Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дачия Дъстър

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от uniqaudio Преглед на мнение
    Доколкото Дъстър станаха много карани коли в България, защо не се отдели направо нов раздел във форума за тях. Доста хора се замислят дали да не си вземат такъв, като гледат как мобилните оператори и енергото се качват с тях включително до Черни връх и Мургаш.
    Е то си има и специално производство за БГ. Затова вървят толкова.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • Успокоих се, имало и по-зле на краш тестовете от дъстъра:
      jeep wrangler 2018 (една звезда) - https://www.euroncap.com/en/results/jeep/wrangler/34192
      dacia duster 2017 (три звезди) - https://www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/29898
      Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

      Коментар


      • Иван Жоров
        Иван Жоров коментира
        Редактиране на коментар
        Автомобил с рама няма как да е добър на краштестове.

      • kbot
        kbot коментира
        Редактиране на коментар
        За рамата няма нищо казано. Основните "недостатъци" на джипа са липсата на система за закрепване на детско столче, система напомняща за незакопчан предпазен колан и круиз-контрол. Всичко това дъстъра го има - ето разликата от две звезди.

    • Първоначално публикуван от kbot Преглед на мнение
      Успокоих се, имало и по-зле на краш тестовете от дъстъра:
      jeep wrangler 2018 (една звезда) - https://www.euroncap.com/en/results/jeep/wrangler/34192
      dacia duster 2017 (три звезди) - https://www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/29898
      Туй ще е някой от специално произведените за бг пазара
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • Дъстерчето става на 9 години. От миналия септември ме мъчи ЕСП - изключва когато му скимне. Понякога месец му няма нищо и после пак светва. Мина на диагностика. Установи се проблем с дачика за положението на волана. Датчика е сменен. Освен, че е златен, оказа се че и го няма. След моя модел е сменен с друг вид, и вече не се произвежда. Аз купих последния на света. Направо се чуствам като собственик на олд-таймер
        Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

        Коментар


        • Привет ентусиасти
          Щото ме удари кризата на средната възраст, реших да се занимавам с любителски offroad. След като се нагледах на чудесни, но много издухани машини реших и си купих Dacia Duster дизелак. 4х4.
          Поне е сравнително нова (на 4 месеца е) и се надявам да изкара няколко години без да ме остави на пътя. Обаче щото много ме чопли да я понапудря искам да ви питам дали може да препоръчате сервизче, части от тук от там, но така, че да не и падне гаранцията. Това, което мисля да и причиня е следното:

          1. Смяна на окачването , повдигане с 4-5 санта- гледам има за около 2к лева, но не знам сервиз в който да го направят. Пък и сайт/марка от който да го взема.
          2. Облепяне с фолио - XPEL - 200 микрона, видях от колегата със зеления дъстър фирмата в която го е слагал неговото фолио - те му използват колата като реклама в сайта им
          3. Метална защита под двигателя и назад - гледам в един румънски сайт "мъдстър" или нещо такова, там ги продават, колко е читав не знам. Пак проблем кой ще го сложи...
          4. Предпазители за вратите и калниците - сега тук е малко дилема, защото има такива и в магазина на дачия или да се поръчат от емаг... пак малко е неясно кое е по-добре
          5. Джанти с гуми, Определено ще взема Mud terrain , мислех BFG 215/75/15 , но ако имате по-добро предложение, с удоволствие ще го прочета. За джантите освен да са 5х114.3, 15 инча друго трябва ли да гледам? Харесал съм няколко алуминиеви, от тия дето са с болтчета. Но ако имате някоя препоръка.... Както и за цолажа дали 16/17 инча е по-добре или няма смисъл....

