Здравейте!Най накрая и аз мога да се похваля от днес с Витара,8 клапана,къса база.Като за начало-Виатарата загрява,по показания на таблото отива преди червения сектор на 1-2 мм,после на 3-5мм преди червения сектор.Веднага взех термостат,смених го-същата работа като със стария.Маркучите са меки при форсиране,работи добре.Кажете какво да правя сега?На термостата пише че отваря на 88 градуса.Да не би това виско да не сработва както трябва?Как да го проверя?От какво може да грее толкова,какво да гледам и да предприема?Имам още много въпроси,но като за начало да решим проблема със загряването и после започваме другите.Благодаря предварително на всички включили се в темата.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Нова Витара във форума-много въпроси?
Свий
X
-
От: Нова Витара във форума-много въпроси?
Провери на колко градуса е действително, може и таблото да прави въртел.
Когато купих моята отиваше в червеното и аз като теб -термустат, датчик и като го замерих всичко беше ОК. А се оказа табло.ARO 243 D
TATA SAFARI 4x4
VITARA ДБ 16v
Всичкото с лебедки 😂
-
От: Нова Витара във форума-много въпроси?
Ами да ти кажа и аз това си го помислих,понеже за 1 сек мога да си задържа ръката на горната пита на радиатора,а ако наистина е толкова загряла ще ми изгори ръката.Утре след работа ще мина през сервиза на едно момче което има витара и ще замерим действителната температура ако има подходящ термометър.Днес като му звъннах и той ми каза че и неговата понякога прави такива неща,но за мен не е нормално стрелката на японски автомобил да преминава средата.Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
Коментар
-
От: Нова Витара във форума-много въпроси?
Парното духа топло,не е задръстено.Като казах че не надува маркучите имах предвид че не ги надува да стават твърди като камък-симптоми на гарнитура.При поглед отгоре през капачката радиатора е идеално чист.Как се проверява виското?Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
Коментар
-
От: Нова Витара във форума-много въпроси?
На изправна Витара, стрелката стои преди средата. Работещо виско се чува при запалване след престой, и след идвестно време утихва(отцепва).Парното(радиаторчето) като се задръсти малкия кръг не циркулира.Силата е нищо без контрол.
Коментар
-
От: Нова Витара във форума-много въпроси?
Днес смених датчика,като преди смяната му замерихме с лазерен термометър маркучите,капачката на термостата,казанчето отгоре на радиатора.Показваше 80-88 градуса,а вътре стрелката беше на 4 мм от червения сектор.Само че когато се мери питата на радиатора,показва 40,37,48 градуса в различните точки и започвам да си мисля че този радиатор е запушен.След смяната на датчика стрелката е малко по добре но пак отива на 4-5 мм от червения сектор,после се връща малко след средата.При напълно загрял мотор,пробвах с една кутия от чистачки да спра перката на виското и перката прескача малко по кутията и спира.Как се разбира дали работи виското?Какво по нататък да правя по витарата с това загряване?Според лазерния термометър,е добре.Да сваля радиатора и да го промия яко с вода,да го накисна с кислол или?Всеки който се включи с мнение ще ми е от полза.Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
Коментар
-
От: Нова Витара във форума-много въпроси?
Нормално е радиатора да показва 50тина градуса, ако мериш около перката.
Ако стрелката бие в червеното, обикновено започва да ври и да кипи, не е като да не се усети. Ако няма такива симптоми, има голяма вероятност наистина да те ебава датчика или иреда на таблото.
За да не гадаеш, просто откачи клемата на датчика за таблото (тоя, дето е с единичната жица, точно до термостата) и премери колко ома показва. По каталог, на 80 градуса, съпротивлението, измерено между пина на датчика (самия датчик! не кабела!) и маса, трябва да е около 300 ома. Ако показва много по-малко, просто го сменяш.
Ако е наред, изравяш едно съпротивление между 270 и 300 ома, свързваш го на мястото на датчика (тоест, единия край на жицата, другия на маса) и гледаш какво ще покаже уреда на таблото. Би трябвало да е някъде между 1/3 до половината на уреда. Ако покаже повече, сменяш уреда (или таблото, което е по-лесно) или си слагаш електронен термометър (китаец за 20 кинта, датчика на мястото на щатния) или просто караш и да не ти пука.
Виж, ако и датчика и уреда са на ред, тогава започваш да се притесняваш.
