Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Отдушник на картера

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Отдушник на картера

    Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
    Преди години един майстор на елкон както беше закачил Нивата на стенда при работа на газ и ми регулираше уредбата свали този маркуч и оборотите се качиха със 100.Тогава той ми каза че най -големия мор эа газта е маслото и мотора се души.Изведох маркучето отдолу и затапих дупката на филтъра с една изгърмяна гилза 12 калибър......и даже така я продадох. Така че не всички екологични глупости са за добро на мотора.Естествено ако караш на газ.Не мога да се съглася че омазнен с масло филтър е добър за двигателя,особено работещ на газ.
    Малко оффтопик: Понякога ни се налага като модерни и цивилизовани хора да жертваме "доброто на мотора" заради "екологични глупости". Това естествено няма да стане скоро. В другите държави са минали стотина години и отгоре, а тук тепърва започваме да мислим.

    Казвам оффтопик, закощо не мисля, че е свързано в случая. Щом маркуча е там, то си има добра причина - дали пречи на газ... трябва по-сериозен анализ от "бай Киро"

    Коментар


    • #17
      До: Отдушник на картера

      Бе остави екологията, ама много дими бе. Направо се отрових. Особенно като работи на място е ужас. По добре да сменям филтри на 2 000 км отколкото да съм като в газова камера.

      Коментар


      • #18
        До: Отдушник на картера

        Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
        Преди години един майстор на елкон както беше закачил Нивата на стенда при работа на газ и ми регулираше уредбата свали този маркуч и оборотите се качиха със 100.Тогава той ми каза че най -големия мор эа газта е маслото и мотора се души.
        Нормално. Бил я е настроил богато, а тая дупка вкарва въздух зад филтъра.

        Не знам за еко-нещата, но газаджия в колата си не пускам вече без въоръжен надзор.

        И не, не е добре за мотора. Маслото се пълни с прах, а при лош късмет - и с вода.

        Коментар


        • #19
          До: Отдушник на картера

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Нормално. Бил я е настроил богато, а тая дупка вкарва въздух зад филтъра.

          Не знам за еко-нещата, но газаджия в колата си не пускам вече без въоръжен надзор.

          И не, не е добре за мотора. Маслото се пълни с прах, а при лош късмет - и с вода.
          Конкретно газаджията беше инженер двигатели с вътр.горене -един от малкото работещ свойствена работа в България и мисълта му беше че газта и маслото били несъвместими.По отношение на местото на отдушника съм съгласен но при неизносени мотори.Колегата да провери компресии,гумички,сегменти и ще се стигне да някакъв баланс.
          МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

          Коментар


          • #20
            До: Отдушник на картера

            Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
            Малко оффтопик: Понякога ни се налага като модерни и цивилизовани хора да жертваме "доброто на мотора" заради "екологични глупости". Това естествено няма да стане скоро. В другите държави са минали стотина години и отгоре, а тук тепърва започваме да мислим.

            Казвам оффтопик, закощо не мисля, че е свързано в случая. Щом маркуча е там, то си има добра причина - дали пречи на газ... трябва по-сериозен анализ от "бай Киро"
            Колега имам право на оффтопик отговор,а именно .Екологичната култура я имам-такова ми е образованието и работата,че и жена ми е еколожка.Но както е казал един велик българин Атанас Буров,че демокрацията е красиво цвете което расте на плодородна почва,нямаме тия доходи и стандарт да живеем екологично.Главните виновници за влошената екология/антропогенен фактор/не сме ние .Това са големите индустриални гиганти.Като караме 20 годишни ладички ще махаме маркучите и това е...Успех.
            МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

            Коментар


            • #21
              До: Отдушник на картера

              Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
              ...,нямаме тия доходи и стандарт да живеем екологично.Главните виновници за влошената екология/антропогенен фактор/не сме ние .
              Да продължа и аз офтопика - краднем, бате, ама от глад краднем. Ама ония в пърламента как краднат, нашто не се брои. (с) Факултето и Столипиново. Те се озъртат и като си вземат безплатен вестник от кутията на улицата.

              Цяла отделна тема е, че какъвто и инженер да ти го е разказвал, просто обективно не е вярно. Имаше и Вартбург 2Т с АГУ - вярно, той гори по-малко масло от някои Лади, но все пак доста.

              Написах и по-горе - откаченият маркуч е вреден за двигателя.

              Коментар


              • #22
                До: Отдушник на картера

                Абе аман от майстори. Ходих при един да ми замери компресията и той ми вика "какво да я меря, като хвърля масло значи проблем със сегментите най-малко". Казах му за допълнителен маслоотделите или да изпилим оригиналния. Вика ми "Бе пускай маркуча и толкоз". Ама първо мирише и второ ме е страх като газя води. Сега пък съвсем с тези наводнения. Ще си направя всичко сам, ама като се постопли. Има ли някой идея, какви кутийки може да се използват да се направи допълнителния маслоотделител дето съм дал линк.

