Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Mercedes 124 комби за работна кола

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Mercedes 124 комби за работна кола

    Колеги, здравейте, чета форума от много време, но почти не пиша. Имам един въпрос, на който се надявам да отговорите и да стигнем до истината.

    Трябва ми здраво и надеждно комби, което да експлоатирам за превоз на домочадието и куче, с багаж, извън София и т.н. включително от време на време по гадни пътища, а и през зимата.

    Спрял съм се на 124ка (макар че и 123ка не бих отказал, но няма на пазара).

    Единият вариант е 2.0 или 2.3 бензин М102 мотор, ръчни предавки, задно задвижване и за през зимата да си нося за вс. случай вериги.

    Другият вариант е 2.5 или 3.0 дизел 4матик...

    От гледна точка на максимална експлоатация с минимални грижи за поддръжка кое от двете да избера?
    Колата няма да е лъскана и полирана, но и няма да бъде занемарена. Просто ще бъде работна.

  • #2
    От: Mercedes 124 комби за работна кола

    Здравей колега, 124 комби си е доста широчко, откъм товарен отсек, недостатък според мен е, че е малко нисичък, а ти говориш за гадни пътища. Е, ако не става въпрос за черни с коловози и камъни няма ядове. Относно двигателя - имам 124 2,8 бензин, тежичка си е, струва ми се, че 2,0 л ще се задъхва пълен с изброените пасажери и багаж, 2,3 съм карал на 123 - не беше зле, ама тогава не бях карал 2,8 . Дизелите са си железни, ако са в добро състояние, не съм карал и не знам как са на това купе като динамика, ама спред мен под 2,5 дизел не ти трябва, и то турбо. Ако си фен на бензинките, комби с 2,8 двигател се намира сравнително лесно, слагаш газ и караш. 4матика знам, че е цифра за поддръжка, да кажат по-запознати
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #3
      От: Mercedes 124 комби за работна кола

      Колега, доста годинки карах ето това.

      Смея да твърдя, че 113-те му коня са напълно достатъчни за нормално, несъстезателно каране. Удоволствието от карането е налице. Най-сериозния ремонт, който съм правил, е смяна на подгряващи свещи. Най-скъпия ремонт е смяната на сферите на нивомата. Най-многото пари, които съм давал, са за глезотии - джанти, темпомат..

      Колега от форума му се наслаждава в момента.

      Определено препоръчвам модела.

      Категорично се дръж настрана от 4-матици, там нещата са направени, хм, меко казано сложно и нелогично. Според скромните ми виждания, това е...

      Руснаците казваха - няма нищо по-скъпо от евтиния Мерседес.

      Ако успееш да си намериш оригинална подкартерна защита, то и коловозите няма да са страшни.

      Състоянието на автомобила е определящото, това не може да се скрие. Километража не е важно какво показва. Обърни внимание на нивомата, гледай за ръжди, търси комби с трети ред седалки - ддс-то на горивото не е за пренебрегване..

      Ако имаш конкретни въпроси, ще се постарая да съм полезен - имам наблюдения върху марката.

      Успех!

      Коментар


      • #4
        От: Mercedes 124 комби за работна кола

        Вени напълно те подкрепям. Особенно за 4матика ,като за ремонт е сложен и скъп,ама няма такъв кеф, като зимата с него. Това което трябва да се почуства не може да се опише.

        Коментар


        • #5
          От: Mercedes 124 комби за работна кола

          4 матика е сльнце след 94та,но и месеци да тьрсиш пак няма.Натоварено комби е добри гуми на задника не е никак лошо зимата АКО сравняваш с нормална кола,ако сравняваш с моите осмаци си е направо цар.

          2.5 дизела е мотора,автоматичните скоростите са им яки и прости та не е за пренебрегване и автомата,климатик просто трябва да има както и трети ред седалки,другто вече според колата и парите.


          И още ме е яд за на Вени комбито,тогава бях на кантар между 3 джипки и го изпуснах,такова ако намериш / да бе да,то такива се прескачат /не му мисли вьобще.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #6
            От: Mercedes 124 комби за работна кола

            Имам такава 124 ка, от 94-та с новия мотор. Комби,бензин, двулитрова 16В, 136 кончета по талон. За динамика чак не мога да говоря но сила в баира има, дори с 5 човека и багаж. Карам я на газ че е доста гладна, много добре и понася.

            Питай ако имаш някои конкретни въпроси. Като цяло е уникална кола за годините си, но някои ремонтчета могат да бъдат болезнени. Примерно нова дросел клапа струва 1000 левчета в магазина, а повечето от тея коли на тази възраст, имат проблем с тази част. Багажния отсек е уникално голям. Климатика е безкомпромисен. Окачване - уникално здраво. Аз понеже съм сноубордист миналата зима походих с нея по курортите в големия сняг...с хубави гуми и малко по-предвидливо - няма проблем. Навсякъде за където тръгнах се качих без проблем.

