Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Чип тунинг: за и против

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Чип тунинг: за и против

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Въпроса е дали и колко още можеш да изстискаш, и за сметка на какво - ресурс, разход на гориво, екология и т.н.

    Когато правейки един продукт инженерите се съобразяват освен с чисто инженерни работи, и с екологични, политически, пазарни и прочие неща, накрая обикновено се получава неоптимален от чисто инженерна гледна точка продукт.
    Именно, че винаги се гледа най-оптималния продукт от икономическо-политическия поглед, а в момента думите: еко и био са модерният начин за правене на много пари. Нали знаем, че КПД-то на ДВГ работещ на метан, бензин, дизел и тем подобни петролни производни обикновенно е до около 30%, а на един работещ с водород например е в пъти повече, при това водорода е неизчерпаем източник и го има навсякъде около нас. Обаче започне ли масовото му използване като енергийна суровина какво става с всички заети в сектора с добива на горива, с големите държави монополисти при продажбата им..? Водорода се "добива" евтино и означава пълна независимост... и Албания може да си набавя това гориво дори . А знаем и друго - остатъчния продукт му е чиста вода. Интересни са и други факти БМВ например разработват 7-ма серия с водороден ДВГ(BMW 7 Hydrogen) още от както се появява моделната гама на пазара, Мерцедес от 90-те разработва тяхната горивна клетка (F-Cell), дори в момента правят мащабна реклама по целия свят под формата на демонстрационни обиколки... Е след като е толкова лесна, чиста и стара вече тази технология защо не е заменила традиционните за момента горива??? Иначе нека се събират всяка година големите и да си чешат езиците как да спасят Земята от унищожителните вредни газове от МПС-тата... ... да трошат държавни пари и да си бъбрят с колегите, а ние да им вярваме за "волята", която демонстрират.
    Vorsprung durch technik - Напредък, чрез техника
    MAN, Mercedes-Benz & AUDI uber alles

    Коментар


    • #62
      От: Чип тунинг: за и против

      Проблемите с водорода са че трудно се съхранява. И не, КПД-то на бутален двигател на водород няма да е много по-различно от на такъв с бензин. Не горивото е виновно за КПД-то, а топлинните загуби и загубите от триене например. Тях не ги интересува горивото, а самия двигател.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #63
        От: Чип тунинг: за и против

        Да, тук съм допуснал сериозна грешка за КПД-то, (за която се извинявам). От БМВ твърдят, че изолацията на резервоара вече така са я осъвършенствали, че едно кафе сложено вътре след няколко месеца ще има същата или почти без промяна температура каквато е имало при поставянето му в него. И това, ако е вярно има сериозен успех с най-големия проблем при това гориво досега - съхраняването му в течна фаза.
        Vorsprung durch technik - Напредък, чрез техника
        MAN, Mercedes-Benz & AUDI uber alles

        Коментар


        • #64
          От: Чип тунинг: за и против

          Колега, аз не съм на ясно с КПД, що е то и на какво мирише. Също не съм на ясно и с КПД на ДВГ с различните, изброени от теб, горива.
          Би ли бил така добър да ме осветлиш с линк с проста сравнителна таблица или ако ти имаш да я постнеш тук? Ако в нея фигурира и ДВГ на водород, би било прекрасно.
          Горивната клетка(F-Cell) се храни се с водорд и кислород, които се съхраняват при особенни условия, да не говорим, че не носят много точки при Eruo-NCAP тестовте, особенно ако автомобила и пътниците са в ниска орбита, след удар засегнал резервоарите на горивната клетка.
          Има разработки за автомобили на слънчева енергия преди '90, но тях не ги споменаваш, защо ли?
          Има и разработки за студена ядрена реакция, ама и тях не споменаваш?!?
          Казваш водорода се добива евтино? Как според теб? Аз знам два начина: чрез електролиза и чрез кондез на втечнен въздух от околнота среда, в която водорда е под 0.1%(въздуха е 78% азот, 20.9% кислород, 0.9% аргон и други елементи, включително водород). Всеизвестно е, че електролизата е скъпа и икономически неизгодна за добив на водород. Ако знаеш трети метод, тук е мястото да го споделиш, особенно ако не си го патентовал все още.
          С две ръце подкрепям електричеството, като движеща сила за автомобилите, при условие, че батериите не са 95% от теглото на автомобила, зареждат се за максимум 2 часа и дават преход от поне 500 км с едно зареждане. Би било добре ако повечето енергия отива за задвиждване на автомобила, отколкото за охлаждане на батериите, но това са екстри...
          Нещо ми звучиш като "голям", чешеш си езика...

