Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дачия Дъстър

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Другия месец дъстърчето става на 8 години. Задните амортисьори са за смяна. Предлагат "оригинални" на рено, или монро. На пазара има всякакви марки - от 60 докъм 200лв бройката.
    Помня, че на състезателния дъстър "специалните" амортисьори сдадоха багажа още в началото. Върнаха си оригиналните, и завършиха с тях. Чудя се ...
    Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

    Коментар


    • Самодържец
      Самодържец коментира
      Редактиране на коментар
      Като отвориш отзад ще кажеш, но според мен ще има още ресурс, не предполагам ремаркето да е скъсило живота на накладките дотолкова, че да са за смяна.

    • travelling
      travelling коментира
      Редактиране на коментар
      Според мен трябва да долееш спирачна течност

    • kbot
      kbot коментира
      Редактиране на коментар
      Значи, на същия път, на ледровера скъсах ухо на амортисьор. Чак съм изненадан, че ходовата част още е добре.
      Амортисьорите, вероятно биха изкарали още 10-20 хиляди, но предпочитам да съм спокоен, а не да "внимавам".
      И нямам проблем със спирачките. Предните накладки ги смених на 60к. Задните ги отворих на третата година да видя как са. Оттогава не са отваряни - време е за профилактика

  • Тази не е моята. Аз съм стигал само до 7 торби цимент- равномерно разпределени.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DusterBack.jpg
Прегледи:2231
Размер:150.0 КБ
ID:6612555
    Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

    Коментар


    • Самодържец
      Самодържец коментира
      Редактиране на коментар
      Браво, по повод багажника ще пиша отдолу

  • Относно багажника - не ми харесва, че е тесен отвора, около 90см, детското бъги е един метър широко и не влиза. Единия амортисьор на багажната врата беше хлабав от завода, просто затегнах гайката която го държи. Също още от завода имаше едно тропане отзад в багажния отсек, при усукване на купето по неравности най-ясно изразено. След 30хил.км пробег най-накрая реших да проверя, оказа се че единия тампон на багажната врата е хлабав и не дава опора. Регулирах ги и двата, да са леко под напрежение. За тези неща не съм предявявал претенция по гаранция 🤫😄
    Друго, което не е добре е механизма за затваряне капачката на резервоара. Иска по-силен натиск, иначе понякога се отваря.
    Климатика е слаб, особено в най-големите жеги, когато се е напекла колата, не смогва.
    Макар и да разбирам, че е заради екологията, това, че функцията старт-стоп не може да се изключи за постоянно е дразнещо.
    Остава си като най-голям недостатък късия ход на окачването.
    Разхода горе-долу може да бъде обобщен така: градско 6/100, извънградско 5, магистрала с поддържане на скорост 120км/ч - 6/100, магистрала с поддържане 140 - 8, или средно 7/100.

    Всеки трети е шести

    Коментар


    • hotsnail
      hotsnail коментира
      Редактиране на коментар
      Това с климатика дали е от мотора?

      Моя е 1.3 ТСе и не бих казал, че климатика е слаб. В жегите го слагам на 24 или 25 щото става студено на 22.

    • Самодържец
      Самодържец коментира
      Редактиране на коментар
      Според мене така си е направен, но то и това са субективни неща.

  • За "заводските" проблеми:
    - на първия преглед се установи, че на едното задно колело, ръчната държи по слабо. Явно не се натягаше. Поиграх си с пластините и оттогава 5 години нямам проблеми. Явно беше сглобено лошо;
    - никога няма да простя на рено за скапаната маслена помпа;
    - задна врата, явно провисва леко и опира в бронята. Веднъж наместиха бронята по гаранция, щото вратата не се пипала. Сега пак опира.
    За допълнителните екстри:
    - тегличът ръждясва, а хич не беше евтин;
    - калобраните са направени специално да задържат кал. Още няма ръжда по калниците обаче ...
    9-та година започнах, още не виждам ръжда отдолу. Днес открих обаче две петънца ръжда на предния калник. Изглежда като да са от камъчета.
    С климатика нямам проблеми. Може и малко повече да е, но и така не е зле. Отзад се усеща слабо обаче (така казват), въпреки че има въздуховоди.
    Иначе дъстърчето върви като змей. Кожата не е мръднала. Среден разход 6.6 при горе-долу равни количества градско/магистрала/черен път.
    Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

    Коментар


    • Самодържец
      Самодържец коментира
      Редактиране на коментар
      Маслената помпа какво, по гаранция е трябвало да я сменят и са отказали ли?

