Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с генератор или друго?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Проблем с генератор или друго?

    Смених релето с ново, обаче няма промяна. Замерих с мултиметър, който показа следното: 9,5 В при неработещ двиг. и 8,8 В при работещ двигател. Толкова си показва и уреда на таблото.



    Четките стърчат доста повече от 10 мм.

    Сега като си припомня последно време ми правеше впечатление, че на високи обороти волтметърът на таблото показваше 14 В, а на празен ход - 12 В.

    Не знам дали това има връзка, но съм с електрически изпарител и последно време на газ едвам подържаше обороти на празен ход даже често гаснеше.
    БИО пчелен мед и пчелни продукти
    0888 66 59 73

    Коментар


    • #17
      До: Проблем с генератор или друго?

      Колега, обърни внимание на лампата за зареждане. Ако при контакт не свети (не я бъркай с тази за маслото), вероятно или е изгоряла, или е нарушена целостта на веригата и. При изгоряла лампа (2W) алтернаторът не зарежда, тъй като възбудителната верига минава през тази точно лампа. Най вероятната причина е именно тази, при положение, че си сменил почти всичко, което е възможно да се прецака
      A опити с РР380 недей да правиш - това са отживелици
      Последно редактирано от Scrapheap; 01-09-08, 17:06.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • #18
        До: Проблем с генератор или друго?

        За релето Цветан е прав - ладовото механично е ДРВО. Дебело и чепато.

        А ти, май си за диодна плочка. Или направо нов алтернатор. Щом не знаеш какво има вътре, заведи го на електричар.

        Коментар


        • #19
          До: Проблем с генератор или друго?

          Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
          Колега, обърни внимание на лампата за зареждане. Ако при контакт не свети (не я бъркай с тази за маслото), вероятно или е изгоряла, или е нарушена целостта на веригата и. При изгоряла лампа (2W) алтернаторът не зарежда, тъй като възбудителната верига минава през тази точно лампа. Най вероятната причина е именно тази, при положение, че си сменил почти всичко, което е възможно да се прецака
          Таблото ми е като това на снимката и няма такава лампа.
          Иначе според книгите има още какво да се прецака: изправителен (диоден) блок, разни там намотки... Май ще трябва да го сваля и разглобя тоз генератор.
          Прикачени файлове
          БИО пчелен мед и пчелни продукти
          0888 66 59 73

          Коментар


          • #20
            До: Проблем с генератор или друго?

            Скрап:

            здрав алтернатор и без лампичката се самовъзбужда като му вдигнеш обороти. На ниски - не, ама не е съвсем да не отлепя.

            Коментар


            • #21
              До: Проблем с генератор или друго?

              Бая трябва да му вдигнеш оборотите за да се самовъзбуди.
              Извади буксата с лампата и виж при поразреден акумулатор, колк ще качи волтметъра.
              Имах точно този проблем съвсем скоро с абсолютно същите симптоми.
              Това не изключва, разбира се другите проблеми като изправителен блок, нпр.
              Но аз бих тръгнал от това дали идва на извода на тънкия проводник +12В (през лампата), която не ми се вярва да я няма, но знаеш ли... руските неща са странни понякога.. РР380 иска нарочно реле за лампата, доколкото помня.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • #22
                До: Проблем с генератор или друго?

                Когато работи,свали едната клема ако загасне ,бегай за динамо.

                Коментар


                • #23
                  До: Проблем с генератор или друго?

                  Първоначално публикуван от Tsvetan Преглед на мнение
                  Това е най голямата грешка която може да допуснете.Механично реле.Сигурно визираш тези РР380. Има къде къде по добри електронни релета и вършат много по добра работа и най важното е,че ги няма механичните контакти който се скапват.

