Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с генератор или друго?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Проблем с генератор или друго?

    Колега,това динамо е като на всеки прост москвич с диодна плочка.Сменяш го и проблем няма,тези неща съм ги правил милион пъти.Неискъм да се доказвам откога се занимавам с подобни боклуци,и как ми минава живота с тях.За каква електроника ми говорите в един уаз,него можеш да го караш с 4 жици години наред.

    Коментар


    • #32
      До: Проблем с генератор или друго?

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      любимото ти реле е разсипало повече акумулатори от всички забравени фарове на света. Настройва се трудно, за сметка на това се влияе от вибрации, температура и фази на луната. И зашумява всички тоци в колата.
      Верно луната му пречи най-много. А тоците наистина зашумяват ако му изчезне масата, ама те уредите по таблото са за това да се следят V или А.

      На някой извостно ли му е случай такова реле да е отказало изведнъж както повечето електронни. Винаги може да те прибере, дори и от 500 км.

      Излишно е да спорим че стана като за и против безконтактоното запалване. Специално на УАЗ и то за по-старите модели съм за безконтактно запалване и механично реле.
      Както казах въпрос на гледна точка.
      Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

      Коментар


      • #33
        До: Проблем с генератор или друго?

        Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
        Колега,за Хънтъра не споря но на всички обикновенни уазки си работи безпроблемно въпросното реле.
        И аз това казвам. Просто и безотказно
        Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

        Коментар


        • #34
          До: Проблем с генератор или друго?

          Само да поясня. УАЗ-а не е Хънтър, а 315192.
          Иначе току що го свалих генератора и сега ще го разглобя да замеря това онова, както се препоръчва по книгите, та да видим къде ще е проблема. Засега всичко изглежда наред.
          БИО пчелен мед и пчелни продукти
          0888 66 59 73

          Коментар


          • #35
            До: Проблем с генератор или друго?

            Приятел,хич не се занимавай с щуротии,купи си от вторични ,едно динамо от 21412 и го смени,решаваш проблема.Струва 10-15лв.а сега ще мериш утре пак ще го монтираш и след някой ден пак ще стигнеш до този вариант.Това"дърво' съм го ял много пъти.Успех.

            Коментар


            • #36
              До: Проблем с генератор или друго?

              Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
              Приятел,хич не се занимавай с щуротии,купи си от вторични ,едно динамо от 21412 и го смени,решаваш проблема.Струва 10-15лв.а сега ще мериш утре пак ще го монтираш и след някой ден пак ще стигнеш до този вариант.Това"дърво' съм го ял много пъти.Успех.
              А дали динамо от 21412 отговаря на същите характеристики: 14В и 65А? От вторични не съм сигурен дали ще намеря. Като вариант - ще проверя. Ама и да се намери няма гаранция колко ще изкара.

              А за "дървото" - явно е имало полза. Явно така се трупа опит.
              БИО пчелен мед и пчелни продукти
              0888 66 59 73

              Коментар


              • #37
                До: Проблем с генератор или друго?

                А акумулатора нов ли ти е ?

                Коментар


                • #38
                  До: Проблем с генератор или друго?

                  Първоначално публикуван от ЛЕНИН Преглед на мнение
                  А акумулатора нов ли ти е ?
                  Ами не е първа младост, ама вършеше работа. Това има ли някакво значение?
                  БИО пчелен мед и пчелни продукти
                  0888 66 59 73

                  Коментар


                  • #39
                    До: Проблем с генератор или друго?

                    Ще се убедиш сам.А за характеристиките не знам.Аз карам по-този начин дълги години.И в момента съм с динамо от 21412.Когато ти испаднат такива боклуци купувай,не са скъпи но когато потрябват вършат работа.И още нещо-руснаците са царе на взаимозаменяемоста,бутала от газ-53 стават на всички уазки,стартери от газ,москвич волга и др.с малко доработка.,релета,динама,и др ел.също.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Проблем с генератор или друго?

                      Разглобих го. Не беше сложно. Тъпото беше, че се борих 10 мин. с две от трите гайки на намотките на статора. Но накрая се предадоха.

