От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори
Много терминология и нещо се губя. Яро, при нас по лодките тоя проблем си го имаме постоянно. На утрешната лодка- Един алтернатор 80 а/ч работи с 11 броя 78 а/ч акумулатори...
Я някой да ме поправи, ако бъркам някъде. Взимаш и слагаш най-големия тягов акумулатор отзад. Двата отпред си стоят както са си. Намираш от някъде 12V /на клемата на единия преден няма ли да е 12V ?/ и там включваш:
Вариант 1: Автоматично реле, затваря веригата при наличие на 13.3V в който и да е акумулатор. Водонепроницаемо, идиотоустойчиво. Като загасиш мотора и алтернатора спре да зарежда, волтажа пада под 13.3V и релето автоматично прекъсва веригата. Изолира задния акумулатор от предните. Ползваш само задния акумулатор, предния си стои зареден.

http://www.defender.com/product.jsp?...6044&id=605576
Вариант 2: Връзването същото, само че "релето" си ти. Ключ маса, която трябва да изключваш като гасиш мотора. Забравиш ли я, кофти.
Има и разни "интелигентни", можеш да определяш на колко волта да се включват и на колко да се изключват. Не са нито противоводни, нито идиотоустойчиви, нито надеждни. Просто са "интелигентни". В морето обикновенно "тъпите" неща работят та затова не ти ги предлагам. "Интелигента" все ще си намери причина да кръшне.
http://www.solar-electric.com/me-sbc.html
Много терминология и нещо се губя. Яро, при нас по лодките тоя проблем си го имаме постоянно. На утрешната лодка- Един алтернатор 80 а/ч работи с 11 броя 78 а/ч акумулатори...
Я някой да ме поправи, ако бъркам някъде. Взимаш и слагаш най-големия тягов акумулатор отзад. Двата отпред си стоят както са си. Намираш от някъде 12V /на клемата на единия преден няма ли да е 12V ?/ и там включваш:
Вариант 1: Автоматично реле, затваря веригата при наличие на 13.3V в който и да е акумулатор. Водонепроницаемо, идиотоустойчиво. Като загасиш мотора и алтернатора спре да зарежда, волтажа пада под 13.3V и релето автоматично прекъсва веригата. Изолира задния акумулатор от предните. Ползваш само задния акумулатор, предния си стои зареден.
http://www.defender.com/product.jsp?...6044&id=605576
Вариант 2: Връзването същото, само че "релето" си ти. Ключ маса, която трябва да изключваш като гасиш мотора. Забравиш ли я, кофти.
Има и разни "интелигентни", можеш да определяш на колко волта да се включват и на колко да се изключват. Не са нито противоводни, нито идиотоустойчиви, нито надеждни. Просто са "интелигентни". В морето обикновенно "тъпите" неща работят та затова не ти ги предлагам. "Интелигента" все ще си намери причина да кръшне.
http://www.solar-electric.com/me-sbc.html
Коментар