Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Чип тунинг: за и против

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Чип тунинг: за и против

    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
    ...Ако ще говорим за качествен чип тунинг и защо си струва - два еднакви двигателя няма. Дори чисто нови - мисля е ясно защо. В завода никой не прави софт с корекции спрямо реалното състояние на мотора - пак ясно що.
    Не е необходимо да се правят индивидуални настройки или поне при масовите автомобили. Съвременните ЕКУ-та могат на база на информацията постъпваща от датчиците които вече са за какво ли не, да правят куп корекции на целия процес. И го правят. Да не говорим, че при нужда от индивидуални настройки, процесът вероятно е автоматизиран.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #47
      От: Чип тунинг: за и против

      Могат, могат, колко да могат
      Мога да ти кача един дъмп от ЕДЦ16 да видиш кво има вътре всъщност (ако не си виждал де)
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #48
        От: Чип тунинг: за и против

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        Могат, могат, колко да могат
        Мога да ти кача един дъмп от ЕДЦ16 да видиш кво има вътре всъщност (ако не си виждал де)
        Не ми се гледа. Там ще видиш някои карти. Възможно е и това да не са всички. Няма да видиш интересната част - начинът на работа на въпросното ЕКУ.
        Та, някаква част от автомобилите, след откачане на акумулатора, почват да вървят по-малко и да харчат повече. След минаване на някакви километри, натрупване на статистика за за различните режими на работа и въвеждането на съответните корекции, вървенето и разходът се връщат в норми. Та, доста могат.
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • #49
          От: Чип тунинг: за и против

          Въпросът дали е нездравословно за ДВГ да се повиши мощността мисля, че вече е излишно да се коментира след като от години се прави и ако беше толкова лош резултата нямаше да се продължава с това. Дори и на ново закупени коли се повишава мощността с чип или на софруерно ниво, лично знам за БМВ Х6, Х5 и други. И разберете, че разликите в мощността вече са само в програмирането на компютъра на автомобила(ако не е някаква голяма разлика от сорта на над 50 к.с примерно). Мога да дам пример за дизелов ДВГ, чиято мощност варира от 140-180 к.с. без промяна в механиката му. И такъв термин "ХАРДУЕР" в техниката не съществува, има възли, агрегати, компоненти, механика и т.н. А и някой беше качил снимка с рисунка на ДВГ на ВАГ и описания според, които е с усилени части, друга турбина и т.н. Пичага разбери, че този ДВГ е с подобрения в сравнение с по-старите такива на ВАГ, които са разработени далеч назад в годините (1995-6г.) спрямо този, които вече е със система на впръскването комън рейл чието налягане най малко е много по-високо и главата на мотора е друга и не е 8 клапана и т.н. Тоест конструкцията има за какво да се различава, не защото от 110 к.с. са му повишили мощността на 130 к.с. и за тези 20 конски сили разлика той би понесъл нечовешките натоварвания та да бъде с усилени части.
          Vorsprung durch technik - Напредък, чрез техника
          MAN, Mercedes-Benz & AUDI uber alles

          Коментар


          • #50
            От: Чип тунинг: за и против

            Първоначално публикуван от ZETROS Преглед на мнение
            ...А и някой беше качил снимка с рисунка на ДВГ на ВАГ и описания според, които е с усилени части, друга турбина и т.н. Пичага разбери, че този ДВГ е с подобрения в сравнение с по-старите такива на ВАГ, които са разработени далеч назад в годините (1995-6г.)...
            Вие не познахте верният отговор. Картинката я качих аз. Сравняваните двигатели са от едно поколение и се вграждат в едно и също моделно семейство на VAG. Което ще рече, че сравнението е кторектно.
            И, не си служа с такива елементарни номера, че да сравнявам първият работещ двигател събран от Рудолф Дизел с последно поколение комън рейл като технически данни.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #51
              От: Чип тунинг: за и против

              Първоначално публикуван от ZETROS Преглед на мнение
              ....... не защото от 110 к.с. са му повишили мощността на 130 к.с. и за тези 20 конски сили разлика той би понесъл нечовешките натоварвания та да бъде с усилени части.
              Колега, ти лично смятал ли си някога поне един детайл?

