Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кога да ползваме бавни скорости

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Кога да ползваме бавни скорости

    Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
    Тук си допуснал минимум две грешки......

    Първо предавателнити числа на един диференциал нямат нищо общо с размера на гуметките, закачени на него......

    При блокиране на една раздатка, технически не е никакъв проблем, да се блокира със съотношение по осите различно от 50/50.....
    Здравейте!
    Виж сега .Не искам да споря,но предавателните числа на двата деференциала на нивата са с еднакви предавателни числа.Ако не гумите,то кое определя предавателните числа бре мой човек.Обърни внимание на геометрията и раздвижи,леко мозък.Искам да ми отговориш на еднин въпрос,въпреки че променихме драстично темата.Предавателните числа на деференциалите на Беларус 952,равни ли са,като казваш ,че гумите не играят важно значение при блокиране на раздатката?
    Точни при блокирана раздатка изходящите предавателни числа са равни.
    Дифовете определят с каква скорост да се въртят гумите,а от там и гумите със своя размер определят предавателно число.

    Поздрави!

    Коментар


    • #77
      До: Кога да ползваме бавни скорости

      ludau, това с гумите вече не е предавателно число, а радиус. Но си прав, че участват в сметките.

      Коментар


      • #78
        До: Кога да ползваме бавни скорости

        Първоначално публикуван от ludau Преглед на мнение
        Здравейте!
        Виж сега .Не искам да споря,но предавателните числа на двата деференциала на нивата са с еднакви предавателни числа.Ако не гумите,то кое определя предавателните числа бре мой човек.Обърни внимание на геометрията и раздвижи,леко мозък.Искам да ми отговориш на еднин въпрос,въпреки че променихме драстично темата.Предавателните числа на деференциалите на Беларус 952,равни ли са,като казваш ,че гумите не играят важно значение при блокиране на раздатката?
        Точни при блокирана раздатка изходящите предавателни числа са равни.
        Дифовете определят с каква скорост да се въртят гумите,а от там и гумите със своя размер определят предавателно число.

        Поздрави!
        Мой човек, настоятелно ще ти помоля да не ме държиш подобен тон.

        ПРЕДАВАТЕЛНИТЕ ЧИСЛА СЕ ОПРЕДЕЛЯТ ОТ СЪОТНОШЕНИЕТО НА БРОЯ ЗЪБИ МЕЖДУ ДВЕ ЗЪБНИ КОЛЕЛА - ПИНЪОНА И КОРОНА.

        Аз никъде не съм споминавал трактора Беларус, и нищо не съм твърдял за неговите предавателни числа. Ти неясно защо все го вкарваш в сметките.....

        За раздатката: тя МОЖЕ да бъде блокирана с различна от 50/50 пропорция.

        А размера на гуми ще определят ПЪТ изминаван от едната ос, което при различен размер на гумите, качени на мостове с различни предавателни числа монтирани на една кола, МОГАТ да компенсират разликите в същите тези предавателни числа.
        Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
        Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

        Коментар


        • #79
          До: Кога да ползваме бавни скорости

          Колега evgeniml-напълно съм съгласен с теб,че предния и задния диф на Нивата са с еднакви пред. числа.Мисля,че това го знаем всички и е най-важното условие при смяна на диф.Що се отнася до разпределението на мощностите от раздатката към мостовете при нормални условия явно съм чел грешна информация и действително е 50-50.

          Коментар


          • #80
            До: Кога да ползваме бавни скорости

            Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение

            За раздатката: тя МОЖЕ да бъде блокирана с различна от 50/50 пропорция.
            С всичко казано от теб съм напълно съгласен само не и с това как ще стане при блокирана раздатка различна пропорция от 50/50 при нивата без редукция като при блокиране се елиминира диференцяла и от него остава действащо само главното предаване кое ще промени пропорцйите?
            Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
            Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

            Sofrace Offroad Team

            Коментар


            • #81
              До: Кога да ползваме бавни скорости

              Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
              С всичко казано от теб съм напълно съгласен само не и с това как ще стане при блокирана раздатка различна пропорция от 50/50 при нивата без редукция като при блокиране се елиминира диференцяла и от него остава действащо само главното предаване кое ще промени пропорцйите?
              Това с различното от 50/50 - не се отнасяше за Нивата, или някакъв друг конкретен автомобил. Хипопетично е възможно, и може би е реализирано.....
              Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
              Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

