Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Чип тунинг: за и против

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Чип тунинг: за и против

    Първоначално публикуван от borkobo Преглед на мнение
    Да,верно е! Ама 700 евро срещу ей тези - http://racechip.de/ - ?!
    Тези доколкото разбрах от сайта им предлагат "интелигентен чип бокс" т.е. power box, а не смяна на софтуера през ОБД или смяна на самата памет на комп-а.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #32
      От: Чип тунинг: за и против

      Аз и още няколко джипари сменихме софтуера и всички сме доволни! Описано е в Джийп раздела и за да не е реклама, няма да го публикувам тук. При интерес, свържете се с мен и ще дам данни и впечатления!
      Поздрави!
      edoors.bg- Джаджи за врати и врати

      Коментар


      • #33
        От: Чип тунинг: за и против

        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
        Съвсем информативно - хората измислящи и конструиращи двигатели не са малограмотни идиоти, а точно наопаки - като знания и опит не можем да "им стъпим и на кутрето"... Та, забравете за тия локуми как двигателят имал резерви и т.н. Някога може и така да е било. При съвременните, забравете, особено вгражданите в масовите автомобили.
        Обясни тогава факта че например за D-4D има фирмен чип, от който дори не пада гаранцията на нов автомобил.

        А тия хора, конструиращи двигателите, се съобразяват с един куп неща. Освен екология, често и пазарни истории. Например заради чувствително по-ниски данъци от една мощност надолу, има двигатели нарочно спънати малко под границата на тая мощност, които двигатели, но за други пазари, където тоя проблем го няма, си излизат от завода с примерно едни 20% мощност нагоре.

        Има примери дори с малолитражни масови коли. Например фабията ми, 1.2 12V, като я купих излизаше от завода с мощност 65HP. Няколко години по-късно, същия двигател започна да излиза от завода с мощност 75HP. Разлика, освен в програмата, няма. А това са 15%, което за малолитражка хич не е малко.

        Та, истината както винаги е някъде по средата.

        Аз съм за чипосването, ако конкретния двигател позволява. Ама истинското такова. После, дали живота на двигателя ще се скъси или не, зависи от задкормилното.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #34
          От: Чип тунинг: за и против

          Нормалните чипери работят на дино и то си показва кво се случва в реално време. Само дето струва едни пари а българина циция и затва чиповете се пишат на око
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #35
            От: Чип тунинг: за и против

            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            Нормалните чипери работят на дино и то си показва кво се случва в реално време. Само дето струва едни пари а българина циция и затва чиповете се пишат на око
            ...или се купуват вече направени за тоя двигател. А и на тоя пазар, като навсякъде, издънки колкото щеш.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #36
              От: Чип тунинг: за и против

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Обясни тогава факта че например за D-4D има фирмен чип, от който дори не пада гаранцията на нов автомобил.

              ...
              Съпругата ми има Тойота корола 2.0 D4D 126 к.с и ми се иска да сменя софта, а освен power box други варианти не намирам. А джамбазов писа, че power box-а скапвал разпръсквачите, сега ти ми пишеш, че имало фирмен чип, от къде мога да се сдобия с това?
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #37
                От: Чип тунинг: за и против

                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                Съпругата ми има Тойота корола 2.0 D4D 126 к.с и ми се иска да сменя софта, а освен power box други варианти не намирам. А джамбазов писа, че power box-а скапвал разпръсквачите, сега ти ми пишеш, че имало фирмен чип, от къде мога да се сдобия с това?
                Е явно не за всичките. Визирам трилитровия, дето се монтира на TLC от 90-тa серия нагоре.

