Обява

Свий
Няма добавени обяви.

21213 - втори вентилатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: 21213 - втори вентилатор

    Всичко беше вярно с изключение на поносимото виене. Напълно непоносимо е - всички в квартала разбират, че Нивата се прибира (говоря за успоредното връзване, когато и двата вървят "на бързи обороти")

    Коментар


    • От: 21213 - втори вентилатор

      Колеги,според мен постоянно зацепената перка от водната помпа си върши доста добра работа.Аз съм само с такава на карбураторна нива с алуминиевия радиатор,проблеми не срещам,надхвърля малко над 90,при продължително изкачване на доста "стръмен" наклон.Карам и 1.6 със стария радиатор и според мен,за лада нива 1.6 със стария радиатор е дане кажа и задължително да има втори вентилатор.Моята 1.6 грееше като чайник при продължително изкачване на "стръмен" наклон,след поставяне на допълнителна ел.перка проблема с загряването го забравих.Бях се "запалил" да монтирам двойни перки отпред,но само щях осложнявам работите.Трябва датчик,по възможност реле айде ел.инсталацията,както и да е.Мислех и принодително,но колата се кара от доста хора и не всеки следи датчиците по таблото.Ако се слагат перки,то да бъдат оригинални нивови.

      Коментар


      • От: 21213 - втори вентилатор

        Ако НЕ шофираш в София на пек и задръствания, то наистина е напълно достатъчна постоянно зацепената. Проблеми правят само големите престои на едно място. Даже се научих от неволята да си гася двигателя на някои възлови места. Когато си видиш стрелката на температурата застанала по средата на 90 и 130... започваш да се изпотяваш и ти

        Коментар


        • От: 21213 - втори вентилатор

          Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
          ...Когато си видиш стрелката на температурата застанала по средата на 90 и 130... започваш да се изпотяваш и ти
          Това е, защото включваш парното в такива случаи.

          Коментар


          • От: 21213 - втори вентилатор

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Това е, защото включваш парното в такива случаи.
            Човекът с опит (да се разбира "вече препатил") си личи от всякъде

            Коментар


            • От: 21213 - втори вентилатор

              Слага се радиатор от Ланча Дедра, барабар с вентилатора и жигулаторът никога повече няма да прегрее. Друг важен момент е водната помпа - да е качествена и правилно монтирана (без дебели гарнитури). Термостат става от Ланча делта - вечен и надежден.
              Пътят е постепенно махане на възможно повече оригинални детайли и заменянето им с такива от автомобили.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • От: 21213 - втори вентилатор

                Това, че никога няма да прегрее е добре... а това, че зимата няма да загрее (достатъчно бързо) - никак не. Така, че този съвет не е от най-добрите. Може би ще върши чудесна работа ако си караме колите в Египет.

                Коментар


                • От: 21213 - втори вентилатор

                  Напротив - казах че няма да ПРЕГРЕЕ, а не ЗАГРЕЕ.
                  Правилно оразмерен радиатор и добър термостат поддържат заветните 90 градуса.
                  Щото на въпросната "кола" често се налага да се кара на парно и през лятото, което не ме кефи особено. тя си пече вътре и с изключено парно.
                  Това, което казвам е проверено и РАБОТЕЩО добре. Рaдиатор с двустепенен датчик и вентилатор от дедра 1,8 или 2.0 и термостат от Делта HF.
                  "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                  Коментар


                  • От: 21213 - втори вентилатор

                    Въпросната кола е ориентирана към пазар, в който не е предвидено масово каране в задръствания в жегите. Джиповете не са градски коли. А с този радиатор и тази перка аз проблем извън задръстванията нямам. Това, че съм решил да си я ползвам И за градска кола - това си е мой проблем. И го решавам евтино и просто с допълнително охлаждане. Обща доработка - 140 лева + левчета за три релета и кабел, без да пресмятам труд. А при инжекционните проблемът вече е решен тъй или иначе и там спор няма.

                    Да сравним цените на двете решения, отново да отчетем кое ще загрява по-добре зимата и после да помислим "защо ги ручахме тея жабета със скъпи нови радиатори и охлаждания"

                    Коментар


                    • От: 21213 - втори вентилатор

                      Дрън-дрън.

                      Охладителната уредба на Нива (говоря за варианта с алуминиев радиатор и две ел. перки) е предостатъчна за този двигател и като цяло безпроблемна. Зимно време, същата не пречи на загряването на двигателя до работна температура, защото перките не се въртят (Филипе, да се засрамиш) и даже екранират част от влизащия отпред въздух. Единствен принципен недостатък - няма "тиха" степен, което елементарно се преодолява. Извън това няма нужда нито от присаждане на чужди тела, нито от инженерна гениалност - просто трябва да се купи комплектът от след 1996г и да се постави, ако колата е по-стара, заедно с три релета и двустепенен датчик.

                      Коментар


                      • От: 21213 - втори вентилатор

                        Ясене - пробвай това, което ти казвам и тогава говори. Пиша от личен опит с въпросния автомобил. От всяка морга могат да се намерят нужните чаркове далеч под 140 лв. Несравнимо по-добре е от съветските. И като качество и като оразмереност, че и като степени.
                        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                        Коментар


                        • От: 21213 - втори вентилатор

                          Ъ? Давам ти моята, прегрей я. Даже - накарай я да включи втора степен.

                          Коментар


                          • От: 21213 - втори вентилатор

                            Ако исках Нива - щях още да карам Нива.
                            Прегрявал съм я и след въпросната доработка се държеше съвсем адекватно (1.7).
                            Бъгове в охлаждането има на някои екземпляри, като често причинителят е наистина водната помпа а не радиатора. Просто ланчевият е месингов, качествен, с огромен и мощен вентилатор, реално работещ на ниска степен. Ще ти покажа един такъв и ще се съгласиш с мен
                            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                            Коментар


                            • От: 21213 - втори вентилатор

                              А въпросните двойни ел. перки за Нива, поставени пред радиатора, лятно време не пречат ли за доброто обдухване на радиатора от насрещния въздух при извънградско шофиране?

                              Коментар


                              • От: 21213 - втори вентилатор

                                Не. Т.е. вероятно намаляват потока въздух, но системата има грижата да ги включва, когато трябва да компенсира това.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X