              Недей да си мислиш, че ония от ВАГ са толкова тъпи и не могат да си програмират компютрите та остана вие да им показвате. Резервите на моторите отдавна не са такива каквито бяха през 60те години.
              Мерцедес за 30 конски сили на 250 турбодизел мотора са сменили всичката карантия.
              Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
              Към модераторите-А изтрийте го сега.
              Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

              Коментар


              • #52
                От: Чип тунинг: за и против

                Не, не ми се налага да смятам детайли, поне не още. И не казвам, че някои са тъпи, а просто как го правят, все пак имам преки познания (професионални) над автомобилите и пак повтарям, че дори знам за конкретни ДВГ при които се "вадят" различни мощности (не говоря за някакви космически разлики) . Знам и за случаи при които се влияе на динамиката на автомобила след завода, било чип или нещо друго. Въпросния ДВГ от картинката кой точно е и с кой друг е сравнен?
                Vorsprung durch technik - Напредък, чрез техника
                MAN, Mercedes-Benz & AUDI uber alles

                Коментар


                • #53
                  От: Чип тунинг: за и против

                  Първоначално публикуван от ZETROS Преглед на мнение
                  ....Знам и за случаи при които се влияе на динамиката на автомобила след завода, било чип или нещо друго......
                  Може да се влияе на всичко за сметка на нещо друго.
                  Не се заблуждавайте, че в моторите е оставен 50% запас за каквото и да било. Може да се влияе на динамиката за сметка на системите за сигурност и на автомата. Може да се влияе на мощността за сметка на екология и износване. Мотор пилен за състезание не изкарва 300 000км. На 150 коня мотор може да се добавят 15-20 коня и 12м. пушек. Може и повече но не само с кабелче. ...и не за дълго.

                  Ако колата се готви за бегачка може всичко защото така или иначе не се очаква да изкара много, ако е за нормално ползване по-добре да се вземе друга кола. Новите кошери са толкова калпаво направени, че само чипа им липсва.
                  Последно редактирано от drukman; 15-04-11, 01:18.
                  Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                  Към модераторите-А изтрийте го сега.
                  Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                  Коментар


                  • #54
                    От: Чип тунинг: за и против

                    Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                    Може да се влияе на всичко за сметка на нещо друго.
                    Не се заблуждавайте, че в моторите е оставен 50% запас за каквото и да било. Може да се влияе на динамиката за сметка на системите за сигурност и на автомата. Може да се влияе на мощността за сметка на екология и износване. Мотор пилен за състезание не изкарва 300 000км. На 150 коня мотор може да се добавят 15-20 коня и 12м. пушек. Може и повече но не само с кабелче. ...и не за дълго.

                    Ако колата се готви за бегачка може всичко защото така или иначе не се очаква да изкара много, ако е за нормално ползване по-добре да се вземе друга кола. Новите кошери са толкова калпаво направени, че само чипа им липсва.
                    Вальо, тераното ми е с +20 коня и не пуши грам. Пушат като се прекали или е направен некадърно, или двигателя е изстискан още в завода, или не стига дебит на дюзи, или на помпа, или...

                    На патрола можеш да направиш +30, без да пуши. Просто няма да е евро 2, ми квото дойде. Видим дим обаче, повече от нормалното, няма.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Чип тунинг: за и против

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Вальо, тераното ми е с +20 коня и не пуши грам......
                      ....На патрола можеш да направиш +30, без да пуши. Просто няма да е евро 2, ми квото дойде. .....
                      То моя Патрол май няма евро по производство. И чеп няма и пак като му бутнем чушката припушва ама... бе ти тия +20 коня как си ги мерил?
                      Аз горе к'во съм написал? 15-20 коня може за сметка на нещо,ама това е макс 20% теоретично на пълна газ и ако покараш така 1 час си за нов мотор. Друг е въпроса дали наистина са 20% или е като ония устройства за "икономия на ток легално"
                      За 20% повече мощност трябва 20% повече нафта. ...ми тя помпата там и е границата.
                      Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                      Към модераторите-А изтрийте го сега.
                      Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                      Коментар


