Обява

Свий
Няма добавени обяви.

80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

    И аз се изненадах, защото Алекс имаше един пътепис с 80 ката из Немско, а той не е от най бавните карачи. Не мога да си го представя да лази с 80 - 90 от София до там. Толкова е подтискащо.
    Според мен за TLK 80, 100, 120, 200 крейсерската скорост е смятана за 120 -140. Те и оборотите на дизела тогава са 2500, което е в реда на нещата.
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

    Коментар


    • #62
      До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

      Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
      И аз се изненадах, защото Алекс имаше един пътепис с 80 ката из Немско, а той не е от най бавните карачи. Не мога да си го представя да лази с 80 - 90 от София до там. Толкова е подтискащо.
      Ако говориш за Алекс Марков, той никога не е ходил до немско с ТЛК-то. Всъщност, въобще не мисля, че я е изкарвал от България дори. Единствения пък когато негова ТЛК80 излезе оттук, бе до Гърция миналата година и то с мен.
      Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
      Според мен за TLK 80, 100, 120, 200 крейсерската скорост е смятана за 120 -140. Те и оборотите на дизела тогава са 2500, което е в реда на нещата.
      Да, така е, конкретно за ТЛК80, за другите не мога да кажа от първо лице, тази скорост се поддържа без да се товари колата, когато автомобила не е натоварен за експедиционни цели, а просто хора и багаж.

      Коментар


      • #63
        До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

        Поправете ме, ако греша, но този автомобил дори с атмосферния дизел на "пълна газ" развива много над 120кмч!
        Та мойта "пършива" 73-ка с 2ЛТ на 2-ри основен ремонт стигаше на равно 130кмч при пълна газ...!

        Подписвам се с 2 ръце, че няма много араби, които да карат по асфалта на дълъг път с 80-90кмч... за германците пък да не говорим - при такава скорост на аутобана ще ги изпреварва постоянна колона от ТИРове...

        ИМХО Този ореол около 80-ката се създава донякъде от високата цена, която държаха с години... А за "екстрите" - и друг път се е коментирало - развалено ел-стъкло или друга "глезотия" (за мен си е удобно и практично) не спира колата - ако не искаш, може и да не го ремонтираш...
        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

        Коментар


        • #64
          До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

          Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
          Ако говориш за Алекс Марков, той никога не е ходил до немско с ТЛК-то. Всъщност, въобще не мисля, че я е изкарвал от България дори. Единствения пък когато негова ТЛК80 излезе оттук, бе до Гърция миналата година и то с мен.


          Да, така е, конкретно за ТЛК80, за другите не мога да кажа от първо лице, тази скорост се поддържа без да се товари колата, когато автомобила не е натоварен за експедиционни цели, а просто хора и багаж.
          Значи отново си противоречим.Аз моята тойотка(така и казват внуците ми-момчета близнаци по на 3 години)я товаря 3 пъти годишно,като бера лозето-хора и грозде около 1.2-1.5 тона,като варя ракията и като се изнасям на язовира с колесара и лодката.При тези 3 случая нямам възможност за шпорене,поради пътищата,иначе до София си я карам само с бабата и най много до 5 души да се съберем,карам си я със 130 и това е.какво може да и стане-не зная.Че аз от Острова я докарах с каравана и където минаваше си поддържах 110-115 км.Какво можа да се случи,все пак си е съвременен автомобил.

          Коментар


          • #65
            До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

            Малко избягахте от темата с тия силикони, а тя е "80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи".

            Аз досега не видях някой да е предложил алтернатива на 80ката в същия ценови диапазон та дори и в по-горен. Това да сравнявате ресорен Нисан с пружинното окачване на 80ка е доста несериозно, едната е къса база и скача като пуканка по неравностите а другата е почти с 1,5м. по-дълга и поема неравностите толкова меко че чак не е за вярване, при Нисана за вътрешен комфорт и дума не може да става, интериора по-скоро се доближава до този на УАЗ. Самото споменаване на думите "интериор" и "УАЗ" в едно изречение е смешно . При нас има всички модели на Нисан - 160, 260, Y60. Y61, като се замисля само Y61 дълга база се доближава до 80ка но на каква цена е друг въпрос, а както знаем всички, по нашите географски ширини Нисана ще е най много с 3 литров мотор срещу 4,2 на 80ката. От Тойотите които имаме, а те включват почти всички модели, 80ката е най-комфортна.
            Ако някой има идея за алтернатива на 80ка да я сподели.
            Последно редактирано от Явор-Vromos.com; 03-11-09, 14:01.