                      Замерих ротора: между масата и изводите на намотките - нищо не отчете. Значи няма късо. Между двата извода отчете 2,4.
                      Замерване на статора: между масата и изводите на намотките - нищо не отчете. Между изводите на намотките: 0,1.

                      При огледа на изправителния блок се установиха следните два проблема:
                      1. Разпоена връзка на единия диод (Снимка 2) и
                      2. Спукана изолация ли е какво ли е не знам. (Снимка 3).
                      Прикачени файлове
                      БИО пчелен мед и пчелни продукти
                      0888 66 59 73

                      Коментар


                      • #41
                        До: Проблем с генератор или друго?

                        Ако ще слагаш друг алтернатор си намери от нещо, което не е сделано... Хващането винаги ще нагодиш, а може и по-мощен алтернатор да сложиш.
                        Има уреди за измерване и всичко може да се провери. Методът на пробата и грешката и хамалогия.
                        просто проследи веригите до алтернатора, преди да го сваляш.
                        за пръв път чувам за кола, без лампа за зареждането.


                        Писали сме едновременно
                        Разпоеното е достатъчно основание за проблем Лепни го и внимавай някоя капка калай да не окъси нещо.
                        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                        Коментар


                        • #42
                          До: Проблем с генератор или друго?

                          Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                          Ако ще слагаш друг алтернатор си намери от нещо, което не е сделано... Хващането винаги ще нагодиш, а може и по-мощен алтернатор да сложиш.
                          Има уреди за измерване и всичко може да се провери. Методът на пробата и грешката и хамалогия.
                          просто проследи веригите до алтернатора, преди да го сваляш.
                          за пръв път чувам за кола, без лампа за зареждането.


                          Писали сме едновременно
                          Разпоеното е достатъчно основание за проблем Лепни го и внимавай някоя капка калай да не окъси нещо.
                          Липсата на лампа се компенсира с волтметъра според мене.
                          Да, това ще го лепна. Не знам само как да тълкувам замерените стойности, а и как да замеря диодите?
                          БИО пчелен мед и пчелни продукти
                          0888 66 59 73

                          Коментар


                          • #43
                            До: Проблем с генератор или друго?

                            Първоначално публикуван от inp Преглед на мнение
                            Липсата на лампа се компенсира с волтметъра според мене.
                            Да, това ще го лепна. Не знам само как да тълкувам замерените стойности, а и как да замеря диодите?
                            лампата и волтметърът ги има дори старият УАЗ. На всички коли без лада тя е част от възбуждането.
                            А за диодите не зная точни стойност на конкретните, но е достатъчно да показват в права посока много малко R, а в обратна голямо.
                            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                            Коментар


                            • #44
                              До: Проблем с генератор или друго?

                              Ако остарее може да има прекъсната клетка,макар че на мен ми направи тоя номер почти чисто нов монбат.След като си разглобил релето провери дали диодите са изправни,не е много сложно.Вземаш електронен мултицет и го поставяш на положение за проверяване на верига (като му допреш накрайниците започва да пищи) ,след това поставяш минусовия накрайник на корпуса,а с плюсовия последователно допираш извода на всеки диод на три трябва да ти покаже че има верига а на останалите не.Ако повече от три са отпушени изправителния блок е за смяна.Аз имах същия проблем смених блока и се оправи обаче от един два дни пак започна,но мисля че е от релето( РР 380 чисто ново ) ама тоя път ще го сплескам с чука и повече да не съм го видял.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Проблем с генератор или друго?

                                Тези диоди са силициеви. В едната посока на омметъра показват нещо, а в другата - нищо. По-добре е да се проверят и с пробна лампа и акумулатор, защото понякога пускат ток, но само колкото за омметъра. За да ги провериш, трябва да си им разпоил изводите. Всеки от диодите трябва да пропуска ток само в едната посока.

                                Изгорялата изолация при тебе е всъщност изгорял диод. Разпояването може да е и причина, и следствие. Щом алтернаторът въобще не произвежда ток, значи са изгорели поне 3 (това не винаги си личи външно).

                                Заключение - сменяй диодните плочки, няма какво да ги мислиш повече. Съпротивленията на намотките, които си измерил, са общо взето правилни.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X