Здравейте!
Започвам по-от рано сондаж за бъдеща джипка, с която искам да се здобия в бъдеще.
За да избегна безкрайни дискусии и преминаване през голям спектър и варианти, ще напиша малко повече относно моите представи и изисквания, с идеята на тая база да получа по-конкретни и смислени съвети от Ваша страна. Та по същество.
Защо го искам.
Защото винаги съм мечтал и искам да имам здрава машина с която малко или много ще си доставя несравнимото удоволствие да достигна на места, които общо взето са недостъпни за нормални автомобили. Не на последно място, имайки предвид състоянието на пътната мрежа в БГ, все повече се налага факта, че за милата ни родина е по-удачно да караш джип отлкокото обикновенна кола.
Какво ми харесва- чисто по външен вид и форма, без взимане в предвид др. фактори и параметри.
Спрял съм се на няколко основни модела, които са общо взето класика в жанра.
1. Toyota 4Runner
2. Toyota LK
3. Land Rover Defender
4. Mitsubishi Pajero Sport
5. KIA Sorento
6. Nisan Terano I
7. Nisan Patrol
8. Mercedes G (Wolf)
Знам, че така изложенит някои от моделите нямат нищо общо един с друг или попадат в различни класи. Но това ми подреждане е продиктувано на база това което ми допада като модели и което отговаря донякъде (предполагам) на по-надолу описаните от мен изисквания. В крайна сметка все трябва да се направи компромис от някъде и с нещо.
Защо точно тези модели.
Kакто се вижда преобладават японците. Честно казано преди не харесвах японски коли. Но с времето именно те се доказаха като здрави машини. Toyota без преувеличение е класика и можеби един от най-здравите и добри джипове. Използват се без проблеми почти в целия свят, при гадни условия от студ до жега, от африканци, азиатци и американци, от военни или парамилитерни организации. Сигурно има защо. KIA е корейска, но тя изпъква с ниска цена, сравнително добро качество и убийствена гаранция, т.е. предполага също качествена изработка. По качество се доближава до лъвовете, но е много по достъпна откъм пари.
Land Rover Defender: коментара е излишен, класика от време оно. Mercedes G (Wolf): надявам се поради първоначално военното си предназначение да е въплатено качество и издръжливост, но негатива е цената му.
За какво ми трябва.
Може да прозвучи малко преувеличено или егоистично, но....
Както съм споменал в една др. тема живея и работя в Германия. Демек джипа ще се ползва в БГ от мене, само когато съм отпуска там. Това ще е времето когато конкретното возило ще бъде използвано като джип 4х4. Да кажем това ще е като цяло 2-3 седмици в годината, когато ще мога да си позволя да обиколя интересни, недостъпни и любопитни места в Рила планина по доста груб терен, с черни пътища, макадам и ерозирали подобия на пътища. Останалото време машината ще се ползва от баща ми по нормалните градски и междуградски пътища (с многото дупки, които са даденост).
Естествените предимства на този тип возила в зимните условия също бих прибавил към общите нужди. За състезания не ми трябва, вече отдавна не съм на 18, още по-малко баща ми, който е пенсионер.
Или изразено процентуално: 50-60% градско каране, 30-40% междуградско и 5-10% ще му се вади душата по груб терен с баири и дупки. Hard off road с цел спорт или системен тормоз на лунен пейзаж не се предвижда. Може би тука ще се появи въпроса при това процентуално съотношение- защо въобще джип? Защото изхождам от това, че този тип машини са много по-здрави и издръжливи. А нито баща ми, нито аз имаме желание, време или пари да висим по сервизи и да даваме пари за неща, които теоретически не трябва да се чупят при която и да е кола. А новите коли от края на 90 и след 2000 са си с вградена презумция за чупливост с много малко изключения.
Какви са изискванията ми.
