Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да подготвя Нивата за офроуд

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Как да подготвя Нивата за офроуд

    Първоначално публикуван от boyan01 Преглед на мнение
    Относно по - силен двигател - монтирал съм от FIAT RITMO ABARTH 125 TC - голямата двувалка - 2000 куб.см. , 125 к.с. с един Вебер , 135 к.с. с два . Разхода беше мин. 15/100 , макс. 25/100 . Същия двигател го има на много фиати и ланчии в най- различни варианти и к.с. - до 170 - 200 к.с. , също и разхода варира ....
    Момчета, Нивата, като я обуеш с подходяще гуми и малко по-сериозно я караш офроуд и с 1.6 мотор чупи трансмисията. Чупил съм предният диф, полуоски и кардан скъсан на две. Така, че според мен не си заслужава движението да се монтира друг мотор, освен, ако не искате неква пистова бегачка, Но с тая аеродинамика ???!!! По добре си монтирайте по една хидравлика и лебедка и я ползвайте за разходки,, там няма равна, стига дасте я прежалили.

    Коментар


    • До: Как да подготвя Нивата за офроуд

      Момчета, Нивата, като я обуеш с подходяще гуми
      И кои са подходяшите ГУМИ? Размер....Ти сложи 205 или 215 с агресивен грайфер - пак чакай да не си трошиш полуоски,дифове и други! Явор хубаво Ви каза че цялата работа е от гумите и при грешен избор изхода е ясен...
      А и кое не се троши? При нашето джалатско каране и БТР ще строша...

      Коментар


      • До: Как да подготвя Нивата за офроуд

        ... може , разбира се ... най - общо присаждането на фиатовия двигател е сравнително лесно , защото пасва 1:1 към камбаната на скоростите на НИВА , ладовия маховик пасва на фланеца на фиатовия колянов вал 1:1 , във въпросния фланец на фиатовия вал има изработен и отвор с точния размер за лагера на шлицевия вал на НИВА / само се вади една тапа / ;
        - стойки за тампоните на двигателя - оригинал 2121 с изместени отвори за шпилките и подсилени ;
        - стойка за предния мост - самоделка ;
        - картерен капак - от 2121 - с междинна плоча самоделка ;
        - маслоприемник - самоделка ;
        - охлаждане - радиатор НИВА с два ел. вентилатора ;
        Основно е това , другото са дреболии . Моят беше с карбуратор/и , но не е сложно да се сложи ижекционен / по принцип с по - малък разход , повече коне / ...
        Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

        Коментар


        • До: Как да подготвя Нивата за офроуд

          .... трошенето си е трошене , който не иска да си я чупи , да си я държи на килима в хола ... - това в кръга на шегата , разбира се ... според мен 30 - 40 к.с. горница на НИВА й идват добре и на асфалт , и в гората / това си е мое мнение / ...
          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

          Коментар


          • До: Как да подготвя Нивата за офроуд

            Първоначално публикуван от Morskia Преглед на мнение
            И кои са подходяшите ГУМИ? Размер....Ти сложи 205 или 215 с агресивен грайфер - пак чакай да не си трошиш полуоски,дифове и други! Явор хубаво Ви каза че цялата работа е от гумите и при грешен избор изхода е ясен...
            А и кое не се троши? При нашето джалатско каране и БТР ще строша...
            Колега, чупил съм и с не толкова агресивни гуми - Гудрич А/Т , просто на Нивата предният диф с полуоските и каретата е проблем. Друг е въпроса, че при лудо каране няма нещо , което да не се счупи. Според мен трябва цял мост отпред.

            Коментар


            • Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
              Е,блокажа е на раздатъчната кутия,той ти разпределя двигателното усилие м/у предния и задния мост.Двойната ръчна е само за задния мост,вместо едно жило,задвижващо механизмите на ръчната,на двете задни колела,и само един лост,се монтират два лоста и две жила-по един за всяко колело.
              Браво, това е супер-хитро. Ще го направя щом намеря място за втория лост.

              А какъв е номера при техническите прегледи на стенда за спирачки?
              Последно редактирано от Ясен; 15-12-09, 20:58.
              ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

              Коментар


              • До: Как да подготвя Нивата за офроуд

                Първоначално публикуван от trapper
                А какъв е номера при техническите прегледи на стенда за спирачки?
                Да натиснеш крачната, без да светнат стоповете.

                Две отделни ръчни няма начин да ги дръпнеш еднакво.

                Евентуално - три лоста. Един нормален, другите два - закачени на рамената.

                Коментар


                • До: Как да подготвя Нивата за офроуд

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Да натиснеш крачната, без да светнат стоповете.

                  Две отделни ръчни няма начин да ги дръпнеш еднакво.

                  Евентуално - три лоста. Един нормален, другите два - закачени на рамената.
                  или обща планка която да се нанизва на двата лоста и да се дърпа по средата (като на самолетите двигателите)

                  Коментар


                  • До: Как да подготвя Нивата за офроуд

                    И със самолетната схема ще е същото. Те просто не могат да са еднакво регулирани.

                    Хубавото е, че за ръчната спирачка асиметрията е допустима в голяма степен.

                    Коментар


                    • До: Как да подготвя Нивата за офроуд

                      Те на техническите прегледи пък като са се разтревожили за нашите коли... Май само от паричките се интересуват

                      Чувам минавало се масово само документално

                      Коментар


                      • До: Как да подготвя Нивата за офроуд

                        Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                        Те на техническите прегледи пък като са се разтревожили за нашите коли... Май само от паричките се интересуват

                        Чувам минавало се масово само документално
                        Това трябва ли да остане! Щото, утре като отида на канала не искам да ме гледат накриво!

                        Коментар


                        • Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                          Те на техническите прегледи пък като са се разтревожили за нашите коли... Май само от паричките се интересуват

                          Чувам минавало се масово само документално
                          И аз съм чувал за такива прегледи, може би те са една от причините за толкова много катастрофи. Аз си представям колите в пункта на СБА над Хладилника. Там са много точни и човек научава кое е за ремонт. В двора има и сервизи, така че е добре.

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Да натиснеш крачната, без да светнат стоповете.

                          Две отделни ръчни няма начин да ги дръпнеш еднакво.

                          Евентуално - три лоста. Един нормален, другите два - закачени на рамената.
                          Сега се сетих, че ако двата отделни лоста могат да се дърпат едновременно и независимо с двете ръце, ще стане. Даже за стенда ръчната винаги ще е добре регулирана, защото шофьорът може да наблюдава стрелките и да коригира опъна. Само че, къде да са лостовете?
                          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                          Коментар


                          • До: Как да подготвя Нивата за офроуд

                            Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                            И аз съм чувал за такива прегледи, може би те са една от причините за толкова много катастрофи. Аз си представям колите в пункта на СБА над Хладилника. Там са много точни и човек научава кое е за ремонт. В двора има и сервизи, така че е добре.



                            Сега се сетих, че ако двата отделни лоста могат да се дърпат едновременно и независимо с двете ръце, ще стане. Даже за стенда ръчната винаги ще е добре регулирана, защото шофьорът може да наблюдава стрелките и да коригира опъна. Само че, къде да са лостовете?
                            За прегледите - реални прегледи (чети: спирачки и дали свети всичко) правят само на местата, на които прегледът се заплаща предварително. Кормилна уредба, окачване, изгорели газове не са ми гледали никъде, единствено са ме връщали за паспорт на метанови бутилки.

                            За ръчните спирачки - отляво няма къде, това е положението.

                            Коментар


                            • ot kade nameri kasetata kolega daimi kordinati ako moge

                              правят и усилват детайлите по Нивата:
                              Виж тук,показани са доста нагледно как се http://www.rajdy4x4.pl/samochody/niwa/michal/
                              Първоначално публикуван от TRAPERA Преглед на мнение
                              Блокажи за Нива има и са около 200 лева единият.Става дума за самоблокираща касета.
                              Това е блокажа:
                              Данни за блокажа
                              Предназначен для установки в ведущие мосты автомобилей семейства Нива, Шнива.

                              Тип дифференциала:
                              самоблокируемый, повышенного трения с цилиндрическими косозубыми шестернями.
                              Принцип работы:
                              перераспределение крутящего момента между колесами производится автоматически при увеличении подводимого крутящего момента от мотора на отстающее колесо.
                              Включение плавное без рывков.
                              Максимальный коэффициент блокировки 0,8. Полной блокировки не наступает. Разблокируется при сбросе газа.

                              Коментар


                              • От: ot kade nameri kasetata kolega daimi kordinati ako moge

                                Някой може ли да пусне някоя друга снимка на своята подготвена НИВА. Полезно би било да се види и разположението на тези две ръчни.
                                Техниката в ръцете на дивака е парче желязо.
                                Dacia Duster 4WD

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X