Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с генератор или друго?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Проблем с генератор или друго?

    И аз стигнах до това заключение, понеже се оказа, че изводите на 2 диода се местят халтаво нагоре-надолу и ту шибат, ту не шибат.

    Само за протокола: как точно става меренето на диодите, в смисъл, кой извод на мултицета на кое се поставя и на каква позиция трябва да е мултицета?

    Утре тръгвам да търся диоден блок, да видим има ли такова чудо у наше село.
    БИО пчелен мед и пчелни продукти
    0888 66 59 73

    Коментар


    • #47
      До: Проблем с генератор или друго?

      Мерене на диод:

      Първо, изводите. На тези диоди (6-те силови диода на двете плочки) единият извод е това, което виждаш да стърчи, другият извод е самата плочка.

      За да има смисъл от измерването, единият извод трябва да е свободен (да не е свързан за намотка или за друг диод)

      На малките диоди (не знам дали на твоя алтернатор има, но сигурно има, 3 броя) двата извода са очевидни, защото са метални крачета от двете страни на пластмасово цилиндърче, което е самият диод. Те обикновено са запоени на нещо като платка.

      Мултицетът се включва на измерване на съпротивление (обхват 2000 ома или обхватът, обозбачен със знак за диод - нещо като стрелка). Едната щека се поставя на плочката, а другата на стърчащия извод. После се разменят. В едното положение трябва да има някакво показание (не е важно какво) а в другото - да няма, все едно не са допряни щеките.

      Малките диоди се проверяват с едната щека на единия извод, другата на другия, после обратно. Показанията - пак така.

      Важно: повреда в един от диодите обикновено повлича повреди в другите. Рядко е изгорял само един.
      Важно2: ако има малки диоди, те са също толкова важни, колкото и големите. А по-лесно горят.

      Коментар


      • #48
        До: Проблем с генератор или друго?

        Първоначално публикуван от inp Преглед на мнение
        Утре тръгвам да търся диоден блок, да видим има ли такова чудо у наше село.
        Не може да няма, не си първият. Лошото е, че струва 1/2-1/3 от алтернатора. Хубавото е, че като събереш 2-3 плочки можеш да си вадиш от тях диодите и да събираш здрави комплекти. На преса. Важно: тези диоди биват 3 прави и 3 обратни, съответно на положителна и отрицателна плочка.

        Коментар


        • #49
          До: Проблем с генератор или друго?

          @ Ясен
          Много ценни съвети и указания за начинаещ м-м-м ... мултиметрист.
          За диодите: плочката се вижда на снимката в пост #40. И шестте диода изглеждат еднакво и са разположени по 3 бр. на две "подкови". Всичките имат по едно "краче", а крачетата на два по два от диодите от различни "подкови" са свързани заедно.

          А тази преса някаква специална ли требе да е?

          Най-интересното, че всеки диод откъм гърба е белязан с две цветни точици: трита са с две сини, два са с две бели, а един с една бяла и една червена точка??!!
          БИО пчелен мед и пчелни продукти
          0888 66 59 73

          Коментар


          • #50
            До: Проблем с генератор или друго?

            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
            лампата и волтметърът ги има дори старият УАЗ. На всички коли без лада тя е част от възбуждането.
            А за диодите не зная точни стойност на конкретните, но е достатъчно да показват в права посока много малко R, а в обратна голямо.
            До 3151 няма Уаз с лампа.Нещо си се заблудил.По старите даже са с амперметър.
            Луд умора нема,само се поти!!!

            Коментар


            • #51
              До: Проблем с генератор или друго?

              Първоначално публикуван от Sasho74 Преглед на мнение
              Незнам дали релето което визирам е РР380. май друго беше. Става въпрос за тези които ги произвеждаха в България мисля в Сливен. Тези с товарните съпротивления на гърба. Колкото до механичните контакти несъм съгласен. През тях минава ток само за възбудителната намотка който е сигурно няколко милиампера така че, проблем с контактите няма. Единствено пружинката която държи опънати контактните повърхности /ако си разгобявал точно такова реле вероятно се сещаш/ вероятно може да се скапе, но на мене за десет години каране с такова реле не ми се е случвало. Другото предимство за мен е че можеш да си го вкараш в купето и да не се мокри както ако е разположено на или в алтернатора. Колкото и добре да е изолирано електронното, все пак има температурни разширения които рано или късно скапват всяка изолация. И не на последно място е това че всички електронни компоненти се правят в Китай.
              Единствения минус на това реле е че зарядното напрежение варира в някакви минимални граници докато при електронното се заковава на 14V например, и докато работи мотора няма мърдане.
              Все пак всичко е въпрос на гледна точка и това е моята. Може и да греша, вие кажете.