Ако все пак колата не кипи, провери първо датчиците, както съм ти писал по-горе.
Между другото, идеята на Пенчо за промивка на радиатора е ВИНАГИ актуалнаПромива се или с домашен оцет или с препарат за промиване. Купешкия оцет по 60 с'тинки не става, просто защото вътре НЯМА оцет. По-честните производители дори си го пишат на етикета...
О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
Коментар
-
От: Нова Витара във форума-много въпроси?
tef4o,благодаря за отговора и за това че досега колкото и пъти да съм се допитал до теб си се отзовавал!Датчика го смених още снощи-има малка промяна,но пак загрява много бързо и отива на 4мм преди червения сектор.Утре ще сваля и промия радиатора,ще се опитам да намеря хубав оцет,някои даже ми казват че мога да го сваля и накисна с кислол и после промивка с вода?След като промия радиатора ще проверя както си описал уреда на таблото.Какви са тези универсални термометри-китайци,не съм срещал от тях?Ако мое уред на таблото се е скапал ще търся такъв термометър или се замислям за уред и датчик но Лада,ще ми е по лесно и евтино отколкото да сменям таблото на което всичко си му работи.Иначе джипката не ври,кипи,не хвърля грам антифриз.Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
Коментар
-
От: Нова Витара във форума-много въпроси?
То това е интересното при теб - дали наистина загрява или уреда показва каквото си иска. Надявам се да е второто.
Ако се окаже, че е уреда на табото, ще питам колегата от къде ги купува. Аналоговите китайчета не са стока. Поне тия, дето са ми попадали.
Жигулския ... самият уред е ОК, обаче не знам дали датчика не е с твърде голям диаметър, а определено нямам никакви спомени с какви характеристики е и дали уреда ще бачка правилно с щатния датчик на Витарата.
относно радиатора - промивката с много вода си е задължителна, независимо с какво ще го киснеш. Със сигурност оцета не е единствен вариант, просто доскоро ми се намираше изключително силен такъв в индустриални количества и ми вършеше работа. Промивал съм и с купешки препарат, върши работа, но не помня марка - каквото имаше на магазина в момента. За кислол - не знам, не съм пробвал.О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
Коментар
-
От: Нова Витара във форума-много въпроси?
Щом си мерил с лазерен термометър, и на термостата показва 88 градуса при термостат на 88, какво повече?
Ако колата ти наистина прегрява, то тя освен всичко, ще губи и мощност.
Колко и на какви режими я караш, и как се държи като вървеж?
Коментар
-
От: Нова Витара във форума-много въпроси?
Не пробвай с кислол, резултата при нас беше плачевен. Радиатора текна като лейка.
Вероятно не сме улучили пропорцията кислол/вода, но вече ме е страх..Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
Киа спортаж2000тди 98г
Ауди А3 1.9ТДИ
Каравана Аdria 390Q
Коментар
-
От: Нова Витара във форума-много въпроси?
Не знам какво става но днес джипката след палене отиде след средата стрелката на температурата и си помислих че пак ще отиде към червеното но изведнъж,спадна на средата и там си остана,само от време на време мърда на дясно и пак се връща на средата.Ще си взема едно съпротивление и ще замеря уреда на таблото,както е казал колегата tef4o.Ще я покарам така няколко дена и ще видя как се държи.Ако загрява по показания на таблото,ще сваля и промия радиатора-или с оцет или с лимонтозу или с химия за тази работа.За химията един продавач каза че обикновенно след нея си купували добавка за спиране на течовеЩе ''докладвам'' как се държи джипката по въпроса със загряването.Днес я снимах,за да ви я покажа/похваля:
Тези 31-ци обаче не ме кефят,нямам предвид визуално,а това че ми се струват много големи за този двигател.Ще ги продавам,и искам да си сложа 235/75/15.Мой човек,гумаджия,ми предлага гуми,чисто нови,които е купил от Австрия,гумите са корейски,марката е Nexen.Дава ми ги за по 140 лева бройката.Витарата ще се кара основно по асфалт,но до вилата е черен път,а и искам като купя нови гуми да си ги карам всекидневно/целогодишно.А не да сменям като на колата-зимни/летни.Ето снимка на гумите,кажете мнение,струват ли си за тези пари,дота е 2015,поведение на мокро ''В''
Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар