Обява

Свий
Няма добавени обяви.

случка с КАТ

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: случка с КАТ

    Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
    При мен проблемът беше, че по неизяснени причини изобщо нямаше резба на спирачния диск (или както там се казва), болтовете свободно влизаха и изпадаха оттам - от това място - което автоматично водеше до търсене на два нови диска и ... Bogoljub Gagic не разполагаше в онези години (199 с необходимите за целта капиталовложения
    Мисля (лаически, дилатантски и т.н.), че болтовете затова са няколко, именно ако падне един, да останат поне 3 или 4, колкото са там... нали и фаровете са поне два, имаш два спирачни кръга, два-три стопа и т.н. - повечето системи в автомобила са дублирани, като целта е да има поне една оцеляла, докато смениш, ремонтираш. Иначе щяха да ги правят колите с 1 фар, 1 стоп и т.н. В случая става дума за откровено заяждане на КАТ-аджиите и каквото и да ми обяснявате, това е положението. Първият ми автомобил (както и на повечето по-възрастни колеги тук), естествено беше "ВАЗ"... вечно нямаше ту един мигач, ту един габарит... все му се губеха някакви тоци... през 1994 г. се прибрах от морето без спирачки, веднага след като бях минал именно заради тях в бургаски сервиз (оставиха ме на "Петолъчката", с две малки деца). По пътя ме спряха катаджии да ме питат защо карам през деня на фарове и "толкова бавно" и изобщо не разбраха, че съм само на ръчна... Как така ще му спират на човека автомобила от движение - вие давате ли си сметка какви грозни бракми се движат по пътищата и никой не ги закача за нищо, а тук за липсващ болт...
    Добре де,търси си правата при ГУМАДЖИИТЕ,които са ти повредили колата...Какво общо има КАТ с това?!Нали в твоя подпис беше,,при удар с 40...''Нали уж си радетел за безопастноста...Опа,обърках те с Рабин...
    Последно редактирано от бат'Марто; 16-11-09, 20:20. Причина: грешен цитат...
    Виден столичен ихтиолог

    Коментар


    • #47
      До: случка с КАТ

      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
      а тук за липсващ болт...
      Ти чел ли си ЗДвП и ППЗДвП?

      Явно не.

      Иначе ЗДвП, чл. 101, ал.3, т.6
      Приятно четене.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #48
        До: случка с КАТ

        Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
        Добре де,търси си правата при ГУМАДЖИИТЕ,които са ти повредили колата...Какво общо има КАТ с това?!Нали в твоя подпис беше,,при удар с 40...''Нали уж си радетел за безопастноста...Опа,обърках те с Рабин...
        Сигурно сте прави, но КАТ може да спира от движение и за несветещ 1 бр. габарит, при наличие на къси, дълги и пр. светлини. Имам познат - бяха го спряли за това - пуснал си човекът чинно габаритите на свечеряване (тумба други Ганьовци, естествено "пестят крушки и акумулатор" и си карат без светлини) - него го виждат - него го спират (как да разбереш, че не ти свети 1 габарит ? След традиционното "Ми к`во ша пра`им сига ?!" и "невключване" и "неподаване" от страна на водача, последвало аналогично на тукашната тема - акт + спиране от движение (изразяващо се в отнемане на талона)... Падна в съда.
        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

        Коментар


        • #49
          До: случка с КАТ

          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
          Сигурно сте прави, но КАТ може да спира от движение и за несветещ 1 бр. габарит
          Ми не, не може, освен през нощта. Четете закона да си знаете правата.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #50
            До: случка с КАТ

            Каквото и да не свети, спирането от движение е "до остраняване на неизправността" - това може да включва смяна на крушка на място. А, ама караме дръгел и не носим резервни крушки? Ми...?

            И още нещо - габаритите са светлини за престой. Като се движи машината, трябва да светят къси или дълги. Или получаваме отделното наказание за неправилна употреба на светлини.

            Коментар


            • #51
              До: случка с КАТ

              Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
              Добре де,търси си правата при ГУМАДЖИИТЕ,които са ти повредили колата...Какво общо има КАТ с това?!Нали в твоя подпис беше,,при удар с 40...''Нали уж си радетел за безопастноста...Опа,обърках те с Рабин...
              Ааа чак ся видях... верно! СЪМ радетел на безопасността, да!?