            Коментар


            • #66
              До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

              Първоначално публикуван от tuni Преглед на мнение
              Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
              Ако говориш за Алекс Марков, той никога не е ходил до немско с ТЛК-то. Всъщност, въобще не мисля, че я е изкарвал от България дори. Единствения пък когато негова ТЛК80 излезе оттук, бе до Гърция миналата година и то с мен. ...
              Да, така е, конкретно за ТЛК80, за другите не мога да кажа от първо лице, тази скорост се поддържа без да се товари колата, когато автомобила не е натоварен за експедиционни цели, а просто хора и багаж.
              Значи отново си противоречим.Аз моята тойотка(така и казват внуците ми-момчета близнаци по на 3 години)я товаря 3 пъти годишно,като бера лозето-хора и грозде около 1.2-1.5 тона,като варя ракията и като се изнасям на язовира с колесара и лодката.При тези 3 случая нямам възможност за шпорене,поради пътищата,иначе до София си я карам само с бабата и най много до 5 души да се съберем,карам си я със 130 и това е.какво може да и стане-не зная.Че аз от Острова я докарах с каравана и където минаваше си поддържах 110-115 км.Какво можа да се случи,все пак си е съвременен автомобил.
              Е, аз все пак не разбрах къде точно си противореча?...

              Първоначално публикуван от Явор-Vromos.com Преглед на мнение
              Малко избягахте от темата с тия силикони, а тя е "80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи".

              Аз досега не видях някой да е предложил алтернатива на 80ката същия ценови диапазон та дори и в по-горен. Това да сравнявате ресорен Нисан с пружинното окачване на 80ка е доста несериозно, едната е къса база и скача като пуканка по неравностите а другата е почти с 1,5 по-дълга и поема неравностите толкова меко че чак не е за вярване, при Нисана за вътрешен комфорт и дума не може да става интериора по-скоро се доближава до този на УАЗ. Самото споменаване на думите интериор и УАЗ в едно изречение е смешно . При нас има всички модели на Нисан - 160, 260, Y60. Y61, като се замисля само Y61 дълга база се доближава до 80ка но на каква цена е друг въпрос, а както знаем всички по нашите географски ширини Нисана ще е най много с 3 литров мотор срещу 4,2 на 80ката. От Тойоти които имаме, а те включват почти всички модели, 80ката е най-комфортна.
              Да, това беше наистина идеята на тази тема. Тъй като сравнението, което даде Туни на ресьорен, при това къс Патрул <-> ТЛК80 е неточно, да не кажа неадекватно.
              Първоначално публикуван от Явор-Vromos.com Преглед на мнение
              Ако някой има идея за алтернатива на 80ка да я сподели.
              Според мен, алтернативата е дълъг Патрул Y60/Y61, но задължително или с 4.2(т)д или с 4.2/4.5/4.8 бензин.

              Коментар


              • #67
                До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                Първоначално публикуван от Явор-Vromos.com Преглед на мнение
                Малко избягахте от темата с тия силикони, а тя е "80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи".

                Аз досега не видях някой да е предложил алтернатива на 80ката същия ценови диапазон та дори и в по-горен. Това да сравнявате ресорен Нисан с пружинното окачване на 80ка е доста несериозно, едната е къса база и скача като пуканка по неравностите а другата е почти с 1,5 по-дълга и поема неравностите толкова меко че чак не е за вярване, при Нисана за вътрешен комфорт и дума не може да става интериора по-скоро се доближава до този на УАЗ. Самото споменаване на думите интериор и УАЗ в едно изречение е смешно . При нас има всички модели на Нисан - 160, 260, Y60. Y61, като се замисля само Y61 дълга база се доближава до 80ка но на каква цена е друг въпрос, а както знаем всички по нашите географски ширини Нисана ще е най много с 3 литров мотор срещу 4,2 на 80ката. От Тойоти които имаме, а те включват почти всички модели, 80ката е най-комфортна.
                Ако някой има идея за алтернатива на 80ка да я сподели.
                Първо Яворе К160 изобщо не вози толкова зле за ресьорен къс джип.Като имаш предвид,че предни амортисьори са ми от НИСА и задни от УАЗ.Второ купих го на 67К км.,сега е около 220К реални-преди 16 години вървеше максимално със 145-сега пак толкова.Само на задно не гори повече от 10.5-11л. дизел,карал съм го и за кратко от зор в гората с обикновено олио.Лукса му е спартански,но здравината е чудовищна.За алтернатива на 80 за какво ще говорим-шосе,офф,всекидневен или експонат??Лукс,полихрония,надежност??Едно Паджеро -дълга база или Исузу-возят доста по-добре от легендарната ТЛК-80 ако не знаеш,стига да са им в ред пружините и амортисьорите.Нека си преразгледаме критериите и решим на каква база ше се дискутира,това не е ВИП ДЕНС,нищо че НЕШКИ бол.
                Като тръгна с ТЛК-то по черните пътища доста пломби ми се разтракват,много трудно завива и почти не спира,изобщо не може да се сравнява с патрула,понеже него го въртя като ATW.
                Последно редактирано от tuni; 03-11-09, 14:10. Причина: грешки

