Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Труден избор: TLC 95 / Patrol Y60 / Discovery

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Труден избор: TLC 95 / Patrol Y60 / Discovery

    Здравейте и Честита Коледа!

    Намирам се от известно време на пазара за джип втора употреба.
    Търся такъв, какъвто да не представлява много грижа, с лесна поддръжка, непретенциозен, груб.
    Харесвам старите форми и колите от едно време - E30, Golf 2...
    Бюджета ми преди месец беше един, сега друг, а май-май ще завърша с трети. Нека кажем 5,000 - 12,000лв., като се придържам към ниската граница.
    Колкото по-малко първоначално, толкова повече за доработки след това...

    Кола за ежедневието си имам, както и за пътуване.
    Тази я искам с цел да мога да натоваря жената, кучетата, тъщата и да тръгнем за някоя хижа, без да се притеснявам, че ще скапя салона, надера боята, бъгне електрониката. Да мога да ида на една готина разходка извън пътя, да си поиграя в някоя кал, гора, голям сняг и т.н.
    Далеко съм от оф-роуд състезанията и тежките терени, но доколкото се познавам нищо чудно и до там да стигна като гледам как с интерес се заглеждам по едночасови такива клипчета...та...

    Моделите към които съм се ориентирал са:

    Патрол /У60, дълга база/
    Кефи ме това животно само като го гледам - два цели моста, грубите форми, суперлативите за него в нета...всичко си му е както трябва!
    Обиколих страната последните седмици няколко пъти - греда след греда. Всичките които гледах са изтървана работа.
    Ръждиви, изпотрошени мурдарски салони, съсипани екстериори, абе ... неспасяеми дори със средства и желание!
    Екземплярите които гледах бяха на цени: 6700, 7500, 8000, 9000, 12000лв.

    ТЛК 95 /не знам реално каква е разликата с 90?!/
    Допада ми, защото една идея по-добре съчетава оф с он-роуда и прочетох доста добри мнения за него както тук така и в чуждестранни форуми.
    Това което не ми допада е, че ми изглежда нежен и кекав - с две думи, като другите ми коли - капризен...
    Може да греша, не искам да обидя никого! Загледах една бройка на цена от 10000лв. с дизеловия агрегат 125к.с., преди D4D и пробег по километраж 350,000км. Не съм впечатлен, та неотидох и наживо да го видя дори. Патролите ми харесват повече...

    Discovery 2.5Tdi 300/200
    Насочил съм се към този двигател на база прочетеното.
    Аха да ида да видя един който беше купуван нов от България с 1 собственик и го купиха...
    Не съм се возил в такъв все още, не съм и карал. Не знам дори къде да го поставя спрямо горните два, но ми изглежда по-здрав от ТЛК имайки предвид целия преден мост.

    Моля, дайте препоръки и за други джипки, сигурен съм че виждате на къде съм се насочил.
    Патрол Y61 не го изключвам тотално, но доколкото разбирам е хубаво да се вземе такъв с 3.0Di, 160к.с. мотора след 2004г., който отива доста над бюджета ми.
    Обмислям Y61 с 2.8, тъй като вървежа му не ми е фактор, но предпочитам Y60 заради външния му вид.

    Благодаря предварително на отзовалите се и весело посрещане на новата година!

  • #2
    Y60 дълга база си е направо автобус. За товарене на жената, кучетата и т.н. се е утепАл. За по-екстремни заигравки - не толкова. Прекалено дълъг и тежък, особено за най-разпространения в Европа двигател 2.8.
    Проблемът е, че този модел е вече на солидна възраст и ще е много трудно да се намери читава бройка. Хем на такава възраст ръждата може да е сериозен проблем, хем е налице вредата от славата на Патрол-а - то понеже добичето е здраво и деяни, та няма защо да го поддържаме ...
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #3
      За 10-12 000 ще намериш добра 90тка след 2001 с 163к.с. Разбира се дълга. Не е кекава в никакъв случей!
      Дискавъри позагледай двойката с ТД5.
      Не подценявай и Паджеро 2 или 3...
      Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

      Коментар


      • #4
        От тези трите джипа в заглавието-който и да вземеш-няма да сбъркаш.
        Всеки си има плюсове и минуси, въпрос на това какво ти трябва на теб.
        И както Русев каза-не изключвай Митсубиши.

