Обява

Свий
Няма добавени обяви.

21213 - втори вентилатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: 21213 - втори вентилатор

    При една и съща скорост:

    По-голям диаметър = по-голям дебит
    По-малък диаметър = по-малък дебит

    С други думи ако искате да постигнете един и същи дебит, то при перката с по-малък диаметър ще трябва да въртите на повече обороти, от където следва повече шум.

    Естествено вида, ъгъла и формата на самите перки са важни. Важен е и мотора. При компютрите най-разпространени са sleeve bearing, които сдават багажа доста бързо. По-скъпите са ball bearing. При колите предполагам всичко е на ball bearing (със съчми)...

    Коментар


    • #92
      До: 21213 - втори вентилатор

      Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
      ...При колите предполагам всичко е на ball bearing (със съчми)...
      Де да бяха, ... Следващият път, като ти засвири парното, си спомни за втулковите лагери на компютрите. Честно казано, не знам какви са на радиатора, но май са пак втулкови.

      Съчмите са шумни и по-скъпи. Затова не се ползват навсякъде, въпреки че живеят по-дълго.

      Коментар


      • #93
        До: 21213 - втори вентилатор

        Най-често използвани са флуидните (с лубриканти) и със съчми. Теоретично флуидните трябва да са по-добри, но практически определено не са - за да се направят добре трябват много качествени смазки и материали, които стават финансово неизгодни.

        Силно се съмнявам която и да е перка на автомобила да не е със съчми...

        Коментар


        • #94
          До: 21213 - втори вентилатор

          Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
          Силно се съмнявам която и да е перка на автомобила да не е със съчми...
          Сам ще се убедиш, след някоя и друга зима. И не само на Лада, всичките перки на вентилацията на салона са така. Втулка с малко грес.

          Коментар


          • #95
            До: 21213 - втори вентилатор

            Днес купих двойната перка, двустепен ключ, реле и два бушона - общо 145 лева без няколко жълти стотинки. Има ги в наличност в НАР София.

            Нарочно минах през друг магазин преди това. Питах за такива перки - казаха, че нямат, но можели да поръчат. Цена - 225лв...

            Има нещо гнило в цените за перки за охлаждане на Нива

            Коментар


            • #96
              До: 21213 - втори вентилатор

              Добре дошъл в отбора
              http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...t=35456&page=3

              Коментар


              • #97
                До: 21213 - втори вентилатор

                Ааааа, твоята схема ми е сложна. Ще се придържам към елементарното - да духа към радиатора когато щракна копчето. Аз си пазя оригиналната постоянно зацепена перка като основна (въпреки, че при липсана на "въздухозаборника" ефективността й намалява не малко). Просто при голям зор и ниски скорости ще й помагам...

                Коментар


                • #98
                  До: 21213 - втори вентилатор

                  Колеги,

                  Дайте схема, в която с един трипозиционен ключ и реле(та) да мога да превключвам от изключено в паралелно и после успоредно свързване (т.е. off -> бавно -> бързо) на вентилаторите. Познанията ми по електротехника са кръгла нула

                  Благодаря предварително.

                  Коментар


                  • #99
                    До: 21213 - втори вентилатор

                    Схемата я имаш, само отпада едното реле. Като остане време, ще я нахвърлям в съкратен вид.

                    Коментар


                    • До: 21213 - втори вентилатор

                      Явно philipp е решил да свързва вентилаторите с трипозиционен прекъсвач паралелно и последователно. Но при последователното свързване ще падне захранващото напрежение и от там оборотите. При повреда в един от вентилаторите или връзката между тях ще спрат и двата. Според мен по-добър вариант е трипозиционен ключ и две релета за включване поотделно и въртене с нормалната скорост на всеки един от тях. Просто предлагам и не си налагам мнението!
                      Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

                      Коментар


                      • До: 21213 - втори вентилатор

                        Първоначално публикуван от fireman160 Преглед на мнение
                        Явно philipp е решил да свързва вентилаторите с трипозиционен прекъсвач паралелно и последователно. Но при последователното свързване ще падне захранващото напрежение и от там оборотите. При повреда в един от вентилаторите или връзката между тях ще спрат и двата. Според мен по-добър вариант е трипозиционен ключ и две релета за включване поотделно и въртене с нормалната скорост на всеки един от тях. Просто предлагам и не си налагам мнението!
                        Това пък има други недостатъци. Шум, повишена обща консумация и по-кратък живот на перките.

                        Коментар


                        • От: До: 21213 - втори вентилатор

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:18072010(007).jpg
Прегледи:1
Размер:69.7 КБ
ID:5194021Натиснете снимката за да я уголемите

Име:18072010(003).jpg
Прегледи:1
Размер:99.5 КБ
ID:5194020Натиснете снимката за да я уголемите

Име:18072010(005).jpg
Прегледи:1
Размер:161.9 КБ
ID:5194019Натиснете снимката за да я уголемите

Име:18072010(001).jpg
Прегледи:1
Размер:109.1 КБ
ID:5194018Тази седНатиснете снимката за да я уголемите

Име:18072010(006).jpg
Прегледи:1
Размер:154.9 КБ
ID:5194017мица реших да си махна постояно зацепената перка на ладата и езаминих с такава
                          на Фиат Регата 1,9дизел за сега нямам никакви прНатиснете снимката за да я уголемите

Име:18072010.jpg
Прегледи:1
Размер:103.2 КБ
ID:5194016оглеми но като влезним по черните пътища
                          там ще е истинското и кръщение,добавям и някой снимка да се види за какво става въпросНатиснете снимката за да я уголемите

Име:18072010(004).jpg
Прегледи:1
Размер:97.5 КБ
ID:5194015
                          0898707872-Здравко

                          Коментар


                          • От: 21213 - втори вентилатор

                            С вибрациите как са нещата при такова връзване?

                            Коментар


                            • От: 21213 - втори вентилатор

                              още е на етап проба грешка
                              ще видим как се представя и ще коригираме
                              0898707872-Здравко

                              Коментар


                              • От: 21213 - втори вентилатор

                                На Нива 21214 и двата вентилатора минават през термо-реле и ключа на контакт, свързването е успоредно. Когато работят вият поносимо. На някои европейски коли захранването минава само през релето, затова понякога на паркирана и угасена кола продължават да бръмчат. И по двата начина става. Вероятно може и комбиниран вариант.
                                ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X