                Коментар


                • #68
                  До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                  Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                  И аз се изненадах, защото Алекс имаше един пътепис с 80 ката из Немско, а той не е от най бавните карачи. Не мога да си го представя да лази с 80 - 90 от София до там. Толкова е подтискащо.
                  Според мен за TLK 80, 100, 120, 200 крейсерската скорост е смятана за 120 -140. Те и оборотите на дизела тогава са 2500, което е в реда на нещата.
                  Не - ходих с Реното, но не за друга, а защото харчи по-малко
                  80-ятката ми с лекота вдига и потдържа 130км/ч, в началото като се опознавахме няколко пъти вдигах 170 по ГПС за експеримент и седи спокойно на пътя, НО двигатела нЕма ДуШа при подобни скорости.
                  Или иначе казано 80-ятката на пътя е като средната лека кола, а извън пътя е над средният "Джип" качвайки се на нея си казах "Офроуда свърши" защото там където имах усещане с предишните коли за Голямо постижени, снея беше като разходка в парка (говоря за усещането).
                  А като надеждност - не съм виждал нещо подобно, моята е на 14-15 години, всичките ми ремонти са: смяна на консумативи, няколко гарнитури, лагери отстраняване на нанесени от предишни ремонти щети

                  В подкрепа на по-горе изказаното мнение, че все някак се прибираш, ще дам пример когато се изтриха шлиците на видимо оригиналната полуоска (червената тогава беше на над 300000км. по километраж) включих междинният блокаж и си се прибрах от Родопите по живо, по здраво

                  Коментар


                  • #69
                    До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                    Добре , TLC 100 и 200, много ли губят от факта, че са с независимо отпред, при каране в експедиционен режим. Разбирам макадами, пясъци и други междуселски пътища, но пътища, не траяли.
                    И украински асфалт ? Много на брой плитки дупки, при 80 километра в час.
                    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                    Коментар


                    • #70
                      До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                      Първоначално публикуван от Явор-Vromos.com Преглед на мнение
                      Малко избягахте от темата с тия силикони, а тя е "80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи".
                      .........
                      Да бе, и аз чакам алтернативите с интерес.

                      Всяко нещо с предназначението си - Кинекса го е казал много точно.
                      А с тия високи скорости за експедиционен автомобил, да не забравяме,
                      че освен да вдигне 130км./ч. джипа трябва и да спира, понякога и внезапно.

                      Като стана голям и аз ще си купя 80-ка

                      Коментар


                      • #71
                        До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                        Първоначално публикуван от tuni Преглед на мнение
                        Първо Яворе К160 изобщо не вози толкова зле за ресьорен къс джип.Като имаш предвид,че предни амортисьори са ми от НИСА и задни от УАЗ.Второ купих го на 67К км.,сега е около 220К реални-преди 16 години вървеше максимално със 145-сега пак толкова.Само на задно не гори повече от 10.5-11л. дизел,карал съм го и за кратко от зор в гората с обикновено олио.Лукса му е спартански,но здравината е чудовищна.За алтернатива на 80 за какво ще говорим-шосе,офф,всекидневен или експонат??Лукс,полихрония,надежност??Едно Паджеро -дълга база или Исузу-возят доста по-добре от легендарната ТЛК-80 ако не знаеш,стига да са им в ред пружините и амортисьорите.Нека си преразгледаме критериите и решим на каква база ше се дискутира,това не е ВИП ДЕНС,нищо че НЕШКИ бол.
                        Да съгласен съм че вози добре за ресорен автомобил но дума не може да става да се сравнява с 80ка.
                        Споменатите Паджеро и Исузо са с торсиони и А рамена съответно с много по саби диференциали от пред и безброй тампони шарнири и връзки по предното окачване. И двете са доста по-тесни и с намален вътрешен обем в сравнение с 80ката. Исузото нямат фул тайм, Паджерото трябва да го избираме да е супер селект. И двете трябва да са найшвисок клас на вътрешно оборудване за да се доближат до 80ката но неи да я достигнат,не се сещам за друг автомобил в който да монтират стандартно хладилник.
                        Yaro е прав "дълъг Патрул Y60/Y61, но задължително или с 4.2(т)д или с 4.2/4.5/4.8 бензин."