              Не е това на снимката. Това въпреки че работеше беше заменено на момента

              Проблем с контактите може и да няма в идеално чиста среда,но за джип където в повечето време е влажно,кално и смърдящо на жабурняк това не е решение за мен.

              А пък за тези където обичат гмуркането пък хич.А и ниското напрежение(12В) много добре не се справя с контактите когато тръгнат да се скапват
              Луд умора нема,само се поти!!!

              Коментар


              • #52
                До: Проблем с генератор или друго?

                Не се притеснявай не е скъп блока върти ми се в главата нещо към 15 лева,иначе да си играеш да слагаш диоди не си заслужава според мен защото цената ще излезе малко под тази в магазина,а работата не е много лесна.

                Коментар


                • #53
                  До: Проблем с генератор или друго?

                  Първоначално публикуван от Tsvetan Преглед на мнение
                  До 3151 няма Уаз с лампа.Нещо си се заблудил.По старите даже са с амперметър.
                  Моят има и огромна червена лампа и амперметър
                  "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                  Коментар


                  • #54
                    До: Проблем с генератор или друго?

                    Слагана е допълнително. На всички модели до Хънтър няма лампа за зареждане а само амперметър или на по новите волтметър.
                    ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
                    Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

                    Коментар


                    • #55
                      До: Проблем с генератор или друго?

                      Първоначално публикуван от Tsvetan Преглед на мнение
                      Проблем с контактите може и да няма в идеално чиста среда,но за джип където в повечето време е влажно,кално и смърдящо на жабурняк това не е решение за мен.

                      А пък за тези където обичат гмуркането пък хич.А и ниското напрежение(12В) много добре не се справя с контактите когато тръгнат да се скапват
                      Добре де, предавам се. По-добре е с електронно реле.
                      Искам да добавя че съм ползвал само български релета и несъм имал проблеми. Явно съм късметлия
                      Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

                      Коментар


                      • #56
                        До: Проблем с генератор или друго?

                        Българското механично реле скъсява съществено живота на акумулатора, именно поради липсата на прецизност в зареждането.
                        Освен това искренето на контактите смущава дори радиото
                        Регулирането му изобщо не е лесна работа (за да бъде както трябва).
                        А при аварийна ситуация колкото за прибиране може да послужи една лампа 10W, през която да се подаде възбуждането на алтернатора.
                        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                        Коментар


                        • #57
                          До: Проблем с генератор или друго?

                          Първоначално публикуван от dragomir_68 Преглед на мнение
                          Слагана е допълнително. На всички модели до Хънтър няма лампа за зареждане а само амперметър или на по новите волтметър.
                          +1
                          Луд умора нема,само се поти!!!

                          Коментар


                          • #58
                            До: Проблем с генератор или друго?

                            При мен и алтернаторът е Bosh 100A с вградено РР, ама него аз си го слагах. Иначе амперметърът си е там и си отчита. Прави впечатление, че в сравнение с руския алтернатор при нормално зареден акумулатор стрелката отива по-малко е посока "+", което значи, че не презарежда. С руския при по-високи обороти си стоеше на +30 и се налагаше често доливане на дестилирана вода.
                            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                            Коментар


                            • #59
                              До: Проблем с генератор или друго?

                              Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                              При мен и алтернаторът е Bosh 100A с вградено РР, ама него аз си го слагах. Иначе амперметърът си е там и си отчита. Прави впечатление, че в сравнение с руския алтернатор при нормално зареден акумулатор стрелката отива по-малко е посока "+", което значи, че не презарежда. С руския при по-високи обороти си стоеше на +30 и се налагаше често доливане на дестилирана вода.
                              При 30 Amp колко ли ти е било зарядното напрежение? Релето е било за боклука или не е било добре замасено. А колкото до прецизната регулировка напрактика с механичното реле лимитираш горната граница на зарядното напрежение.
                              Пак казмам че не ангажирам никой с моето мнение. Сложил съм можеби около 6 бр такива релета на различни автомобили, и досега никой не е имал проблем с акумолатора. Даже имам рекорд с един акумолатор който е на 12 години и все още работи. Който невярва ще го снимам.
                              Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

                              Коментар


                              • #60
                                До: Проблем с генератор или друго?

                                Сашо - не казвам, че тези релета не работят. естествено, че вършат работа, но когато има доказано по-добри и достъпни неща не виждам причина да се занимавам с РР380.
                                Аз също доста съм си играл с тях, но в едни други времена
                                Досега не съм имал случай на скапано електронно реле, докато с механичните съм брал доста ядове някога Електронните са доста по-нечувствителни към влага и агресивна среда.
                                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X