Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кога да ползваме бавни скорости

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Кога да ползваме бавни скорости

    Първоначално публикуван от kra_kra Преглед на мнение
    Разпределя се 50/50мощноста но само в идеални случаи, при разлика в гумите или завой какво става с тези 50/50, по-бавния освен, че движи автомобила напред преодолява и спирачното усилие което създава по-бавния.
    Точно и затова се чупат на асвалт, ако има по-голяма разлика в гумите на асвалт ясно се вижда как в един момент по малките гуми се влачат по асвалта.

    Сега ще те открехна

    Кола на която се ползва 4х4 режими, и то често ТРЯБВА да е оборудвана с ЧЕТИРИ ЕДНАКВИ, по размер и шарка гуми. И задния и предния мостове, трябва да е с ЕДНАКАКВИ ПРЕДАВАТЕЛНИ ЧИСЛА!!!!!


    Нямам думи......
    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

    Коментар


    • #62
      До: Кога да ползваме бавни скорости

      Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
      Сега ще те открехна

      Кола на която се ползва 4х4 режими, и то често ТРЯБВА да е оборудвана с ЧЕТИРИ ЕДНАКВИ, по размер и шарка гуми. И задния и предния мостове, трябва да е с ЕДНАКАКВИ ПРЕДАВАТЕЛНИ ЧИСЛА!!!!!


      Нямам думи......
      Хептем оспамихме темата.
      Напълно съм съгласен с теб, но не винаги е така,поради ред причини,финансови, мека гума.
      При завой какво става с радиуса на предните и задните гуми?
      "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

      Коментар


      • #63
        До: Кога да ползваме бавни скорости

        Преди два дни разбрах, че предните суммарно изинават по-голям път от задните, пак суммарно.......

        http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...t=61051&page=2
        Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
        Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

        Коментар


        • #64
          До: Кога да ползваме бавни скорости

          Първоначално публикуван от stnenkov Преглед на мнение
          Колеги ако може и аз да се включа , не че сам голям капацитет . Карам Лада Нива една година . Че в експотационата книжка е записано и наблегнато да се обърне внимание, бавни и блокаж на преден мост да се включват само ако има нужда , с цел да се удължи живота на раздатачната кутия. Смятам че хората коити произвеждат тези автомобили знаят как се експоатира автомобила.
          Не знам каква кола караш , но ако е Нива блокажа който има този автомобил доколкото ми е известно е на раздатката . Това значи че при изключен блокаж на разатката (среден диферинциал) задният дференциял бута колата повече отколкото предният я дьрпа . А когато се включи блокажа усилията се изравняват 50-50 . Само не знам какво е предавателното число преден-заден мост когато не е включен блокажа . Моля ако някой знае да каже

          Коментар


          • #65
            До: Кога да ползваме бавни скорости

            Първоначално публикуван от a_d_a Преглед на мнение
            среден диферинциал
            Следва въпрос: що е то дифференциал?

            Жокер: в линка един пост на-горе, с прости думи се опитах да отговоря на този въпрос.

            ПС. Не претендирам за изчерпателност, нито да съм истината в последна инстанция.
            Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
            Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

            Коментар


            • #66
              До: Кога да ползваме бавни скорости

              Доколкото ми е известно при Нива разпределението е 60 към 40 в полза на задния мост.Когато се включи централния блокаж разпределението става равно 50 на 50.В този р-м се кара САМО,ако условията го налагат.

              Коментар


              • #67
                До: Кога да ползваме бавни скорости

                Първоначално публикуван от a_d_a Преглед на мнение
                Не знам каква кола караш , но ако е Нива блокажа който има този автомобил доколкото ми е известно е на раздатката . Това значи че при изключен блокаж на разатката (среден диферинциал) задният дференциял бута колата повече отколкото предният я дьрпа . А когато се включи блокажа усилията се изравняват 50-50 . Само не знам какво е предавателното число преден-заден мост когато не е включен блокажа . Моля ако някой знае да каже
                Първоначално публикуван от niva men Преглед на мнение
                Доколкото ми е известно при Нива разпределението е 60 към 40 в полза на задния мост.Когато се включи централния блокаж разпределението става равно 50 на 50.В този р-м се кара САМО,ако условията го налагат.
                Грешите и двамата.

                Раздатката на Нива (и на много други джипове) е симетричен диференциал. Това значи, че въртящият момент от двете му страни е еднакъв. Към предния и задния мост се предава ЕДНАКЪВ въртящ момент, който еднаквите осеви диференциали и еднаквите гуми трансформират в ЕДНАКВА ТЯГОВА СИЛА НА 4-ТЕ КОЛЕЛА ! (което пък значи и еднаква мощност, поне при праволинейно движение.

                При блокиране на раздатката, тя престава да е диференциал. Тогава, предният и задният мост се въртят с еднаква скорост, а въртящият момент се преразпределя автоматично според пътните условия - от 100% на предния мост до 100% на задния.

                Всъщност, може даже над 100%, защото има паразитни мощности. Например в завой с блокирана раздатка на твърда основа е напълно възможно да получим 160% от въртящия момент върху задния мост и -60% (спирачен момент) върху предния мост. Тези +/- 60% са "паразитен въртящ момент", който се предава между мостовете - през пътя и през раздатката. Тези пък 160% са обяснението защо блокираната раздатка води до занасяне в завои.

                Не си мислете, че никой не е умрял от непознаване на физиката на автомобила. Пълно е с примери.

                Коментар


                • #68
                  До: Кога да ползваме бавни скорости

                  Гледах,гледах траях колкото можах ама вече не издържам в тема с прост въпрос който може да има само един отговор вече има безброй обяснения на различни агрегати от автомобила и не само нива каквато коментираме тук тези с другите джипове да си ходят по тяхните форуми.
                  МОЛЯ всички които не са си научили уроците да се разходят малко по форума по темите и да попрочетат и чак тогава да задават въпроси но да са разбрали какво е то и как действа а не няколкото знаещи да отговарят на многото незнаещи а те да задават въпроси от типа ама тя и междуосов диферанцял ли има а той как предава 60 на 40 или 200 на 500.Има прекалено много изписано за диференцялите и за техните видове и модификаций за да разясняваме и тук какво е това и за какво служи и ,че на Уазката и били от стиропор диференцялите тук темата е кога да се ползват бавните предавки при НИВА.Ядосвате знаещите хора и ги карате да не ви отговарят на въпросите не защото не знаят а защото за да ги разберете трябва да ви обяснят цялия смисъл на трансмисията.
                  Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                  Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                  Sofrace Offroad Team

                  Коментар


                  • #69
                    До: Кога да ползваме бавни скорости

                    Ясене не знам защо ама някой от нас двамата греши-и това ще каже някой трети,който е по на ТИ с Нивите от нас.Сигурен съм,че има такъв тук във форума.И така задавам следния въпрос-Защо след,като Нивата е вдигната на подемник и е с включена примерно 4-та предавка задния кардан се върти с по-високи обороти от предния?В същата ситуация,но с включен блокаж оборотите им видимо се изравняват.Именно това ме кара да дам мнение в предишния си пост.Плюс това съм чел статия на руски,че Нивата е с разпределение 60 към 40 в полза на задния мост.Не ме разбирай погрешно-не споря,но нека изясним нещата.Поне от любопитство.

                    Коментар


                    • #70
                      До: Кога да ползваме бавни скорости

                      Между другото колегата evgeniml с основание негодува-темата на моменти доста губи същността си.

                      Коментар


                      • #71
                        До: Кога да ползваме бавни скорости

                        Смея да твърдя,че още в първия си пост на темата съм дал достатъчно прост и същевременно точен отговор.Мисля,че всеки нормален човек би го разбрал.Няма нужда допълнително някои хора да се правят на супер големи философи и да търсят нова тема в темата-все пак трябва да уважаваме автора на темата и да се стремим да му отговорим ясно и точно.Иначе ставаме безполезни.С УВАЖЕНИЕ към всички съфорумници.

                        Коментар


                        • #72
                          До: Кога да ползваме бавни скорости

                          Здравейте!
                          Извинявам се много,но реших да напиша и аз нещо баш по темата.Бавните степени,които се намират в раздатъчната кутия се използват,при потегляне в утежнен режим.Това ще каже в сняг,кал,пясък,закачено ремерке и темподобни други особености,затрудняващи двигателя,скоростната кутия и съединителя.

                          Относно предавателното число на деференциялите,мисля и съм на 100% сигурен че са с еднакво предавателно число.Тъй,като гумите са с еднакакъв диаметър,е логично да са с еднакви предавателни числа.Това да не е Беларус,той е с различни гуми отпред и отзад.С блокиран среден деференциял се подхожда тогава,когато има нужда от това,като:дълбок сняг,глинеста кал(льос) и т.н.Не съм много в час с тежи работи,но е хубаво да имате математическо мислене-все пак умни хора трябват на България.Логично е при блокиране на деференцияла да се губи неговото наименование деференциял,а то именно се променя с наименование цяла ос.При цяла ос няма как да се предават различни предавателни отношения на дифовете и само при замисъл на това се чупят деферинциялите,камо ли при осъществяването на връзката.

                          Поздрави,дано съм Ви бил полезен,драги съфорумци!
                          Ще съм Ви много благодарен,ако простите допуснатите от мен грешки,но то си е човешко.!!!

                          С Уважение,Милен!

                          Коментар


                          • #73
                            До: Кога да ползваме бавни скорости

                            Първоначално публикуван от niva men Преглед на мнение
                            Ясене не знам защо ама някой от нас двамата греши-и това ще каже някой трети,който е по на ТИ с Нивите от нас.Сигурен съм,че има такъв тук във форума.И така задавам следния въпрос-Защо след,като Нивата е вдигната на подемник и е с включена примерно 4-та предавка задния кардан се върти с по-високи обороти от предния?В същата ситуация,но с включен блокаж оборотите им видимо се изравняват.Именно това ме кара да дам мнение в предишния си пост.Плюс това съм чел статия на руски,че Нивата е с разпределение 60 към 40 в полза на задния мост.Не ме разбирай погрешно-не споря,но нека изясним нещата.Поне от любопитство.
                            откачи предня и задния кардан от раздатката и сам ще се убедиш,че двата фланеца изходящи от раздатката ще се вартят еднакво може някой апарат да ти задържа леко гарантирам ти,че едно от условията при нивата е двата диференцяла да са с напълно еднакви предавателни числа и заводско друго освен 50/50 не существува ако нивата е правена за някякви състезания дрифтове може но не и стандартно.
                            Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                            Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                            Sofrace Offroad Team

                            Коментар


                            • #74
                              До: Кога да ползваме бавни скорости

                              Първоначално публикуван от ludau Преглед на мнение
                              Относно предавателното число на деференциялите,мисля и съм на 100% сигурен че са с еднакво предавателно число.Тъй,като гумите са с еднакакъв диаметър,е логично да са с еднакви предавателни числа.Това да не е Беларус,той е с различни гуми отпред и отзад.С блокиран среден деференциял се подхожда тогава,когато има нужда от това,като:дълбок сняг,глинеста кал(льос) и т.н.Не съм много в час с тежи работи,но е хубаво да имате математическо мислене-все пак умни хора трябват на България.Логично е при блокиране на деференцияла да се губи неговото наименование деференциял,а то именно се променя с наименование цяла ос.При цяла ос няма как да се предават различни предавателни отношения на дифовете и само при замисъл на това се чупят деферинциялите,камо ли при осъществяването на връзката.
                              Тук си допуснал минимум две грешки......

                              Първо предавателнити числа на един диференциал нямат нищо общо с размера на гуметките, закачени на него......

                              При блокиране на една раздатка, технически не е никакъв проблем, да се блокира със съотношение по осите различно от 50/50.....
                              Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                              Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                              Коментар


                              • #75
                                До: Кога да ползваме бавни скорости

                                Първоначално публикуван от niva men Преглед на мнение
                                Ясене не знам защо ама някой от нас двамата греши-и това ще каже някой трети,който е по на ТИ с Нивите от нас.Сигурен съм,че има такъв тук във форума.И така задавам следния въпрос-Защо след,като Нивата е вдигната на подемник и е с включена примерно 4-та предавка задния кардан се върти с по-високи обороти от предния?В същата ситуация,но с включен блокаж оборотите им видимо се изравняват.Именно това ме кара да дам мнение в предишния си пост.Плюс това съм чел статия на руски,че Нивата е с разпределение 60 към 40 в полза на задния мост.Не ме разбирай погрешно-не споря,но нека изясним нещата.Поне от любопитство.
                                Обяснението на нещата на подемника е много просто - предният мост има по-големи механични загуби. Те се дължат на 4-те допълнителни карета и различния вид спирачки. Ако имаш подходяща повреда в задния мост, може да стане обратното. Разликата е забележима само с колела във въздуха, когато въртящият момент предаван от раздатката преодолява само загубите.

                                Това, че статия за Нива е написана на руски език не пречи да е пълна с глупости.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X