Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Lada Niva - прегряване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Lada Niva - прегряване

    Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
    Да сменям двигател на 70000 км... Едва ли. Първо сменям капачката, правя две-три кръгчета и после сменям и термостата. Предполагам ще ми се реши проблема. След малко отивам дано са отворили на Симеон.
    За да не сме голословни .
    Капачката има една малка пружинка и едно гумено уплътнение - ако е като моята .
    Ако тази пружинка не затваря ( при мен незнайно как въобще липсваше) - то тогава винаги е отворен водния кръг към разширителния съд .
    А както се забелязва - разширителния съд на Нива НЕ Е херметически затворен . И от там - цялата система няма херметизация , казано иначе - няма налягане на охл. течност и водната помпа върти само от части течността .
    Това е една от най-баналните и най-често срещани причини за лощо охлаждане на един двигател . Не става въпрос само за Нива - за всяка кола . Херметизацията !
    А ако липсва херметизация - охл. течност завира доста по-рано , отколкото трябва .
    Успех , колега !
    П.С. Това с двигателя беше само майтап ! За разведряване !

    Коментар


    • #32
      До: Lada Niva - прегряване

      Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
      ...
      А както се забелязва - разширителния съд на Нива НЕ Е херметически затворен . И от там - цялата система няма херметизация , казано иначе - няма налягане на охл. течност и водната помпа върти само от части течността .
      При Нива това налягане има значение само в два случая:
      или комбинацията от 2000м надморска височина и искърски антифриз,
      или вече започнало прегряване, каквото не ни се полага по идея.

      Във всички други случаи трябва да може да се пътува и с пробита капачка.

      Коментар


      • #33
        До: Lada Niva - прегряване

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        При Нива това налягане има значение само в два случая:
        или комбинацията от 2000м надморска височина и искърски антифриз,
        или вече започнало прегряване, каквото не ни се полага по идея.

        Във всички други случаи трябва да може да се пътува и с пробита капачка.
        Не бъркай Ладата с УАЗ - там може и без системата да е под налягане.
        При нивата си трябва здрава капачка
        Но съдейки от това, как колегата описва проблема, едва ли е нарушена херметичност.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #34
          До: Lada Niva - прегряване

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          При Нива това налягане има значение само в два случая:
          или комбинацията от 2000м надморска височина и искърски антифриз,
          или вече започнало прегряване, каквото не ни се полага по идея.

          Във всички други случаи трябва да може да се пътува и с пробита капачка.
          Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
          Не бъркай Ладата с УАЗ - там може и без системата да е под налягане.
          При нивата си трябва здрава капачка
          Но съдейки от това, как колегата описва проблема, едва ли е нарушена херметичност.
          Нали като има някакъв проблем за обсъждане и евентуално решение трябва да се предлагат варианти ?
          Аз не казвам 100% че е капачка , но е голяма вероятноста да е от нея .
          Иначе - всички майстори обичат най-много точно такива колеги - да търсят сложните и скъпи решения , вместо да проверят първо по-лесните .
          Иначе за прегряването :
          1. Проверка на капачката . Проверка за течове .
          2. Обезвъздушаване .
          3. Проверка на перката ( разбрах че е електро) . Кога включва , ако включва въобще. Може да се изведе на допълнително копче .
          4. Проверка дали отваря термостата .
          5. Проверка дали има дебит водната помпа - на единия маркуч се закачва манометър и се замерва налягането което дава водната помпа.
          Чак след всяка една проверка може да се стигне до смяна на съответния детайл , ако се окаже че не работи .
          За глава или отваряне на двигателя - само ако надува въздух или смесва вода с маслото.
          Може и да съм пропуснал нещо . Важното е да се следва правилния път - от по-леките повреди към по-сложните . Това е .
          Нали сме Нивоводи - трябва да знаем как да си помогнем сами в нужда .
          Иначе в сервиз - там съвети не им трябват ( ако е истински сервиз)
          Последно редактирано от bgbul; 05-12-09, 11:36.

          Коментар


          • #35
            До: Lada Niva - прегряване

            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
            Не бъркай Ладата с УАЗ - там може и без системата да е под налягане.
            При нивата си трябва здрава капачка
            Но съдейки от това, как колегата описва проблема, едва ли е нарушена херметичност.
            добре де, лично съм карал Нива без уплътнител на капачката. Аз го махнах, за да намаля теч насред път. Не мина 95 в никой момент, а не е да не видя зор. Ама бях с нормален антифриз, а не с кафявия.

            Коментар


            • #36
              До: Lada Niva - прегряване

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              добре де, лично съм карал Нива без уплътнител на капачката. Аз го махнах, за да намаля теч насред път. Не мина 95 в никой момент, а не е да не видя зор. Ама бях с нормален антифриз, а не с кафявия.
              Ааааа- и си бил със стария мотор , с постоянно зацепената перка , нали ?
              И при мен беше така - доста време не загряваше , но като го юрнах по наклони и си показа веднага .