          По възможност за София (не че не мога да се вдигна до по-далече де ) и както виждате от ник-а ми - само събота-неделя мога да си позволя да щурмувам сервизи и магазини и въобще да се занимавам с това.
          Предварително благодаря на отзовалите се.
          Весело мачкане на гуми.
          Поздрави

          Коментар


          • kbot
            kbot коментира
            Редактиране на коментар
            1. Смяна на окачването - Оригиналното окачване си е супер. Единствено малко повече ход му трябва, но пак си е добре. Даже състезателния Дъстър го караха с оригиналното окачване.
            За повдигането: Окачването носи без проблем до към 3 см. От гуми, без интервенции по тенекиите, още 1 см. .... и колата става супер нестабилна в завоите. А на Дъстъра това му е хубавото.
            ..
            3. Метална защита под двигателя и назад - Под двигателя си има достатъчно. Назад - каквото и да сложиш само ще тежи;
            Според мен, има смисъл от яка защита отпред, под радиаторите. Там е много крехко. Пробвано - лек удар и оставаш без климатик.

            4. Предпазители за вратите и калниците - проблемът е, че са за фасон и от нищо не пазят. А под тях какво ще става с тенекията не е ясно.
            Най много вдлъбнатини имам на височината на дръжките на задните врати (от малумни идиоти на паркинг), а там нищо не пази.

        • Добре дошъл ! Интересно ми стана самата идея . Надявам се да качваш и снимки през развитието на Дъстъра .
          Успех !
          Който търси , намира !
          Човекът е човек, когато е на път !

          Коментар


          • Нещо такова ли?



            Гледам го този канал от време на време и хич не си поплюват момчетата. А Дъстърът се справя прекрасно, в предвид че е паркетник. Съвсем друг въпрес е, колко време ще издържи при такава експлоатазция

            Този е с лебедка 8500 Lbs. Всъщност разгледай им целия канал. Има клипче за монтажа на лебедката

            Гумите му са руски MT 215/65R16, но е със стандартно окачване. Имай в предвид, че MT са шумни на асфалт, да не стане така, че да ти надуват главата. Балансират се по-трудно (особено при някои руски е невъзможно). Сцеплението на асфалт, особено мокър, е доста по-лошо. Още по-зле става на утъпкан сняг, въпреки че са рошави. Разумен компромис са АТ. Не са толкова проходими, но и недостатъците са по-смекчени. Просто си анализирай евентуалния начин на експлоатация и по него си избери гуми. Ако трябва 2 комплекта с джанти.

            За джанти - трябва да се гледа, дали 15-ки няма да опират в спирачните апарати. Освен това има и параметър ЕТ. Т.е. колко са изнесени джантите. Изнесените джанти стоят добре, правят колата по-устойчива на страничен наклон и в завой, но и доста натоварват окачването. Според мен не е добре да се слагат по-изнесени джанти на Дъстъра.

            За модификации по Дъстър - знам че Гладиатор в Пловдив правят такива - окачване, алуминиеви защити, лебедки. При това май имат и официална договорка с представителите на Рено да го правят, без да отпада гаранцията. Проучи въпроса.

            И не на последно място - отвори си тема за твоя Дъстър. Качи някоя снимка сега. Както и снимки на модификациите, които правиш, разходки и т.н..
            Nissan Terrano 2,7 TDI

            Коментар


            • Колега, при изложеното от теб нямаш шанс да ти остане гаранцията.
              Гаранцията ще ти важи само ако всичко което се пипа по колата, се прави в гаранционният сервиз, или поне това което ще е очевадно.