        Общо взето, за целите които си казал-вземай най-неизгнилия джип, и това е.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #5
          Колето е прав, като харесваш патрула може да добавиш и дългото Терано така поне ще имаш ибор.
          За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
          0878 79 20 61 Борис

          Коментар


          • #6
            Щом ще возиш тъщата на разходки,значи това си е отговорен избор
            но в подобен избор водещото е кое возило най-много ти харесва лично на теб.
            Дай си сметка дали ти трябва full time-Toйота и Дискавъри или парт тайм-Патрол-а...
            Моят съвет е да избягаш от широко-разпространената в този форум теория,че щом е офроуд трябва да е с цял мост отпред.
            Патрола е здрав,защото са сложили ходова част от камион и двигател астматик,който няма как да счупи нещо
            Аз бих погледнал Тойота с бензинов мотор 3.4.
            И не на последно място-има доста примери за хора,които след като се качат на високо 4х4 забравят за всекидневната си кола,така че имай и това предвид...
            Cherokee WJ 4.0L- NP242
            Honda Africa Twin XRV 750

            Коментар


            • #7
              Първо, благодаря на всички включили се в дискусията!

              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
              Y60 дълга база си е направо автобус. За товарене на жената, кучетата и т.н. се е утепАл. За по-екстремни заигравки - не толкова. Прекалено дълъг и тежък, особено за най-разпространения в Европа двигател 2.8.
              Проблемът е, че този модел е вече на солидна възраст и ще е много трудно да се намери читава бройка. Хем на такава възраст ръждата може да е сериозен проблем, хем е налице вредата от славата на Патрол-а - то понеже добичето е здраво и деяни, та няма защо да го поддържаме ...
              Така е, точно така е.
              Същевременно цените които им търсят не са никак малко...
              На цената на занемарените екземпляри които гледах (8-12к) се купува не лоша съвременна кола!
              Някак грешно ми се вижда да купя с тях Патрол 199* година, на незнаен пробег с дупки по праговете (и не само) колкото и да ми харесва.

              Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
              За 10-12 000 ще намериш добра 90тка след 2001 с 163к.с. Разбира се дълга. Не е кекава в никакъв случей!
              Дискавъри позагледай двойката с ТД5.
              Не подценявай и Паджеро 2 или 3...
              Колега, аз от прочетеното през последния месец разбрах точно обратното:
              Да гледам Тойота преди D4D мотора, защото били по-надеждни, макар и по-слаби.
              Да гледам първото Дискавъри, тъй като второто нямало CDL, както и мотора преди TD5 тъй като имал по-малко електроника.
              Паджерота в началото гледах, но всичките бяха с взета душа и за това реших и да разширя бюджета. Пак ще погледна.

              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
              От тези трите джипа в заглавието-който и да вземеш-няма да сбъркаш.
              Всеки си има плюсове и минуси, въпрос на това какво ти трябва на теб.
              И както Русев каза-не изключвай Митсубиши.

              Общо взето, за целите които си казал-вземай най-неизгнилия джип, и това е.
              Определено няма да купя кола с ръжда, тъй като нямам времето и желанието да се занимавам с кърпене и майстори.

              Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
              Колето е прав, като харесваш патрула може да добавиш и дългото Терано така поне ще имаш ибор.
              Тераното не ми допада, не знам защо.
              Идва ми прекалено малко някак си...абе не е моята джипка.