                      • #56
                        От: Чип тунинг: за и против

                        Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                        То моя Патрол май няма евро по производство. И чеп няма и пак като му бутнем чушката припушва ама... бе ти тия +20 коня как си ги мерил?
                        Аз горе к'во съм написал? 15-20 коня може за сметка на нещо,ама това е макс 20% теоретично на пълна газ и ако покараш така 1 час си за нов мотор. Друг е въпроса дали наистина са 20% или е като ония устройства за "икономия на ток легално"
                        За 20% повече мощност трябва 20% повече нафта. ...ми тя помпата там и е границата.
                        Като идваш към нашия край се обади да ти връча чипосан нисан пък ти ще прецениш дали са +20кс. А за това че 1 час с пълна газ и е свършил са митове. колата изкара 3 състезателни сезона и сега е кучевоз в ловната дружина, върви и не пуши

                        Коментар


                        • #57
                          От: Чип тунинг: за и против

                          [QUOTE=drukman;1506096] Не се заблуждавайте, че в моторите е оставен 50% запас за каквото и да било. Може да се влияе на динамиката за сметка на системите за сигурност и на автомата. Може да се влияе на мощността за сметка на екология и износване. Мотор пилен за състезание не изкарва 300 000км. На 150 коня мотор може да се добавят 15-20 коня и 12м. пушек. [QUOTE]

                          Изобщо не съм имал впредвид 50% вдигане на мощността и за бегачки, защото там вече е друга работата, ти сам каза, че не те изкарават стотици хил. км и промените са вече много. Става въпрос за малко повишение на мощността до 30% да речем (в някои случаи до толкова). Естествено вече ДВГ става по-чувствителен на износване, но предполагам не всеки който кара с чип ще кара на макс.
                          Vorsprung durch technik - Напредък, чрез техника
                          MAN, Mercedes-Benz & AUDI uber alles

                          Коментар


                          • #58
                            От: Чип тунинг: за и против

                            Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                            теоретично на пълна газ и ако покараш така 1 час си за нов мотор.
                            Явно практиката се разминава с теорията, защото това го правя най-редовно. 3300 оборота, 130-140 че и повече на моменти. Тракия и хемус са минавани не веднъж вече така, от край до край. Стрелката на температурата минава на 2мм от центъра, и там се закотвя. При това с включен климатик.

                            Как съм ги мерил - ми не съм. Просто върви повече от преди чипосването, и все пак в тежки режими може да изкарам малко количество "здравословни" сажди. Като си беше заводска това беше почти невъзможно. Да, помпата и дюзите си имат лимит, в резултат на което на студено работи малко по-твърдо. На топло няма разлика.

                            А на патрола имаш евро със сигурност. То тераното е евро 2, а какво остава за патрола 3.0DI. Стандартния чип за ZD30 двигател май е +30 коня. От 155 на 185. И вЕрвай ми, ако тераното ми беше с тоя двигател, със сигурност щях да съм го сложил.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Чип тунинг: за и против

                              И турбината има лимит. За повече "коне" трябва повече въздух. Като вкараме турбината в неоптимален режим (извън работните карти), вместо да получим компресиран въздух с някакъв дебит, получаваме такъв с много висока температура и турбина работеща на обороти които никой не е предвиждал да работи.
                              Не чета коментари и не отговарям на такива.

                              И коментаторите...

                              Коментар


                              • #60
                                От: Чип тунинг: за и против

                                Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                                И турбината има лимит. За повече "коне" трябва повече въздух. Като вкараме турбината в неоптимален режим (извън работните карти), вместо да получим компресиран въздух с някакъв дебит, получаваме такъв с много висока температура и турбина работеща на обороти които никой не е предвиждал да работи.
                                Помисли на какви обороти работи турбината на морското ниво, и на какви на 3000м надморска височина. Ако температурата на въздуха нарастне, то в двигателя ще влиза по-малко въздух, което ще се отчете от дебитомера, и компютъра ще направи съответните корекции - мощността ще падне, и пак ще се влезе в режим, който турбината е в състояние да даде.

                                Всичко в един двигател е лимитиращ фактор. Никой не спори за това. Въпроса е дали и колко още можеш да изстискаш, и за сметка на какво - ресурс, разход на гориво, екология и т.н.

                                Когато правейки един продукт инженерите се съобразяват освен с чисто инженерни работи, и с екологични, политически, пазарни и прочие неща, накрая обикновено се получава неоптимален от чисто инженерна гледна точка продукт. Никой не казва че са прости и загубени (макар че и това сме виждали ). Просто те се съобразяват с едни неща, а хайманата, правещ тунинг - с други. При различни уравнения естествено че и резултата ще е различен.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X