              Коментар


              • #82
                До: Кога да ползваме бавни скорости

                Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                Това с различното от 50/50 - не се отнасяше за Нивата, или някакъв друг конкретен автомобил. Хипопетично е възможно, и може би е реализирано.....
                А е така вече всичко е наред.
                Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                Sofrace Offroad Team

                Коментар


                • #83
                  До: Кога да ползваме бавни скорости

                  Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                  Следва въпрос: що е то дифференциал?

                  Жокер: в линка един пост на-горе, с прости думи се опитах да отговоря на този въпрос.

                  ПС. Не претендирам за изчерпателност, нито да съм истината в последна инстанция.
                  Сьжалявам за неправилното определение но сьм срещал вьв форума да го определят като такьв

                  Коментар


                  • #84
                    До: Кога да ползваме бавни скорости

                    Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
                    Гледах,гледах траях колкото можах ама вече не издържам в тема с прост въпрос който може да има само един отговор вече има безброй обяснения на различни агрегати от автомобила и не само нива каквато коментираме тук тези с другите джипове да си ходят по тяхните форуми.
                    МОЛЯ всички които не са си научили уроците да се разходят малко по форума по темите и да попрочетат и чак тогава да задават въпроси но да са разбрали какво е то и как действа а не няколкото знаещи да отговарят на многото незнаещи а те да задават въпроси от типа ама тя и междуосов диферанцял ли има а той как предава 60 на 40 или 200 на 500.Има прекалено много изписано за диференцялите и за техните видове и модификаций за да разясняваме и тук какво е това и за какво служи и ,че на Уазката и били от стиропор диференцялите тук темата е кога да се ползват бавните предавки при НИВА.Ядосвате знаещите хора и ги карате да не ви отговарят на въпросите не защото не знаят а защото за да ги разберете трябва да ви обяснят цялия смисъл на трансмисията.
                    Сьжелявам ако сьм обидил ЗНАЕЩИТЕ сьс мойте незнания . Но си мисля , че форумьт е за това да се обучаваме и ограмотяваме . Ако сьм сгрешил сьжалявам . Поправете ме ако не е така .

                    Коментар


                    • #85
                      До: Кога да ползваме бавни скорости

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Грешите и двамата.

                      Раздатката на Нива (и на много други джипове) е симетричен диференциал. Това значи, че въртящият момент от двете му страни е еднакъв. Към предния и задния мост се предава ЕДНАКЪВ въртящ момент, който еднаквите осеви диференциали и еднаквите гуми трансформират в ЕДНАКВА ТЯГОВА СИЛА НА 4-ТЕ КОЛЕЛА ! (което пък значи и еднаква мощност, поне при праволинейно движение.

                      При блокиране на раздатката, тя престава да е диференциал. Тогава, предният и задният мост се въртят с еднаква скорост, а въртящият момент се преразпределя автоматично според пътните условия - от 100% на предния мост до 100% на задния.

                      Всъщност, може даже над 100%, защото има паразитни мощности. Например в завой с блокирана раздатка на твърда основа е напълно възможно да получим 160% от въртящия момент върху задния мост и -60% (спирачен момент) върху предния мост. Тези +/- 60% са "паразитен въртящ момент", който се предава между мостовете - през пътя и през раздатката. Тези пък 160% са обяснението защо блокираната раздатка води до занасяне в завои.

                      Не си мислете, че никой не е умрял от непознаване на физиката на автомобила. Пълно е с примери.
                      Това значи ли , че ако катериш стрьмен бряг , с мокри гуми излизаш от водата , при движение по брегьт се движиш сьс едно предавателно число заден-преден мост то при преминаване от брегьт кьм равното , предавателното число преден-заден мост се мени автоматично . И ако е така кое го сменява . Простете нам невежите .