                Още една идея ми хрумна. Ясене, като технически грамотен човек да питам тебе. Искрогасителя е една метална спирала. Същата е металната четка за почистване на ловни пушки. Идеята ми е, ако купя наколко четки и ги поставя в маркуча, дали няма да действат като маслоотделител.

                Коментар


                • #23
                  До: Отдушник на картера

                  Първоначално публикуван от ninurta Преглед на мнение
                  Още една идея ми хрумна. Ясене, като технически грамотен човек да питам тебе. Искрогасителя е една метална спирала. Същата е металната четка за почистване на ловни пушки. Идеята ми е, ако купя наколко четки и ги поставя в маркуча, дали няма да действат като маслоотделител.
                  Става. Основната особеност на маслоотделителя е корозионната устойчивост, но съм виждал доста разпаднти от ръжда.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Отдушник на картера

                    Четките обикновенно да стоманени или месингови. Ще видя за месингови, но и стоманените са от яка стомана, за да могат да чистят без да се износват. Още повече руският вариант е с телена гъба и пак няма проблеми с корозията.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Отдушник на картера

                      Купих 4 стоманени четки за пушка, вързах ги с медна тел и ги вкарах в тръбата на отдушника. Нямаше нужда от тел, защото влязоха трудно. Сега ще набл/давам действа ли.
                      Колкото до това дали влиза вода или не. Явно влиза. Като извадих маркуча, в него имаше вода. Малко но имаше. Може да е конденз, може да е от друго. Маслото ми не е пресечено, но ако някой знае как да разбера дали има вода моля да сподели, че скоро сменях масла и не ми се сменят пак.
                      Освен това от другата ми кола има за последните 4-5 години останали към 5-6 литра 5W40. Това масло става ли за нива и маслото не старее ли, понеже в упътванията винаги пише да не се кара почече от година с него.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Отдушник на картера

                        Ако на щеката е масло, всичко е наред, а ако е майонеза - не е наред, ама ти все едно щеше да разбереш. Малко капки в маркуча на отдушника са нормални. 5W40 е идеално за Нива, а стареенето е главно докато е в двигателя. Може да се използва.

                        Интересно, защо не купи просто няколко искрогасителя?

                        Коментар


                        • #27
                          До: Отдушник на картера

                          Масло е, не е майонеза.
                          Не купих искрогасители защото са къси. Четките са със същия диаметър и са двойно по-дълги. Какво пречи че са стоманени четки? Те ще се омасляват и едва ли ще ръждясат.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Отдушник на картера

                            И още нещо, четката е 1.5, а искрогасителя 2.50. За същата дълцина трябваше да дам 25 лв. за искрогасители

                            Коментар


                            • #29
                              До: Отдушник на картера

                              Ясене, да ти досаждам още малко. Прегледах си компресията (при друг майстор) и ми казах, че е добре. Демек маслото във филтъра можело да е от маслоотражателите на клапаните . Чета сега, че ако се пръснело масло в цилиндрите и се замерело и нямало разлика били тези маслоотражатели, ама майстора не направи това. Чета и че можело с добавки да се изчистят или пък да се сипе химия в цилиндъра и да се върти колелото да се почисти.
                              Та въпросите ми са:
                              Може ли маслото във филтъра да е от тези маслоотражатели на клапаните.
                              Може ли да се изчистят без да ходя по майстори, че нещо не съм им фен в последно време.
                              И още нещо, бях чел някъде, че шум като от шепа стотинки бил от тях. Имам такъв шум, като подам газ или отнема. По инерция го няма.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Отдушник на картера

                                Първоначално публикуван от ninurta Преглед на мнение
                                Ясене, да ти досаждам още малко. Прегледах си компресията (при друг майстор) и ми казах, че е добре. Демек маслото във филтъра можело да е от маслоотражателите на клапаните . Чета сега, че ако се пръснело масло в цилиндрите и се замерело и нямало разлика били тези маслоотражатели, ама майстора не направи това. Чета и че можело с добавки да се изчистят или пък да се сипе химия в цилиндъра и да се върти колелото да се почисти.
                                Та въпросите ми са:
                                Може ли маслото във филтъра да е от тези маслоотражатели на клапаните.
                                Може ли да се изчистят без да ходя по майстори, че нещо не съм им фен в последно време.
                                И още нещо, бях чел някъде, че шум като от шепа стотинки бил от тях. Имам такъв шум, като подам газ или отнема. По инерция го няма.
                                имаш предвит гумичките на клапаните нали.ако е от тях гори масло

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X