    • kbot
      kbot коментира
      Редактиране на коментар
      Моята гаранция беше 3 години. Помпата спря да качва на 6-тата.
      Акумулатора се скапа на 2-рата и него го смениха по гаранция. Втория е добър. Още карам с него.

  • Какви бяха признаците при спирането на маслената помпа? Колко струваше частта и съответно ремонта?

    Коментар


    • kbot
      kbot коментира
      Редактиране на коментар
      Рено си има проблем с маслените помпи на 1.5 dci произведени около 2012-та. Блокира клапанът. Повечето правят свръхналягане и пръскат масления филтър. При това поражения по мотора обикновено няма.
      Лошото е, че рено си го знаят, но нищо не предприемат. Караш си бомба със закъснител. Може да гръмне, може и да се размине. По-вероятно е да гръмне, но не е ясно кога. Обикновено е след като изтече гаранцията ...
      При мене клапана блокира отворен - съответно спря да вдига налягане.
      - Признаци: Лампата за маслото изгасва по късно от нормалното. Накрая съвсем спря да гасне след палене. Няма сирени, няма мигалки. Ако не си внимавал - гориш.
      - Ремонта: Според това, колко навреме си се усетил и колко искаш да си сигурен в колата след ремонта. При мене нямаше съществени поражения, но си стоях два месеца без кола..

    • venkabg
      venkabg коментира
      Редактиране на коментар
      А Клио 2014година този проблем има ли го(двигател 1.5dci 75к.с)?На 80хил.км е. Малко след закупуването го разбрах и щях да звъня в представителството да питам, ама днес, утре и работата се проточи.

  • Попитах за помпата,защото ми направи впечатление,че от известно време при първо палене за деня на нашия Дъстър, лампата за маслото загасва не веднага, а й трябват няколко секунди. Ходих в сервиз на Дачия и ми отговориха,че било нормално и нямало нищо нередно. Този отговор ме озадачи, но го приех. Все пак е фирмен сервиз. Но от самото начало и моите подозрения бяха насочени към помпата. Затова и попитах за цена. А иначе ремонта във фирмен сервиз ли го прави?

    Коментар


    • kbot
      kbot коментира
      Редактиране на коментар
      И при мен беше така. Знам, че не е нормално, ама нали гасне лампата и колата ми трябва ....
      Последния път изобщо не угасна. Не я чаках много. Маслото си изглеждаше нормално. Репатрак и в сервиза. Първо казаха датчик, ама явно без да се напрягат много с диагностика. Явно не беше датчик.
      Ремонта в Еспас на цариградско шосе.

  • Закачи и един манометър от тунинговите или от някаква руска техника, за да гледаш какво се случва .
    0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

    Коментар


    • Моя зелен стършел навърши годинка.

      До тук добре се държи. Окачването ми е на Pedders, сложих си Cooper Discoverer AT3 гуми, облепих я да не се дере много боята (обмислям Раптор или нещо подобно по натам).

      От окачването съм много доволен - по-твърдо е от фабрично, по-високо е малко. На път и извън него кефи. Прилича на Тойота и това за френска кола е комплимент.

      Самата кола има доста конструктивни глупости. Калниците се споменаха. Ами вчера я мих след разходки по празниците. Огромни планини кал изпаднаха от тия калници и още има по каросерията от долу. Бронята е от няколко пластмасови детайла. Долния нарича се бленда или нещо подобно е направен да се чупи при най-лек офроуд - има в средата си по цялата ширина на колата ръб с обратен наклон, който се загребва кал и се чупи....ще и купя нов, но се видя дали има с какво да го сменя за по постоянно.... мислих си алуминий или пък нещо на 3д принтерче да си измайсторя по надеждно. Оригиналния детайл е сбъркан. Проходимостта е слаба - ъгъла на атака отпред е много малък, дори на лифтнатия ми дъстер е проблем. Ако видим Джимнито (Което го спряха от продажба) на сходна цена просто няма място за сравнение.

      По самата кола за една година гаранционно ми смениха колонката на волана и скоростния лост. Това много ме притеснява. Подобни детайли не съм сменял на 20 годишен фиат. Карам иначе тойоти и не съм виждал или чувал за подобни ядове. Просто колата е супер сложна има много датчици, много модулен дизайн. Това са хубави неща, но модулите май не са ремонтируеми, а се заменят. Като и мине гаранцията не ми се мисли колко ще струва нова колонка за волана - това е бая голям детайл с много датчици и електроника интегрирана.

