Здравейте. Може би темата не е много за тук, но изискванията и въпросите които имам е най-вероятно да срещнат компетентен отговор сред вас.
В момента съм карам МБ 190D, който според мен е една изключителна машина, но като всяко нещо, след дадена възраст трябва да се смени. По принцип не разбирам много от коли, затова и изискванията ми са малко по-различни от "нормалното". В 190ката ми харесва следното:
- За 20те си години е влизала в сервиз само веднъж за смяна на четки на стартера.
- Никога не ми е минавало през ума да я жаля - черен път, камъни, коловози, кал, дупки - когато седна да карам нечия чужда кола и не гледам дупките, през които минавам виждам позеленялата физиономия на собственика и ми е адски странно и неестествено - в крайна сметка колата трябва да служи на шофьора, а не той- на нея.
- Изключителна маневреност и лекота на управление.
- Задното предаване е нещо, което много хора намират за недостатък особено зимно време, но според мен това е шофьорски навик и skill отколкото проблем или предимство. За мен лично е предимство.
Не ми харесва:
- Липсата на всякакви системи за сигурност - възглавници, абс, тракшън контрол и т.н.
- Остарял външен вид - все пак - по дрехите посрещат, въпреки, че не ми е приоритет това.
- Много муден, слаб двигател и 4 скорости. Минусите са ясни - тромави изпреварвания, висок разход при натоварване, невъзможност да се качваш по наклон натоварен и т.н.
Аз лично съм планинар човек и "пътешественик", затова ми трябва нещо, което ще му бъдат навъртени много километри, вкл. в лоши пътища и липса на такива. Не говорим за пресечен терен, но определено мисля, че всякакви нежни/спортни окачвания няма да ми свършат работа. Ето какво очаквам общо взето:
- Да ми е всекидневна кола в града - т.е. да не е ламя и да е сравнително компактна. В този род на мисли джиповете отпадат по разход и размери.
- Да е удобна, надеждна и икономична на дълъг път вкл. в чужбина, където не е препоръчително за джоба да опираш до пътна помощ.
- Да не я мисля като принцеска когато пътя е кофти, или такъв просто няма. Това предполагам означава да е със сравнително меко и много здраво окачване, висок клирънс и добре защитена долна страна на колата.
- Да не изпадам в ситуация да ме смъкват от планината защото например лампичката на сензорчето за еди коя си джуджавка не светела, и компютъра решил, че това е критичен проблем и колата отказва да запали. Имам познат, чиято кола отказваше да запали защото датчика на колана на шофьора се беше повредил.
- Естествено, да е сигурна откъм опазване на пътниците при евентуална катастрофа.
Това, което съм свикнал със 190ката, може би за днешните стандарти е леко разглезване - да седна, да завъртя ключа без да се замислям "ще запали ли, студено ли е, ще мине ли оттук, ще се счупи ли ако опра някой камък отдолу", да запаля и да отида от А до Б и търся по-нова алтернатива на тази моя кола.
Бюджета ми е около 8000 лв, като предпочитам да става дума за коли след 2003, най-много 2000. За съжаление текущата ми кола откъм надеждност, проходимост и кеф от каране, бие дори повечето съвременни "паркетни джипове", а не искам да извадя от джоба си 8 хилядарки, за които да ми се налага да свиквам с компромиси, китайски пластмаси, Error500, 200, 243214 електроники и т.н....
В момента съм карам МБ 190D, който според мен е една изключителна машина, но като всяко нещо, след дадена възраст трябва да се смени. По принцип не разбирам много от коли, затова и изискванията ми са малко по-различни от "нормалното". В 190ката ми харесва следното:
- За 20те си години е влизала в сервиз само веднъж за смяна на четки на стартера.
- Никога не ми е минавало през ума да я жаля - черен път, камъни, коловози, кал, дупки - когато седна да карам нечия чужда кола и не гледам дупките, през които минавам виждам позеленялата физиономия на собственика и ми е адски странно и неестествено - в крайна сметка колата трябва да служи на шофьора, а не той- на нея.
- Изключителна маневреност и лекота на управление.
- Задното предаване е нещо, което много хора намират за недостатък особено зимно време, но според мен това е шофьорски навик и skill отколкото проблем или предимство. За мен лично е предимство.
Не ми харесва:
- Липсата на всякакви системи за сигурност - възглавници, абс, тракшън контрол и т.н.
- Остарял външен вид - все пак - по дрехите посрещат, въпреки, че не ми е приоритет това.
- Много муден, слаб двигател и 4 скорости. Минусите са ясни - тромави изпреварвания, висок разход при натоварване, невъзможност да се качваш по наклон натоварен и т.н.
Аз лично съм планинар човек и "пътешественик", затова ми трябва нещо, което ще му бъдат навъртени много километри, вкл. в лоши пътища и липса на такива. Не говорим за пресечен терен, но определено мисля, че всякакви нежни/спортни окачвания няма да ми свършат работа. Ето какво очаквам общо взето:
- Да ми е всекидневна кола в града - т.е. да не е ламя и да е сравнително компактна. В този род на мисли джиповете отпадат по разход и размери.
- Да е удобна, надеждна и икономична на дълъг път вкл. в чужбина, където не е препоръчително за джоба да опираш до пътна помощ.
- Да не я мисля като принцеска когато пътя е кофти, или такъв просто няма. Това предполагам означава да е със сравнително меко и много здраво окачване, висок клирънс и добре защитена долна страна на колата.
- Да не изпадам в ситуация да ме смъкват от планината защото например лампичката на сензорчето за еди коя си джуджавка не светела, и компютъра решил, че това е критичен проблем и колата отказва да запали. Имам познат, чиято кола отказваше да запали защото датчика на колана на шофьора се беше повредил.
- Естествено, да е сигурна откъм опазване на пътниците при евентуална катастрофа.
Това, което съм свикнал със 190ката, може би за днешните стандарти е леко разглезване - да седна, да завъртя ключа без да се замислям "ще запали ли, студено ли е, ще мине ли оттук, ще се счупи ли ако опра някой камък отдолу", да запаля и да отида от А до Б и търся по-нова алтернатива на тази моя кола.
Бюджета ми е около 8000 лв, като предпочитам да става дума за коли след 2003, най-много 2000. За съжаление текущата ми кола откъм надеждност, проходимост и кеф от каране, бие дори повечето съвременни "паркетни джипове", а не искам да извадя от джоба си 8 хилядарки, за които да ми се налага да свиквам с компромиси, китайски пластмаси, Error500, 200, 243214 електроники и т.н....
Коментар