              Коментар


              • #37
                До: Lada Niva - прегряване

                Смених капачката.

                Първо - оказва се, че като са пуснати фарове или друг консуматор, стрелката на таблото автоматично скача с 3-4 градуса. Все пак по наклон и ниски обороти си загрява до 95 градуса.

                Второ - термостата е леко топъл в долната си част, а отгоре пари - това при 90 градуса, когато би трябвало вече да отваря. Следователно - смятам да сменя и термостата и охлаждащата течност. Предполагам това ще ми реши проблема. В Ппонеделник ще отида до НАР в Дружба 1, защото за тях със сигурност знам, че внасят оригинални части и ще си взема нов термостат.

                Кажете, според вас добра идея ли е да се остави термостата постоянно отворен - на мен изобщо не ми харесва.
                Александър

                Коментар


                • #38
                  До: Lada Niva - прегряване

                  95 градуса не е ли нормалната температура за Нивата? При мен винаги след като загрее стрелкичката е малко след 90 - тезависимо дали я "товаря" колата или не.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Lada Niva - прегряване

                    Ами незнам - преди винаги си е била на 90 градуса. Това е и нормалната работна температура на ладовия мотор, повече от 90 не би трябвало да става. При мен стига до 100 градуса понякога, а съм пуснал и парното - това не е нормално. Смятам, че съм открил проблема, като сменя термостата ще пиша за резултата.

                    http://nashvaz.ru/39-esli-peregrelsja-dvigatel.html
                    http://nashvaz.ru/remont-vaz/40-zame...la-na-vaz.html
                    Александър

                    Коментар


                    • #40
                      До: Lada Niva - прегряване

                      Дааа... поредната въпросителна и за моята кола

                      Коментар


                      • #41
                        До: Lada Niva - прегряване

                        Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                        Да, гореща не мога да кажа - по скоро топла. Може да си задържиш ръката на нея, но е топла - не е студена.
                        Аз съм за термостат!!
                        При загряла над 90гр. кола и работещ термостат маркучите са толкова топли, че невярвам да си задържиш ръката над 5-6 сек.
                        Пийте червено вино! Дава здраве.
                        А то ни трябва за да пием ракия!

                        Коментар


                        • #42
                          До: Lada Niva - прегряване

                          Днес смених термостата и охлаждащата течност, капачката смених още преди 2 дена, но нямаше ефект. Ето какво открих засега:

                          - При пуснати консуматори - фарове и /или вентилатор в купето, датчика показва с 3-4 градуса отгоре.
                          - Засега не мога да кажа дали има ефект от смяната на термостата, довечера ще изляза по Софийските задръствания и ще разбера истината.

                          Термостата го купих от НАР в Дружба за 10 лева. Метален, сребрист на цвят. Надявам се да работи.
                          Стария още седи в багажника. Той беше някакъв черен, пластмасов.
                          На вид изглежда че работи, но знаеш ли... Беше горещ и горе и долу като го свалях.

                          Сложих 4 литра концентрат -72 и още толкова вода. Преди това сложих само вода, за да отмие колкото се може отлаганията и карах с нея из квартала - не вдигаше над 90 градуса.

                          Довечера ще пиша да кажа крайния резултат.
                          Александър

                          Коментар


                          • #43
                            До: Lada Niva - прегряване

                            Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                            ...
                            - При пуснати консуматори - фарове и /или вентилатор в купето, датчика показва с 3-4 градуса отгоре.
                            а ти сигурен ли си, че колата прегрява, а не е някоя глупост, която да променя показанията на датчика?

                            Коментар


                            • #44
                              До: Lada Niva - прегряване

                              Ами почти бях сигурен, че е от някаква грешка в показанията, но в четвъртък след като минах по Драган Цанков в посока Младост, по наклона стрелката показваше около 100 градуса, може и повече. А беше пуснато парното. Затова прецених, че е по-добре да сменя термостата. Струва 10 лева. Антифриза ми беше за смяна така или иначе. Обикновено се навързват няколко фактора наведнъж - може да показва грешно датчика, може и да не отваря напълно термостата... Ходих в Събота при един майстор и според него, термостата не работеше правилно - беше горещ отгоре и студен отдолу - т.е. не отваря напълно. Освен това, при загряла на работна температура кола, както каза колегата малко по нагоре, маркучите трябва да са горещи.
                              Последно редактирано от axlastro; 07-12-09, 13:57.
                              Александър

                              Коментар


                              • #45
                                До: Lada Niva - прегряване

                                Аз живея точно в Лозенец и често изкачвам Драган Цанков. Както казах при загряла кола датчика ми винаги показва една идея повече от 90 градуса. Но при изкачването на баира до телевизионната кула не виждам промяна в показанието на термометъра. Обикновено изкачвам на трета. При теб ако стрелката "играе" може би наистина има някакъв проблем.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X