                ПП: Джамбазов със сигурност е доста по-наясно от мен. Щом е казал че няма, значи няма.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #38
                  От: Чип тунинг: за и против

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  ...или се купуват вече направени за тоя двигател. А и на тоя пазар, като навсякъде, издънки колкото щеш.
                  В моя случай, тъй като фирмата е швейцарска с представителство тук, ми копираха софтуера, изпратиха го в Швейцария, три часа чакане, дойде новия софт, пейст на джипа, кеш енд кери!
                  Понеже знам, че сега ще бъда разкъсан, че са ме измамили и се е имитирала някаква дейност, до като аз чаках, за да се оправдаят едни 800 лв, ще кажа: Дори и така да е, аз съм доволен! И не съжалявам!
                  edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                  Коментар


                  • #39
                    От: Чип тунинг: за и против

                    Това обикновено се прави с цел да е сигурно точно кой-модел е компютъра и софтуера в него + разни други подробности. Основното, това, дето прави колата да върви повече, е било готово преди това.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Чип тунинг: за и против

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Обясни тогава факта че например за D-4D има фирмен чип, от който дори не пада гаранцията на нов автомобил.

                      А тия хора, конструиращи двигателите, се съобразяват с един куп неща. Освен екология, често и пазарни истории. Например заради чувствително по-ниски данъци от една мощност надолу, има двигатели нарочно спънати малко под границата на тая мощност, които двигатели, но за други пазари, където тоя проблем го няма, си излизат от завода с примерно едни 20% мощност нагоре.

                      Има примери дори с малолитражни масови коли. Например фабията ми, 1.2 12V, като я купих излизаше от завода с мощност 65HP. Няколко години по-късно, същия двигател започна да излиза от завода с мощност 75HP. Разлика, освен в програмата, няма. А това са 15%, което за малолитражка хич не е малко.

                      Та, истината както винаги е някъде по средата.

                      Аз съм за чипосването, ако конкретния двигател позволява. Ама истинското такова. После, дали живота на двигателя ще се скъси или не, зависи от задкормилното.
                      По въпроса за резервите ще бъда кратък:
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:AVF.jpg
Прегледи:1
Размер:81.6 КБ
ID:5267646
                      Картинката е извадка от фирмената документация на VAG. Имам директно сравнение само на тия двигатели подръка и затова ползвам тях като нагледен материал.
                      Та, "тунерите" като барнат подобен турбо-дизел, моментално ми "слагат" едни 20 - 30 коня. Олитата разработващи двигатели, за подобни коне се "потят" да разработват част от детайлите от "stronger material". Сигурно щото не знаят, че имало резерви.
                      Като цяло, за "еднаквите" двигатели ще си замълча. Но, не всичко което има надпис 1.9TDI или 1.8T е едни и същ агрегат. Разликите са огромни.
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • #41
                        От: Чип тунинг: за и против

                        Мда, а тия разлики лъсват моментално като видиш парт номерата на съответните части. Тоест, дали нещо е от "stronger material", си личи много добре по това съответния парт номер в кои двигатели излиза че се използва. А каталози - дал господ, включая от производителя.

                        Както ти казах - има двигатели и двигатели. Едни още от завода са си кекави. При други е гонен ресурс и резерви, например с идеята да се ползват при по-натоварени условия, трети са умишлено спънати за да влязат в определени изисквания. Случаи има всякакви.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #42
                          От: Чип тунинг: за и против

                          И понеже професионално съм далеко от двигатели и коли изобщо - да питам конкретно - може ли някой да ми даде инфо какво да сложа на Паджеро 2009г. 3.2 DID(за сега още го нямам ) - power box или да търся софтуер. Лошото е,че може да е с 170 PS , a също и с 200. И двата варианта ги има от 2009 год., но не знам каква е разликата в моторите - модела точно и защо единия е с 30 PS повече(за сега поне) Хукооо() - напиши как се държи твоето със Steinbauer,а! - има ли проблеми някакви?
                          Б. Бонев
                          0осем88две6шест71три

                          Коментар


                          • #43
                            От: Чип тунинг: за и против

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Мда, а тия разлики лъсват моментално като видиш парт номерата на съответните части. Тоест, дали нещо е от "stronger material", си личи много добре по това съответния парт номер в кои двигатели излиза че се използва. А каталози - дал господ, включая от производителя.