              Първоначално публикуван от kalinntv Преглед на мнение
              Щом ще возиш тъщата на разходки,значи това си е отговорен избор
              но в подобен избор водещото е кое возило най-много ти харесва лично на теб.
              Дай си сметка дали ти трябва full time-Toйота и Дискавъри или парт тайм-Патрол-а...
              Моят съвет е да избягаш от широко-разпространената в този форум теория,че щом е офроуд трябва да е с цял мост отпред.
              Патрола е здрав,защото са сложили ходова част от камион и двигател астматик,който няма как да счупи нещо
              Аз бих погледнал Тойота с бензинов мотор 3.4.
              И не на последно място-има доста примери за хора,които след като се качат на високо 4х4 забравят за всекидневната си кола,така че имай и това предвид...
              На мен безспорно най-много ми харесва Патрола дълга база. Страхотен е!
              Въпроса е обаче, икономически правилно ли е да платя за него колкото за ТЛК 95?
              Двете джипки са от различи епохи и някак си не си го обяснявам как може да струват еднакво...
              На база името си ли Патрола държи тази цена, последните години ли се е вдигнал защото не са останали - не знам, но цените им ми се виждат височки за кола от 90те години, при това леко спартанска.
              ...и все пак - фаворит ми е. Намеря ли читав, ще го купя!
              Последно редактирано от ВАРВАРИН; 28-12-19, 09:12.

              Коментар


              • #8
                Y61 предлага същите, че и по-добри офроуд възможности като Y60, като в същото време е по-комфортен. Да, не е като кола от тези години, но от стария модел определено е по-добре.

                Но има и фактора "пътно поведение". Щом ще го караш и доста по асфалт-това е доста сериозен фактор. За пътя с независимо окачване отпред е по-добре. Имах няколко години терано(дето не ги харесваш), и бях много доволен откъм пътно поведение и офроуд възможности.

                Паджеро 3 е с независимо и отзад, та на пътя си е доста добре, в сравнение с целите мостове, те си имат "блъскане", а на асфалта не е приятно. Като в същото време тройката е и с доста сериозни елементи, та държи и на лек до сравнително среден по тежест офроуд. За целите за които ти трябва е супер. А и са по-нови години, и вероятността да се намери неизгнил е доста по-висока.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                  ... Паджеро 3 ... А и са по-нови години, и вероятността да се намери неизгнил е доста по-висока.
                  Ама да види автомат, че цената на съединител + маховик май беше бая сериозна ...

                  Коментар


                  • #10
                    Имам опит и с Паджеро 2 и 3. Двойката е несравнимо по-здрава и по-безпроблемна. Тройката е повече лека кола, отколкото джип с доста повече слаби места.
                    Това, че няма отделно шаси реално не е проблем. Окачването и е доста капризно и неприятно за правене. При ръчката има и феноменът демпферен маховик. ГНП също понякога създава скъпи и неприятни проблеми. Интеркулерът е буквално на земята, което трябва да се има предвид извън пътя. При ръчката обикновено се появяват проблеми със самоизключвщи се предавки (обикновено първа и втора). Някои версии са с блокаж на задния диф, други са с недотам адекватен тракшън контрол. По-ранните екземпляри имат проблем и с хидроакумулатора на спирачките.
                    Ако трябва да избирам Мастурбиши, бих се спрял на П2 3.5 (6G74) бензин дълга база - раздатка суперселект, заводски блокаж на заден диференциал. Достатъчно мощност за навсякъде, вменяем разход на гориво, добра надеждност и приличен комфорт. Проблемът е да намериш неизгнил екземпляр...
                    Иначе и аз предпочитам У60, но вероятността да намериш читав не е много голяма.
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • #11
                      Аз съм за Патрула -ГОЛЯМ за Европа и ще събере малко повечко багаж пък и няма да кляка лесно.Проблема с годините,общото състояние и прходимоста на тия тонове си стои.