              Преди имал ли си някакво 4х4 което да караш и по горите, щото ако не си, преосмисли "добре изглеждащите" кални гуми описани в т.5 на поста ти.
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • Привет и мерси за отговорите. явно ще се разчита само на каското ако го признаят въобще.
                Тия Duster Cool Travels са една от причините да я взема хората си я магерят, макар че предупреждават, че не е за тежък офроуд. Но аз и не планирам да правя такъв....засега
                То пудренето е по-скоро за фасон ама знае ли човек. Нямал съм горско 4х4 досега. Иначе имам няколко паркетника (тигуан за мен, c-hr за половинката). Просто обаче те са за в града. Знам че калните гуми на асвалт ще са олеле, но това ще е жипка само за в гората, Изобщо не планирам да я карам на асвалт. Само колкото да стигна до гората. Иначе си има тия обикновените гуми и джанти дето си излиза от магазина с тях. За съжаление обаче заради регистрации и тн.. Ще мога да взема жипката чак другата седмица.... много се туткат тия дилъри.. поне от утре ще почна да пазаря малко по малко нещата.. За отделна тема мисля, че е рано, но ще направя няколко снимки преди-след на всеки ъпгрейд ако някой реши да прави същото и като има вече някакъв резултат ще кача такава.
                Поздрави

                Коментар


                • MoridinBG
                  MoridinBG коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако е само за гората и без асфалт и имате други коли, дъстърът е възможно най-неподходящият изобщо избор. Еле пък нов...

              • Като ще е само за гората , защо не си вземеш нещо което е мислено и правено само за там ? Естествено за бюджета на нов Дъстър , ще вземеш нещо 10-15 годишно , ама според мен е по-добре .
                Който търси , намира !
                Човекът е човек, когато е на път !

                Коментар


                • Джоу (x3mrjoe)
                  Джоу (x3mrjoe) коментира
                  Редактиране на коментар
                  Изпреварил си ме с логичният въпрос.

                  Дъстъра е по-скоро ежедневен унисекс ако имаш един автомобил, но при още профилирани техники, не виждам смисъла от него, при положение, че за цената му взимаш тунингован горски джип на шаси.

                  Ако не си го платил - върни го.

              • Малко отчет.Дъстърчето стана на 4г. 75х.И никакви проблеми.От тези 75х,може би 7,5 са извън асфалта - по различни терени.И още нищо не потропва даже!До сега извън стандартното обслужване съм сменил 1 крушка.
                За новия колега weekend warrior наточен за модификации,казвам какво си струва:
                -Гуми 215/70/16 - 74 см -влизат перфектно без модификации.
                -Лебедка
                -Защити от Гладиатор
                Това са модификациите,които си струват за това което е направена машината- лек до среден офроуд.Всичко друго е пари напразно.
                2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                Коментар


                • Младен Стоянов
                  Младен Стоянов коментира
                  Редактиране на коментар
                  215/65/16. Аз съм с 225/75/16,но модифицирах предните подкалници за това.

                • cnc82
                  cnc82 коментира
                  Редактиране на коментар
                  3 см разлика в клиренса за в гората са си доста..

                • kbot
                  kbot коментира
                  Редактиране на коментар
                  Общо клиренса става 24 см само от гумите.
                  Но си има и недостатъци: Скоростомера показва по-малко, редно е да гори повече, и се чудиш къде да сложиш резервната гума.
                  Аз се отказах заради резервната гума.

              • Лани ходих в 20 офроуд-командировки с 2 Дъстъра, стар и нов. По коларските пътища се справят, но в Родопите и Руен, на кал и сняг, видяха голям зор.
                Не бих заменил старото си 20-годишното Диско за тая кола.
                ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                Коментар


                • trapper
                  trapper коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не са излизали от пътя, просто не стават за моята горска работа. Но това не значи нищо, купете си, щом ги харесвате.

                • Самодържец
                  Самодържец коментира
                  Редактиране на коментар
                  Купили сме си. 6/100 градски разход, компактно купе 4х4, подходящо за всеки ден, за семейна кола и осигурява доста добри възможности като проходимост. Даже и повече от коларски и черни пътища, предимно на сухо. Дава доста свобода, защото не се налага много да я мислиш, евтини части. Има си и съществени недостатъци, но не са много. Както се казваше при един тест в Австралия - кола за живота.