            Не пишеш от къде си...ако искаш заповядай да разгледаш моята, в София е близо до бул. България.

            Коментар


            • #7
              От: Mercedes 124 комби за работна кола

              Не съм имал такава кола, но да добавя и аз каквото знам:
              -кола мечта - един от последните истински мерцедеси;
              -бих ти препоръчал да я караш на газ - с тия цени на горивата и с тези газови инжекциони ще се родиш;
              -по-важното - имат LSD диференциал (нека по-запознатите да кажат за кои модели важи това), зимата с хубави гуми ще върши чудесна работа, за теб остава само да се пазиш от останалите свободни електрони;
              -горивото може да се отчита като разход дори и да не е 7 местна

              Коментар


              • #8
                От: Mercedes 124 комби за работна кола

                -по-важното - имат LSD диференциал (нека по-запознатите да кажат за кои модели важи това)
                За нито един...

                Имат ASD - което е автоматично заключващ се диференциал - твърдо заключващ се, а не LSD, това става с хидравлична помпа - обединена с помпата на хидроусилвателя на волана, и с помпата на нивомата....

                Коментар


                • #9
                  От: Mercedes 124 комби за работна кола

                  На задното най-големият проблем при сняг/лед са му маневрите и паркирането (като завиеш волана става паметник) иначе веднъж тръгне ли, върви и за стръмно е сравнително добре, че тежестта пада на задните гуми... Комбитата с предно даже са по-зле на голям баири и се налага на задна да катериш

                  Мисля, че с повече търсене ще намериш запазен екземпляр...
                  помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                  Коментар


                  • #10
                    От: Mercedes 124 комби за работна кола

                    За работна кола, препоръчвам 200, 136к.с.,достъпна с доста по-евтина подръжка. Без компромис със зимните гуми и вериги в багажника, няма проблеми. Най, често ми се е случвало, само да хвърля веригите под гумите за сцепление. Правилна кола!
                    VARADERO SD2

                    Коментар


                    • #11
                      От: Mercedes 124 комби за работна кола

                      Аз имам 124 , 200ТЕ , и го ползвам за работна кола , уникално здрав автомобил. Спокойно влизат предмети с дължина от 3 метра , без да падат седалките. Зимата с хубави гуми няма никакъв проблем , по-добре се справя от повечето автомобили. Проблем е пета предавка при ръчните скорости , започва да изключва. Помпата на нивомата протича , но ремонта е лесен и евтин. На по-старите им изпускат сферите , но след подмяна с оригинални/около 350лв.двете/ забравяш за проблема в близките 10 години. Разход на газ 13-15 градско , извънградско 9-12. Често ми се е случвало оригиналните части да са по-евтини от ментетата , и винаги са ставали точно за разлика от ментетата. При покупка трябва да огледаш задните амортисьори за теч , дали са здрави сферите , пета скорост , обтегача на ремъка. Ако автомобила е от Италия няма никаква ръжда , тези от Германия имат. Най-големият проблем е , че се протърква шофьорската седалка , но това е от много каране.
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • #12
                        От: Mercedes 124 комби за работна кола

                        Не знам колко е по-тежко комбито, ама на мен на Е280 седан ми гори 11-14 извънградско на газ, на бензин няма кой да пробва , ама в тоя ред на мисли - малка разлика в горенето, за сметка на огромен кеф да караш шестак...
                        Ford Maverick II 2.3 XLT
                        Ford Mondeo MK5

                        Коментар


                        • #13
                          От: Mercedes 124 комби за работна кола

                          Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
                          Не знам колко е по-тежко комбито, ама на мен на Е280 седан ми гори 11-14 извънградско на газ, на бензин няма кой да пробва , ама в тоя ред на мисли - малка разлика в горенето, за сметка на огромен кеф да караш шестак...
                          Тук всички ще са съгласни с теб! По-редки са на нашия пазар и закономерно по-скъпи! Имал съм няколко 200 и са падали до 7-8 извън града, 280 пак толкова на бензин разбира се!
                          VARADERO SD2

                          Коментар


                          • #14
                            От: Mercedes 124 комби за работна кола

                            Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                            Аз имам 124 , 200ТЕ , ... Спокойно влизат предмети с дължина от 3 метра , без да падат седалките. ...
                            Колега, това сериозно ли е? Ако е ДА, почвам да си търся и аз такъв....
                            edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                            Коментар


                            • #15
                              От: Mercedes 124 комби за работна кола

                              Дължина 4765 мм
                              Ширина 1740 мм
                              Височина 1490 мм ("Sportline": 1459 мм)

                              При "паднали" седалки = задни вдигнати седалки+паднали облегалки, отзад се образува идеално равна плоскост, където спокойно могат да спят двама души..

                              И неспокойно - трима

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X