                      Аз със същата идея взех комбито от подписа,трудно ме събира на 5 дни ски ваканция без бабата и кучето,имаш опция кутия или 2 на тавана и пак трудно ми събира чеиза,за по-малко не си и помислям.Всичко се прави и реставрира,трудно се удължава с метър обаче.
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • #12
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:E9BD580E-7A00-4EAB-8856-7BA282D6775E.jpeg
Прегледи:1507
Размер:486.5 КБ
ID:6540904
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • MoridinBG
                          MoridinBG коментира
                          Редактиране на коментар
                          5.7L моторът в естествения си хабитат

                      • #13
                        Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                        Аз съм за Патрула -ГОЛЯМ
                        Не е чак толкова голям. Нямам такъв, но по състезьанията редовно се возим с един такъв-ходим да съдийстваме. Не е като да няма място, все пак е дълга база, но едно дискавъри събира повече багаж.
                        Патрола си е доста тесен.
                        Има ли желание-има и начин!

                        Коментар


                        • BENZBOSS
                          BENZBOSS коментира
                          Редактиране на коментар
                          Коле достатъчно голям е и както казах държи повече на товарене без да клекне,е виж по-долу снимките - по спецификации на тия кила на тавана трябва да ми е паднал,аз леко съм го усилил с 2 допълнителни напречни,може да носи,това ми е идеята с патрила.

                          Миниван събира много повече ма кляка,Патрула е добиче и ще си го товари с кеф

                      • #14
                        Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                        Y61 предлага същите, че и по-добри офроуд възможности като Y60, като в същото време е по-комфортен. Да, не е като кола от тези години, но от стария модел определено е по-добре.

                        Но има и фактора "пътно поведение". Щом ще го караш и доста по асфалт-това е доста сериозен фактор. За пътя с независимо окачване отпред е по-добре. Имах няколко години терано(дето не ги харесваш), и бях много доволен откъм пътно поведение и офроуд възможности.

                        Паджеро 3 е с независимо и отзад, та на пътя си е доста добре, в сравнение с целите мостове, те си имат "блъскане", а на асфалта не е приятно. Като в същото време тройката е и с доста сериозни елементи, та държи и на лек до сравнително среден по тежест офроуд. За целите за които ти трябва е супер. А и са по-нови години, и вероятността да се намери неизгнил е доста по-висока.
                        Y61 ме поставя в една много деликатна ситуация - доколкото аз разбрах, трябва да е или 2.8 или след 2004г.
                        От първия вариант бройки малко, които дори на снимки от обяви не ми допадат - а на живо сигурно ще си скубя косите ако ида да ги гледам...
                        След 2004г. отива на бюджет който е над предвиденото за техника която съм "готов да прежаля" по хижи, драки и чукари. Както казах, "гаражни принцеси" си имам и не ми трябва още една над която да треперя.

                        Тук може би е удобно да попитам, толкова ли чак са за отбягване 3.0Di преди 2004г.? Научих за проблема с буталата от форума и гледам масово се пише да се избягват, но това са стари постове...


                        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                        Имам опит и с Паджеро 2 и 3. Двойката е несравнимо по-здрава и по-безпроблемна. Тройката е повече лека кола, отколкото джип с доста повече слаби места.
                        Това, че няма отделно шаси реално не е проблем. Окачването и е доста капризно и неприятно за правене. При ръчката има и феноменът демпферен маховик. ГНП също понякога създава скъпи и неприятни проблеми. Интеркулерът е буквално на земята, което трябва да се има предвид извън пътя. При ръчката обикновено се появяват проблеми със самоизключвщи се предавки (обикновено първа и втора). Някои версии са с блокаж на задния диф, други са с недотам адекватен тракшън контрол. По-ранните екземпляри имат проблем и с хидроакумулатора на спирачките.
                        Ако трябва да избирам Мастурбиши, бих се спрял на П2 3.5 (6G74) бензин дълга база - раздатка суперселект, заводски блокаж на заден диференциал. Достатъчно мощност за навсякъде, вменяем разход на гориво, добра надеждност и приличен комфорт. Проблемът е да намериш неизгнил екземпляр...
                        Иначе и аз предпочитам У60, но вероятността да намериш читав не е много голяма.
                        Страхотен пост!
                        Ето такива търсех когато започнах да набавям информация за кой да е от моделите.
                        Надявам се да излиза в търсачките и да послужи на много хора които са се спряли на Паджеро!
                        Аз за момента ги оставям на втори план, тъй като "джип" (SUV) с независимо окачване и фултайм имам.