      1.3 ТСе мотора е много приятен. Не е проблем да се катери. На първа скорост има мощност. Аз и не правя нищо радикално с колата. Дали може хубаво да копае кал няма идея. Катери се по кални баири и слиза доста добре - отдавам го основно на гумите, но и мотора и скоростите са добре измислени. Разхождам се по сравнително леки маршути. 2020 беше лоша година за пътуване.

      Радиото има android auto и това му е най-хубавото.

      Лебедката не съм я ползвал. Радвам се, че я има, но предвид сравнително малките възможности като цяло и крехката конструкция не рискувам. Спирам я на някоя поляна и ходя пеша

      Какво си мисля че и трябва.

      Raptor или подобна боя за да не ме е яд като минавам през шубраците. Оригиналната боя е зле. Май е извънредно некачествена - дори докато бях с нея само от помирисване от далеко на храсти имаше деруги. На места бях открил петна по боята, нищо че е черна. Фолиото пази оригиналната боя, но самото то се надира малко от малко. Ама може би да изчакам 2-3 години с това фолио и после. Таман ще проуча дали има зелен раптор и ще си диря добър бояджия.

      Някакво решение за предната броня. Проблемна е. Не съм виждал обаче after market брони за дъстер. Може би има. Ама ще е добре да не е нещо тежко. Алуминиева може би. Може би да е само долната част?

      Коментар


      • Самодържец
        Самодържец коментира
        Редактиране на коментар
        Аз също съм гуми купър, една идея по-високи от оригиналния размер, добавят сантиметър клиребс, но груби и тежки. Обаче се държи добре с тях, върти ги и ги гази.

      • hotsnail
        hotsnail коментира
        Редактиране на коментар
        Моридин, да за това е с фолио сега. Не я тормозя много, но лесно се драска в смисъл на козметични щети.

        Самодържец, малко изрязаха от бронята, за да мушнат лебедката и останаха едно две железа покрай монтажа - теглича е заменен с плоча, май (мога да го върна и да купя за 100-200 лева нов изрязания детайл). Добре е от към естетика и използваемост. Нямам достъп до съединителя на лебедката, което е някакъв проблем.

        В кормилната колона някаква електроника предаде богу дух при рязко натискане на спирачките със скорост от 4-5км/ч на паркинг...просто една кола тръгна да излиза и рязко скокнах на педала. Светнаха едни лампи. Датчика за позиция на волана беше, той е необходим за ESP, ABS и куп щуротии. Започна, да си забравя калибрацията при всяко палене. При развъртане на волана от край до край се калибрира до следващото палене.

        Скоростния лост престана, да се връща в централна позиция и трудно включваше на трета. Това май от нова си го имаше. Аз мислих, че просто си е такава пръчка румънката.

        От Омникар казаха, че са виждали и двата типа дефекти. Първия май е дефектна партида т.е. края на 2019-та кормилната колона може и да светне. За лоста казаха, че се случва на някои, но не е определена серия коли.

        Дано след смяната всичко е наред.

        Като возия, мощност, багажник, седалки, климатроник много ме кефи. Мотора е много хубав за сега. С твърдо окачване и тоя мотор е кеф, да я юркам по завои - примерно от Вакарел до Панагюрище пътя. За дълъг път определено съм по-щастлив с Дъстер.

        Пробвах я японката и 1.5 мотора е доста доста слаб и шумен за път. Иначе както казвате за извън пътя Сузукито е доста добре направено. Много ми допада и като дизайн. Има и много after market за Jimny - окачвания, брони, лебедки, багажници, всякакви глезотийки. Основната причина да се возя на румънското произведение е, че за джимни имаше 1 година списък за чакане. Добре стана, щото покарах малко преди да хлопнат кепенците заради короната. Сега ще чакам ваксина, за да покажа на Дъстера северна Европа.
        Последно редактирано от hotsnail; 05-01-21, 23:54. Причина: правопис

      • Самодържец
        Самодържец коментира
        Редактиране на коментар
        Окачването какво е, не е ли оригиналното?


        А джимнито го спряха заради екологията.

    • Ето я лебеката как седи с фабрична броня

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:49925681196_703fa798c4_c.jpg
Прегледи:1426
Размер:128.5 КБ
ID:6692010

      Коментар


      • Самодържец
        Самодържец коментира
        Редактиране на коментар
        Лебедката изглежда добре се е получила, каква и колко пари излезе с монтажа и къде я прави?

