От: Toyota » Land Cruiser - съвет
Ще се опитам да споделя мнението си за BMW X5 на базата на личен опит с автомобила и с други модели от марката като цяло
За автомобила
1. Купето е добре защитено против корозия и ако няма удари и тенекеджийска интервенция не създава проблеми с ръждата поне за 15 г. (проверено на Е36)
2. Пасивната и активната безопасност са на сериозно ниво, както и системите за стабилност
3. Двигателите са с много добри показатели за мощност, въртящ момент максимална скорост и изосоустойчивост като изключим разхода на гориво (говоря за бензин - не съм фен на дизела). При новите двигатели предвидени за LL-04 (Long Life) масла са заложени сервизни интервали от порядъка на 20000 км. (които дори не са фиксирани а се изчисляват според стила и условията на каране) което лично аз не възприемам и за това сменям маслата на 10-12000 км.
4. Охладителната система и климатроника са изчислени и изпълнени добре и осигуряват зададената температура без проблем. При добра поддръжка - редовна смяна на водна помпа, термостат и виско възможността от прегряване е въпрос само на лош късмет.
5. Трансмисията (всичките ми коли са с АСК) раздатката и диференциалите също не показват някакви редовно срещани проблеми. Тук също производителя предвижда Life Time масла, което за мен е неприемливо освен ако Life Time означава единствено края на гаранцията. Аз ги сменям на 100-120000 км. или както дойде но задължително ги сменям (най-малко филтъра на АСК не е вечен). Раздатката при старите модели до 2004 г. са чисто механични, а след това се появява x-Drive където упарвлението е от сервомотор.
6. Спирачна система - според мен е много добра и не създава проблеми. На всеки 2 години се сменя спирачната течност (тя е силно хигроскопична и при нередовно обслужване може да доведе до сериозни повреди, най-вече по механичната част на ABS-a.
7. Ходова част - аз лично не мога да кажа нищо лошо за ходовата част и елементите от нея които носят два тона автомобил по нашите пътища ...
8. Изпускателна система - Един от автомобилите ми е Е39 528i 1998 г. и все още няма дупки по тръбите и гърнетата или механични повреди или запушване по катализатора
9. Интериор - автомобила е обезшумен изключително добре и интериора е от качествени материали и добра сглобка което създава значителен комфорт дори при движение по паваж.
Някои характерни недостатъци
1. Новите двигатели са склонни да харчат масло (производителя дава за нормален разход 1л. / 10000 км. За мен това не е нормално, но ....
2. При новите раздатки (x-Drive) проблем по някога се явява сервомотора за управлението
3. При дълга експлоатация често дефектира дисплея на таблото с приборите и дисплея на управлението на климатроника (появяват се мъртви пиксели които не позволяват да се прочете нищо или поне го затрудняват). Причината е лентов кабел коийто не струва скъпо но се сменя трудно поради достъпа до него.
4. Понякога проблем се явява някоя от сондите на нивомера в резервоара (те са 2 поради формата му) и престава да отчита точно количеството гориво.
5. Чест проблем се явява управлението на панорамния шибидах, като престава да се затваря или въобще да се позиционира правилно.
6. Проблемни понякога са и дренажните тръбички на шибидаха, които се запушват или пречупват и наводняват купето и/или багажника. Почистват се периодично само със сгъстен въздух но не и с тел за да не се пробият по кривките.
7. Проблем по някога е дефектиралото крайно стъпало на управлението на вентилатора на отоплението/климатика и то не толкова поради факта че трябва да се смени, колкото че източва до край акумулатора и на сутринта ви очаква неприятна изненада.
8. За регулируемото окачване не мога да кажа нищо, защото нямам личен опит, но от това което чета по форумите проблема тук не е че се разваля, а цената на ремонта, а тук е видно, че наникой не му се дават пари ...
9. Като общ конструктивен недостатък мога да посоча разположението на радио и комуникационните модули в задния ляв калник, което е предпоставка и при сравнително лек удар отзад да се сменя всичко. Същото е положението и с други модули като например управлението на парктроника, на светлините за ремарке и т.н. да са разположени в най-ниската част на багажника в "легена" за резервната гума където ако влезе вода ги съсипва тотално.