                        Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                        Аз съм за Патрула -ГОЛЯМ за Европа и ще събере малко повечко багаж пък и няма да кляка лесно.Проблема с годините,общото състояние и прходимоста на тия тонове си стои.

                        Аз със същата идея взех комбито от подписа,трудно ме събира на 5 дни ски ваканция без бабата и кучето,имаш опция кутия или 2 на тавана и пак трудно ми събира чеиза,за по-малко не си и помислям.Всичко се прави и реставрира,трудно се удължава с метър обаче.
                        Много ги харесвам!
                        Преди години живеех в Аляска и тогава там за пръв път видях такова добиче. Внушителен габарит съчетан с брутален звук. Да си го караш с кеф, колега!
                        За съжаление - доста над отделения ми бюджет...

                        Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение

                        Не е чак толкова голям. Нямам такъв, но по състезьанията редовно се возим с един такъв-ходим да съдийстваме. Не е като да няма място, все пак е дълга база, но едно дискавъри събира повече багаж.
                        Патрола си е доста тесен.
                        Да, не е чак толкова голям, но е с достатъчно по-голям от късия.
                        Също така 4 врати ми се виждат доста по-удобни от гледна точка на кучетата - отварям и си се качват.
                        Двувратия ще е малко "по-така" ... и за мен и за животинките.


                        ****

                        Допълнение:

                        Остана ми един дълъг Патрол Y60 който не съм гледал все още.
                        Намира се в Шумен, аз съм в София.
                        Понеделник планувам да отскоча да го видя, но все пак ако някой вече го е гледал или знае автомобила, ще се радвам да сподели инфо, тъй като ще ми спести една разходка.

                        Прилагам линк със снимки на Патрола качени в imgur.
                        ЛИНК

                        В момента се продава на обява без снимки, но гледам че и октомври месец се е продавал.
                        Прилагам линк към кешираната обява в google
                        ЛИНК
                        Последно редактирано от ВАРВАРИН; 28-12-19, 17:45.

                        Коментар


                        • #15
                          Звук ДА,на килца 3 тона полупразно,къса ми идва обаче ма няма по-дълги от тия,върви из баирчето на 2 педи сняг,пуска ги с вратите напред обаче.

                          Карал съм малко години старите Патрули,по 1 къс и един дакел-голямото върши работа на малкото ма малкото на голямото еле за твоята идея ТВЪРДО НЕ,и кутии на тавана да му сложиш пак не,с пьлните кутии пак НЕ.

                          Разхода явно не те притеснява,аз съм твърдо за дизел от тия,това долу дава 20/100 спокойно магистрално,в снега и преден мост 40,резервоара му идва малък,5ти път го зареждам трети ден,дизела това по го може.


                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:080A3615-E88E-4064-AEF1-0DF7488CD3C0.jpeg Прегледи:0 Размер:434.4 КБ ID:6540929
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • sonda
                            sonda коментира
                            Редактиране на коментар
                            Дървото си е за при вазе, неадекватно е за тук !

                          • Bat_Pepo
                            Bat_Pepo коментира
                            Редактиране на коментар
                            Дани,във огромна грешка си! Супер адекватна кола е,а дизел - само дънки!

                          • milenomilen
                            milenomilen коментира
                            Редактиране на коментар
                            Който не е карал бензинова не знае за какво става на въпрос!!!Притежавам 80 90 120 серия бензин и Sequoia 4.7 Super avtomobili!!!0876 370637 nikolov !!!В момента имам и 90 125кс и 100 4200 204 кс Званете и елате на тест !!! Моля да звънят клиенти за консултация!А за тест да заповядат клиенти които не си търсят джип до 10000 лв!!!

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X