Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каква кола за щерка без опит?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Иване, Иване...Капризна щерка си отгледал, на Спорта да се мръщи...Сега и купи някоя сапунерка, да и дойде акъла
    Виден столичен ихтиолог

    Коментар


    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Мисълта ми беше, не е и много убаво прекалено да се оглезват отрочетата, та да се научат първо да пазят. Аз си нямам, но племенника потроши безброй таблети и телефони и всичко, до което се докосне, а е на седем. Представям си с колите какво ще е ... Да ми е жив и здрав, де. Мое па да Олегне. Знае ли ч'вяк.

    • бат'Марто
      бат'Марто коментира
      Редактиране на коментар
      Ей, развалихте майтапа...

    • trapper
      trapper коментира
      Редактиране на коментар
      Марто, и аз почнах да му се мръщя. Вчера пак светна за чистене на dpf, а не ми се гони бадева до Дупница и обратно. Баси мръсната нафта. Сега се чудя къде да му пробия коминче.

  • #47
    Явно изборът ще е между Додж Рам и Форд Ф-350, може и направо БТР

    Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
    П.П. Мога дълго да разправям как се изпреварва БМВ 520 с Трабант 601 в гъста лондонска мъгла, в която не можеш да си видиш върха на носа, камо ли пътя.
    Е трабант в мъгла е така добре камуфлажиран направо става стелт, не са и видели че нещо тръгва да ги задминава



    Коментар


    • #48
      гледам се е развихрила сериозна дискусия, на места преминавайки и в несериозна, та да споделя и моя опит: Моята щерка е възпитана да се задоволява с малко и нямаше никакви претенции, дори и за цвят, само да е кола. С оглед на това какви курсове изкара и това, че изпита пред КАТ и бяха ЕДИН км. шофиране с ДВА десни завоя в Студентски, реших че първата кола ще е учебна и понеже аз щях да бъда дообучаващия, трябва да е автоматик, защото като се познавам - на втория неуспешен опит да тръгне с изгасване, щеше да приключи обучението. Дообучаването продължи около 2 месеца всяка неделя шофиране по пустите софийски улици с постепенно преминаване към по-натоварени такива, инциденти нямаше като изключим това, че бях забравил да предам урока за светещите жълти и особено червени лампички по таблото и един ден автоматика просто отказа да работи повече без масло и колата отиде за скрап.

      Единствения минус от този подход е, че като ходи в чужбина си взима рентакар само автоматици, щото не може да кара с ръчни скорости, а тяхната рента е по-голяма
      ________________________________________________
      Subaru OUTBACK 2,5
      Hyundai TUCSON 2.0

      Коментар


      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        Само дето не уточни размерите на прежалената кола )))))))))))))))))))))

      • IvanIvanovi
        IvanIvanovi коментира
        Редактиране на коментар
        не знаех, че трябва ) Рено 19, 1,8 бенз

    • #49
      Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
      гледам се е развихрила сериозна дискусия, на места преминавайки и в несериозна, та да споделя и моя опит: Моята щерка е възпитана да се задоволява с малко и нямаше никакви претенции, дори и за цвят, само да е кола. С оглед на това какви курсове изкара и това, че изпита пред КАТ и бяха ЕДИН км. шофиране с ДВА десни завоя в Студентски, реших че първата кола ще е учебна и понеже аз щях да бъда дообучаващия, трябва да е автоматик, защото като се познавам - на втория неуспешен опит да тръгне с изгасване, щеше да приключи обучението. Дообучаването продължи около 2 месеца всяка неделя шофиране по пустите софийски улици с постепенно преминаване към по-натоварени такива, инциденти нямаше като изключим това, че бях забравил да предам урока за светещите жълти и особено червени лампички по таблото и един ден автоматика просто отказа да работи повече без масло и колата отиде за скрап.

