Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

    Стартер на 24в. единствено си го обяснявам, че стартера е по-разтоварен така да се каже. И че го има и при камионите. И че е доказала се технология от предходни модели на тойота, които са изцяло на 24в., по спецификация на военните (нато).

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    2. Ако ще се запазва 24в стартер, схемата става малко по-сложна и не толкова надеждна, ще я описвам само ако някой отрече първата.
    Аз. Ти съвсем искаш да ме овътриш. Криза е... Ако ще сменя стартера, ще гоня вариант с 2, не с 3 акумулатора. Място за трети отред, само на мястото на лебедката, хахаха... Няма къде...

    Коментар


    • #17
      От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      ... ПП: И осемдесетката пали не от четвърт, а от 1/6 оборот, при все големия двигател. Само като помирише ключа. Поне червената, която съм виждал при фулдата (Яро, може и твоята да е била). Съмнявам се с 12 волтов стартер със същите размери да пали пак така. Но то не е и болка за умирачка все пак де, дали ще е от 1/6 или от 1/3 оборот. ...
      Факт, че 1HD-T пали като види ключа. И 1HZ е така, но по мои наблюдения, пак на коли с 2 акумулатора. Може и от стартера да е това...

      Коментар


      • #18
        От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        А ако щатните 2 са толкова мъртви, че третия да не може да ги вдигне, кво правим?
        Няма такъв случай. Не си представяй акумулатора като идеален източник на напрежение с линейно и постоянно съпротивление, защото той не е такъв. Даже и паднал до 0, ако му подадеш 12.5 волта, ще дръпне 1-3 ампера. Ако и толкова.

        Контролерът е нещо сложно. Толкова сложно, че ако го ползва някой, който не знае как работи, е рецепта за проблеми. В кола работят простите неща. Еле па в кола за експедиции. Имай предвид, че освен при палене, в тази кола НЯМА 24 волта и инверторът става малко по-сложен.

        То иначе, ако си мъж, правилното е да пратиш генератора някъде на 35 волта, а с инвертори да премяташ на всеки колкото му се полага. Ама сложно и не сме толкова мъже.

        Коментар


        • #19
          От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          ...в тази кола НЯМА 24 волта и инверторът става малко по-сложен.
          Една индуктивност в повече. Дори имаше чип на National който автоматично си превключва от Buck в Boost режим, при това без въобще да го усетиш.

          Ама, защо ти е? Така или иначе ако има напрежение за заряд, buck инверотра със 100% запълване играе ролята на просто по-дълга жица. От DC гледна точка, каквото е на входа, това е и на изхода, в най-лошия случай. Имаме едно ограничаване по ток към акумулатора, и то ако има какво да го зарежда. Един процесор с 4 ADC-та, да мери 2-те напрежения и двата тока, може да свърши това съвсем безгрижно, и на всичкото отгоре да управлява инвертора директно. Има чипове за следене на тока в шънт, дори напрежението на линията, която мери шънта да е с повече от 100 волта над това на процесора, и с 15 волта на минус. Има ужаснТни благинки вече. И няма какво да му гледаш. То си гледа всичко. Слагаш един хардуерен WatchDog на всичкото това, ако нямаш доверие на процесор, ако софтуерния не сработи, и каквото и да стане, най-много да изключи, или да го изиграе на свързана жица. Тоест, в най-лошия случай ще стане това, което става без системата - да ти се изхабят и трите акумулатора. А ако има ръчно управление, както е твоя вариант, рано или късно някой ще забрави ключа маса в положението, в което не трябва да е, и в момента, в който точно най му трябват акумулатори.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #20
            От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

            Спарки, в моята идея двете групи акумулатори са взаимозаменяеми и не ги местиш физически затова съм го смятал за як контактор - ако става с мосфети няма да е лошо.
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #21
              От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

              А варианта с портативно бензиново генераторче разглеждан ли е?