                • noname12
                  noname12 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Според мен Дъстърчето е достатъчно добро като проходимост, но си остава далеч от истинските машини. А междувременно останаха само пикапите, Джимнито и единия LandCriser от машините, които познавахме като джип до преди няколко години.

              • Някой беше писал, че с друга емблема ще си го купи веднага.
                Ето с рено, че и коне си има в излишък: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...9&slink=lrh5vd
                Аз обаче не бих залитнал. Хубавото на дачията е че има сервизи, части, майстори и се прави в ЕС. А това некой братушка ще да го е сделал вероятно.
                Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

                Коментар


                • bullet_pk
                  bullet_pk коментира
                  Редактиране на коментар
                  Мотора е F4R. Рено го правят от 1999 г. някъде насам (Лагуна 1 фаза 2). Добър и здрав е. За съжаление не се предлага в Дъстър за Европа. Странното е, че и в Лагуна 3 го заменят с 2.0 атмосферен на Нисан M4R, но пък в Меган си оставят F4R. Части си има доволно. Разправяха, че се поставя само на Рено Дъстър, произведени в/за Русия и Латинска америка, защото бил Евро 5. Странно как тези са Евро 6.

                • IvanIvanovi
                  IvanIvanovi коментира
                  Редактиране на коментар
                  Дали наистина е 4Х4 щото Дачия автоматик са само 4Х2

                • bullet_pk
                  bullet_pk коментира
                  Редактиране на коментар
                  Има си снимка и на лоста на скоростите и на бутона за превключване на 4х4

              • Първоначално публикуван от kbot Преглед на мнение
                Някой беше писал, че с друга емблема ще си го купи веднага.
                Ето с рено, че и коне си има в излишък: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...9&slink=lrh5vd
                Аз обаче не бих залитнал. Хубавото на дачията е че има сервизи, части, майстори и се прави в ЕС. А това некой братушка ще да го е сделал вероятно.
                В Русия Дачията е Рено. Не бих си го купил с каквато и да е емблема след тестдрайв.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • Първоначално публикуван от kbot Преглед на мнение
                  Някой беше писал, че с друга емблема ще си го купи веднага.
                  Ето с рено, че и коне си има в излишък: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...9&slink=lrh5vd
                  Аз обаче не бих залитнал. Хубавото на дачията е че има сервизи, части, майстори и се прави в ЕС. А това некой братушка ще да го е сделал вероятно.
                  Много интересна оферта. Цената е добра, въпреки реалната липса на гаранция.

                  Така като гледам ще е внос от Русия с някаква врътка за Евро 6. Има редица въпроси - може ли да се регистрира и как? Автомата 4-и степенен ли е и изобщо какъв е? Май ще трябва да звънна да питам, че ми стана интересно. Ако няма грижи с регистрацията и е с поне 5 степенен автомат бих се замислил серионо.
                  Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                  Телефон - в профила!

                  Коментар


                  • cnc82
                    cnc82 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Рекстъна от линка си личи от 1000 км , че е автомобил заслужаващ човек да си вдигне дупето от Варна до София примерно за да го разгледа . Отделно , че самата модификация и агрегати са надеждни .

                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Автомата или е стария AL4 на Рено, или CVT, или роботизирана 6-степенна. Без гаранция и екстри, тая Дачия(с емблема Рено) на тази цена, не виждам кой ще я купи. Почти същата като оборудване Дачия, на символични километри, произведена миналата година, с 1,6-115к.с бензин(ръчна кутия и 4х4), и искат 27К лева.
                    За до 40-45К лева, има много по-добри оферти, ако ще е нещо без гаранция.

                  • kbot
                    kbot коментира
                    Редактиране на коментар
                    Година и половина гаранция. санг-йонга дали му дават толкова? Но е интересно пернишката автокъща как я осигурява.
                    Моята я взех с 3г. гаранция. 10-та година кара и гаранцията е ползвана за козметичен дефект на предната емблема.

                Активност за темата

                Свий

                Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X