          Коментар


          • #65
            От: Чип тунинг: за и против

            Първоначално публикуван от mradulov Преглед на мнение
            Казваш водорода се добива евтино? Как според теб? Аз знам два начина: чрез електролиза и чрез кондез на втечнен въздух от околнота среда, в която водорда е под.
            Точно тия 2 начина не са особено ефективни. Виж добиването му в ядрени реактори например е друга работа. Фукушимските ректори гръмнаха точно заради натрупалия се в тях водород.

            Добива не е особен проблем. Проблема е преноса и съхранението. Почти няма смислен материал, дето да може да го съхрани под налягане. Промъква се измежду молекулите. А и лесно гърми, пущината. Нищо не му трябва. Само кислород.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #66
              От: Чип тунинг: за и против

              Не споменавам други източници за задвижване, защото водорода се използва при ДВГ без да трябва много да се променя, докато ел. ДВГ не се произвеждат в такива мащаби каквито топлинните, т.е. нали не мислиш, че като се направят някой прекрасен ден много леки батерии, които са далеч по-малко от 95% от теглото на автомобилите и всички концерни ще пляснат с ръце и ще си реорганизират прозводствата на ДВГ и прилежащите им технологий към ел. ДВГ и батерии. Аз силно се съмнявам. И пак ще кажа, че според мен повечко воля трябва и може и на Euro NCAP да се подобрят нещата , просто никой не иска да се фокусира на други алтернативни на топлинните ДВГ източници на задвижване. Наистина чрез електролизата е безумно скъп добива, но ще намерят начина само при добро желание (ако не е и намерен, има известен брой алтернативни начини на електролизата, които биха били по-евтини), просто не му е дошло времето още. Ако говорим за удар между коли, то не е хубаво да има и газова/метанова бутилка в някоя от тях, не се знае с каква сила може да се ударят и къде, нали така, еле пък как може да е монтирана инсталацията? А пък ние нали караме и много нови коли та сме спокойни, че имат 1-2 точки от Euro NCAP. Забелязал ли си как всичко ново е всъщност добре забравено старо... Всички технологии се внедряват в удобно за някой време - GPS, Common Rail, ABS, Airbag, ASR, и още много други... всички те са стари разработки Все пак да не се отплесваме от темата толкова много. Ще доживеем евтиния водород, но края на петрола не съм сигурен, че лесно ще настъпи.
              Последно редактирано от ZETROS; 16-04-11, 00:44.
              Vorsprung durch technik - Напредък, чрез техника
              MAN, Mercedes-Benz & AUDI uber alles

              Коментар


              • #67
                От: Чип тунинг: за и против

                Първоначално публикуван от ZETROS Преглед на мнение
                т.е. нали не мислиш, че като се направят някой прекрасен ден много леки батерии, които са далеч по-малко от 95% от теглото на автомобилите и всички концерни ще пляснат с ръце и ще си реорганизират прозводствата на ДВГ
                Ако утре направят батерии на смислена цена, със смислено тегло и обем, дето да са еквивалентни на съхранената в средностатистичеки резервоар нафта енергия, производителите на ДВГ няма да имат особен избор. Просто някой друг ще запълни тлъстата пазарна ниша.