              Коментар


              • #22
                От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                Спарки, в моята идея двете групи акумулатори са взаимозаменяеми и не ги местиш физически затова съм го смятал за як контактор - ако става с мосфети няма да е лошо.
                То за ставане - става, но в твоя случай не си струва. Един контактор за 50 лева примерно върши работата на чувал мосфети за 500, примерно. Мосфети се слагат там, където е нужна бърза и честа комутация, или се търси някакво друго качество - например надеждност (предвид че може да са съвсем херметично заляти със смола например) съчетана с дълъг живот без "износване" и прочие специфични нужди. По принцип при ниски напрежения и големи тоци проблемите са много, и все скъпи. Иначе - слагаш примерно по 20 модери нисковолтови мосфета в група, и проблема ти е решен. Само дето са по 5 долара единия, излизайки от завода. За 60 волтови мосфети например, съпротивлението им при 10 волта на гейта е 2 милиома. На 20 мосфета ще е 100 микроома. При 500А, минаващи през групата, падът ще е 50 миливолта, а загубата на мощност - 25 вата, или примерно 6 киловата комутирана мощност (12*500), имаш КПД 99.6 процента. При това падът ще си седи все тоя и след 20 години, а при всичкото това, можеш да ги накараш да се включват примерно с 1Mhz и повече честота, ако ти е нужно.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #23
                  От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                  Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                  А варианта с портативно бензиново генераторче разглеждан ли е?
                  Бръмчи, гадината. И мирише. И колкото и да е портативно, е доста по-голямо от 100Ah акумулатор.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                    Добре...
                    Така мога да чета версии до припадък. Пък и гугъл транслейт не превежда и половината от това.
                    Кажете нещо смислено и осъществимо, по което мога да започна работа примерно другата седмица и няма да струва колкото един Warn...

                    Коментар


                    • #25
                      От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                      Едни кабели 50мм2, трети акумулатор, ключ маса и тва е. Евтино, лесно и работи.

                      Ама ние нали искаме а у чудеса, управление, интелигентно зареждане, па да се разкача едната група при нужда, но при нужда са в паралел, е такива глезотии
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #26
                        От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                        Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                        Добре...
                        Така мога да чета версии до припадък. Пък и гугъл транслейт не превежда и половината от това.
                        Кажете нещо смислено и осъществимо, по което мога да започна работа примерно другата седмица и няма да струва колкото един Warn...
                        Вариантът с 12в стартер идеално става и с два акумулатора.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                          Едни кабели 50мм2, трети акумулатор, ключ маса и тва е. Евтино, лесно и работи.

                          Ама ние нали искаме а у чудеса, управление, интелигентно зареждане, па да се разкача едната група при нужда, но при нужда са в паралел, е такива глезотии
                          Добре започваш, но после те 'губя'...

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Вариантът с 12в стартер идеално става и с два акумулатора.
                          Ще го помисля и проверя.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Бръмчи, гадината. И мирише. И колкото и да е портативно, е доста по-голямо от 100Ah акумулатор.
                            Не е много по-голям. Доста по-лек е и не бръмчи много. Ако много бръмчи - занасяш го по- надалече. Кабелите не е необходимо да са повече от 1мм2. А и винаги можеш да до извадиш от машината, ако няма да ти трябва. Това на първо търсвне в нета: http://motomarket-russia.ru/generatory-honda/ иначе има и по-малки.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                              Най-безболезнен е варианта на Ясен с резервния акумулатор, дето за друго не се ползва.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Land Cruiser 80 и опции за запас от заряд за допълнителни консуматори

                                Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                                Добре започваш, но после те 'губя'...


                                Ще го помисля и проверя.
                                Е теб началото те интересува.

                                12В стартер и Едни кабели 50мм2, трети акумулатор, ключ маса и тва е.

                                Просто откачаш третия акумулатор от общата верига на колата като тя не работи, за да не се изтощят основните и да успееш после да запалиш.
                                Сигурно ще е по-красиво да се добави и един диод към цялата схема ма Спарки и Ясен ще кажат
                                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X