                  В никакъв случай такова реле не слагай.
                  Незнам дали релето което визирам е РР380. май друго беше. Става въпрос за тези които ги произвеждаха в България мисля в Сливен. Тези с товарните съпротивления на гърба. Колкото до механичните контакти несъм съгласен. През тях минава ток само за възбудителната намотка който е сигурно няколко милиампера така че, проблем с контактите няма. Единствено пружинката която държи опънати контактните повърхности /ако си разгобявал точно такова реле вероятно се сещаш/ вероятно може да се скапе, но на мене за десет години каране с такова реле не ми се е случвало. Другото предимство за мен е че можеш да си го вкараш в купето и да не се мокри както ако е разположено на или в алтернатора. Колкото и добре да е изолирано електронното, все пак има температурни разширения които рано или късно скапват всяка изолация. И не на последно място е това че всички електронни компоненти се правят в Китай.
                  Единствения минус на това реле е че зарядното напрежение варира в някакви минимални граници докато при електронното се заковава на 14V например, и докато работи мотора няма мърдане.
                  Все пак всичко е въпрос на гледна точка и това е моята. Може и да греша, вие кажете.

                  Не е това на снимката. Това въпреки че работеше беше заменено на момента
                  Прикачени файлове
                  Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

                  Коментар


                  • #24
                    До: Проблем с генератор или друго?

                    Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
                    Когато работи,свали едната клема ако загасне ,бегай за динамо.
                    Това точно не се прави никога, на автомобил с електроника
                    В случая е ясно, че ще угасне - нали незареждането му е проблемът
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • #25
                      До: Проблем с генератор или друго?

                      Първоначално публикуван от Sasho74 Преглед на мнение
                      Незнам дали релето което визирам е РР380. май друго беше. Става въпрос за тези които ги произвеждаха в България мисля в Сливен. Тези с товарните съпротивления на гърба. Колкото до механичните контакти несъм съгласен. През тях минава ток само за възбудителната намотка който е сигурно няколко милиампера така че, проблем с контактите няма. Единствено пружинката която държи опънати контактните повърхности /ако си разгобявал точно такова реле вероятно се сещаш/ вероятно може да се скапе, но на мене за десет години каране с такова реле не ми се е случвало. Другото предимство за мен е че можеш да си го вкараш в купето и да не се мокри както ако е разположено на или в алтернатора. Колкото и добре да е изолирано електронното, все пак има температурни разширения които рано или късно скапват всяка изолация. И не на последно място е това че всички електронни компоненти се правят в Китай.
                      Единствения минус на това реле е че зарядното напрежение варира в някакви минимални граници докато при електронното се заковава на 14V например, и докато работи мотора няма мърдане.
                      Все пак всичко е въпрос на гледна точка и това е моята. Може и да греша, вие кажете.

                      Не е това на снимката. Това въпреки че работеше беше заменено на момента
                      Точно РР380 - с изводи 15 и 67 + маса отзад с товарните резистори.
                      Анахронизъм е да се слагат такива неща на съвременен (или опит за такъв) автомобил. електронното при нормални обстоятелства не създава проблеми.
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #26
                        До: Проблем с генератор или друго?

                        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                        Това точно не се прави никога, на автомобил с електроника
                        В случая е ясно, че ще угасне - нали незареждането му е проблемът

                        Точно така

                        Леле как ми наплюхте любимото реле
                        Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

                        Коментар


                        • #27
                          До: Проблем с генератор или друго?

                          Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                          Анахронизъм е да се слагат такива неща на съвременен (или опит за такъв) автомобил.


                          Извинете, забравих че колегата е с "ХЪНТЪР". Но за всичко несъвременно, смятам че РР380 е добър вариант
                          Последно редактирано от Sasho74; 01-09-08, 17:40.
                          Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Проблем с генератор или друго?

                            любимото ти реле е разсипало повече акумулатори от всички забравени фарове на света. Настройва се трудно, за сметка на това се влияе от вибрации, температура и фази на луната. И зашумява всички тоци в колата.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Проблем с генератор или друго?

                              Колега,за Хънтъра не споря но на всички обикновенни уазки си работи безпроблемно въпросното реле.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Проблем с генератор или друго?

                                Безпроблемно = проблемите се преместват другаде по ел. инсталацията. Поне при ладите е така.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X