                        Коментар


                        • #72
                          До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                          Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                          Добре , TLC 100 и 200, много ли губят от факта, че са с независимо отпред, при каране в експедиционен режим. Разбирам макадами, пясъци и други междуселски пътища, но пътища, не траяли.
                          И украински асфалт ? Много на брой плитки дупки, при 80 километра в час.
                          Ник, 200-та я забрави, по-много причини, най-дребната от които е, че не можеш да се събереш в нея... на шофьорското място...

                          На 100-цата окачването макар че е проблем не е главният... Има много други които я правят неподходяща за пътуване в не много цивилизовани места... Да речем двигателите и горивата които искат... Дребен проблем но съществен. Кажи ми ако сипеш типичното гориво което се намира по разните интересни места за ходене (без значение бензин или дизел) и то не става какво правиш там... Дори и един и същи дизел когато се слага на автомобил т.н. heavy duty е различен и може да работи с различни по качество горива... Как ти изглежда да тръгнеш с помпа с електронно управление? Или например задай си въпросът защо с излизането на серия 100 двигателите и стават 24-клапанни но серия 105 си продължава с 12 клапанният двигател...? Който между другото е единствения слаган до ден днешен на автомобили продавани в онези страни...
                          VPetrov.photography

                          Коментар


                          • #73
                            До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                            Първоначално публикуван от tuni Преглед на мнение
                            Ето и малко подробности-снимах табелката на патрула и мисля,че всичко е казано.Вярно е ,че моторите им не са бързи,но имат достатъчна тяга и за влачене и за тежки ловни походи(говоря единствено за К160),дифивете са много яки и затова никой не им сменя маслата-"як е, ще издържи",полуоскоте са 55 мм и 60 мм дебели,на 4 ресьора са с опо 5 листа(специалното изпълнение по 7 листа)На тоя му дават да тежи 1300 кила + 250 кг пътници и да "мъкне" 2500 кила.Поправете ме ако греша(много е възможно)данните,които съм дал по-горе са от автокантара на едно бивше АПК-с Миладиново.
                            Здравей колега Tuni, Табелката от снимката означава че общото тегло на автомобила с пълно натоварване е 2450кг.(тоест празен би трябвало да е около 2100-2200кг) По долу празната позиция е предназначена за допустимо тегло на прикачен товар, което означава че не би трябвало да можеш да теглиш ремарке. Другите две позиции са максимални допустими натоварвания на първа и съответно втора ос.
                            Experienced on Toyota Hilux and VW Amarok

                            Коментар


                            • #74
                              До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                              Хладилник има само във VX ,VXL и това са с най-висик клас на оборудване ТЛК-съответно и за такива"опоненти" трябва да се разсъждава.Моята е и с фабрична лебедка,стълба,резервно колело на задна врата и багажник за експедиции и е ВИ-ЕКС ЛИМИТЕД.

                              Коментар


                              • #75
                                До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                                Първоначално публикуван от rexty Преглед на мнение
                                Здравей колега Tuni, Табелката от снимката означава че общото тегло на автомобила с пълно натоварване е 2450кг.(тоест празен би трябвало да е около 2100-2200кг) По долу празната позиция е предназначена за допустимо тегло на прикачен товар, което означава че не би трябвало да можеш да теглиш ремарке. Другите две позиции са максимални допустими натоварвания на първа и съответно втора ос.
                                Автокантара показваше 1420 кг.Пак ще отида да го претегля-сега наблизо има и дигитален кантар.Това за осите -не го зная,само това,че предни гуми се помпат на 1.8 атм.а задни на 3 атм.-пише го в жабката.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X