      Единствения минус от този подход е, че като ходи в чужбина си взима рентакар само автоматици, щото не може да кара с ръчни скорости, а тяхната рента е по-голяма
      Моята голяма щерка , изкара свидетелство за правоуправление ,трудно с хиляди подканяния и обяснения , че не е лукс , а жизнено важно преимущество . По време на курса се наложи да полага допълнителни часове за кормуване , първо самата тя да придобие увереност и опит , съответно и инструктора да може да гарантира че няма да е опасна . Имахме и едно изключително жестоко преживяване . При наближаването на датата за изпита , решихме да се убедим взаимно , до какво ниво е достигнала . На големият паркинг където се провеждат обучения на младите водачи в нашият град , решихме да направим едно пробно кормуване . Огледахме се , къде е празно и безлюдно и се разменихме . Откъде се появи полицай на мотор не разбрахме . Съответно пълна програма , след това акт по пощата , адвокат , писма , глоба и нерви . Понеже съм хубав човек , не някой разбран , щерката след изпита първо искаше да проведе кормувания със Скъпата , обаче се оказа , че вместо да има подобрения , работите ставаха по-зле . След малко допълнителна теория и практически упражнения , които явно не са добре усвоени при обучението , около два месеца всяка събота и неделя междуселски тренировки с постепено излизане на магистрала и плътен градски трафик . Вече втора година кара ,спокойно Алфа 147 на приятеля си и нашият Фокус отвреме на време . Снове редовно в една от най-гъсто населените части на Германия и за момента е толкова уверена , че септември месец ходиха до Португалия с нашата кола . Аз лично бях склонен да й купим малка и удобна кола за градско каране и паркиране , обаче приятелят й излезе по-бърз и се обзаведе набързо . Иначе почти едновременно си взеха изпита . За момента успешно си делят и ползват неговата кола , въпреки че и двамата са студенти и имат карти за безплатен транспорт в цялата провинция . В момента е изключително доволна , че бяхме настоятелни и че има свободата да избира начина си на придвижване . В спора , колко голяма и луксозна кола е необходима , трябва да бъде избор на нуждащият се , необходима е помощ и съвет от най-близките . Без да се познават , нуждите , опита и уменията на водача е изключително трудно да се даде един компетентен съвет .
      По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

      Коментар


      • #50
        На мойта щерка пролетта и взех Мазда 2, кара си я с удоволствие и не дава на друг да я пипа. Е още не е технически грамотна та се налага да обяснявам елементарни неща. Последния случай беше оплакване че колата не иска да превключва скорости. Викам си край, ще трябва да я хвърляме тая кола, няма да и правя скъпи ремонти. Като се качих се оказа че е набутала гумената стелка под педала на съединителя и не може да го натисне. Та такива работи с щерките. Успех.

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Това със стелката е стар номер. И на мен ми мсе е случвало, само, че се беше събрала под педала на газта.
          Таргата също разправяше за някакъв фрилендър който също така не можел да превключва, поради същата причина...

      • #51
        Не са само щерките. Брат ми като взе книжка му дадох Демиото за което писах по-горе. Тогава се връщаше на 2-4 седмици от София и я взимах за 1 ден за проверка. Първия път отварям капака - разширителния съд на антифриза празен и единия маркуч към изпарителя мокър. Показах му и пак обясних какво се гледа периодично по една кола. Връща се след месец - единия лагер на главина вие яко. Постепенно се научи и сега си "чува" много добре проблеми по колата или чуждите коли.
        Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
        Телефон - в профила!

        Коментар


        • #52
          Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
          Щерката най-сетне реши да си купи (разбирай да Й купя ) кола. До сега е карала по къра само Лада Нива, но не й хареса. Спряла се е на Nissan Micra, Тойота Aygo или Fiat Panda. Е, не са 4х4, ама кой е съвършен? Ще я кара предимно градско и близката далечина. Производство - след 2007. Бюджет 3-4000 лв. Коя бихте препоръчали?
          Категорично Ярис - освен, че е по-кола е доста здрава и е удобна за дълъг път.

          Имам 2012г с малкия мотор 1.0 и за града е перфектна, но за дълъг път особернно по магистрала е слаба, на големите наклони трудно ускорява и разхода е по-висок от на много по-големи и мощни коли!
          Преди време взехме на жена ми 1.8TS 2007г. - изпадана много изгодно и много нова от познат - мога да кажа, че няма абсолютно никакви забележки към колата и беше просто перфектна - произведена в Япония. На 8-9г я продадох, защото цените почнаха много да им падат, а и се сдобих с още един автомобил и един служебен изостана. Това е личния ми опит.

          Други плюсове:
          - намират се закупени нови от България със сервизна история;
          - масови са и няма проблем с намиране на части и консумативи;

          Пред офиса ми има една която е закупена нова от ТМ, до колкото знам от пазача на паркинга е дизел, червена. Като модел е 2006-2007г, но нямам представа реално коя е! Искаше и някакви тънки пари (пак инфо от пазача), ама хич не съм сигурен, но мога да се поинтересувам!

          Коментар


          • trapper
            trapper коментира
            Редактиране на коментар
            благодаря, но японски дизел и българска нафта не си допадат.

          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Точно дизела на Ярис 1,4 е изключение и е много добър.

          • NovemberCharlie
            NovemberCharlie коментира
            Редактиране на коментар
            Имали сме Корола 1.4 дизел 2011. Безупречна!

        • #53
          Не ми е ясно, защо първата кола трбва да е някой дръгел, който повече ще стои по сервизите, отколкото на пътя, особенно за млад шофьор, който технически не е грамотен?!

          Първия ми автомобил е бил стар и скромен, но съм се отнасял все едно е купен от магазина, както и всички други, които съм карал по това време! И до ден днешен нямам паркинг щети причинени от мен, но за сметка на това в колата ми са се забивали 3 пъти!