                            Както ти казах - има двигатели и двигатели. Едни още от завода са си кекави. При други е гонен ресурс и резерви, например с идеята да се ползват при по-натоварени условия, трети са умишлено спънати за да влязат в определени изисквания. Случаи има всякакви.
                            Че автомобилният свят е шарен, е видно. Говорим за друго. Подходът на едните е - за повече коне, инжектори с по-голям дебит, турбина с по-голям дебит и влагане на компоненти с по-висока якост, казано най-общо. Подходът на другите е коренно различен - картата с налягането на макс, на горивото - да е повечко, на аванса - както дойде (да няма детонации или да не тропа), ограничителят на обороти - нагоре, казано съвсем обобщено. И се обяснява за някакви мистични резерви. Ама това не е 123-ка или 124-ка. Резервите свършиха отдавна.
                            Аз съм за подхода на първите. Продължавам да твърдя, че хората много добре зная какво правят. Виж, за вторите съм се нагледал на какви ли не изпълнения. И като хардуер и като софтуер. Едно от последните беше чак комично. След чипосването, на автомобила му изчезна педалът за газ. И да натискаш и да не натискаш, все тая. И говоря за хора с опит в тия неща, а не за учащи се...

                            Чипосването има и още един недостатък - "смъртта" на всеки агрегат след чипосването традиционно бива свързана с чипа.

                            Както и да е. Пиша това чисто информативно. Не се опитвам да агитирам против чипосването. Всеки сам преценява как да модифицира автомобила си.

                            Редакция:
                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Обясни тогава факта че например за D-4D има фирмен чип, от който дори не пада гаранцията на нов автомобил...
                            Виждал съм подобни оферти. Нямам представа услугата на ниво производител ли е или на ниво дилър. Обикновено цената на подобна услуга е е доста "прилична". Възможно е да става въпрос за добре преценен риск - примерно 1% от клиентите ще платят солената цена за "чип". От тях се очаква да загинат не всички чипосани автомобили и сметката да излиза. Може да става въпрос за имидж или за приравняване с конкуренцията. Не може повечето от другите марки да предлагат подобна услуга, а за D4D да няма. Де да знам...
                            Последно редактирано от ittso; 13-04-11, 13:38.
                            Не чета коментари и не отговарям на такива.

                            И коментаторите...

                            Коментар


                            • #44
                              От: Чип тунинг: за и против

                              Съгласен, ако в уравнението имаше само чисто технически параметри. А то има и пазарни, екологични, политически, икономически, и какви ли още не.

                              Дори и да оставим мощността настрани. Например в много случаи може да се подобри динамичното поведение на даден двигател. Например при преходни режими колко време да се чуди, развърта плавно и т.н. Разликата е облачето дим от ауспуха при такива режими, като еко ползата от него е малко спорна, предвид че и без такава интервенция то се слува от време на време.

                              Другия момент е че при производство на дадено изделие, от щипка за пране, та до автомобил, изискванията се четат буква по буква и съответното изделие се прави да е съобразено с буквата, буквално. Никой не конструира кола със съзнанието за екологичност, а със съзнанието да "отговаря на изискванията", точно както са формулирани в самия документ. При това се случва в различни държави тия изисквания да са различни.

                              Та, света наистина е шарен. Факта е че за по-масови и добре известни двигатели, ефекта преобладаващо е добър. Иначе нямаше толкова много народ да се храни от това.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #45
                                От: Чип тунинг: за и против

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                Например в много случаи може да се подобри динамичното поведение на даден двигател. Например при преходни режими колко време да се чуди, развърта плавно и т.н.
                                Смисленият чЕп тунинг прави всъщност предимно това. Кретените с налягането на макс и прочее екстри ги има от как кабела е ~150 лв и всеки свалил някъф соф почва да чипосва.

                                Ако ще говорим за качествен чип тунинг и защо си струва - два еднакви двигателя няма. Дори чисто нови - мисля е ясно защо. В завода никой не прави софт с корекции спрямо реалното състояние на мотора - пак ясно що.
                                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X