                Всичко друго го имаме. Само батериите нямаме. Електрокар, чиито двигател/и имат по една въртяща се част и 2 лагера, се прави доста по-лесно от ДВГ с хиляди части. И КПД-то е доста по-добро. Затова и пробега на електричка във 100 киловатчаса в акумулаторите ще измине доста повече от бензинка със съхранени 100 киловатчаса в резервоара във вид на бензин, еле пък в градски условия.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #68
                  От: Чип тунинг: за и против

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Помисли на какви обороти работи турбината на морското ниво, и на какви на 3000м надморска височина. Ако температурата на въздуха нарастне, то в двигателя ще влиза по-малко въздух, което ще се отчете от дебитомера, и компютъра ще направи съответните корекции - мощността ще падне, и пак ще се влезе в режим, който турбината е в състояние да даде...
                  В общия случай е по-добре да вкараш по-малко, но по-студен въздух, отколкото малко повече, но горещ. Ти си прави корекции работата на двигателя. Какво ти помага, че си върнал аванса за да нямаш детонации и в същото време мощността на двигателя е спаднала? Нали говорим за повишаване на мощността?
                  Отделно, има толкова насилени проекти, че "ръчкане" в по-топло време с по-ниско октаново гориво е в състояние да доведе до "сготвяне" на двигателя за доста кратко време, а ЕКУ-то ще е само свидетел.
                  Казано иначе, това, че съвременните ЕКУ-та правят и контролират какво ли не, не отменя правилно подбраният хардуерен сетъп, защото те могат да контролират и да коригират процеса, но чудеса не могат да правят.
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • #69
                    От: Чип тунинг: за и против

                    Не мога да разбера темата за чип тунинга ли е или за световната конспирация и зелените човечета?
                    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Чип тунинг: за и против

                      Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                      Не мога да разбера темата за чип тунинга ли е или за световната конспирация и зелените човечета?
                      Споко за мен темата е полезна, разбрах че електрическите автомобили изоставам от световните тенденции насочени към атомните возила

                      Коментар


                      • #71
                        От: Чип тунинг: за и против

                        А колко струва чип тунинг за голф електричеста количка?
                        "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                        Коментар


                        • #72
                          От: Чип тунинг: за и против

                          Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                          А колко струва чип тунинг за голф електричеста количка?
                          Цената е 30лв сериозно отговарям не се шегувам. Мога да програмирам почти всички параметри стига да е с Къртис контролер. Ускорението винаги е някъде около 40% от възможностите на мотора защото при 100% пали гумите, максималната скорост също е ограничена електронно тя е функция на оборотите на мотора които също се програмират. Правили сме експеримент да ги вдигнем на макс, разви 55 км/ч на мотора можеше да изпържеше яйце .
                          Мога да програмирам и до каква степен да връща ток в АБ, тук е около 10% защото при над 20% като пуснеш гаста мотора дава такъв товар че направо спира количката. Надявам се да съм бил изчерпателен

                          Коментар


                          • #73
                            От: Чип тунинг: за и против

                            90% от ел. управленията могат свободно да се програмират. Ама....какво било с яйцата, че не разбрах?
                            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                            Вальо. О888 557Ч7Ч
                            Silverado 1.3 i

                            Коментар


                            • #74
                              От: Чип тунинг: за и против

                              Извода е готов - купуваме си по една голф количка, промяната в настройките й вече разбрахме, че струва евтино, пък може и да си готвим с нейна помощ.
                              Vorsprung durch technik - Напредък, чрез техника
                              MAN, Mercedes-Benz & AUDI uber alles

                              Коментар


                              • #75
                                От: Чип тунинг: за и против

                                В крайна сметка изместихме фокуса на темата.
                                За да го върна, ще кажа, че съм с две ръце за чип тунинга, дали с бокс или с препрограмиране на ЕКУ, няма значение.
                                Хардуера може и да няма резерв, обаче в софтуера има много резерви, а ако не се счупи добрия стар автомобил, никога няма да си купим нов.
                                Аз имам бокс и му се радвам, ако се счупиш машината, значи е дошло време за следващата, на която отново ще и се бае за повече коне и нютони.
                                Като резултат от моята модификация мога да посоча предимно намаления разход при извънградско и висока скорост и повишена пъргавина. В градски условия автомобила е по-пъргав, ама разхода май се вдига леко(до около 0.5 л/100км). Автомобила не е 4х4, обикновенно комби е.
                                Последно редактирано от mradulov; 16-04-11, 23:36. Причина: правопис

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X