Ако съм пропуснал нещо не е тенденциозно, а просто не съм го сметнал за важно
Ще се опитам да споделя мнението си за BMW X5 на базата на личен опит с автомобила и с други модели от марката като цяло
За автомобила
1. Купето е добре защитено против корозия и ако няма удари и тенекеджийска интервенция не създава проблеми с ръждата поне за 15 г. (проверено на Е36)
2. Пасивната и активната безопасност са на сериозно ниво, както и системите за стабилност
3. Двигателите са с много добри показатели за мощност, въртящ момент максимална скорост и изосоустойчивост като изключим разхода на гориво (говоря за бензин - не съм фен на дизела). При новите двигатели предвидени за LL-04 (Long Life) масла са заложени сервизни интервали от порядъка на 20000 км. (които дори не са фиксирани а се изчисляват според стила и условията на каране) което лично аз не възприемам и за това сменям маслата на 10-12000 км.
4. Охладителната система и климатроника са изчислени и изпълнени добре и осигуряват зададената температура без проблем. При добра поддръжка - редовна смяна на водна помпа, термостат и виско възможността от прегряване е въпрос само на лош късмет.
5. Трансмисията (всичките ми коли са с АСК) раздатката и диференциалите също не показват някакви редовно срещани проблеми. Тук също производителя предвижда Life Time масла, което за мен е неприемливо освен ако Life Time означава единствено края на гаранцията. Аз ги сменям на 100-120000 км. или както дойде но задължително ги сменям (най-малко филтъра на АСК не е вечен). Раздатката при старите модели до 2004 г. са чисто механични, а след това се появява x-Drive където упарвлението е от сервомотор.
6. Спирачна система - според мен е много добра и не създава проблеми. На всеки 2 години се сменя спирачната течност (тя е силно хигроскопична и при нередовно обслужване може да доведе до сериозни повреди, най-вече по механичната част на ABS-a.
7. Ходова част - аз лично не мога да кажа нищо лошо за ходовата част и елементите от нея които носят два тона автомобил по нашите пътища ...
8. Изпускателна система - Един от автомобилите ми е Е39 528i 1998 г. и все още няма дупки по тръбите и гърнетата или механични повреди или запушване по катализатора
9. Интериор - автомобила е обезшумен изключително добре и интериора е от качествени материали и добра сглобка което създава значителен комфорт дори при движение по паваж.
Някои характерни недостатъци
1. Новите двигатели са склонни да харчат масло (производителя дава за нормален разход 1л. / 10000 км. За мен това не е нормално, но ....
2. При новите раздатки (x-Drive) проблем по някога се явява сервомотора за управлението
3. При дълга експлоатация често дефектира дисплея на таблото с приборите и дисплея на управлението на климатроника (появяват се мъртви пиксели които не позволяват да се прочете нищо или поне го затрудняват). Причината е лентов кабел коийто не струва скъпо но се сменя трудно поради достъпа до него.
4. Понякога проблем се явява някоя от сондите на нивомера в резервоара (те са 2 поради формата му) и престава да отчита точно количеството гориво.
5. Чест проблем се явява управлението на панорамния шибидах, като престава да се затваря или въобще да се позиционира правилно.
6. Проблемни понякога са и дренажните тръбички на шибидаха, които се запушват или пречупват и наводняват купето и/или багажника. Почистват се периодично само със сгъстен въздух но не и с тел за да не се пробият по кривките.
7. Проблем по някога е дефектиралото крайно стъпало на управлението на вентилатора на отоплението/климатика и то не толкова поради факта че трябва да се смени, колкото че източва до край акумулатора и на сутринта ви очаква неприятна изненада.
8. За регулируемото окачване не мога да кажа нищо, защото нямам личен опит, но от това което чета по форумите проблема тук не е че се разваля, а цената на ремонта, а тук е видно, че наникой не му се дават пари ...
9. Като общ конструктивен недостатък мога да посоча разположението на радио и комуникационните модули в задния ляв калник, което е предпоставка и при сравнително лек удар отзад да се сменя всичко. Същото е положението и с други модули като например управлението на парктроника, на светлините за ремарке и т.н. да са разположени в най-ниската част на багажника в "легена" за резервната гума където ако влезе вода ги съсипва тотално.
Ако съм пропуснал нещо не е тенденциозно, а просто не съм го сметнал за важно
Коментар