      • Самодържец
        Самодържец коментира
        Редактиране на коментар
        Аз с фолиото закъснях и сега вече е късно...😁

      • hotsnail
        hotsnail коментира
        Редактиране на коментар
        да поне на моята боята много лесно се драска. Поне лака имам предвид. За това и лепнах фолиото. Ама да ти кажа то излиза, колкото е едно боядисване... та колко е файдата не съм сигурен. Мен ме кефи и цвета ама..... чудя се дали не беше по-добре полиуретанова боя да слагам направо.... ама сигурно щеше да има ядове с гаранцията.

        А лебедката в гладиатор я сложиха още преди да я взема заедно с окачване и защити. Цената не е за хвалене.
        Последно редактирано от hotsnail; 07-01-21, 21:45.

    • Тук има снимка на предницата на състезателния дъстър. Вписва се в оригиналната броня и не дразни окото. Последния път, като го видях, вече беше понесла доста удари.
      Ламарината се крепи на тръби, заварени директно към рамата. По смислено не съм виждал и определено върши работа.
      А червеното на лебедката му стои "като на свинче, звънче"
      Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

      Коментар


      • hotsnail
        hotsnail коментира
        Редактиране на коментар
        Точно такова си мисля като на снимката някак да се получи. На новите дъстери е един отделен детайл долу. Няма нужда, мисля, да се реже и крои.

        Мисля си, да ползвам фабричното закрепване към бронята и гредите отпред. Нещо подобно ако стане ще е супер.

        Ето го детайла 620843273R https://www.avtochastionline24.bg/hd...teile/15842515

        Основната част ми се иска а е такава равна плоскост и по възможност малко по устойчива. Продават се after market алуминиеви лепящи се плоскости да седят отгоре, но точно гадната сгъвка, дето се зарива в калта не я покриват, щото стърчи.....
        Последно редактирано от hotsnail; 07-01-21, 22:13.

    • И отвътре как изглежда:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DusterFGuard1.jpg
Прегледи:1431
Размер:288.6 КБ
ID:6692952
      Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

      Коментар


      • hotsnail
        hotsnail коментира
        Редактиране на коментар
        Тези кръглите тръби ми се чини да са добавяни. Иначе аз имам алуминиева защита долу. Тя стига до една греда отпред. Кофтито е между тая греда и решетката на бронята. Този детайл е пластамаса, което не е толкова лошо ако нямаше кофти ръбове, които да задират лесно

      • kbot
        kbot коментира
        Редактиране на коментар
        Е добавяни са. Нали оригинала трябва да пази пешеходците, затова оригинално там е мекичко

    • Това с тези тръби, поне както се вижда на снимката не ми изглежда добре, при удар в нещо твърдо ще нагъне рамата .
      При удар на пешеходец не е толкова важно колко е твърда предницата, (освен ако е дюшек) колкото формата .
      0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

      Коментар


      • kbot
        kbot коментира
        Редактиране на коментар
        Фантазираш си. Това е изкарало няколко състезания. Виждал съм го и "по време на" и "след това".
        А оригиналната броня на дъстъра е точно дюшек.

      • travelling
        travelling коментира
        Редактиране на коментар
        Дано да е фантазия и да има здрава рама, на мен целия ми изглежда, като дющек. Карах такъв служебен, увисваха му вратите и съм ги дърпал нагоре, за да могат да се затварят нормално. Ама не дърпане с крик или лост, просто отварям вратата и я дърпам в края и тя си поддава, нещо като в онзи клип от завода на трабант. И това на почти нова кола .

    • Ако някой е зажаднял за калчица, мартенския сняг сега се топи и има в изобилие.
      Дъстърчето се справя, ама сега трябва да го мия

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DusterKalMart.jpg
Прегледи:1052
Размер:248.7 КБ
ID:6725631
      Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

      Коментар


      • kameno karp
        kameno karp коментира
        Редактиране на коментар
        Поне по снимката, това си е калчица за лека кола. Та точно тази не е особен повод за хвалба.

      • kbot
        kbot коментира
        Редактиране на коментар
        Не се хваля, карам дачия. Не джапам из локвите, ако не се налага.
        Тука минава виетнамка натоварена с трупи и това не е най-лошото място. А един с "лека кола", точно на това място си остави бронята при сухо време

    • Гледам тази тема още е в този раздел. Верно, че е от "другите 4х4", но съвсем не е екзотичен автомобил.
      Всеки трети е шести

      Коментар


      • Доколкото Дъстър станаха много карани коли в България, защо не се отдели направо нов раздел във форума за тях. Доста хора се замислят дали да не си вземат такъв, като гледат как мобилните оператори и енергото се качват с тях включително до Черни връх и Мургаш.

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X