Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кога да ползваме бавни скорости

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Кога да ползваме бавни скорости

    Добре си е темата.

    Бързооборотността е нещо относително. Определя само числата в трансмисията.

    А еластичността - не. Съотношението на най-ниските и най-високите обороти, при които въртящият момент или мощността е над 50% (примерно) от максималния си е съвсем определено число.

    Нивата работи смислено от 2000 до около 4500 оборота, съотношението между двете числа е 2.25. Ако искаш примерно минимум 90% от максималната мощност, използваемият диапазон се свива примерно от 4000 до 4300 и за да го уцелиш, трябва да ползваш предавките 3-4-5, които са близки помежду си. Затова слизаш на долния ред. Числата са примерни - нямам диаграмите пред мен.

    Коментар


    • До: Кога да ползваме бавни скорости

      Да,оборотите са относителни и са изходни данни при проектирането на трансмисията на автомобила.
      Броя обороти,зададена максимална скорост и тегло на автомобила определят,в крайна сметка и броя на предавателните числа в силовото предаване.(казано накратко но има и подробности).
      Може би коефициент на еластичност е по-правилно да се каже.
      Признавам си,не съм достатъчно запознат с това понятие ,а и обяснението ти беше твърде неясно.А и никъде не видях да споменаваш натоварването на двигателя,от примерите останах с впечатление че натоварването се променя(постоянна мощност или постоянен момент при различни обороти се постига само с промяна на натоварването).И примерът с "искането" на 90% мощност нещо ми се вижда неподходящ.Няма как да знаеш кога колко мощност произвежда двигателят.Приемам че става въпрос за 90% натоварване на двигателя,но не ми е ясно в реални условия защо трябва да превключиш,вместо да натовариш още двигателя за да преодолееш пътните съпротивления(изключвам всички субективни причини загряване на ДВГ,особености на терена и т.н.)Да, когато няма възможност за допълнително натоварване на ДВГ-превключваш но пак казвам - никой не кара собствения си джип постоянно с "газ до ламарината".Двигателите за леки автомобили не са проектирани да работят продължително в режим на максимална мощност(за разлика от тези на товарните автомобили или ДВГ за разни агрегати,лодки и т.н.) но те и не се използват продължително в този режим(изключвам състезателните изяви).Пътните съпротивления се променят почти постоянно,особено при офроад ползване,за преодоляването им се променя и натоварването на двигателя.
      Аз свързвах това понятие "еластичност" с коефициента на приспособяемост на двигателя„който си го спомням добре.
      Коефициента на приспособяемост се определя от отношението на максималния въртящ момент (независимо при какви обороти се постига) към въртящия момент при максимална мощност.Колкото по голям е коефициентът,толкова по-добре се справя двигателя с променливите натоварвания от пътя без промяна в положението на регулиращия му орган(демек непроменено натоварване на ДВГ)При спадане на честотата на въртене(оборотите) се повишава въртящия момент , до изравняването му с увеличения момент на пътните съпротивления и така няма нужда от превключване.
      Този коефициент се изчислява обикновенно за външната честотна характеристика на ДВГ(100% натоварване) но нищо не пречи да бъде изчислен и за частичните (при различно натоварване) защото за всяко натоварване такъв съществува.Това обаче е безпредметно-както неколкократно казах натоварването се променя постоянно(почти) в реални условия.
      P.S.Ясене,сигурен съм че нищо ново не казвам ,за теб.Дано го прочете и някой който не ги знае тези неща или не си дава сметка (и дано разбере безразборния ни диалог).
      Поправи ме ако някъде съм сгрешил твърде много.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • До: Кога да ползваме бавни скорости

        Който не разбира, ще пита, а ние ще си говорим.

        Конкретният автомобил (Нива) често (особено моят ) и понякога продължително се използва в режими, близки до максималната мощност - около 4500 об/мин и педалът докрай. Така са и повечето сериозни джипове - мощност към маса и мощност към въздушно съпротивление не са им силни показатели. Двигателят на Нива го понася много добре (понякога прегрява скоростната кутия, но са виновни империалистите). Точно в такива моменти близките една до друга 3,4,5 ниска скорост са много удобни.

        Коментар


        • До: Кога да ползваме бавни скорости

          Съгласен съм.
          Не забравяй,че карам камион и съм наясно с ползата от близките предавки при големи натоварвания.
          Добре,че не съм тракторист...тази седмица поне.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • До: Кога да ползваме бавни скорости

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            Съгласен съм.
            Не забравяй,че карам камион и съм наясно с ползата от близките предавки при големи натоварвания.
            Добре,че не съм тракторист...тази седмица поне.
            Цялата мисъл ми беше, че джиповете са по принцип камиони .

            Познай защо мразя трактористите - заради един такъв с Нивата извозих 3 тона грозде от редовете до избата. Алкохоликът просто не дойде. В този процес много ми се искаше да имам предавка между първа и втора ниска или още половин литър ходов обем. Но няма и по нагорнищата чудото ревеше като мечка.

