Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малкия иска нива

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    И моята Нивичка как се бори с шубраците.
    https://youtu.be/DuONppHoTsg
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

    Коментар


    • #62
      Нищо не се каза за подръжката на ферозата, части от къде и на какви цени, моторите как са, или си остава екзотика.
      Всеки трети е шести

      Коментар


      • #63
        Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
        Нищо не се каза за подръжката на ферозата, части от къде и на какви цени, моторите как са, или си остава екзотика.
        Че те са катърчета от всякъде ,а не глезени кокони, даже ангренажните чаркове (50-70лв.) и със смяната стотина -(бързо ,лесно,евтино),комлект съединителя беше около 200лв. -не се сещам за нещо фрапиращо .Вуйчо ми я търкаля вече много години из горите на България ,Нива отдавна да се е разпаднала ,аз изтраях собствената две години и почти всичко съм ремонтирал по нея -хоби-мъка!!!

        Коментар


        • Самодържец
          Самодържец коментира
          Редактиране на коментар
          Нивите са ми ясни, много добре си спомням от тия на водата, непрекъснато нещо им се правеше в сервиза, но все пак тях ги караха ежедневно

      • #64
        Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
        Нищо не се каза за подръжката на ферозата, части от къде и на какви цени, моторите как са, или си остава екзотика.
        Цените са съпоставими с тези за обслужване на Нива, ръждите също са съпоставими с тези на нивата(борбата за първото място е ожесточена),също толкова ремонтопригодни са като нивата,позволяват и значително количество побългаряване, но качеството на изработката и надеждността е несъпоставимо.Единственото, което нивата има като предимство е по-коравия двигател и добрите спирачки.Всичко друго за което се сещам е в полза на ферозата.

        Коментар


        • Самодържец
          Самодържец коментира
          Редактиране на коментар
          За нивата опита ми е от 2010, че бяхме хванали договор за подръжка, нито си спомням корави двигатели, нито за великолепни спирачки. Иначе катереха. По принцип ми беше направила впечатление още 2000г. при едни горски пожари.

        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Най-коравите двигатели им са 1.6 карбуратор.От навлизането на хидравлични обтегачи на веригата, хидравлични повдигачи и другите модренизации здравината страда.Но за малко пари можеш да си я префасонираш с механично обтягане на веригата и регулируеми клапани.Другия вариант да намериш запазена и да не я караш с м10д, то е основния мор за повдигачите, ама понеже старите шофери преди са карали жигули, пък той двигателя същия, значи става и за нивата.И спирачките и двигателя зависи много с какво ги сравняваш.Доста време поддържах нивите на горското, виждал съм поражения, които и през ум не ми е минавало че могат да се случат.

      • #65
        И на Нивата и на Ферозата отпред са дискови, отзад барабанни. Нямал съм драми със спирачки. Каре комплект беше къмто 80 пари. Цените са като на всяка кола и части съм намирал, каквото съм търсил. Просто рядко съм опирал да търся части. Моторът също е здрав, ако не се прегрява да духне гарнитура. Нищо екзотично не съм опирал да търся,
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #66
          Най- добрия е 1,7 карбуратор. Проблемът е в тоталния миязъм
          А тези простотии се правят от името на всички ни.
          Даника
          Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

          Коментар


          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            1,7 карбуратор не е ли първият с хидравлични повдигачи?Мисля си че и някакви модификации с 1.6 съм срещал из руския нет, но не съм сигурен.Иначе в хидравличните повдигачи няма нищо лошо, но мърлящината на повечето собственици, която се предава по наследство при тези автомобили и качествата на руското производство ме карат да предпочитам механичните.Тях хич не ги е еня какво е маслото и от гледна точка на потребителя, едва ли ще случи на майстор, който не може да регулира клапани.