- Бензинов мотор, с идеята да се газифицира. При тея цени на горивата се явява като задължително условие. От техническа гледна точка, бензина е по-прост и лесен за поддръжка, зимната експлоатация по безпроблемна (негатив, харчи малко повечко (отпада от финансова гледна точка с газта) и като цяло дизелите са по дългоживотни).
- Генерации от 1990 докъм 2000 година. Предпочитам по-стара но истинска джипка. Без електроники, изгъзици, екстри, които нито ми трябват, нито ще използвам. Прост за ескплоатация и поддръжка.
Далеч съм от мисълта, че има машина, която да не се чупи. И танк да има човек, пак нещо ще му се счупи. Но най-общо искам здрава, непретенциозна, желязна машина, при която само да седна и да карам в по-дългосрочен период. Естествено, каквото зависи от мене (баща ми) ще бъде правено и поддържано: масло, ремъци и като цяло консумативи и поддръжка. Пригодно за поправяне и сравнително евтино за поддържане, ако недай си Боже нещо се прецака. Няма значение къса или дълга база.
Да е с ляв волан.
Какво мога да си позволя.
Обикаляйки сайтовете за продажба на автомобили, се уверих, че с известни компромиси и отстъпки мога да се вместя в цени между 2500 докъм 4000 €, за модели от горепосочените години и другите изисквания.
Например много харесвания от мен Toyota 4Runner намерих в мобиле.бг както следва
Toyota 4runner 2.4 22R за 6500лв. (3300€) или другия за 7200лв. или Toyota 4runner 3000 V6 за 8300лв
Доколко тези цени са реалистични или конкретните машини са читави, не знам и нямам актуална информация.
Въз основа на горонаписаното се надявам и оставам с молба за компетентни съвети и коментари от Ваша страна. Обръщам се към всички тука, по простата причина, че никога не съм имал или позвал джип и общо взето нямам представа коя машина най се доближава до това което искам. Надявам се, че тука има достатъчно хора с опит, впечатления и компетентни мнения, които биха ми помогнали със съвети или идеи.
Поздрави и предварително благодаря!
Започвам по-от рано сондаж за бъдеща джипка, с която искам да се здобия в бъдеще.
За да избегна безкрайни дискусии и преминаване през голям спектър и варианти, ще напиша малко повече относно моите представи и изисквания, с идеята на тая база да получа по-конкретни и смислени съвети от Ваша страна. Та по същество.
Защо го искам.
Защото винаги съм мечтал и искам да имам здрава машина с която малко или много ще си доставя несравнимото удоволствие да достигна на места, които общо взето са недостъпни за нормални автомобили. Не на последно място, имайки предвид състоянието на пътната мрежа в БГ, все повече се налага факта, че за милата ни родина е по-удачно да караш джип отлкокото обикновенна кола.
Какво ми харесва- чисто по външен вид и форма, без взимане в предвид др. фактори и параметри.
Спрял съм се на няколко основни модела, които са общо взето класика в жанра.
1. Toyota 4Runner
2. Toyota LK
3. Land Rover Defender
4. Mitsubishi Pajero Sport
5. KIA Sorento
6. Nisan Terano I
7. Nisan Patrol
8. Mercedes G (Wolf)
Знам, че така изложенит някои от моделите нямат нищо общо един с друг или попадат в различни класи. Но това ми подреждане е продиктувано на база това което ми допада като модели и което отговаря донякъде (предполагам) на по-надолу описаните от мен изисквания. В крайна сметка все трябва да се направи компромис от някъде и с нещо.
Защо точно тези модели.
Kакто се вижда преобладават японците. Честно казано преди не харесвах японски коли. Но с времето именно те се доказаха като здрави машини. Toyota без преувеличение е класика и можеби един от най-здравите и добри джипове. Използват се без проблеми почти в целия свят, при гадни условия от студ до жега, от африканци, азиатци и американци, от военни или парамилитерни организации. Сигурно има защо. KIA е корейска, но тя изпъква с ниска цена, сравнително добро качество и убийствена гаранция, т.е. предполага също качествена изработка. По качество се доближава до лъвовете, но е много по достъпна откъм пари.
