове се вижда следното:

              Мерседес не е ползвал лиценз за хидропневматичното окачване при моделите си, каквото беше първоначалното твърдение.
              Ролс-Ройс е ползвал лиценз за такова окачване за модела Силвър Шадоу, който факт е извън темата на разговора.

              Ако имате проблем с хидропневматичното окачване на 124 или S classe, няма смисъл да ходите до сервиз на Ситроен, защото няма да ви изненадат с положителен резултат. Т.нар сфери, които са в същността си стоманен балон, от едната страна пълен с хидравлично масло, а от другата страна - азот под високо налягане, най-често пукат мембрана, която при мерседес не се сменя. Възможността да се пробие сферата и да се презареди, както правят при ситроеновите сфери, тук е нулева - корпуса на сферата е достатъчно тънък, за да не може да се нареже задоволителна резба. Заварки по корпуса на сферата унищожават мембраната..

              Та поста ми е изключително от гледна точка на познавателност към някои от технологиите в колите, които караме, ..
              Последно редактирано от Veni1; 19-09-13, 12:59. Причина: краснопис

              Коментар


              • От: Mercedes 124 комби за работна кола

                И при Ситроен мембраната не се сменява, когато се пробие се изхвърля сферата. Сферите са еднакви по същество, различни са материалите на мембраните, защото ползват и различно хидравлично масло. Мембраната се пробива след като е карана със спаднало налягане в сферата. Затова сферите се проверяват и (при Ситроен) се пълнят, преди да се е стигнало до там. При навременна проверка и пълнене, мембраните са практически вечни, те нямат механично натоварване. Мерцедес ползват абсолютно идентична система със Ситроен, това дали са платили лиценз или не, може да се провери някъде из архивите. Различните източници твърдят различно. Направили са известни промени по системата, с определена цел. Някои модели са с фиксиран клиренс, други са само на задния мост с хидравлика и т.н. На последните модели Ситроен сферите също не се пълнят, това разбира се е благодарение на счетоводния отдел. Предполагам Мерцедес са направили пълненето невъзможно поради същата причина още от самото начало. Сферата не се "пробива" за да се презареди. Тя си има фабрично тапа с винт, която се развива и се заменя с клапан (вентил). Не съм виждал сфера от Мерцедес, ако накой има снимка да я покаже, но съм сигурен че е почти същата. А пълненето на новите е невъзможно заради изменения в конструкцията на мембраните. Пак не е невъзможно, мисля че даже има вече успешни опити. Останалите компоненти по системата - хидроцилиндри, клапани, коректори за височина, помпа, всичко е технически идентично със Ситроен. Тези неща също изискват профилактика. Коректорите се затлачват и изискват почистване. Заради тях колата започва да не поддържа ниво и да не се вдига и спуска, вози твърдо и т.н. Тези неща може да ги направи всеки майстор по хидравлика на Ситроен.

                Първият ми пост беше точно съвет да не се променя клиренса. Веднага ще се отрази лошо на стабилността и возията. Точно такъв е ефекта от затлачени коректори, клиренса става неправилен и от там другите негативи.
                Последно редактирано от dhv; 19-09-13, 13:30.
                "Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

                Коментар


                • От: Mercedes 124 комби за работна кола

                  Основната разлика между хидропневматичното окачване на Мерседес и Ситроен е в това, че при Мерседес принципа е self-regulating level - сиреч автомобила си поддържа клиренса постоянен, независимо от натоварването, и без участието на водача, докато при ситроен може той да се променя.
                  Компонентите по системата са доста по-малко и не се налагат операциите, с които майсторите по хидравлики на Ситроен си вадят хляба.

                  1 Doppel-Pumpe - двойна помпа, която осигурява хидравликата на волана, и хидравликата на окачването - представлява две отделни помпи в един корпус, които работят с два различни флуида. Практически вечна.
                  2.Коректор за височина - едно кантарче, поставено между задния мост и купето. Практически вечно.
                  3.Сфери - ще потърся снимка. Ресурс - ~ 200 000 км. Цена 140-180 лева в зависимост от производител.
                  4.Амортисьори - или изпълнителния елемент в системата, защото това не са амортисьори. Ресурс 500-800 000 км. Цена за брой ~ 800 лв.