          • veskov
            veskov коментира
            Редактиране на коментар
            Първите не са, имах лична такава и имаше малко повечко дамар от 1,6, което за тези коне се усеща. Иначе си е нива

        • #67
          Като говорехме за Дайхатсу никой не спомена нищо за Роки, що за джипка е това?
          Всеки трети е шести

          Коментар


          • #68
            Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
            Като говорехме за Дайхатсу никой не спомена нищо за Роки, що за джипка е това?
            Корава джипка , по-ориентирана към офроуд отколкото Фероза.
            До към 92-93-94 год., не съм сигурен точно е с два цели моста , след това ги правят с независимо окачване отпред.
            Има разновидности в света които наподобяват Ферозата и носят името Роки.
            В България почти не се срещат.
            Това което се среща у нас е с дизелов двигател 2.8 , корав и непретенциозен мотор.
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар


            • #69
              И двете Дайхатсута ги има и под марката Бертоне, модел Фрииклаймбър едно и две (Рокито май беше едно), с мотори на BMW. По едно време доста им беше паднала цената и имаше сравнително доста на пазара, при положение, че са произведени общо само няколко хиляди бройки.
              Иначе по-старото Роки освен с цели мостове, е и на ресори. Като концепция до някъде сходно с TLC 70, пък и Дайхатсу е собственост на Тойота. Фабрично е с ръчни хъбове отпред, здрава машинка е. 4х4 се включва с копче, на вакуум, а на бавни се включва принудително (не помня дали механично, или пак вакума го включваше). Задния диф май имаше LSD.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #70
                На нивите двигателите са им едно от най-слабите места и 1,6 и и 1.7 карбуратор. Инжекцията е пълна скръб. Куци коне и в гората и на асфалт - убийствен за габаритите разход 15-20л. Спирачките също недомислени. Отпред спира що го добре и отзад поднася при по рязко спиране.

                Коментар


                • #71
                  Подмина и глупостите в темата за спирачките на УАЗката.Викаш на нивата най-големия проблем е двигателя, нищо че раздатката се случва да остане закрепена само за карданите, скоростната кутия е консуматив,кожуха на предния диференциал стои баш като подарен,но дай да се оплачем от двигателя.Разход от 15-20/100 можеш да докараш само по черно, по асфалта изправна нива гори 10-12л.Спирачките имат едно устройство наречено регулатор, по нашенски кантар и е хубаво ако не работи добре да заделиш 30 левчета и да си го купиш ново,после отиваш при майстор да го сложи и регулира и караш щастливо.

                  Коментар


                  • Kirilpm
                    Kirilpm коментира
                    Редактиране на коментар
                    Да ти кажа от моята практика с руската техника лафа за съвършенството и изменението е верен.Всяко нещо, което "усъвършенстват" е почти сигурно обречено на провал.Имал съм лада със 4ск кутия, неприятно е, скоростите са като за трактор, но кутията е убийствено здрава, руснаците ги ползват за всичко от самоделни тракторчета до стругове, "модернизираната" 5 степенна кутия е л*йно по всички критиерии, последващата и допълнителна модернизация също.
                    Същото важи за напъните с хидравличните повдигачи, недосделаният инжекцион, недосделаният ЕГР и т.н.Единственото в което са постигнали някакъв успех е модернизирането/разпъването на 1200 двигателя до 1800 куб см и пак не е без издънки.
                    Двигателят въобще не е основната причина за високият разход, пробвал ли си да буташ нива сам, дори на идеално равно място?

                  • Самодържец
                    Самодържец коментира
                    Редактиране на коментар
                    В контекста на тази тема, разхода на нивата не ме притеснява, поради простата причина, че примерно 100км дори няма да ги правя всяка седмица. Верно е, че ако взема нещо в кондиция от време на време ще излизам с него и на лов, но съм предвидил да го ползвам до едни места на 50-60км в посока. Не бих тръгнал с нива до Свищов или до Странджа например, до там си пътувам с нормален автомобил. Самурай не съм карал, но не съм убеден, че и с него ще е добре. От изброените в началото, за такива разстояния бих тръгнал с Терано. Но не това е целта и за това се търси и за съвсем ограничен бюджет.

                    Тази седмица не успях да отида да видя ферозата на колегата, ама ще му дойде времето.

                  • Кольо
                    Кольо коментира
                    Редактиране на коментар
                    Чувал съм за случка която не знам дали е вярна, но поне звучи готино.
                    Та-някакъв човек си купил самурай преди доста години, щото му казали, че бил добър джип. и нашия тръгнал от Шумен за София с него.
                    И като стигнал в София го оставил да се продава, и се върнал с автобус))

                • #72
                  От Самурай до самурай има Балкан разлика. С ония от 80те му е било по- зор от със зАС ка.
                  А тези простотии се правят от името на всички ни.
                  Даника
                  Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                  Коментар


                  • wildwildwest5
                    wildwildwest5 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Самурая след 1990 с какво се променя точно като комфорт, с ново табло около 1998?