Land Rover Defender: коментара е излишен, класика от време оно. Mercedes G (Wolf): надявам се поради първоначално военното си предназначение да е въплатено качество и издръжливост, но негатива е цената му.
За какво ми трябва.
Може да прозвучи малко преувеличено или егоистично, но....
Както съм споменал в една др. тема живея и работя в Германия. Демек джипа ще се ползва в БГ от мене, само когато съм отпуска там. Това ще е времето когато конкретното возило ще бъде използвано като джип 4х4. Да кажем това ще е като цяло 2-3 седмици в годината, когато ще мога да си позволя да обиколя интересни, недостъпни и любопитни места в Рила планина по доста груб терен, с черни пътища, макадам и ерозирали подобия на пътища. Останалото време машината ще се ползва от баща ми по нормалните градски и междуградски пътища (с многото дупки, които са даденост).
Естествените предимства на този тип возила в зимните условия също бих прибавил към общите нужди. За състезания не ми трябва, вече отдавна не съм на 18, още по-малко баща ми, който е пенсионер.
Или изразено процентуално: 50-60% градско каране, 30-40% междуградско и 5-10% ще му се вади душата по груб терен с баири и дупки. Hard off road с цел спорт или системен тормоз на лунен пейзаж не се предвижда. Може би тука ще се появи въпроса при това процентуално съотношение- защо въобще джип? Защото изхождам от това, че този тип машини са много по-здрави и издръжливи. А нито баща ми, нито аз имаме желание, време или пари да висим по сервизи и да даваме пари за неща, които теоретически не трябва да се чупят при която и да е кола. А новите коли от края на 90 и след 2000 са си с вградена презумция за чупливост с много малко изключения.
Какви са изискванията ми.
- Бензинов мотор, с идеята да се газифицира. При тея цени на горивата се явява като задължително условие. От техническа гледна точка, бензина е по-прост и лесен за поддръжка, зимната експлоатация по безпроблемна (негатив, харчи малко повечко (отпада от финансова гледна точка с газта) и като цяло дизелите са по дългоживотни).
- Генерации от 1990 докъм 2000 година. Предпочитам по-стара но истинска джипка. Без електроники, изгъзици, екстри, които нито ми трябват, нито ще използвам. Прост за ескплоатация и поддръжка.
Далеч съм от мисълта, че има машина, която да не се чупи. И танк да има човек, пак нещо ще му се счупи. Но най-общо искам здрава, непретенциозна, желязна машина, при която само да седна и да карам в по-дългосрочен период. Естествено, каквото зависи от мене (баща ми) ще бъде правено и поддържано: масло, ремъци и като цяло консумативи и поддръжка. Пригодно за поправяне и сравнително евтино за поддържане, ако недай си Боже нещо се прецака. Няма значение къса или дълга база.
Да е с ляв волан.
Какво мога да си позволя.
Обикаляйки сайтовете за продажба на автомобили, се уверих, че с известни компромиси и отстъпки мога да се вместя в цени между 2500 докъм 4000 €, за модели от горепосочените години и другите изисквания.
Например много харесвания от мен Toyota 4Runner намерих в мобиле.бг както следва
Toyota 4runner 2.4 22R за 6500лв. (3300€) или другия за 7200лв. или Toyota 4runner 3000 V6 за 8300лв
Доколко тези цени са реалистични или конкретните машини са читави, не знам и нямам актуална информация.
Въз основа на горонаписаното се надявам и оставам с молба за компетентни съвети и коментари от Ваша страна. Обръщам се към всички тука, по простата причина, че никога не съм имал или позвал джип и общо взето нямам представа коя машина най се доближава до това което искам. Надявам се, че тука има достатъчно хора с опит, впечатления и компетентни мнения, които биха ми помогнали със съвети или идеи.
Поздрави и предварително благодаря!
Коментар