              Коментар


              • #52
                До: случка с КАТ

                Темата неща май залита към лични напрадки.
                Истината е проста- започва се с безпрекословно спазване на законите, били те и не дотам съвършенни. Без извинения или изключения. От всички. После се продължава с оправяне на законите. И накрая се прокарва закон против нелегалната имиграция навътре в страната.
                Чакам последната фаза и за това още си пазя Българския паспорт.
                https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                Коментар


                • #53
                  До: случка с КАТ

                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  Ми не, не може, освен през нощта. Четете закона да си знаете правата.
                  Впрочем, затова падна наказателното постановление - дефиницията на "нощно време" била май в Наказателно-процесуалния кодекс и била за време след... 22 часа А в бланките за актове има поле за час на съставяне или катадзжиите се бяха престарали и бяха писали 19,30 ч.
                  България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                  Коментар


                  • #54
                    До: случка с КАТ

                    Колеги,аз управлявам ежедневно товарен автомобил(такава ми е работата).Два пъти ми се е случвало да засеча навреме скъсани болтове.Обяснявам: Скъсан или липсващ е все едно,и в общия случай не представлява опасност за движението.Болтовете са по десет на колело (по 22мм всеки). НО: Във въпросните два случая скъсването на болт(или от разхлабването)доведе до разхлабване на всички болтове,както и повреждането им от ударните натоварвания в това положение.За мое щастие и в двата случая забелязах навреме въпросните повреди и до инцидент,така и не се стигна.
                    Мой колега обаче нямаше този късмет.Все пак неговите изпаднали колела не "уцелиха" нито един от многото автомобили,покрай които минаха.Инцидента беше на път с четири ленти,представяте си скоростите на превозните средства.
                    Мисълта ми е че бих дал мило и драго за да бъда предупреден навреме,та дори и с цената на спиране от движение и солени глоби.

                    Освен това и полицаите и всички други контролни органи по пътищата са преди всичко хора.Това им е работата-да търсят нарушения и да наказват.Тъй като работата ми често ме среща с такива хора,мога да кажа че имам известни наблюдения върху характерите и манталитета им(бидейки често твърде различни).
                    Педварително уточнявам,че отношението на контрольорите към професионалните водачи(когато са на работа поне) е малко по-"меко".
                    Въпреки тези уточнения се съмнявам,че някои би написал такъв акт,ако водача не е бил в течение на тази неизправност и обещае да я поправи при първа възможност.Дори да се стигне до "писане"(възможно е все пак) нещата не бива да се приемат толкова емоционално(аз поне съм претръпнал).Просто може да се напише едно възражение,че не си бил в течение за съответната неизправност(то обикновенно си е самата истина).
                    Пак подчертавам без нерви,спокойно.Тогава всички фактори ще се вземат под внимание при разглеждане на акта и наказанието ще е достатъчно справедливо.
                    Спирането от движение не е толкова страшно,свързано е с разправий и пари но не много.След отстраняване на неизправността се минава на преглед и така....
                    Човек не трябва да се пали толкова за такива работи.Да не си го слага на сърце.
                    Такъв е живота.....справедлив...или не съвсем.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #55
                      До: случка с КАТ

                      Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                      Каква е тая мъгла- хем се спира по закон, хем може и само с акт. Или зависи от размера на гайката? Я ме светнете.
                      Няма мъгла тука. Спирането на машина от движение не е наказание, а мярка за осигуряване на безопасността на движението. На шефьора може да му се вижда наказание, но не е. Такива мерки се вземат по преценка на Органа - също както примерно обозначаването на катастрофирали автомобили и непредвидени препятствия с временни знаци и други такива. Ясно е, даже е записано в ЗДП, че през деня лятно време не може да те спре за светлини, защото не са съществени за безопасността. "Денят" също е определен ясно - от изгрев до залез. Даже и без мигачи и стоп-светлини може да се кара - с ръка, протегната през джама. И това го пише в ЗДП.

                      Пак по тази причина, че не е наказание, спирането от движение не може да се обжалва само по себе си. Отиваш си на технически преглед като пич.

                      А акт така или иначе трябва да ти напишат.

                      Коментар


                      • #56
                        До: случка с КАТ

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        А акт така или иначе трябва да ти напишат.
                        Щото имат норматив, нали ?
                        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                        Коментар


                        • #57
                          До: случка с КАТ

                          Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                          Темата неща май залита към лични напрадки.
                          Истината е проста- започва се с безпрекословно спазване на законите, били те и не дотам съвършенни. Без извинения или изключения. От всички. После се продължава с оправяне на законите. И накрая се прокарва закон против нелегалната имиграция навътре в страната.
                          Чакам последната фаза и за това още си пазя Българския паспорт.
                          А пък с това смятам изключително полезната дискусия за приключила. Закривам заседанието. ДРЪНННННННН!

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X