                • #73
                  Има и един друг проблем, че шофьорите стават все по-разглезени.Ама то няма климатик, ама не може да бяга с 140, ама много друса, ама много ръмжи и т.н.
                  При разумна средна скорост не виждам какъв е проблема да се прекоси огромната територия на България, с който и да е от тези джипове.

                  Коментар


                  • Кольо
                    Кольо коментира
                    Редактиране на коментар
                    И на мен не ми пречи, ама хора всякакви.
                    С Франко съм ходил до Родопите на ход, както и съм се връщал от Емине-Ком на ход. От Берковица до Шумен. С виещи кобри, незатварящ се капак та вързан с лебедката, уморен от последния планински преход, на всичко отгоре карах зад едно дискавъри което си вървеше с нормална скорост. НА всичко отгоре в последните 5060 километра едвам си държах очите отворени-спеше ми се зверски, а и умората си казваше думата.

                    Та баба знае и две и двеста. Ама нямало било климатик...

                • #74
                  Малкия междувременно се сдоби с електрическо бъги и за сега му се кефи. Оня ден направихме и една разходка със задръстъра, не мога да си кривя душата - доста катери, обаче късите ходове не стават, и най-вече е семейно-всекидневна-работна кола и не е оферта да я съсипвам. Така че въпроса за джипката започва постепенно да застава отново на дневен ред. Погледнах, че колегата с ферозата е решил да си я остави, а преди пандемията се разминахме за една-две седмици са я гледам. Но и аз все повече клоня към някакъв самурай, но ми се ще малко повдигнат и с по-големи гуми. Нивата остава като вариант, ама трябва да е наистина евтина около 2хил.лв и да не е старт от скрапа, а тия са на различни щандове. Гледах една от познат, току що изкърпена, но тя след 2-3 години ще е гнилоч, а цената не отговаря на това. Сега с един колега заедно ще гледаме, че и той ще си търси конкретно нива. В интерес на истината ми се появяват от време на време мисли за един безбожно скъп "подготвен" (колко е подготвен правилно не съм в състояние да кажа) самурай дето бегло го видях в една автокъща, ама голяма инвестиция и би било трудно. Ма да видим дали няма нещо да изскочи.
                  Всеки трети е шести

                  Коментар


                  • Кольо
                    Кольо коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ми Кията и за това си е по-добра от нивата.
                    То май всички джипове са по-добри от нивата.
                    Тя е добра само на равна кал, и пресен сняг. С високите и тънки гуми се справя добре с тези неща, ама за всички други ситуации в офроуда си е жив ташак.

                  • Самодържец
                    Самодържец коментира
                    Редактиране на коментар
                    Незнам, ти имаш опит балкан разлика с моя. Но съм покарвал ниви в подобни условия каквито ходя сега и се справяха без забележки.

                  • Кольо
                    Кольо коментира
                    Редактиране на коментар
                    Нивата е добра там където се иска да са задвижвани четирите колела. На кал, сняг, и май толкова.
                    Когато опре до ходове на окачването е пълна скръб. На едно състезание някой коментира, че нивата е с ходове на Бобкат...
                    До двигател също нестава, с това нещо използвано преди повее от 50 години в западния свят-едва качва баирите, И то не много сериозните.
                    С кекавите ламарини не може да и се сложи лебедка която да може да я измъкне отвсякъде.
                    Пак заради ламарините-трудно се намира къде да я закаиш с джека.
                    И още други неща, ама тези стигат.

                    Неслучайно нивата е предпочитана кола за хора които не се завират по много криви местъа, а обикновената лека кола не им е достъатъчна.
                    По съсътезанията няма нито една нива. Има де, две. Едната е яко модифицирана, и долу-горе се справя. В най-лекия клас.
                    Другата си беше стокова, и няма завършено състезание.

                • #75
                  Витарата също е вариант. За 3000 пари се разделих с една доста запазена септември миналата година. Но за запазена и за тия пари ще падне доста търсене...

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X