          Коментар


          • Ясен
            Ясен коментира
            Редактиране на коментар
            Това че колата е стара и с ниска пазарна стойност не значи непременно ненадеждна. Има и свестни.

            А новият шофьор по необходимост се учи на първата си кола - и да я кара, и да я поддържа. Да се вземе скъпа, нова, представителна кола е крива инвестиция - стойността много бързо ще спадне, а някакви непосредствени ползи от допълнителния разход няма да има.

        • #54
          Трапер....аналогична ситуация и при мен това лято,същите коли които си изброил,плюс още 5-6 марки малолитражки при същия бюджет.Хайде по автокъщите....амии...нищо читаво за тия пари...айде да си тръгваме...последен поглед...бе дай да видим и тази...аз против,хм....да видим....леле....тясно,ръбато,сравнително ниско,късичко....играчка...та синчето се сдоби с фиат панда.....2007..1.4....100к.с 6 скорости.фабрично спортно окачване...за първа кола.....била супер....аз се успокоявам,че по улици с паваж,неравности...повече от 50км/ч....само с каска..."мнооого добра",след 6 месеца зад волана....мдамм...

          Коментар


          • #55
            Моят опит в тази ситуация със жена и щерки по въпроса е свързан с Рено-5,11 и Клио.Малки коли, сравнително достъпни за поддръжка , сравнително икономични. Нито една кола не мина без щети първата година.Ми , понаучиха се като за София, извънградско са си тегави малките коли , но като за новобранки дето не смеят повече от 70 да вдигнат бяха екстра.Клиото още се пази , за следващата дъщеря...

            Коментар


            • noname12
              noname12 коментира
              Редактиране на коментар
              Рено5 и 11 са музейни експонати вече!

            • nissan_1978
              nissan_1978 коментира
              Редактиране на коментар
              Рено 5 няма къде да се намери а и щерка му едвали ще хареса кола 30тина години по стара от нея

            • ALEX_Z
              ALEX_Z коментира
              Редактиране на коментар
              Това беше личният опит в миналото бре , канчета ги взех , свършиха си работата т.е. станаха още по яки канчета .Клиото е на 10г. , няма още 100хил. км. и още има кого да "изучава".

          • #56
            Скоро имаше такова питане. Доста отговори се понасъбраха и там. Щерката на колегата си избра сама- Ланчия Ипсилон.

            Коментар


            • #57
              Днес дамите ми предложиха "компромис" . Щерката ще отложи купуването на лична кола, а аз ще й дам за зимата Мицубиши-то (къс пинин) . Само не разбрах кой ще му плаща масрафа, ама нейсе. Айде, живи и здрави!
              ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

              Коментар


              • novatech
                novatech коментира
                Редактиране на коментар
                Правилно решение , при наличие на поддържана кола да търсиш друга е безсмислено. Пък и пинина си е дамска кола.

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Аз знам кой ще плаща масрафа.
                Да ти кажа, или сам ще се сетиш

            • #58
              Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
              ... Само не разбрах кой ще му плаща масрафа, ама нейсе...
              Преди време синът на един колега - тате, да ни дадеш хххлв, че с жената искаме да отидем на екскурзия еди къде си, ще ти ги върнем.
              Колегата сподели - още като му ги дадох, минаха в графата лоши кредити

              Коментар


              • #59
                Баща ми на 3 къщи е направил капитален ремонт с Тойота Ярис 1.5 автоматик , товари я като Тойота Такома , много пъти съм му правил забележка ама той казва ,че колата и жената не се жалят. На 300 хиледи киломентра е машинката, просто JDM си е JDM.

                Коментар


                • #60
                  Имайки в предвид как се кара у София/най-големото село/,щерката не ще да чуе за нещо различно от джип,а тепърва ше кара курсове,то не че у двора има нещо различно.Всеки божи ден я карам на тренировки и е мноого наясно с пътното поведение на всички.

                  Коментар


                  • ALEX_Z
                    ALEX_Z коментира
                    Редактиране на коментар
                    Качиш ли я на джип отсега , има голяма вероятност нататък да не слезе на лека кола.Само ще надгражда джиповете.

                  • gimax
                    gimax коментира
                    Редактиране на коментар
                    Па нема лошо.

                  • NIKSD
                    NIKSD коментира
                    Редактиране на коментар
                    Хабсолютно, нема лошо! Моята тръгна с идвите да кара въшки, аз въшки в къщи ... не! Мина през голям размер кола, сега е със среден размер СУВ. Ония ден и показвам едно пълноразмерно на 40’ гумета и 5-6” лифт, и я базикам дали ше може да го кара. Отговора беше “що не, стига да не изкърти тавана на гаража”. Е след тоя отговор усещам как трябва да премеря височината на “гаража”, и ....

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                Зареждам...
                X