            Коментар


            • До: Кога да ползваме бавни скорости

              Съгласен съм,но мисля че Нивата е по-близка до леките автомобили,въпреки отличните си офроад възможности.
              Това е мое (субективно) мнение.Сигурно заради сравнително слабият и бързооборотен двигател и в сравнение с УАЗ.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • До: Кога да ползваме бавни скорости

                по идея Нивата е първият паркетник, но като такъв е съвсем умерено успешна. Тя се държи по някакъв среден начин - паркетниците са се развили много по-късно. По специфична мощност (спрямо теглото) Нива май е по-мощна от Ужаската, но за лека кола идва по-скоро слабичка.

                Коментар


                • До: Кога да ползваме бавни скорости

                  Именно това е още една причина за по-"камионджийското" усещане в УАЗ.

                  Пак казвам-твърде субективно определение давам.

                  За успехите на Нива няма смисъл да говорим-легендарни са.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • До: Кога да ползваме бавни скорости

                    Да сравняваме Нива и УАЗ е меко казано смешно-единственото еднакво нещо между тях е,че и двата автомобила са руски.Иначе предназначението им е коренно различно-УАЗ-а е най-вече с армейски замисъл,особено легендата 469.Нивата от своя страна е създадена със съвсем друга цел-да предлага комплекс от цивилни потребителски качества.Естествено от там идват и огромните разлики в проходимостта и заложения запас от здравина в полза на УАЗ-а.Затова нека не се заблуждаваме и правим каквито и да било сравнения.
                    Последно редактирано от Янко Желязков; 20-10-09, 21:39.

                    Коментар


                    • До: Кога да ползваме бавни скорости

                      Първоначално публикуван от a_d_a Преглед на мнение
                      Колеги , моето уважение . Знам , че бавните се вкючват когато колата се нуждае от повече мощност . Но вьпросьт ми беше друг : Полезно ли е за двигателя скоростите и раздатката движението на бавни независимо от това дали Нивата се нуждае от повече мощност или не но се движи сьс 40-50 км.ч.
                      От прочетеното до тук никаде не видях точен отговор . Моля кажете не на шега (кой нарисува тази дьга ) полезнолие или не .

                      Коментар


                      • До: Кога да ползваме бавни скорости

                        Или ако трябва да бьда по-точен . Колата се движи по среден наклон не натоварена сьс скорост 40 50 км кьдето спокойно можеш да я караш на 2-ра 3-та с 2500/3500 оборота или на в сьщата ситуация само , че караш на 4-та 5-та /бавни/ . Кога е по добре за колта на бьрзи или на бавни .

                        Коментар


                        • До: Кога да ползваме бавни скорости

                          Първоначално публикуван от Танасе Преглед на мнение
                          Избягвах да ги пускам, през целият ми опит съм ги включвал, когато е имало нужда да се преодолее препятствие и след това съм ги спирал /в дзверо сила бол/.
                          При една разходка, обаче не ги спрях... поразителен ефект. Колата се укроти /заключи се средния диф /, престана да боксува, има ограничения в оборотите на колелата, много прецизно се работи със скоростите, абе приказка за черно. От тогава слезна ли от асфалта и съм на бавните.
                          Каква е колата?.......

                          нататък за всяка си е различно мнението ми 56 е за ТЛК 95 с 3л. дизелов двигател, същото е и при Хайлукс, както и УАЗ 3151. На самураецът и на нивата ме дразнеха бавните... но то си е индивидуално чувство.


                          УФФФФФФФФФФФФФФ :включват се да облекчиш трансмисията..... не трансмисията, а двигателчето. Тогава трнасмисията ти бачка на 100%.
                          Последно редактирано от Танасе; 20-10-09, 20:58.
                          Най обичам да ми обясняват как няма да стане!

                          Коментар


                          • До: Кога да ползваме бавни скорости

                            Не е вредно за двигателя но ще ти гори повече ако това имаш предвид.Бавните се включват при много тежки терени или при теглене на по тежък автомобил бус например.включват се да облекчиш трансмисията

                            Коментар


                            • До: Кога да ползваме бавни скорости

                              Първоначално публикуван от cernia.1977 Преглед на мнение
                              Или ако трябва да бьда по-точен . Колата се движи по среден наклон не натоварена сьс скорост 40 50 км кьдето спокойно можеш да я караш на 2-ра 3-та с 2500/3500 оборота или на в сьщата ситуация само , че караш на 4-та 5-та /бавни/ . Кога е по добре за колта на бьрзи или на бавни .
                              Няма нужда от бавни.
                              Спокойно си я карай на втора/трета бърза,щом можеш.
                              Бавните са за специфични приложения,а не за самоцелно използване.
                              Който ги ползва в твоята пътна ситуация или няма никаква представа от техника и е заблуден от някой или ги ползва просто Щото си няма друга работа.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • До: Кога да ползваме бавни скорости

                                При дифендъра които също е фул тайм как ли стоят нещата. Може ли да се кара на бавни без да си блокирал м/уосевия диф.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X