                      Коментар


                      • #86
                        До: Кога да ползваме бавни скорости

                        Първоначално публикуван от a_d_a Преглед на мнение
                        Това значи ли , че ако катериш стрьмен бряг , с мокри гуми излизаш от водата , при движение по брегьт се движиш сьс едно предавателно число заден-преден мост то при преминаване от брегьт кьм равното , предавателното число преден-заден мост се мени автоматично . И ако е така кое го сменява . Простете нам невежите .
                        Сменява го междуосевият диференцял този в раздатката ако той е блокиран(елиминиран)оборотите на короните в предния и задния диференцяли ще бъдат равни при всички случай или някоя гума ще се провлачи или друга ще забуксува.

                        Аз негудувам не към незнаещите да за това е форум но не на всеки да се обяснява по отделно кое какво е и как работи а тези дето не знаят да потърсят и чак тогава да питат и като питат да са наясно с това дето го питат защото ти колега все още не си разбрал принципа на действие на диференцяла ако го беше разбрал нямаше да задаваш този въпрос.
                        Ето пример в твойта тема с твой въпрос от бавните си обясняваме за диференцялите на какви ли не автомобили и утре аз ако реша ,че ме мързи на някой познат да му разяснявам трансмисията на нивата коя тема да му отворя да се ограмоти като в всяка тема се започва с едно и се завършва с нещо съвсем друго нали това е идеята пускаш тема тези дето знаят отговарят с примери всички са разбрали и това е а не отваряш тема тя в началото е добре и после започват багери трактори бетоновози камази уазки и какво ли не аз не мисля,че тук е чат или седянка и изкам да знам кое каде е и като го потъся да мога да го намеря.
                        Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                        Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                        Sofrace Offroad Team

                        Коментар


                        • #87
                          До: Кога да ползваме бавни скорости

                          Междуосевия диф е много приятна за асфалта придобивка, но извън пътя с него е по-зле, отколкото само на задно - ако прибуксува предно колело, дифа прехвърля въртящия момент към предния мост и си стоиш на едно място и се чудиш защо - "нали съм с 4х4". Това го преживях няколко пъти с Ферозата, после се усетих.

                          Коментар


                          • #88
                            Първоначално публикуван от lama69 Преглед на мнение
                            Междуосевия диф е много приятна за асфалта придобивка, но извън пътя с него е по-зле, отколкото само на задно - ако прибуксува предно колело, дифа прехвърля въртящия момент към предния мост и си стоиш на едно място и се чудиш защо - "нали съм с 4х4". Това го преживях няколко пъти с Ферозата, после се усетих.
                            Я пак? Не знам какво си усетил, но на същите условия само със задно няма как да си по-подвижен. Друг въпрос, че може по-трудно да се усетиш какво става.

                            Първоначално публикуван от a_d_a Преглед на мнение
                            Това значи ли , че ако катериш стрьмен бряг , с мокри гуми излизаш от водата , при движение по брегьт се движиш сьс едно предавателно число заден-преден мост то при преминаване от брегьт кьм равното , предавателното число преден-заден мост се мени автоматично . И ако е така кое го сменява . Простете нам невежите .
                            Не се мени предавателното число. Променя се разпределението на въртящия момент и тяговата сила. Това става без никакви допълнителни механизми, а от проста физика. Колелата на слабата основа леко приплъзват и освобождават напрежението в своя вал, колелата на твърдата основа не приплъзват, а предават цялата мощност.

                            Коментар


                            • #89
                              До: Кога да ползваме бавни скорости

                              Първоначално публикуван от Ясен
                              Я пак? Не знам какво си усетил, но на същите условия само със задно няма как да си по-подвижен. Друг въпрос, че може по-трудно да се усетиш какво става.
                              Ако съм само на заден мост няма никакви шансове, да ми прибуксува предния. А като забуксува предния и ЛСД-то не ме спасява. При включен блокаж на междуосевия диф, горните ядове ги нямам( т.е. нямах - вече съм с парт тайм раздатка).

                              Коментар


                              • #90
                                До: Кога да ползваме бавни скорости

                                Фероза фултайм няма ли блокировка на междуосевия диф?

                                Иначе, като си само на задно, няма начин предния да забуксува, да. Но вероятността да забуксува задния е много, много по-голяма.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X