                  Подмяната на изброенити компоненти е работа за час-два в предблокови условия, не е за майстор.

                  Все пак темата е S124 за работна кола.

                  PS Ето така изглежда
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:mon_Lk5_M5XJS-6AIePr8jA.jpg
Прегледи:1
Размер:2.6 КБ
ID:5519635
                  Последно редактирано от Veni1; 19-09-13, 14:05.

                  Коментар


                  • От: Mercedes 124 комби за работна кола

                    Обяснявам "от другата страна": абсолютно точно описваш системата в една Ксантия. С разликата че тук е само един флуид, но пак е двукръгова помпа. При нас и сферите са практически вечни. Системата винаги и по начало е self-leveling. Това е задължително и неизбежно, защото при това меко окачване, като седне един човек отзад и колата слиза до асфалта. Ситроен са решили да сложат и опция да може да се вдига и сваля колата ръчно. Това е допълнително и незадължително. Мерцедес също го имат в някои изпълнения. При 124 го няма, там е с фиксиран клиренс. Но не ми казвай, че никой не е имал проблем с този клиренс. Колата не иска да се вдигне? Или вози твърдо, въпреки новите сфери? това е от "кантарчето", или коректор за височина. Като се затлачи, иска чистене. Има и механична лостова система около него, която също се износва. Говорим точно за 124, за която и аз твърдя че е перфектна.

                    едит: не се вижда "дъното" на сферата, ако е плътна отливка, няма начин да се пълнят. При Ситроен отдолу има фабрично завинтена тапа.
                    "Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

                    Коментар


                    • От: Mercedes 124 комби за работна кола

                      Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение

                      1 Doppel-Pumpe - двойна помпа, която осигурява хидравликата на волана, и хидравликата на окачването - представлява две отделни помпи в един корпус, които работят с два различни флуида. Практически вечна.
                      Това на всички 124ки ?

                      Коментар


                      • От: Mercedes 124 комби за работна кола

                        Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
                        Това на всички 124ки ?
                        Бъзикаш ли ме?

                        Всички S124, и останалите с опция за горното окачване - много рядка опция е - трябва да потърся номера и.
                        Имало е и 201 с такова окачване, дори - още по-рядко срещана е.

                        Коментар


                        • От: Mercedes 124 комби за работна кола

                          Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
                          Това на всички 124ки ?
                          На моя 200 ТЕ 92г. помпата е на главата свързана с разпределителния вал и е за нивомата и блокажа на диференциала и няма нищо общо с хидравликата на волана ! На 300 ТЕ с М 103 мотор е така описаната двоина помпа .

                          Коментар


                          • От: Mercedes 124 комби за работна кола

                            М102 моторите са с две помпи, монтирани в различни корпуси - едната отпред на мотора при перката и една за хидравлиакта на волана
                            М111 и другите по-нови са с двете помпи, монтирани в един корпус.

                            В крайна сметка моля дайте координати на некой читав майстор в или около Сф за въпросната скара за защита картера. Поздрави!

                            Коментар


                            • От: Mercedes 124 комби за работна кола

                              Първоначално публикуван от dhv Преглед на мнение
                              Обяснявам "от другата страна": абсолютно точно описваш системата в една Ксантия....................................................... Но не ми казвай, че никой не е имал проблем с този клиренс. Колата не иска да се вдигне? Или вози твърдо, въпреки новите сфери?
                              Това за Ксантията изобщо не е вярно.А клиренса изобщо не се определя само от хидравликата.Ето малко картинки за размисъл.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:mAMBVon8cSrQqyplnzPxmoA.jpg
Прегледи:1
Размер:11.6 КБ
ID:5519756Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Image011.jpg
Прегледи:1
Размер:120.0 КБ
ID:5519757

                              Коментар


                              • От: Mercedes 124 комби за работна кола

                                Нямат тапа на Мерцедес.

                                И на мен това окачване нещо много не ми харесва за по такова каране,а и на дупки леко думка за разлика от спортни Билщайни.За Ска говоря,комби не съм имал все още.
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X